Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gobliins 2: The Prince Buffoon

79
61 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1992 AmigaAtari ST
10.02.1993 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Rok po vydání Gobliiins se v novém dobrodružství pokusíte zachránit uneseného prince z moci zlého kouzelníka Amoniaka. Tentokrát máte k dispozici jen dva skřítky - dobře vychovaného, inteligentního a plachého Finguse, a hloupého ale zábavného a statečného Winkla. Oba skřítci v této adventuře plné logických hádanek - co obrazovka to několik hádanek - používají rozličné předměty rozdílným způsobem, a oběma lze zadat jinou práci zároveň, takže se v řešení hádanek navzájem doplňují a mají v nich každý své místo. Oproti jedničce je hra rozsáhlejší, na pozadí zní hudba a je možné se vracet z obrazovky na obrazovku.

Pokud ponecháte Finguse bez povšimnutí, začne si pískat krátkou melodii, jinou na každé obrazovce.


Poslední diskuzní příspěvek

budvarek (komentář): Jj, taky si u tyto hry hned vybavim Gigiho Buffona.:)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Druhé pokračování Goblinů čekalo na mé dohrání opravdu opravdu dlouho. Když jsem jedničku dojel ještě jako malý hráč na monitoru Herkules, nevěřil jsem, že to něco překoná. A tak jsem se po dlouhých letech vydal na dobrodružství s dvěma výtečníkama po kouzelném království zachránit prince Buffona.

A jak se tedy povedl druhý díl? Pár mechanik doznalo změn. Odpadlo ukazatel zdraví, tak jste již nemuseli bát, že byste někde zemřeli. Nově se levely neskládájí pouze z jedné ohraničené obrazovky, ale může již „cestovat“ po několika. A namísto tří ovládate dva kumpány. Co se nezměnilo jsou často velmi nelogické řešení hádanek nebo akce, kdy ke spolupráci potřebujete oba gobliny a to je pak kolikrát utrpení, když třeba druhý nic vlastně nedělá a nebo jde úplně jinam, než jste ho poslali.

I přes tyto starosti mě hraní bavilo, i když první díl mě přeci jen bavil o něco více. U hraní mě určitě udržel humor a ručně malovaná komiksová grafika na které spolupracoval i Pierre Gilhodes.

P.S. prince Buffona se mi podařilo zachránit. Nakonec se prý docela chytil v kopané a udělal tam zajímavou kariéru.

„Herní výzva 2018 – V zemi nikoho“

Pro: Grafika, humorné situace, nemožnost zemřít

Proti: Kostrbaté ovládání, nelogické hádanky

+18
  • PC 80
Dvojka Goblinů pokračuje v tradici jedničky a je přesně taková, jaké mají být pokračování. V podstatě stejná a přitom úplně jiná. Především je dvojka mnohem více adventurou než logickou hrou. Místo kódu na kola je tu normální ukládání, omezený inventář s pár předměty, každá mise má více obrazovek mezi kterými jde většinou normálně procházet a místo trojice specializovaných hrdinů jsou tu goblini pouze dva. Není tu žádná energie a aktivní místa se díkybohu hlásí pod kurzorem.

Fingus a Winkle se vydávají na dobrodružnou výpravu, aby zachránili králova syna, mrňavého zmetka jménem Buffon před démonem Amoniakem. Návaznost misí občas pokulkává, což umožnilo tvůrcům přijít s pestrou škálou obrazovek od klasických hradů, vesnicí, před podmořský svět či kuchyni (kde budete nenápadně likvidovat Amoniakovu kohortu vylepšenými karbenátky) až po úleťárny jako zkušebna kapely či halucinanční snový svět.

Co se nezměnilo je šílený animákovitý humor, spousta pitomostí co postavy dělají (pohvizdování, metání salt s nadšenými jupí) a především kouzelná pohádková grafika.

A především hodně přituhlo. Jednak každá postava je jiná. Winkle je tupoň, který něco neumí, ale také hajzlík, který nemá problém poťouchle škodit, Fingus neškodí, ale zase zvládne intelektuálnější věci. Takže každá postava může dělat něco jiného, navíc 90% hádanek je založené na kombinaci obou postav zároveň. Musíte přijít nejen na to, co tvůrci chtěli, ale ještě to i provést ve správném načasování. Musím přiznat, že ač jsem zkoušel hrát bez návodu, občas jsem nakouknout musel a ke konci jsou ty kombinace už naprosto šílené. Zvlášť když dostanete k rukám i Buffona, který nic neumí, věčně ho zachraňujete a ještě trucuje, ale občas je potřeba a Vás to samozřejmě nenapadne (jako poslední puzzle s dveřmi). Co zamrzí stejně jako v jedničce je nulový konec v jedničce hrdinové stojí na nějakém voze, ve dvojce jedou na nějakých dinožábách

Každopádně i přes brutální obtížnost je hra férová, nenechá Vás udělat chybný krok či umřít a především je to stále skvělá zábava jako jednička.

Pro: Stejně kouzelná grafika i humor jako první díl, více adventuření, spolupráce postav.

Proti: Ty hádanky jsou občas neskutečně složité.

+13