Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gobliins 2: The Prince Buffoon

1992
10.02.1993
24.03.2011
25.02.2014
77
69 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rok po vydání Gobliiins se v novém dobrodružství pokusíte zachránit uneseného prince z moci zlého kouzelníka Amoniaka. Tentokrát máte k dispozici jen dva skřítky - dobře vychovaného, inteligentního a plachého Finguse, a hloupého ale zábavného a statečného Winkla. Oba skřítci v této adventuře plné logických hádanek - co obrazovka to několik hádanek - používají rozličné předměty rozdílným způsobem, a oběma lze zadat jinou práci zároveň, takže se v řešení hádanek navzájem doplňují a mají v nich každý své místo. Oproti jedničce je hra rozsáhlejší, na pozadí zní hudba a je možné se vracet z obrazovky na obrazovku.

Pokud ponecháte Finguse bez povšimnutí, začne si pískat krátkou melodii, jinou na každé obrazovce.

Na hru navazuje Goblins Quest 3.


Poslední diskuzní příspěvek

@jvempire (07.08.2023 18:46): Tohle je blbé porovnávat, protože ty hry mají to score v rámci nějakých aspektů, alespoň já to tak vnímám. Conquest of Camelot jsem dal 80% a Gobliins 2 85%, ale tak nějak to neznamená, že je to stejných 80% a 85% v rámci nějakého okruhu her. Conquest of Camelot jsem 80% ohodnotil v rámci všech Sierrovek, oproti třeba Gabriel Knight 1 a 2 musel jít o 20% níže, ale neznamená to, že by jej Gobliins 2 o 5 % převyšoval, protože jej řadím spíše k takovým těm logickým hříčkám a v tomhle směru je i ten Gobliins 2 pro mě ikona a není moc konkurence v tomhle směru. Navíc neskutečná nostalgie z první poloviny 90. let, kdy jsem měl jen demo a pořád dokola jsem jej hrál :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Druhé gobliní dobrodružství přináší celkem dost změn a především větší příklon ke klasické adventurní hratelnosti. Jak naznačuje počet písmena "i" v názvu, tentokrát budeme ovládat většinu času pouze dva gobliny. Jejich dovednosti také nejsou tak striktně rozdělené jako v prvním díle, ale každý má jiný přístup a zadaný úkol řeší trochu po svém. Toho hra využívá nejen k řešení úkolů, ale také ke vzniku humorných situací. Gobliins 2 je obecně plná srandiček a už jen nechat hlavní hrdiny zahálet vykouzlí úsměv. I tentokrát je postup rozdělen do samostatných částí, ale jde již o více než jednu obrazovku. Řešení obvykle vyžaduje kombinace předmětů, takže přibyl i inventář, dokonce sdílený mezi postavami.

Tohle vše zní docela dobře a komplexnější překážky nejsou nutně na škodu, ale hratelnost dost sráží dva problémy. Zaprvé se mi řešení tentokrát zdají mnohem méně logická a postup pokus omyl je díky většímu množství předmětů zdlouhavější. Druhý problém je horší. Řešení totiž často vyžaduje přesné načasování, stačí vteřina zpoždění a smůla. Nejednou se tak stalo, že jsem správný postup odhadl napoprvé, ale po třech čtyřech pokusech to vzdal a začal hledat dále. Po dalším ztraceném čase jsem vyzkoušel první postup znovu, rychleji a najednou to funguje. V kombinaci s vyšší obtížností to hře dost ubližuje a musel jsem bohužel párkrát konzultovat návod.

Co stále funguje skvěle je atmosféra. Vše působí mile, pohádkově a roztomile. I díky parádní grafice a skvěle roz-animovaným postavám jsem se těšil na každou další obrazovku. Tentokrát stojí za zmínku i slušná hudba. S úpravou hratelnosti naštěstí autoři změnili i systém ukládání. Pryč jsou hesla, hru lze libovolně ukládat kdekoliv a do více slotů. Celkově jde stále o velmi dobrou hru, která umí pobavit, potěšit a rozhodně stojí za zahrání. Kvality prvního dílu ale nepřekonává.
+24
  • PC 70
Druhé pokračování Goblinů čekalo na mé dohrání opravdu opravdu dlouho. Když jsem jedničku dojel ještě jako malý hráč na monitoru Herkules, nevěřil jsem, že to něco překoná. A tak jsem se po dlouhých letech vydal na dobrodružství s dvěma výtečníkama po kouzelném království zachránit prince Buffona.

A jak se tedy povedl druhý díl? Pár mechanik doznalo změn. Odpadlo ukazatel zdraví, tak jste již nemuseli bát, že byste někde zemřeli. Nově se levely neskládájí pouze z jedné ohraničené obrazovky, ale může již „cestovat“ po několika. A namísto tří ovládate dva kumpány. Co se nezměnilo jsou často velmi nelogické řešení hádanek nebo akce, kdy ke spolupráci potřebujete oba gobliny a to je pak kolikrát utrpení, když třeba druhý nic vlastně nedělá a nebo jde úplně jinam, než jste ho poslali.

I přes tyto starosti mě hraní bavilo, i když první díl mě přeci jen bavil o něco více. U hraní mě určitě udržel humor a ručně malovaná komiksová grafika na které spolupracoval i Pierre Gilhodes.

P.S. prince Buffona se mi podařilo zachránit. Nakonec se prý docela chytil v kopané a udělal tam zajímavou kariéru.

„Herní výzva 2018 – V zemi nikoho“

Pro: Grafika, humorné situace, nemožnost zemřít

Proti: Kostrbaté ovládání, nelogické hádanky

+23
  • PC 80
Dvojka Goblinů pokračuje v tradici jedničky a je přesně taková, jaké mají být pokračování. V podstatě stejná a přitom úplně jiná. Především je dvojka mnohem více adventurou než logickou hrou. Místo kódu na kola je tu normální ukládání, omezený inventář s pár předměty, každá mise má více obrazovek mezi kterými jde většinou normálně procházet a místo trojice specializovaných hrdinů jsou tu goblini pouze dva. Není tu žádná energie a aktivní místa se díkybohu hlásí pod kurzorem.

Fingus a Winkle se vydávají na dobrodružnou výpravu, aby zachránili králova syna, mrňavého zmetka jménem Buffon před démonem Amoniakem. Návaznost misí občas pokulkává, což umožnilo tvůrcům přijít s pestrou škálou obrazovek od klasických hradů, vesnicí, před podmořský svět či kuchyni (kde budete nenápadně likvidovat Amoniakovu kohortu vylepšenými karbenátky) až po úleťárny jako zkušebna kapely či halucinanční snový svět.

Co se nezměnilo je šílený animákovitý humor, spousta pitomostí co postavy dělají (pohvizdování, metání salt s nadšenými jupí) a především kouzelná pohádková grafika.

A především hodně přituhlo. Jednak každá postava je jiná. Winkle je tupoň, který něco neumí, ale také hajzlík, který nemá problém poťouchle škodit, Fingus neškodí, ale zase zvládne intelektuálnější věci. Takže každá postava může dělat něco jiného, navíc 90% hádanek je založené na kombinaci obou postav zároveň. Musíte přijít nejen na to, co tvůrci chtěli, ale ještě to i provést ve správném načasování. Musím přiznat, že ač jsem zkoušel hrát bez návodu, občas jsem nakouknout musel a ke konci jsou ty kombinace už naprosto šílené. Zvlášť když dostanete k rukám i Buffona, který nic neumí, věčně ho zachraňujete a ještě trucuje, ale občas je potřeba a Vás to samozřejmě nenapadne (jako poslední puzzle s dveřmi). Co zamrzí stejně jako v jedničce je nulový konec v jedničce hrdinové stojí na nějakém voze, ve dvojce jedou na nějakých dinožábách

Každopádně i přes brutální obtížnost je hra férová, nenechá Vás udělat chybný krok či umřít a především je to stále skvělá zábava jako jednička.

Pro: Stejně kouzelná grafika i humor jako první díl, více adventuření, spolupráce postav.

Proti: Ty hádanky jsou občas neskutečně složité.

+19
  • PC 75
Vracíme se do poutavě kresleného světa Goblinů. Tentokrát dojde k tomu, že králův syn Princ Buffoon byl unesen zlým démonem, který je inkarnací všeho zla. Naštěstí ale není vše ztraceno, protože se na výpravu za jeho záchranu vydají dva stateční hrdinové. Větší a nepříliš chytrý goblin Winkle oplývající silou a menší Fingus, který má pod čepicí, ale nemá moc síly a je plachý. Tito dva hrdinové jsou poslední královou nadějí na cestě k záchraně jeho syna.

Toto je první hra ze světa Goblinů, se kterou jsem se v 90. letech setkal a nesmírně jsem se do ní zamiloval. Oproti jedničce došlo k značnému vylepšení. Jednotlivé úrovně jsou již tvořeny více obrazovkami. Po najetí myší na aktivní předměty, dochází k vysvícení názvu daného předmětu. Obě hlavní postavy dokáží používat předměty (každý ale svým způsobem), je možné hru normálně ukládat a hlavně není možné v ní umřít s nutností daný level opakovat.

Hratelnost je tedy dle mého názoru o hodně délek dál, než první díl. Do toho všeho je tu ještě hezčí typická "gobliní" grafika a skvělá hudba. Líbí se mi i další nové detaily. Např. když se Fingus nudí, tak si píská. Když se něco nepovede, tak se postava zlobí. Když se stane naopak něco vtipného, tak se goblini smějí (i mezi sebou). Pár detailů, které dodávají spoustu atmosféry navíc. Co se týče jednotlivých úkolů, jsou místy logické, místy nelogické. Často je potřeba přesně načasovaná spolupráce obou goblinů. Suma sumárum, hra je určitě složitější než jednička, ale daná složitost není dána nepřehledností levelů nebo tím, že nevíme s čím se dá interagovat.

Pro: Grafika, humor, lepší hratelnost

Proti: Občas nelogické hádanky, obtížnost

+16