Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (02.03.2018 13:11): jojo dylana jsem hrál a dobrý, ale zas takový rozdíl to podle mě není. A jo, sejvoval jsem taky tak.

FC3 se mi líbilo i přesto, že feelingově je to slabší - i když to je úplně stejný :D ale jako je to tak.
@themacs (29.01.2018 15:15): OK, sto lidí, sto chutí :-) Ale upřímně mne to prostředí taky absolutně nelákalo, a dostal jsem se k tomu pouze tak, že jsem dostal jako dárek od přítelkyně kompletní Far Cry bundle na Steamu. A překvapivě mne to dost bavilo.
@themacs (28.01.2018 21:43): Hele a zrovna Primal mne docela překvapil. Jasně, zase stejné principy a hrozné nucení hráče do sbírání kravin a craftingu, ale díky neotřelému prostředí to bylo docela v pohodě.
@ještěr (28.01.2018 21:37): Abych pravdu řekl, u FC3 mě osobně chybělo, no, teda spíš přebývalo k dokonalosti to, že tam byly ty otravné rádoby psychohalucinogení scény s tím divným kultem a pak ten závěr no, ten byl docela divný pro mě ... to co píšeš mi ani nevadilo, spíš naopak, rád sbírám loot, ale 100 lidí 100 chutí no ... Far Cry 4 mě bavila ještě o chlup více než trojka třeba ... Primal jsem radši nehrál ...
Ano Crysis byl slušný, ale skoro z něj nemám žádný hlubší zážitky. Na Crysis 3 snad ani nesahej, je to někde mezi.

Jinak FC3 by byl snad perfektní hra, být ještě ždibec vážnější a nemít otravnou minimapu plnou lootu, crafting (levelling) a ten odpornej zrychlenej denní cyklus (který je ve FC2 ještě stále relativně sexy realtime), ale hry se holt nešijí na míru, no.
@ještěr (28.01.2018 20:23): Máš pravdu, rozhodně souhlasím v tom, že FC od Ubi mám mnohem radši než Crysis od Cryteku. První Crysis se mi ještě líbil, tak samo Warhead, ale jak jsem doufal že dvojka bude pokračovat na nějakém tom exotickém ostrově nebo džungli, tak to přesunuli do hnusného města, změnili hlavní postavu a celkově mi to vůbec nedávalo smysl. Na trojku jsem ještě dodnes nesáhl.
@themacs (28.01.2018 12:57): já ty souvislosti licencí a studií znám, ale než Crytek v době po FC1, to už raději preferuji UbiSoft, protože mně Far Crye jako celek bavily více (lví podíl má na tom Crysis 2, který pokládám za tragickej omyl a s přehledem to nejhorší z Far Cry-Crysis komplexu her).

Asi nejlépe z "popcornových AAA PC akcí" hodnotím ovšem nové Tomb Raidery od Eidosu/Square Enix, kde mně všelijaké ty nešvary z moderních her sraly asi nejméně (Far Cry 3 a Rise of the Tomb Raider byly jedny z mála nových akčních her, které jsem bez problému dohrál do konce, díky slušnému nebo alespoň akceptovatelnému - ROOTR - příběhu, slušnému tempu, a použitelným charakterům).
Nikdy jsem nebyl nějaký velký fanoušek Half Life nebo Valve, ale po nedávném znovuodehrání HL2 pokládám tuto hru za stále nepřekonanou, FC2 kompletně smázne ve všech podstatných ohledech - výpravě, astmosféře, dávkování tempa, příběhu, charakterech, AI...

Jak se pan labužník nepochopených "skvostů":) Drolin z hlediska realističnosti staví k oživování hlídek, faktu že kdejaký negr rozchodí dávku těžkým kulometem do ksichtu (nebo načež ze země ještě drze střílí z pistole), nevyrovnané a sebevražedné AI? Nebo že vývojáři prostě rozhážou diamanty po savaně?

A co je to kurňa za argument, že hra měla dobré recenze ale smíšená hráčská hodnocení? Videoherní kritika je skoro mrtvá už 15 let, hráči jsou mnohem kritičtější než recenzenti u 95% titulů, páč se nemusí bát, že přístě nedostanou přednostní kopii.

Rád bych slyšel opravdu dobrej argument, proč je FC2 realistický (není, má pouze nějaké svoje realistické chvilky), nebo dokonce složitý - vyloučeno, hra je i přes otravné respawny poměrně jednoduchá, jako otravné mouchy, co se pořád vracej, a nejde je vyhubit. Hráč si může směšně donekonečna vydlubávat kulky nožem z rukou a nohou (velmi realistické), každou chvíli jej zachrání nějaký anděl strážný (tento prvek se mi na hře dost líbil). Já se té hře vlastně směju, protože oproti hardcore levels ve Far Cry 1 je vlastně jednoduchá, přestože podvádí respawny, leckdy pobaví, ale nezatopí, protože AI zde není dost kvalitní.

Bohužel mnoho nešvarů co začalo ve FC2 pak logicky přejaly další díly.

Docela mně chytlo to psaní o Šakalovi a stále větší beznaději, ale bojim se, že jde o další vybájenou představu, něco jako s tou realističností. Potud, kam jsem se dostal já, je eskalace příběhu dost tragická.
@Drolin (28.01.2018 15:10): " minimalistický příběh s naháněním Šakala a stále větší beznadějí." Heh, to asi myslíš stúpajúcu beznádej u hráča, ktorý sa stretáva s čoraz nekonečnejším respawnom a nekončiacou prázdnotou herného sveta...:)
@Drolin (28.01.2018 15:10): Half-Life má ukážkové dávkovanie tempa, kde napínavé prestrelky neustále narúšajú pomalšie atmosferické pasáže, čo je aj jeden z dôvodov, prečo je Half-Life 2 mnohí, vrátane mňa, považujú, za vrchol žánru. Omnoho vhodnejším príkladom by boli hry zo série Call of Duty, ktoré hráča často vedú malým koridorom a 90% hrateľnosti tvorí strieľanie nepriateľov.

Inak Southland Tales rozhodne nie je filmový ekvivalent Far Cry 2. Far Cry 2 je rozporuplne vnímaná hra (kritika bola spokojná, hráči výrazne menej), Southland Tales je oproti tomu silne kontroverzná záležitosť, ktorá sa v dobe vzniku nedočkala pozitívneho prijatia ani u jednej zo strán, ale je to natoľko unikátna záležitosť, že sa okolo nej vytvoril menší kult.
@Walome (28.01.2018 15:24): Ono by to asi šlo posunout dále, kdyby ta zničitelnost byla co k užitku tzn. ta hra by musela mít to destrukci zakonponovanou do mechanik hry. Je nutně aby na ni byla stavěna hra viz. red faction. Tady jde asi hlavně o seřazení priorit. Protože pamět a výkon obecně je pořád dost omezen, musí se dělat kompromisy. Ale kdo ví, třeba se jednou dočkáme simulátoru apokalypsy (SPAL, ZBOUREJ, ZLIKVIDUJ všechno, co tvé oči vidí) v promakaném RPG akčním hávu...jednou, možná :D
Ubi museji udělat remake. Bez těch "gazilion ikonek, vylez na věžičku" pičičand. Přidat systém obsazování/dobývání, lov fauny a do toho "Hardcore" mod (nutnost jíst, pít, brát medikamenty, ošetřovat si zranění, čistit zbraně)....ok to by stačilo :D
@Walome (28.01.2018 14:52): Pravda, pravda. FC2 měl ten pocit osamnělého dobrodruha v savanské divočině. To, jak si mohl držet mapu v ruce i za jízdy bylo děsně fajn. Dvojka měla skvělý feel. Ona byla/je technicky daleko vyspělejší než trojka.

Taky je mi dvojka líbí, jak je patrné z mého hodnocení, ale ty "bulletsponge" negro supermani, respawn a nepoužitelný stealth zabranuje 90-100% číslu.

@pajmič (28.01.2018 10:57): Já FPS nehraji a ani je nehodnotím vysoko. FC2 je výjimka podobně jako Vietcong a OFP, tedy realistické a poměrně otevřené hry, které je zábava hrát - jako přesný opak bych uvedl HL2. FC2 má skvělé mise a svět, dokonalé rozložení tempa a především minimalistický příběh s naháněním Šakala a stále větší beznadějí. O střelbě píše Walome a má pravdu, v jiné FPSce to tak dobré nebylo - navíc bylo nekonečno způsobu jak vše provést.

FC3 už byla takové blbůstka oproti FC2 (logické, FC2 jako AAA hra se minula na trhu - příliš složitá a realistická), ovšem stále zábavná a čerpající z předchůdce. Kontroverzní pro mě je, na poměry mainstream studia a cílové skupiny jde o hru se značnou nadhodnotou - a zde dle mě pramení to chladnější přijetí ze strany majority hráčů a naopak velmi pozitivní přijetí recenzentů. Nesoulad mezi cíleným publikem a obsahem.

A stejně jako nikdy nevyjde něco jako film Southland Tales, tak už asi nevyjde hra jako FC2. Jde o určitý úkaz, vhodný především pro labužníky. Jeden z důvodů, proč jde o jednu z mých nejoblíbenějších her.
@pajmič (28.01.2018 10:57): jen za sebe řeknu, že trojka má slabší "feeling" ze střelby, minimapa trochu zabíjí zážitek a fyzika nefunguje tak dobře jako ve dvojce. Příběhově je to ale vtahující.
@ještěr (28.01.2018 12:14): Ono se to musí brát z té stránky, že Far Cry 1 dělal Crytek, který v něm víceméně pokračoval v podobně série Crysis. Ono FarCry 2 už potom dělal úplně někdo jiný, UbiSoftu pokud se nepletu zůstala akorát práva na značku, proto Far Cry 2, autoři však už byli jiní a proto jiná hra. Takže když už, tak spíš FC2 je prvním dílem novodobých Far Cry, přičemž Far Cry 1 je takový prequel pro sérii Crysis :)
Pokud se může nějaká z rodiny poměrně bezduchých stříleček Far Cry srovnávat s coppolovo uměleckou vizí smradlákovské války, tak je to cutscénovité FC3 s opravdovým důrazem na charaktery a postupným přerodem hlavního hrdiny, proto jsem hru hodnotil poměrně vysoko (s odstupem času si myslím, že je objektivně lepší, než za co jsem ji pokládal v době jejího hraní).

Já ve FC2 nic labužnického ani revolučního nevidim, vidim černobílou savanu bez obyvatelstva, otravné respawnéry, nudné postavy, nulový odraz mých skutků ve světě (města nikdy nepřestanou rozdávat questy, hlídky nikdy nepřestanou otravovat), a repetetivní úkoly (týká se všech FC od dvojky a výše).

Kdyby mělo být po mém, tak by vše pokračovalo jako FC1, který měl sice brakový příběh a kokotského hrdinu, ale fantastické herní mechanismy a úžasné zbraně a level design. Pokud autoři nejsou schopni rozumně zvládnout hru v otevřené mapě, je rozdělení na mise lepším řešením.

Ještě bych podotkl, že úroveň damage co snese jak nepřítel tak hráč, je na "realistickou" hru směšně vysoká, a to i na nejvyšších obtížnostech. FC2 je objektivně nedodělek, jak jsem podložil mnoha argumenty. Pokud však i tento nedodělek za investované peníze mnoha hráčům stačil ke štěstí, pak je to asi zcela v pořádku :)
@Drolin (28.01.2018 10:22): O tom, že FC2 posunul vizuální hranice autentičnosti se nehodlám přít. Žádná hra mě dosud nedokázala na hodinu zabavit jen při otevírání dveří :) A takové zasekávání zbraní byl fajn nápad.

Asi si pleteš pojem game design s něčim jiným, protože kdyby to bylo tak fantastické jak píšeš, tak proč to žádná FPSka dosud nekopírovala? Dále bych řekl, že si pleteš pojem "kontroverzní" FC2 byla kontroverzní pouze díky onomu zasazení a příběhovému konceptu "black life matters" by si dnes na té hře smlsnul. ROZPORUPLNÁ je asi to slůvko, které hledáš. Kontrovezní byla trojka díky PETA, Wolfenstein zase díky nazi symbolismu, ale především kontroverze je vyvolávána velice hloupými jedinci :)

Také vidím, že si dal FC3 nižší hodnocení...protože rozšířila a budovala tom "relovučním" z dvojky? Nechápu. Vysvětlete mi to, pane labužník:)
@pajmič (27.01.2018 22:44): Právě game design FC2 bych označil za fantastický. Osmičky a devítky v časopisech nejsou náhodou, jde do jisté míry o revoluční pojetí FPS - a tedy i kontroverzní, což potvrzují malé hodnocení (pro mě překvapivě) od řady hráčů a vysoká od hráčů, labužníků.

Navíc zde koncept "Apocalypse Now" funuje dalekolépe jak u Spec Ops: The Line.

A respawnu jsem si prakticky nevšiml - stačilo ujíždět. A jak píše Walome, jiné FC a Crysis hry se na FC2 ani trochu nechytají.
Ten respawn je otravnej (a bohužel i děsně rychlej), ale pocit ze střelby mi to všechno vynahradil. Za mě nejlepší Far Cry, co se hratelnosti týče.
Kontroverzní je Pasolini, Manhunt, Maradonova Boží ruka nebo moje bakalářská práce, Far Cry 2 je prostě jenom zmršenej.

Já mám ovšem na hry vysoký kvalitativní nároky, moc jich ani nehraju (což je dáno kombinací podle mně nevalné průměrné kvality her v posledních letech a neochoty až zhnilosti dokopat se k upgradu) a udělat kvalitní sandbox patří k těm nejtěžším. Každej na to může mít svůj názor, ale podle mně je ta hra nedomyšlená, nedodělaná (grafika dalece převyšuje vše ostatní, což je dnes příznačné).

Hodně lidí přede mnou kritickým okem zmínilo totéž co já, takže jsem rámcově věděl, do čeho jdu ovšem. Každopádně se nic nemění na tom, že za některé neotřelé jevy, které mají nejspíš evokovat odklon k realističnosti, mapka, malárie apod, dávám palec hore.
@MarezCZE (28.08.2016 22:17): Protože to byli 'jen' žoldáci. O tom to celý bylo, všichni tam byli aby nadělali tunu peněz, jen Jackal a hlavní hrdina tam přišli s něčím skoncovat, zbytek to chtěl udržovat napořád
@7c (28.08.2016 21:40): Ten uplnej záver "buď a nebo" beru uplně v pohodě, ale proč a z jakýho duvodu se najednou z kamošů na zivot a na smrt stane smrtelná hrozba, jež bylo vysvětleno ve dvouch souvětích a ještě dost sporadicky to se mi moc nezamlouvalo. To neříkam, že jsem jim všem nenadělal cvak cvak bum do hlavy:D
@MarezCZE (28.08.2016 19:05): Není nad to, odjet s "přáteli" směrem do západu slunce a žít šťastně až do smrti, jako v reálném světě, hádám. A "vítězství", jako je to v FC2, se ve hrách (řekl bych) zas tak často nevidí.
@Neklan (28.08.2016 03:21): Ad poslední odstavec - což je samozřejmě věc názoru, a své příznivce si hra určitě našla. Z mého pohledu (ač asi z "business" hlediska to není taková výhra) je lepší vytvořit hru, která opravdu potěší část hráčů, než hru, která je vytvářená tak, aby se zalíbila každému, ale ve výsledku v ničem nevyniká.

Osobně bych řekl, že atmosféra a příběh jsou nejsilnější část FC2 (tedy kromě herních mechanismů - solo FPS a realistické boje jsou už v zásadě čistá "fantasy", ale bez toho by asi každé FPS muselo být jak ARMA).

Ad "nakonec pozabíjíte dostatek správných lidí a vyhrajete" - není to popis nějaké jiné hry, než FC2? Protože tahle pasáž mi nějak unikla .-)
@Walome (24.11.2015 09:29): Myslím, že je v tomto případě je to záležitost definice slov námět/zápletka/příběh/nálpň.

dovolím si je pro sebe definovat takto:

námět = časoprostorové umístění a vše, co se stalo před začátkem hry a zároveň je součástí hry. (zde tedy: jako žoldák v africe a pátráte po stopách tajemného a podivného/ínského "muže v pozadí" s psychopatologicko filosofickými sklony, to celé na pozadí války) -> tady jednoznačně za mě pro FC2 klidně i 10/10

zápletka = jakým způsobem je hráč uveden a zapojen do děje, možná úvodní hodina hry, možná intro. (ve městě je přestřelka a zachrání vás "tajemný ne/známý)

příběh = dvě frakce se mezi sebou zabíjejí... pracujete pro obě.... nakonec pozabíjíte dostatek správných lidí a vyhrajete.

náplň = hlavně cestování po občas moc pěkných a místech, občas taky ne, neboť je odděluje fádní džungle/savana. střelba, respawn, nákup zbraní

Námět je evidentně inspirován "Srdcem temnoty" od Joseph Conrad, případně pro neliteráty filmem "Apocalypse Now!" od Francis Ford Coppola. Bohužel hra to nedokáže využít v zápletce, v příběhu, a ani v náplni.

A právě to, že na začátku všechno vypadá tak dobře, tak nejen já, ale řekl bych i dost dalších lidí tuto hru pořád v žaludku. Protože začátek byl opravdu dobrý, potenciál to mělo. Ale pak to stálo tak strašně moc (vzhledm k námětu a asi i záměru) zahovno, že to jednoho dokáže i rozesmutnit.

@Walome (25.08.2016 07:38): No bohuzial po scitani vsetkych faktorov ma bioshock bavil a FC2 mi prisiel ako nudna sracka.
A pritom, nebyt uplne debilnych gamedizajnerskych debilin tak to mohlo mat kludne 90-100%.

Idealny by bol release niecoho medzi FC2 a FC3....
@mazar1234 (24.08.2016 22:30): Heh, já naopak několikrát uvažoval o koupi FC3/4, ale ty videa plné ukazatelů, sbírání všeho možného a dalších nesmyslů mě odradily. Kéž by zase někdy vyšla FPS jako FC2. Jako, venku (na PC) už je třetí Dark Souls, ale ostatní vývojáři ne a ne se trochu poučit, naopak protlačují do her mechanismy, za které by se stydělo nejhorší MMO.
@Walome (24.08.2016 22:27): Prave preto ma tak nasrali, perfektny gunplay dojebany retardovanym respawn systemom, opruznym travellingom (v kombinacii s retardovanym respawnom), absurdne poskodzovanie (prej to niekto kritizoval v System Shocku 2, pche asi nehral FC2), celkovo nudna krajina (zlate prehnanie poctu zvierat vo FC3).... skratka z potencialu mega hry sa stal opruzny opruz....
@CrocoRay (12.08.2016 17:37): Ono asi záleží na tom, kde jsou hranice těch čtverců a jestli z nich vylezeš (pak by mělo dojít k (respawnu) nebo ne.

Je to natvrdo v kódu hry, proto s tím žádný moder nebyl schopný za ty roky od vydání nic udělat.