Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin • 36 let • ČR - kraj Pardubický

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 2

  • PC 60
První Far Cry, jsem dohrál hnedka třikrát. Jen vyjmečně hraju hry vícekrát a tomuto privilegiu se dostává jen některým peckám, takže první Far Cry je pro mě velká pecka. Škoda, že totéž se nedá říci i o drůhém díle. FC 2 je v mnoha ohledech podstatně horší než první díl, ale v něčem jiném naopak oproti předchůdci vyniká.

To něco je gunfight, velmi podstatný prvek každě střílečky, není nic horšího, než když hrajete na první pohled parádní FPSku, ale místo pocitu že střílíte z mocného nástroje na smrt, držíte v ruce jakési pravítko, kterým ukazujete na toho, kdo má zemřít.

Ve Far Cry 2 je prostě radost střílet, ať už střílíte z Makarova, nebo sejete z M249 SAW vždycky je to parádní pocit, jak u her ze špičky žánru.

Osobně jsem preferoval oddělávat z dálky jednoho za druhým pomocí M1903 Springfield a zbytky odklidit na blízko.

Další za obrovské plus považuji asi jako zbytek světa, především prostředí, tedy samotnou Afriku, i nyní tolik let po vydání, je to stále unikát a při cestách savanou dokáže hra vykouzlit oku lahodíci scenárie,to jako fakt jo, Steam je toho svědkem, čímž se dostáváme k cestování.

Jelikož jsem hrál vanillu, tak jsem si prožil solidní peklíčko, ze startu to človeka baví, ale po 67. cestě z východu na západ mapy, kdy jen tak mimochodem, zlikvidujete asi 15 hlídek milice, už to prostě není ono. Nebýt onoho zmiňovaného a naprosto parádního gunfightu, určite bych FC 2 nedohrál.

Co se týče příběhu, tak tam to mám tak pade na pade, a závěr mě tak trochu zklamal.
Je sice fajn, že se celá parta nesejde, když je po všem v knajpě a nesměřují vstříc slunným zítřkům, ale ten obrat na konci, kde hraje velkou ulohu, Desert Eagle a hlavy všech zůčastněných parťáku mi taky moc nesedul. A vysvětlení, že válka je zlá a žáda si oběti, už vůbec ne.

Co mě vyloženě vytočilo, je řízení vozidel. Akcelerace z nuly na max asi tak ta 1,5 vteřiny, něco jako jízdní model vůbec neexistuje, což je u hry, která svoji hratelnost postaví právě na cestování pomocí prostředku, trošku provar.

Konflikt mezi frakcemi UFLL a APR, jako kdyby ani vůbec nebyl, probíhá jen na striktně předem daných skriptech, už i o rok mladší S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, to zvládal mnohem lépe.

Steam mi ukazuje nějakách 29 hodin, což je až až, vzhledem k výše zmíněným trampotám.

Pro: Grafika, Afrika, GUNFIGHT!!!, Příběh

Proti: Doprava celkově, Stereotip, Příběh

+20