Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
JBN • 105 let • Trickster v žoldu Warhorse st. v žoldu THQ Nordic • Cajzlograd (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Far Cry 2

  • PC 90
FC2 mě nemohl bavit. Pokračování hry, nezajímavé a od půlky i otravně nudné, které chudákům původním autorům sebral zlý vydavatel a strčil ho vlastnímu studiu, tlačícímu každý rok nějaký ten titul do oběhu. Hru, kde člověk pořád jen střílí, nepřátelé se respawnuji ihned hráči za zády a všichni vás chtějí zabít. Strávil jsem u ní skoro 40 hodin a i když jsem si bolestivě uvědomoval, že je to pořád to samé, bavilo mě to. Magie.

Největším plusem je volný pohyb po celém africkém ministátečku, ve kterém zuří občanská válka. To mě táhlo celých čtyřicet hodin a já prostě nemohl jinak.

Jenže základní kámen FC2 je také jeho největší slabinou. K čemu jsem to zase skočil? K jednoduchosti hry. Tím nemyslím, že byla béčková arkáda, to nemyslím, zbraně dobře střílí a vozidla jezdí, což je fajn, ale... Na jednu stranu je hezké, že hra neměla potíže, ať jsem dělal co chtěl. Co by ohrozilo další hraní mi nebylo vůbec umožněno a ten zbytek... nešel dost hluboko.
Proč teď vytahuju nějakou hloubku?
Inu, protože hlubší systém hry by snadno mohl vystrnadit největší zápory hry. Neustálé opakování, neustálý respawn, jistý pocit prázdnoty.

A tady končí komentář a začíná kritický rozbor.

Naprosto by stačilo, kdyby si hráč vybral jen jednu stranu a nedělal pro obě zaráz. Pak by na mapě byly vojáci, kteří by do hráče nestříleli. A když by hráč vyčistil křižovatku, přijela by tam posádka jeho strany a obsadila to pro sebe. A když by byl v týlu nepřítele, tak by trvalo nějakých 24h, nebo alespoň 12 či 6, než by strana zjistila, že přišla o lidi a poslala tam nové.

Další věc se týká civilistů, kteří tam sice jsou, ale slouží jen k zisku medikamentů. Já chápu, proč je tam raději tvůrci nedali. Živě vidím, jak by Fox vyšiloval, že hráč hrající za bílého žoldáka zabijí nevinné africké ženy a děti. To by bylo žalob. Ale pokud by je tam přeci jen dali, přineslo by to několik výhod. Předně, pocit prázdnoty by zmizel. A v neposlední řadě, zadávali by hráči další questy - ztratily se děti/kozy/bůžek, banda vojáků jim krade ženy/jídlo, někdo jim obsadil přítok říčky, musí platit mýtné atd atd. Odradit hráče od jejich zabíjení by bylo snadné, stačilo by aby z nich nic neměl a pokud by je dál zabíjel, tak by se k němu chovali nepřátelsky, žádné questy a spousta olova.

Vůbec by neuškodilo ani propracování zbraní, jejich používání a celého systému. Zbraní tam bylo vcelku dost a člověk si opravdu mohl vybrat jak chce bojovat (tímto zdravím Crysis), ale neuškodilo by, kdyby jich bylo ještě více. Osobně jsou doufal v nějaký velkorážní - .357/.44 - revolver, nevýbušná kuše by také nebyla špatná, či luk pro noční přepady. Také by vůbec nevadilo, kdyby si hráč častým používáním zbraně zvyšoval její ovládání. Neustálým používáním AKčka, by se mu jedna zvedal skill s AK (menší zpětný ráz, rychleji přebíjet, atd), druhak používáním stále jedné a té samé - tentokráte ne stejného druhu - by dostal další procenta navíc.

Což ovšem koliduje s primitivním přístupem ke zbraním - jednou zaplatíš a máš nekonečno zbraní, které klidně zahazuj. Kdyby si ji člověk musel opravovat a starat se o ni, bylo by to mnohem lepší.
S tím také souvisí i tragický způsob upgradování zbraní - větší přesnost a větší odolnost. Brrr.
Raději bych tam viděl přidělávání všemožných ruček, zásobníků, puškohledů, laserů a jiných hračiček. Což by dost pomohlo k vybudování si vztahu k nějaké zbrani. Celou dobu jsem se těšil na FN FAL, abych zjistil, že je to jakýsi nepřesný a škaredý pazmek. Kdyby na ni šlo vrznout puškohled a střílet po jednom, hned by to bylo lepší.

Samotné zbraně se tam drží oblíbené kuul šablony, takže luxusní HKG3 je počáteční zbraň a M16 je zase top killa. Což mi ještě připomíná jednu nepěknou věc a to je "level scaling" nepřátel. Nazačátku mají jen rezlé G3, kdežto na konci má každý to nejlepší k dostání. Neuvěřitelně otravní byli minometčíci, kteří mě přesně odstřelovali zatímco jsem ujížděl džunglí za kopečkem.

Jak "málo" by stačilo, abych FC2 dal 100% a uctíval ho jako kult.

Pro: Afrika, žoldáci, diamanty, dovádění, zábava...

Proti: Chybějící hloubka, způsobující většinu potíží...

+23 +26 −3