Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (23.09.2022 12:31): Já myslím, že to je tím posraným Embracerem, kterej hromadně skoupil Ubisoft a spol. a rozhodl se jít cestou využití známých značek za co nejnižších nákladů. Už posral pokračování Saint Row a tohle podělá taky. :-D
Problém u prvního Splinter Cellu je, že je lineární jak prase, a pokud si člověk nevšimne specifickýho řešení situace, který zamýšlel level designer, občas si musí trochu ušpinit ruce. Není tam moc prostor ke kreativitě.
@USER47 (17.05.2022 17:40): ne tak zcela, už to mám, prvního omráčím a pak sejmu pistolí 3 světla venku na terase a nad dveřmi, akorát jsem to udělal blbě, protože když ten druhý co je vevnitř je poblíž tak to zaregistruje (zvuk) a je v pozoru. Po čase vyšel ven a probral toho druhého co jsem uložil vedle schodů, musel jsem je opět zlikvidovat pistolí. Musím si dát bacha i na to kde zrovna ten druhý je, jak je blízko zaslechne zvuk tříštění skla. Jinak okna jsou zavřená, opět jedině rozbít.

No je fakt, že přiblížit se za někým v pohybu je velmi obtížné na načasování, ne-li nemožné. :)
Myslím, že nemusíš otevírat dveře, ale můžeš prolézt oknem aniž bys na kohokoli sáhl. Hrál jsem to nedávno, imho to nezestárlo úplně nejlíp, pozdější Chaos Theory je o několik úrovní vejš. Nejvíc mě na jedničce štvalo plížení za lidma, choděj většinou dost rychle a když se k někomu chceš přiblížit zezadu, většinou tě slyšej a otočej se než je stačíš čapnout.

edit: koukám, že to samý jsem psal o pár postů dole:-D
Včera jsem po 20 letech od vydání začal hrát SC na XSX. Na grafiku je i přes stáří hry je stále radost pohledět, mohutně tomu pomáhá nová TV s nepřekonatelným podáním černé. :) Ta hra nějak ožila, vidím detaily co jsem dříve neviděl nebo si je již nepamatuji. Tak už je to nějaký ten rok.

Co mě překvapilo po těch letech (dříve jsem hrál SC jen na PC s K+M) jak hra je těžká. Na ovládání na gamepadu jsem si musel chvíli zvykat, každopádně k ovládání nemám výhrady. Hraji na normální obtížnost a v první misi jsem zatím nepřišel na způsob jak se dostat do bytu, aniž bych musel zabít stráž.
Hra by měl jít dohrát bez jediného zabití co jsem tak někde četl/slyšel.
Před vchodem omráčím strážného co nejdříve hlásí šéfovi úspěchy rádiem (na terase), a prostě ho položím do stínu vedle schodů, jakmile ale otevřu dveře do bytu hned to schytám. Je to dvacet let co jsem to naposledy hrál, já na to určitě přijdu. :) Když rozstřelím světla na terase tak ten strážný zpozorní, vytáhne zbraň a hledá. Pak se postaví na původní místo a není problém jej omráčit. Už jsem zapomněl, že když ho poté položím do stínu tak vyjde druhý tajný a ten je najde a probere z omráčení. Začíná mě to bavit. :)

Samozřejmě mohl bych se tam snadno prostřílet ale chci to dojet bez zabíjení. Určitě to nějak půjde. Jen na to přijít.
Já jen doufám, že původní mechaniky budou zachovány a nebude to zjednodušena hra pro casual hráče jako ty poslední.
A taky je dost možné, že dělají na obou hrách, tedy remaku a novém díle, zároveň. Ubi má tolik studií, že by to nebyl problém. Šak už i byly nedávno nějaké leaky, že nový Splinter Cell bude open-worldovější, ne?
Mne skôr príde, že si s tou značkou nevedia úplne rady a preto idú formou remaku, ktorý sériu predstaví novým hráčom. To však môže byť v konečnom dôsledku pozitívne a môžu sa od toho odraziť k novým dielom.
@USER47 (15.12.2021 19:20): mě na tom štve ta opportunity cost, teď stráví několik let tvorbou remaku něčeho, co jsem dvakrát dohrál, místo toho aby dělali novej díl s novým příběhem...když to je to, co po nich fanoušci už dekádu chtějí. Fakt jak kdyby Ubi s touhle značkou chtěli za každou cenu trolit.
Další aspirant na nejzbytečnější remake roku. No hrál jsem poprvé tento letos, tak žádné dilema nebude:)

Docela se těším na ten remake System Shocku, ale i tak jsem pořád na vážkách, jestli nezkusit originál znovu. Třeba jsem herně dospěl a dokážu to naklánění textur zkousnout:)
Graficky hra vypadá dobře na svou dobu, ale dneska to takovej zázrak není, tím spíš že na moderním hardwaru některý věci blbnou (už zmíněný neviditelný světla, mám dojem, že dynamický stíny fungovaly tak na 50% atd). Už Chaos Theory vypadá nesrovnatelně líp, první Splinter Cell už prostě trochu zestárnul.
@USER47 (15.12.2021 19:20): nevím zdali remake zrovna tyhle výtky vyřeší. Jasně není to ideální, ale graficky SC stále vypadá špičkově. Už je to hodně dlouho co jsem hrál SC naposledy, na ty objevený těla co hra detekuje i bez NPC si nevzpomínám, je to možné.
Mám strach, že remake může hru zhoršit, viz Mafia 1/2 remake. Aby to nedopadlo tak, že studio co na tom bude makat nevyrobilo další kupu chyb.
No, radši bych novej díl, ale poté, co jsem asi před měsícem první SC zase prošel, musím uznat, že remake tomu pomůže. Ve srovnání s Chaos Theory (který jsem taky proběhl hned poté) je první SC dost kostrbatej, až mě to překvapilo. Plížení je dost nekonzistentní, dostat se zezadu k někomu, kdo nestojí na místě, je totální oser, protože když se člověk plíží jen mírně rychleji než je tempo chůze, většinou se daná postava otočí a je to ne load. Poplachy za objevený těla se spouštěj automaticky pokud hra detekuje, že je někde na mapě nedostatečně schovaný tělo, i když poblíž není žádný NPC atd. Plus je to dost lineární a osobně jsem se setkal i s bugama typu neviditelnejch hlídacích světel atd.

Nedávno jsem tu nadával na remake Dead Space, a pořád si stojím za tím, že DS remake nepotřebuje, ale prvnímu Splinter Cellu dobrej remake určitě neuškodí.
@Paul (08.06.2021 20:06): O tom nemůže být sebemenší pochyb, ne? ;-) Já si před pár lety zopakoval všechny díly kromě Double Agent, ale počet opakovaného dohrání Blacklistu se pomalu už nedá spočítat. Ta hratelnost a zábavnost i vzhledem ke kvalitě prvních třech dílů nemá ve světě stealth her pro mě konkurenci.
Blacklist je spolu s Chaos Theory nejlepší díl série. Viď Chucku :)
Conviction byla skvělá bourneovka.
Nejslabší je Double Agent, ikdyž měl zajímavej koncept. Možná ta lastgen verze kterou dělal Montreal byla lepší než ta šanghajská.
Blacklist je peklo. Conviction je bozi. A mise v ramci wildlands a breakpoint jsou taky super.
Já se právě sérii zbytečně dlouho vyhýbal po zkušenosti s Blacklistem.

BTW komentář jsem po vyplnění jakýchkoliv potenciálních informačních mezer Leonidem a Hanem vzdal a asi budu muset do výzvy zvolit jinou kanadskou hru:)
btw: Doporučil bych nezavrhnout moderní díly po šitu Conviction. Blacklist je výbornej a patří určitě k nejlepším dílům v sérii.
@Han22 (komentář): heh, ono to má jen 9 misí jo? To mi nikdy nepřišlo, a to jsem to hrál asi 3x. Ta hra je taková jaká je, vyčítat jí akční pasáže je podle mě mimo, protože nikdo nikde neslíbil, že se bude dá dohrát bez zabití (na to podle mě hrál až třetí díl).

Ale supr komentář.
@B.L.B.. (22.04.2021 18:06): Hahojed pobavil :) U Dishonored mi hlavně vadilo, že se při nakupení asi pěti těl (ať už omráčených nebo zabitých) začala některá ztrácet a vždy zůstala maximálně tři nebo čtyři těla. Tož už nemůže být realistické snad v žádném vesmíru :)
Říkáte že jsou nějaké problémy rozjet první díly SC na W10 jo? Zajímavé, na konzoli s W10 to šlape jak hodinky. :) Mám doma krabicovku s prvními 3 díly. Jó to jsou ty slavné PC ochrany co obcházejí zabezpečení OS.
@Phoenix (22.04.2021 17:31): Tak v tom máš naprostou pravdu. Mě šlo jen o to, že kdyby Sam nemohl někoho obejít, tak by ho prostě sundal. Nemyslím si, že by riskoval selhání mise kvůli morálce.
Taky jsem rád, když je to trochu vyvážené. Chceš nepřátele zabíjet? OK, je to jednodušší, ale lidi tě nebudou mít rádi, popř. dostaneš špatný konec (Dishonored). Chceš nepřátele jen omračovat? OK, ale trvá to déle, je to hlučnější, můžou se pak probrat...

A za proplížení bez zabití či omráčení by byl nějaký tučný bonus atd.
@Jumas (22.04.2021 16:02): Já taky nechci hry nějak ultra-realistický, to byla zase nuda, ale mohlo by to bejt nějak vyvážený. Třeba nedávno jsem znovu dohrál Hadojeda, což určitě není nějaká realistická záležitost, ale nesmrtící likvidace trvá delší dobu a nepřátelé se po čase proberou. Ale Když jsou oba způsoby stejně efektivní, tak už to začíná zavánět morálkou, takovou tou pokryteckou. S tím jsem ale měl problém spíš u toho Dishonored, tady je to myslím jedno jestli se zabíjí nebo ne, ale už jsem to dlouho nehrál, možná se pletu.
@B.L.B.. (22.04.2021 15:22): Určitě souhlasím s tím, že likvidovat nepřátele nesmrtícím způsobem je v reálu komplikace sama o sobě (a při převedení do hry se můžeme bavit o tom, že existuje riziko probrání a spuštění poplachu atd.).

Šlo mi o to, že nejrealističtější (dá-li se u podobných her o něčem takovém hovořit) není všechny pozabíjet, ale neviděn projít, provést sabotáž / ukrást informace a zase se potichu vypařit. Nešlo mi primárně o to, že by nějakou roli měla hrát morálka (jakkoli u věcí typu Hitman by mohlo hrát roli něco jako profesionalita / stavovská čest).
@B.L.B.. (22.04.2021 15:22): Tak samozřejmě se dají nepřátelé zabíjet i potichu (pistole s tlumičem, kuše,...), ale já radši omračuju. Ano, že by se reálně ti nepřátelé na nějaký čas probrali je fakt, ale já nehraju hry kvůli realismu a takhle mi to vyhovuje. Na druhou stranu nemůžeš vědět, co přesně je v těch uspávacích šipkách, které Corvo používá. To je může vyřadit klidně na několik hodin a v době, kdy se proberou, jsi už dávno někde jinde.

Rambo styl je naběhnutí mez nepřátele a pokosení všech bez toho, abys zemřel ty sám. Pokud to lze ve hře pravidelně praktikovat, nejedná se o stealth hru. Tam jsi prostě za takovéto bezhlavé útoky penalizován smrtí.

Jo agresivní stealth je něco mezi tichým postupem a Rambo stylem, takové přepadávání ze zálohy.

Jinak je jasný, že stealth postup je ve většině her nereálně zpracovaný, viz třeba plížení na bílého dne v Blacklistu, ale já hry hraju kvůli odtržení od reality a ne abych tam prováděl stejné činnosti, jako v reálu.
@Jumas (22.04.2021 14:44): Stealth mám taky rád a Dishonored jsem tak odehrál. Jde o to, že omračování má několik praktických nevýhod, které hry často nezohledňují, jako třeba že se můžou probudit. Prostě by byla blbost předvádět něco takovýho v realitě a těm hrám to ubírá na autentičnosti.

A Rambo styl teda znamená střílení? Spíš mi ho připomíná agresivní stealth. The Last of Us 2 - Aggressive Stealth Gameplay - Hillcrest: Ellie - Survivor (PS4 PRO) - YouTube
@B.L.B.. (22.04.2021 14:01): Ale na zabíjení nepřátel je miliarda dalších akčních her. Těch, které umožňují tichý postup bez zabíjení, je o poznání méně a většinou v nich Rambo styl znamená hráčovu smrt. Já teda stealth miluju a rád se jednou za čas potichu plížím za zády nepřátel. Většinou je tedy omráčím, aby mě pak při následné pochůzce nepřekvapili, ale proč je zabíjet, když to jde i jinak.

Nejlépe to má v tomto směru vyřešeno Dishonored. Když jsem teď hrál bez zabití, měl jsem nejvyšší obtížnost a bylo mi to jedno, protože to, že mi nepřátelé způsobují větší zranění nehrálo při tomto stylu hraní v podstatě žádnou roli. A jejich vyšší ostražitost mě stavěla před větší výzvu. Každopádně se těším, až za pár let budu plnit zbývající ačívy, které vyžadují vysoký chaos (jednoduše řečeno zabíjení) a užiju si i ty boje naplno. Předpokládám ale, že na nejvyšší obtížnost to asi nepude :) V sérii Splinter se útočný styl rovná sebevraždě, ale Dishonored je koncipováno pro obě možnosti, a to je fakt super.
@Walome (22.04.2021 13:14): Souhlasím s tím, co napsal Phoenix. Informace má větší hodnotu, pokud nepřítel neví, že jí máš. A pokud jsi při jejím hledání nechal stopy (těla nepřátel), může nepřítel důvodně předpokládat, že ji máš. Z pohledu role-play mi tedy tichý postup bez zabíjení v tomto případě přijde smysluplnější, i když pro někoho pravděpodobně méně zábavný.
@Phoenix (22.04.2021 13:29): A mně zase připadá mnohem realističtější, logičtější a bezpečnější nepřítele prostě sejmout, než po něm střílet uspávací šipky, nebo se ho snažit nějak omračovat. Vůbec tohle nezabíjení ve hrách, co jsou založený na vypořádávání se s nepřáteli (kteří si s nějakou morálkou hlavu dělat nebudou a klidně mě vodprásknou) je absurdní.
Před rokem jsem objevil plně funkční verzi Splinter Cell 2. A i dnes to stále funguje. Stíny a vše zcela v pořádku.
@Walome (22.04.2021 13:14): Řekl bych, že je to jednak v rámci žánru poměrně realistické (z hlediska utajení je lepší za sebou nenechávat stopy a pracovat stylem "vůbec nevíte, že jsem tady byl, a přijdete na to, až bude pozdě") a za druhé je to v žánru celkem tradice (Thief také nebyl postaven na zabíjení stráží).

Otázkou je, jestli úplně volné hraní ve stylu Splinter Cell Blacklist je dobře ve slova smyslu větší volnosti plnění misí nebo naopak nezapadá do leta budovaného konceptu (já nepřekvapivě hlasuji pro druhou možnost, ale většině lidí sedla zjevně spíše ta první, takže budou názorem pravděpodobně na Tvé straně s oním "proč mají lidi potřebu nezabíjet").
@Shadrac (02.10.2020 21:28): Jo ono to má možná StarForce :) A celkově měla Pandora problémy se spuštěním už v době vydání. Šanghajská pobočka no, co bys chtěl. S Double Agentem jsem si taky užil svý :)
@S4TW (02.10.2020 15:20): coop s kámošem je dycky láska :)

@David_Cravford (02.10.2020 15:20): oni si furt myslej, že jim VR bude vydělávat? Aha :)

@Shadrac (02.10.2020 19:53): tak open world má nevýhodu v nelogičnosti, která tam je prostě automaticky, a to je to, že hra na hráče čeká. Někde to vadí víc, někde míň, ale zrovna u špionážního thrilleru by mi přišlo zvláštní, kdybych si udělal jednu misi, pak 40 hodin dělal vedlejší mise nebo hrál poker a pak se vrátil do hlavní linky, kde USA hrozí nukleární válka nebo tak něco. Ale to se dá udělat, jen se to zatím málokomu podařilo. Ale díky BP si to představit umím. A i si myslím, že by se Ironside vrátil.

Conviction je skvělej v tom, že po čtyřech "stejných" dílech dostaneš nasranýho Sama Fishera kterej konečně ukáže jakej je ranař, když se zrovna nekrčí v rozích a neschovává za kytkama :)
@Shadrac (02.10.2020 19:53): jestli chceš trochu ironside fishera, tak Deep State pro Breakpoint je cca 5 hodinová kampaň která docela dobře ukazuje jak by open world splinter cell mohl fungovat.
@themacs (02.10.2020 21:10): Ano, krabicovka se sehnat dá. Co jsem ale četl na fórech, tak je nějaký problém hrát na současných strojích. Mám trochu obavy, jak by to fungovalo.

Ze zvědavosti...má někdo odzkoušenou krabicovku na současným stroji?
@Shadrac (02.10.2020 19:53): Pandora Tomorrow fakt nejde na PC legálně sehnat? Vím, že digitálně jsem to nikde nenašel, ale ani krabicovky nejdou sehnat? No, ještě že jsem si kdysi tu krabicovku koupil ...
@Walome (02.10.2020 09:34): Ty jo, to jsou skvělý zajímavosti, který jsem nevěděl. Díky za ně! :).

Upřímně? Když jsem kdysi hrál Conviction, tak mě dost bavil. Chystám se projet celou sérii znovu (kromě Pandoras tomorrow, který na PC sehnat legálně nejde), takže třeba se mi změnil vkus. Přijde mi, že s Conviction dostal Sam hlubší lore. Ten se budoval už od Double agent, jestli si dobře pamatuji. Jasně, bylo to pro fanoušky zdrcující. Už to byla akční střílečka / stealthovka, ale byl bych pokrytec, kdybych nepřiznal, že mě to bavilo. Uvidím, jak to dopadne na další hraní.

Taky stále čekám na další SP. Osobně nerozumím tomu, že koridorovky jsou v dnešní době celkem démonizovaný. Problém je, že Ironside dával Samovy osobnost. Bez něj to už není ono.
Uvidíme, s čím se Ubi vytasí. Jen ne prosím open world co-op battle royale. Něco podobnýho by byla solidní pěst do prdele všem fanouškům...

EDIT: Když tak nad tím přemýšlím, tak by open world nemusel být automaticky pitomej nápad. U MGS se to povedlo fantasticky.
@Walome (02.10.2020 09:34): což mě připomíná že řada hráčů hrála Splinter Cell na TN LCD monitorech, kde si jaksi nevychutnali tak zcela tu hru světel a stínu. Třeba takový Mazar. :)
Pamatuji si, že v době kdy jsem to hrál, tak jsem vlastnil LCD od Fujitsu Siemens P17-2 který měl díky SPVA vynikající podání a hloubku černé barvy.

Zrovna tahle hra si zaslouží hrát na solidním IPS, SPVA, AMVA, no prostě na čemkoliv co má dobré 8 bit barvy a dokáže odlišit černou a černou od sebe. :)
@Walome (02.10.2020 15:01): Ubi chystá novej SC, ale bude to VR exkluzivita BOHUŽEL.
A Conviction nemá moc dobrej příběh, působí to jako to největší akční klišé co můžeš běžně najít. Ale hlavně ta hra je bezzubá a generická co se týče designu, linearity, AIčka, zvuku apod..jediný co to trošku odlišuje, tak detaily u hlavní postavy, to jak drží zbraně apod, ale vše už Blacklist upgradoval. Conviction působí jako zkreslená verze jakékoliv série mého oblíbeného seriálu 24 hodin s Jackem Bauerem.
@Walome (02.10.2020 15:01): jéé a mě Blacklist bavil, ale to možná bude tím, že to byl jediný SC, který jsem hrál a navíc s kámošem v coopu, to taky přidalo na zábavnosti (vlastně to byl můj první coop :))
@Walome (02.10.2020 09:34): Novej Splinter Cell určitě někdy bude, ale nikdo neví kdy. Trochu jsem doufal, když nějakej ten e-shop měl na stránkách novinky, který ani nebyly ohlášený, že to s tím SC je pravda, ale nakonec nebyla. Ještě mám před sebou ale Conviction a Blacklist, takže pohoda.
@Shadrac (komentář): z patra se v tomhle kontextu píše spatra, ale chápu že by pak zanikl ten humor.

Jinak jo, ten příběh nikoho nezajímal, ani tehdy, a ani dneska. Vlastně celej SC nemá dějově co nabídnout kromě Conviction, kde to má fakt grády. Ale Sam Fisher sám o sobě je parádní postava, kterou velmi rád potkávám ve Wildlands a Breakpoint a vždycky z toho mám příjemný mrazení. Když oznámili Fishera ve Wildlands, tak jsem z toho doslova hýknul nadšením. Protože s kámošem, se kterým jsme hráli Chaos Theory hrajeme i Wildlands, tak to pro nás byla taková laskominka.

Nicméně Sama Fishera dělá Ironside, kterej si do něj projektuje skutečnýho žoldáka a vojáka, se kterým se kdysi bavil na nějakým fancy večírku a uprostřed toho pozlátka mu tam vyprávěl o příšerných věcech, co zažil jako voják a ukecával ubisoft, aby ze SF udělali komplexnější postavu - takže kdoví, třeba by bez něj byl ještě plošší. Plus mu samozřejmě dodal super hlas, bez který SF není SF a proto je to v Blacklistu úplně zoufalá postava, která nemá co nabídnout.

Pořád čekám, jestli teda ubi udělá novej Splinter Cell, ale hádám, že na koridorovku dneska není doba. Resp hádám, že si to oni myslí.
@Walome (23.08.2016 22:44): tak příteli, nejde to. vydržel jsem ke konci druhé mise, kdy jsem proskočil oknem a sotva jsem umlátil vojáka, kterej mě málem zabil. pak se stahují data z počítače a do místnosti vstoupí tři vojáci a to bez zabíjení nejde. jaká škoda...!!! ale první misi jsem fakt bez mrtvoly udělal, ale bylo to náročné a napínavé.
Normálně mě fascinuje, jakou ta hra nabízí volnost! Teď jsem v CIA a zkoušim delší chodby, různé místnosti... i když je třeba "uspávat" agenty v okolí. Ale za ten průzkum mi to stojí :D
@Walome (28.01.2015 13:35): Já to totiž nevěděl, jelikož jsem tehdy dost často nakupoval na Megahry.eu a tam jsem druh krabicovky nepoznal. No a hlavně to měli poměrně výrazně zlevněné.
@Walome (27.01.2015 09:18): Jo já vlastně taky. Krabice je zelená, ale ta hrana, která je vidět v poličce je černá. Teď jsem zjistil, že u nektetejch dílů je i modrá edice Ubisoft exclusive. Ta mi ještě chybí :)
@Chuck (26.01.2015 19:46): No já ho loni koupil v Albertu asi za 60 Kč a překvapilo mě, že Conviction tam byl taky za stejnou cenu, takže mimo Blacklistu mám všechny v krabici. Akorát že jednička je klasická zelená krabice (needice), Pandora a Chaos Theory červená Ubisoft exclusive edice, Double Agent šedivá Ubisoft exclusive a Conviction zase klasika a krabička je černá. I když bylo u toho Conviction na výběr, vzal jsem si spíš originál, než zase Ubisoft exclusive. Je z toho taková duha, jedna barva navíc už nic nezmění :)