Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Metal Gear Solid 3: Subsistence

87
42 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > stealth akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
17.11.2004 PS2
08.11.2011 PS3X360
21.02.2012 3DS
12.06.2012 Vita
Vývojáři:
, (X360 verze, PS3 verze, Vita verze), (Vita verze)
Oficiální stránky:
http://www.konami.jp/gs/game/mgs3/english/
Metal Gear Solid 3: Snake Eater je pátým dílem Hidea Kojimi v této sérii a zároveň funguje jako prequel ke všem dosavadním dílům. Big Boss, pod krycím jménem Naked Snake, je vyslán v době Studené války v roce 1964 hluboko na území Sovětského svazu, aby zachránil sovětského raketového inženýra Nikolaje Stepanoviče Sokolova, zničil experimentální superzbraň a porazil svou bývalou mentorku The Boss, která k Sovětskému svazu dezertovala. Aby ji Snake porazil, musí se postupně utkat se všemi členy jejího komanda známého jako The Cobra Unit.

Snake Eater se od předešlých dílů liší tím, že se z podstatné části odehrává v sovětské džungli, kde se místo pokročilých technologií musí spoléhat na divočinu. Snake potřebuje jíst, a tak odchytává zvěř (hady, ale třeba i krokodýly), pádem z velké výšky si může zlomit nohu, nebo se mu může do těla dostat jed po kousnutí pavoukem. Zachováno zůstalo boření čtvrté zdi, zaměření na tichý postup a infiltraci.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater je obecně považován za nejlepší díl v sérii. Původně vyšel na PlayStation 2. V letech 2005 a 2006 vyšla rozšířená PS 2 verze s podtitulem Subsistence, která na svých dvou discích přinesla úplně první dva díly série (Metal Gear a Metal Gear 2: Solid Snake), dále zcela nový online mód a do původní hry zakomponovala nový 3D pohled kamery, kterou si kontroloval sám hráč. Limitovaná edice Metal Gear Solid 3: Subsistence obsahovala ještě třetí, bonusový disk nazvaný Existence, který nabídl 3,5hodinový film tvořený herními cutscénami doplněný dalšími záběry a remasterovaným zvukem. V roce 2011 vyšla HD edice pro systémy PlayStation 3 a Xbox 360, která běžela na 60 FPS v rozlišení 720p a širokoúhlé 16:9 zobrazení, oproti původní PS 2 verzi (30 FPS a 4:3 zobrazení).


Poslední diskuzní příspěvek

GodOfTheSick: Psal jsi, že byly v mnoha ohledech dál, s čímž jsi v menšině :) Tak aspoň hezky podnikej a neulejvej peníze do Panamy :P

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 95
Po dvojci skvělých dílů MGS, tedy Metal Gear Solid a Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, které se objevily i na osobních počítačích přišel i díl třetí. Ovšem už jako konzolová exkluzivita. Jeho hodnocení a přijetí ze strany hráčů i kritiků nemohlo nechat žádného PC fanouška první dvojice moderních dílů chladným. A opravdu, kvalitou jde o vrchol série, který dělá bez přehánění vše dobře a nedostatky z minulých dílů omezil nebo z nich udělal své přednosti.

Pokud Hideo Kojima do jisté míry experimentoval s designem hry a pokusem o filmový nádech, tak u třetího sílu Snake Eater již vsadil na jistotu. Prequel, a tedy chronologicky první díl, měl za cíl přinést sérii nové fanoušky, stejně jako líbivé prostředí džunglí jižního Ruska (alespoň jak si je japonský tým představuje). Příběh na pozadí studené války je příjemným prolnutím fabulace a reálného a to s estetickou inspirací v hrdinných špionážních filmech let osmdesátých. Nechybí milostný románek, šarvátky s celou ekipou záporáků a ani intenzivní úprky z nepřátelských stanovišť. Při hraní má hráč zasloužený pocit, že takto to má být. Jako celek je Metal Gear Solid 3 prakticky bezchybným produktem, který mimo jiné udivoval (a udivuje i po letech) působivým vizuálním zpracováním a mírou detailů, které jsou ve hře zakomponovány.

Co je ovšem hlavním důvodem pro kultovní status třetího dílu je jeho vybroušená hratelnost, která se může spolehnout na kvalitní mechaniky "stealth" postupu hrou a inteligentní nepřátele, které Vaše chyby po právu trestají. Jedno spatření hlídkou, a můžete se spolehnout na perných několik minut. A s přesilou se nemá cenu pouštět do otevřeného boje. Nepřímé nasměrování hráče do "přemýšlet jako opravdový špión" je zde podmíněno právě zmíněnými vlastnostmi a vyšší obtížností, která neodpouští. Ale motivuje. Motivuje k postupnému odkrývání příběhu, který je jakýmsi agregátem všech těch knih a filmů s motivem jeden a několik spojenců proti celému okolí. Vzhledem ke kvalitám audiovizuální produkce, kdy perfektní dabing i hudba doplňují dlouhé, ovšem zajímavě sestříhané nehratelné scény, je pozitivní vjem vysoko pravděpodobný. Nechybí ani humor, odlehčující jinak monumentální příběh na pozadí dvou soupeřících velmocí.

Stejně jako má série Metal Gear Solid zástupy fanoušků, tak logicky generuje i možná stejně tak velké množství odpůrců. Dvojsečný vliv popularity a navíc záměrně ad absurdum stavěný příběh je pro mnohé dostatečným důvodem, proč tvorbu Hideo Kojimy zavrhnout. Já ovšem přijal jeho vizi i záměr, a titul jsem si beze zbytku užil.

Vyvrcholení jedné éry videoher, a jeden ze zlomových milníků pro další vývoj média.

Pro: gamedesign, dabing, hratelnost, bossové, prostředí, obtížnost

Proti: kamera a někdy ovládání

+21+21 / 0