Metal Gear Solid 3: Snake Eater je pátým dílem Hidea Kojimi v této sérii a zároveň funguje jako prequel ke všem dosavadním dílům. Big Boss, pod krycím jménem Naked Snake, je vyslán v době Studené války v roce 1964 hluboko na území Sovětského svazu, aby zachránil sovětského raketového inženýra Nikolaje Stepanoviče Sokolova, zničil experimentální superzbraň a porazil svou bývalou mentorku The Boss, která k Sovětskému svazu dezertovala. Aby ji Snake porazil, musí se postupně utkat se všemi členy jejího komanda známého jako The Cobra Unit.
Snake Eater se od předešlých dílů liší tím, že se z podstatné části odehrává v sovětské džungli, kde se místo pokročilých technologií musí spoléhat na divočinu. Snake potřebuje jíst, a tak odchytává zvěř (hady, ale třeba i krokodýly), pádem z velké výšky si může zlomit nohu, nebo se mu může do těla dostat jed po kousnutí pavoukem. Zachováno zůstalo boření čtvrté zdi, zaměření na tichý postup a infiltraci.
Titul původně vyšel na PlayStation 2. V letech 2005 a 2006 vyšla rozšířená verze s podtitulem Subsistence, která na svých dvou discích přinesla úplně první dva díly série (Metal Gear a Metal Gear 2: Solid Snake), dále zcela nový online mód a do původní hry zakomponovala nový 3D pohled kamery, kterou si kontroloval sám hráč. Limitovaná edice Subsistence obsahovala ještě třetí, bonusový disk nazvaný Existence, který nabídl 3,5hodinový film tvořený herními cutscénami doplněný dalšími záběry a remasterovaným zvukem. V roce 2011 vyšla HD edice pro systémy PlayStation 3 a Xbox 360, která běžela na 60 FPS v rozlišení 720p a širokoúhlé 16:9 zobrazení, oproti původní PlayStation 2 verzi (30 FPS a 4:3 zobrazení).
@Paul (25.10.2023 19:37): Už i Konami používá UE5? Já jsem docela zklamán, jsem očekával reklamu na pachinko automaty.
Pro: gamedesign, dabing, hratelnost, bossové, prostředí, obtížnost
Proti: kamera a někdy ovládání