Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Michal Kolla • 28 let • ČR - kraj Středočeský

Komentáře

Marvel’s Guardians of the Galaxy

  • PC 80
Velmi dlouho trvalo než jsem se do toho dostal a první polovinu hry mě to takřka nebavilo. Hratelnost není kdoví jaká, ale postupně se dostane pod kůži, prim však hraje nosný příběh s postavami, co dobře známe z filmů a některé z komiksů a vzhled hrdinů není tak rušivý jako u the Avengers. Produkční hodnoty jsou neskutečné, na výjevy se moc dobře kouká a finále je totálně strhující. Dal bych si dvojku, hrozně mě mrzí, že šlo o velký propadák.

Pro: příběh, postavy

Proti: hratelnost

+7 +9 −2

Assassin's Creed Rogue

  • PC 95
Kdyby to nebyl námořní díl, tak jelikož lodím příliš neholduji, byl by to snad vůbec nejlepší Assassin. A přitom celkem zapadl, protože vyšel jako menší díl v závěsu za revolučním Unity, které je o 3 řády slabší, ač taky obstojné.
+6 +8 −2

Assassin's Creed Origins

  • PC 100
K mému hraní polorestartované série vede trnitá cesta nárazového hraní, na jejímž konci jsem i s dlc utopil kolem 70ti hodin a jakmile si na chvilku odpočinu po Odyssey (dvouletá odmlka k dalšímu dílu to jistí), tak se k tomu ještě vrátím. A to proto, jelikož i přes zjevné vizuální podobnosti jsou to velmi odlišné hry, které se díky maličkostem celkem i jinak hrají. Moc se mi zpočátku nelíbila tato plánovaná evoluce mé snad nejoblíbenější herní série vůbec a příklon ke gore rpg žánru, jelikož takové hry vzásadě nehraji. A to proto, že má vrozená touha po perfekcionalismu mi nedovolí se z jedné vyzobávací lokace posunout do další, jakmile není na 100% splněná. A vypadá to, že AC mě časem takové hry hrát naučí. A je to přitom tak obrovské, vizuálně nádherné, třebaže ne každou jednotlivou texturou, ale takovým tím celkovým pohledem na jednak přebarvičkovaná města, hory nebo oázy a písečné duny. Člověk v takto obrovské hře chtě nechtě přistoupí k rychlému cestování načítacími obrazovkami a nezřídka kdy se mi stávalo, že mě Origins (či jaká já s oblibou říkám původním názvem Empire) svojí rozlohou pohlcuje a nedostavuje se ona pověstná plná imerze. Po takových deseti rozjezdových hodinách plnění haldy vedlejších questů, které jsou sice vesměs opakováním herních klišé ještě z devadesátek, ale zabaví, jsem se naprosto naladil na správnou vlnu a věděl jsem, že hru dohraju na 100%. Tento pocit se rázem vytratil zakoupením Gold edice hry, tedy prvním a hlavně druhým (obrovským, ač ne tak dlouhým) dlc, která přináší další území k prozkoumávání a ani Bayekův věrný velbloud vše prostě před příchodem Kassandry mým tempem prostě nezvládne.
Pokud bych měl extra chválit něco krom toho, co jde Ubisoftu zdaleka nejlépe, tedy tvoření perfekních virtuálních volně otevřených hřišť, pak je to soubojový systém. Hned první souboj na začátku pořádně zamrazí v tom, jak je to celé nepřístupné, ale jakmile tomu člověk dá šanci, vyloženě si to zamiluje. Což bude (možná) má částečná výtka k Odyssey, kde mám zatím 11h, tak nebudu soudit, ovšem je to tak, že souboják se celkem dost liší a boje se štítem na koni patří k tomu nejlepšímu, co jsem si mohl jako nehráč Mount and Blade ve (AC) hrách, hlavně tedy zde, přát. Příběh je už klasicky průměrný bez nějakého hlubšího přesahu po dohrání, ale nijak neruší a celkem mě mrzí absence nějakých dalších nápadů do přítomnosti, ovšem časy načrtnutí první civilizace z Brotherhoodu, které jsem vyloženě hltal, jsou zřejmě ta tam.
Pokud to někdo vzdal po, ne nutně slabších, ale opakujících se starších dílech, u Origins by mohl s klidem naskočit.

Pro: soubojový systém, RPG prvky, resp schopnosti k rozdělování, extra subjektivní pro : omezení námořního systému, obleky a celkově vybavení ke sbírání, luk, kůň, kterého si zase jednou můžete kdykoliv přivolat, všemožné prozkoumávání krypt atd atd

Proti: ta hra je tak obrovská, že vyzobat to všecko člověka semele (a pokud ne, dorazí jej Odyssey)

+16

Mafia III

  • PC 80
Jakožto velký fanoušek Mafie jedničky i dvojky (kdo v Čechách nehrál Mafii, nikdy nehrál žádnou hru) jsem i k trojce přistupoval střízlivě, kecy ohledně zasazení, změny v pracovním procesu a fakt, že už vlastně nejde o českou hru ( i když na ní dělalo spousta vývojářů z Čech) jsem bral v poklidu a věděl jsem, že si tenhle sandbox užiju, jak jen budu moci. A mé čekání se vyplatilo, hru jsem si předobjednal a hrál na day 1, už v menu mě pohltilo ono pověstné Walk along the Watchtower (nechápu jak mohl někdo onu prvoplánovost odsoudit) a úvodní mise je taky naprosto perfektní. Celkově jsem dále příliš nespěchal na příběh, občas udělal vedlejší questy (myslím ty úplně vedlejší), díky skvělému jízdnímu modelu a hojně licencovanému soundtracku mě bavilo projíždění městem ( i když mezi arkádou a simulací je rozdíl jen ten, že u sportovních vozů se vůz točí jak splašenej :D), snažil se z policistů dělat ještě větší blbce než jsou a obecně si užíval kvality povedené klasické sandboxové hry, jejíž město je i nyní nádherné, obrovské a je radost v něm brouzdat.
Vlastně jediné, co fakt vadilo všem včetně mě byla nenápaditost těch povinných "vedlejších úkolů" (které ale byly třeba splnit pro postup v příběhu). Já ale jak nemám už tolik času, tak jsem to hrál dva měsíce po dávkách a užil jsem si to moc..Chápu, že kdo to hrál v kuse se asi musel chtít zastřelit :D
Nicméně herní doba je poměrně přívětivá. Kolem 25ti hodin je pro mě naprosto ideální a to jsem ani neplnil úplně vše. Těším se, až si třeba za rok dám hru znovu s jinými rozhodnutími a konečně si odemknu všechny bonusy od spolupracovníků. Jojo, hra bez rpg prvků, jakoby nebyla.
Krom tedy té lineárnosti bych ještě pár nedostatků měl, ale to už jsou jen drobnosti. Bezplatné updaty do hry přidaly možnosti oblékání (na což si celkem potrpím) a závody, které mě sice nebavily tolik, ale v základní hře možná mohly být od začátku, ale to už možná spíš to oblečení. Semtam jsem se zarazil o texturu, hlavně s keři jsem vesměs na venkově kamarád nebyl (všiml jsem si ale, že patche leccos opravily a už se mi to ke konci tak často nestávalo), již výše zmínění policajti (a samozřejmě celková umělá inteligence) nejsou moc na výši, ale dá se jim alespoň ujet a soubojový systém mě přímo vybízel k tomu je do hlavy kosit po desítkách, navíc v misi stealth přístupem a zbytek prostě vystřílet a vybombardovat granáty a molotovy. Oproti dvojce chybí několik featur jako konzumace pití a jídla ke zvýšení zdraví, ale sbírání lékárniček mi vlastně nevadilo a hra si držela svůj rytmus. Toho umírání nebylo hodně, ale ani málo.
Pro mě zkrátka Mafia 3 výborným počinem, na kterou jsem dlouho čekal a v rámci možností jsem si jí užil. Už se těším na další příběhové dlc.

Pro: Vyprávění příběhu, gameplay, jízdní model, soundtrack, cutscény, celková stylizace, New Orleans (pardon Bordeux), propojení s dvojkou přes Vita

Proti: REPETETIVNOST navazujících misí, umělá inteligence

+20 +21 −1

Deus Ex: Human Revolution

  • PC 90
Tehdy jsem si koupil v nějaké slevě restartovaný Deus Ex, ale příliš jsem tomu nedal a moc mě to nechytlo. Teprve až s blížícím se vydáním dvojky jsem opět Human Revoltuion zkusil a dostal se do něj takovým způsobem, že ještě před dohráním jsem si koupil Director´s cut a jelikož nešlo přenést savy, tak jej rozjel odznovu.
Francoužští kanaďani z Eidosu skvělou stealth akční hru s velice promakaným prostředím, kde se stále dá najít něco nového, v director´s cutu navíc opravenými soubojy s bossy, kde se dá i tentokrát uplatnit stealth přístup. O to více jsem hru rozjel, ačkoliv mně nikdy předtím přespříliš za tichošlápka hrát nebavilo, ovšem rambo styl zásadně ničí výsledný dojem ze hry a zřejmě se pak ani nedají odemknout v základní hře všechny augmentace.
Zkrátka po všech stránkách povedená hra, která po dohrání už nevybídne k dalšímu hraní, ovšem na těch 25 hodin solidní zábava.

Pro: cyberpunk, augmentace, stealth přístup, dialogy ála Mass Effect, poschovávané vedlejší úkoly

Proti: nepohodlné pěší cestování, hackování po milionté už otráví

+14 +15 −1

Rise of the Tomb Raider

  • PC 85
Kéž by se všechny rebooty ubíraly tak důstojným krokem k sérii a zároveň tak odlišným směrem. Před třemi lety se jedna taková stará série správně nastartovala a v jejím nášupu je tradičně všeho více a víceméně všechno správně. Lara se možná nezapíše po boku Crysis mezi nejnáročnější a nejvymakanější hry s obřími texturami, ovšem obecný dojem z, ze začátku zimního a následně letního, prostředí působí jako balzám na duši a člověk se občas přistihne, jak zírá na nádherné scenérie nebezpečných a správně slanitelných krpálů a hor. Co mě nejvíce bavilo už v předchozím díle byl soubojový systém. Ač je nastaven na gamepad a je třeba zvýšit obtížnost, pokud vás vyloženě nerajcuje pocit boha války, je tak chytlavě nastavený a jakožto fanda akčních her jsem si užíval každý provedený headshot. Se zakletými rytíři už je to horší, ovšem netřeba předbíhat. Pro fandy hrobek a vůbec objevování všemožných tajemství a craftování si toho tvůrci přichystali také mnohem více, ovšem nutno dodat, že kromě příběhových hádanek (jejichž obtížnost je nastavena rozumně, tedy nejdou splnit na první pohled, ale po chvíli objevování zahřeje výsledek u srdce) je hledání hrobek nepovinné a dá se jím strávit mnoho hodin po dohrání cca 15h kampaně. Nathan Drake má za ten měsíc co dohánět.

Pro: skvělé prostředí, grafika, nádherná Lara, Jacob (nechte se překvapit), cepíny a další herní prvky

Proti: nějaké drobnosti by se našly, ale nic výrazného, +- plitký (ač osudový) příběh je již žánrovým klišé

+15

Far Cry 3: Blood Dragon

  • PC 70
Mám rád standalone datadisky, nemám rád ingame DLC, pokud nejsou několikahodinové jako třeba BD.
No a právě Blood Dragon je jedním z nejlepších přírůstků za poslední roky. Osmdesátky nemám natolik v lásce jako tvůrci této ujetiny, ale parodované filmy jsme rozpoznal takřka všechny a pomohlo mi to k navození atmosféry. V kombinaci s osvědčenými principy z perfektního Far Cry 3 a tipickými hlášky v něco jako cutscénách jsem získal krátkou odbočku do světa mechanoidů a podivných draků, ve kterém člověk baví bloudit. Škoda jen, že to neni na dýl.

Pro: Principy FC3, atmosféra, sebeparodie,blood dragons

Proti: až překvapivě krátká herní doba (3-4h bez craftingu),

+6

Grand Theft Auto V

  • PC 95
Rok a půl jsme čekali a to samozřejmě jen od prvního vydání na konzolích. i když mám dlouho Playstation, stejně jsem trpělivě čekal. A vyplatilo se. Portování tohodle obrovského sandboxu muselo bejt stašný peklo, ale rozhodně to stálo za to. A to do takové míry, že jsem si nejdřív koupil krabici a později i steam verzi kvůli nespokojenosti se social clubem.

Nicméně samotná hra je jedno obří pískoviště (ano, miluju to slovo), ve kterém je toho tuny k hledání, tuny k plnění, tuny k zabíjení, kradení, objevování, ničení, tuny k poslouchání a v neposlední řadě tuny k projíždění. Tak jako mají lidi Skyrim, tak já mám GTA V. Můžu se jen tak toulat vymazlenou krajinou, objevovat bohapustý venkov nebo se prohánět v Comet v Los Santos s chlupatýma v zádech. Oproti předchozímu dílu je toho i díky návratu mnoha aktivit ze San Andreas o mnoho více k plnění vedlejších aktivit, získávání a vymazlování těch nejlepších fár nebo čistě plnění opět skvěle sepsané hlavní příběhové linie s nespočtem pamětihodných momentů. Rockstaři tohle umí a vždycky uměli. Kéž bych měl jen více času na objevování všeho možného a utopit v něm stovky a stovky hodin. Kdybych si měl vybrat jednu hru na pomyslný pustý ostrov, byla by to právě tahle pecka. Mohl bych text nabobtnat do třikrát většího formátu, co tam všechno lze dělat, ale tohle by si měl zkusit každý sám.


Tohle je zkrátka archetyp moderní městské akce! Snad jen ta online složka mě tolik nechytla.

Pro: obrovský otevřený svět, ve kterém člověka na rozdíl od jiných sandboxů baví dělat kraviny, příběh, přepínání postav, jízdní model, znovuhratelnost

Proti: Vůbec nevím, jsem fanda :D..snad jen absence steam workshop

+13

Wolfenstein: The New Order

  • PC 85
Wolfenstein 3D byla moje oblíbená střílečka a nahrál jsem se jí dost. Od té doby jsem ale žádný další díl nehrál a tomuhle kousku jsem v době vydání také nevěnoval přílišnou pozornost. A asi bych za něj plnou cenu nedal, ale ve slevě rozhodně milovník FPS ze staré školy neprohloupí.
Nepříliš rozeseté checkpointy, tuzí bossové a jeden obří mechanoid, lékárničky, žádný šestý smysl na zviditelnění indikátorů HP, správná maskovanost koridorů. Nic takového, tohle není Call Of Duty. Moderní hráči možná zaplakají, pamětníci zaplesají. Heil to B.J. Blazkowicz!

Pro: střílečka ze staré školy, nadprůměrná herní doba, zabíjení nácků nikdy nebylo tak zábavné, skvělý soundtrack, promakané cutscény

Proti: repetetivnost některých levelů, ale jinak se těžko něco hledá

+14

Assassin's Creed: Syndicate

  • PC 90
Hrál jsem všechny díly..i ty spin-offy typu Liberation nebo Freedom Cry a četl i několik knih. Takže se považuji za fandu..sice ne tak ortodoxního jako v době Brotherhoodu, ale pořád fanda. Na třech amerických dílech (3, IV, Rogue...s Liberation čtyřech, ale tomu jsem moc nedal) mě vadilo, že se jde moc přímočaře na věc. Z hlavních hrdinů byl Rambo a ačkoliv nejsem extra příznivce stealth přístupu, přeci jen ho modlo být více. Ale hlavně se vytratilo ono pověstné assassínství, ten řád, ta mytologie, do které jsem se zbláznil v době před vydání trojky Hrdinové asasíny byli proti své vůli nebo na řád kašlali a když to byli fajn hry, nikdy jsem si k nim nevybudoval vztah jako s Eziem.
Unity se v tomto směru vrátilo do zajetým kolejí, nad Arnem opět stál řád s velmistrem, ovšem francouzský díl sužovaly jiné problémy. Nyní na scénu přichází klad Fryů a ačkoliv se opět jedná pouze o anglickou asasinskou buňku, přičemž dvojčata již dávno Asasíny jsou, je opět paráda se prohánět po nádherně vymodelanovém městě s tunou vedlejších úkolů a craftování. Po vzoru Gta můžeme přepínat postavami a stejně jako tam, i tady mají hrdinové striktně dané příběhové linky, kde můžeme hrát buď jen za Evie nebo jen za Jacoba. Co mě zpočátku překvapilo, byl od základu předělaný soubojový systém (vzhledem k tomu, že jsem rozehrál Syndicate těsně po dohrání Unity byl rozdíl o to markantnější), ovšem postupem času jsem si zvykl a byl s tím hodně spokojený. Hra Vám alespoň zpočátku brání zabíjet policisty s obušky, proti kterým si jednoduše neškrtnete a všichni mají svojí úroveň nezávisle na vás. Iritovalo mě také, že sourozenci mají každý svůj strom dovedností, který se liší pouze třemi unikátními schopnosti a každého si musíme jednotlivě vylepšovat, ovšem pak jsem také doznal názoru, že když se musí s přidělovanými body šetřit, je výhodné z jednoho (Evie má naprosto skvělou schopnost neviditelnosti) udělat mistra stínu a z toho druhého Ramba.
S tim souvisí i dvě naprosto skvělé novinky, tedy vystřelovací hák a kočáry. S hákem jsem si užil spoustu srandy už Dying light a jelikož už jsem se po zdech něco nalezl, rozhodně jsem změnu se kterou je cestování po střecháh mnohem rychlejší, uvítal. A když mluvíme o cestování, nic neurychlí cestování jako kočár (ani takzvané rychlé cestování, jelikož loadingy nejsou extra dlouhé, ale stále otravné), který se chová sice velice realisticky při srážkách (tedy hlavně ti tažní koně), ale jinak se jedná zcela jasně o velkou výhodu.
Celkově se jedná o mnohahodinovou anglickou taškařici, kterou je radost hrát a příběh je sice psán poněkud neoriginálně, ale o to více pobaví repliky dvou hlavních postav. Hodně mě potěšila linka ze současnosti, jelikož jsem jeden z mála, kdo to naprosto žral s Desmondem a sice nejsou hratelné (což mi nevadí, nijak extra jsem se v nich nevyžíval, ale skvěle to rozšiřovalo příběh), ale těch filmečků by mohlo být mnohem více..Tak snad příště. Pokud tedy už letos nebo až v Egyptě (pak tedy 2017) ...

Pro: příběh, menší těžkopádnost ovládání než u Unity, Londýn, mytologie, animace ze současné linky, kočáry, vystřelovací hák, nápaditost úkolů, rpg prvky, hratelnost 2 postav

Proti: stále těžkopádnost ovládání, repetetivnost vedlejších úkolů, opět upozaděná linka ze současností, nejde pískat

+7

Dying Light

  • PC 90
Poláci zkrátka ví, jak dělat dobrý hry. Techland sice posledních pět let sází na zombíky, ovšem takováto zombie rubačka v open world světě nemá konkurenci, kromě snad vlastního Dead Islandu, ze kterého si bere prakticky všecko dobrý a přidává parkour. Člověk tomu třeba zprvu nevěřil, ale je nesmírně osvěžující místo aut a nebezpečné chůze mezi rojem zombíků jen tak pohodově lítat po střechách jakoby nic. Vylepšit nějaká ta komba a odemknout nejrůznější druhy zabití je už zažitý trend z Dead Islandu a v tomhle ohledu se příliš dál nejde. Příběh je klasické béčko, díky zpracování však nekazí dojem a naopak přidává na začátku a táhne dál. Ze začátku je třeba si zvyknout na pozměněný HUD a minimapu, která už kvůli přehršelu živých mrtvých neukazuje obyčejné pochůzkáře a leckdy se jim povede vaší postavu překvapit. Rozhodně hra, u které se dá strávit několik desítek hodin než se dostaví stereotyp.

Jedna rada : Co nejdřív získat vystřelovací hák! S nim je pak děsná bžunda.
PS : Milovníci craftingu se z týhle hry poserou. Teda než zapnou Zaklínače 3, vzhledem k rozloze je však v Dying Light sesbírat tolik blbostí, až se člověku zatočí hlava..

Pro: Parkour, to dobré z Dead Island, rpgy prvky, stylizace, vystřelovací hák, osvědčené metody open world hry (základny, vedlejší úkoly, crafting, manipulace se všemožným zbožím a zbraněmi), hororové noci

Proti: až moc sázka na jistotu, utahaný závěr příběhu, ze začátku hráč postrádá vehikly, ale vlastně nejsou vůbec třeba

+18 +19 −1

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 85
Vždycky jsem si chtěl zahrát LotR nebo SW hru podobného ražení. Pána prstenů podle filmu jsem hrál, ačkoliv nevím přesně jaký díl, ale nebylo to úplně ono. Přišel War of the North, to mi však úplně nesedlo a ačkoliv jsem tomutu kousku chtěl dát šanci ještě před Shadow of Mordor, nestalo se a já se teda mohl naplno vrhnout do téhle moderní příběhové rubanice, jak jinak než s RPG prvky.
A musím říct, že jsem se do tohoto myšmaše soubojového systému z Arkham série, akrobacie od Assassin´s Creed, craftingu po vzoru Ubisoftu a tolkienovského fantasy dostal velice rychle. Hlavní mise sice vyplňují repetetivní a prosté úkoly spočívající v získávání nadvlády nad orky, člověk se však přistihne, že přes lásku k Tolkienovi a prozření, že mytologie je vytěžována pouze částečně, nechává unášet skvěle zpracovým, ač minimálně pochmurným, Mordorem a baví ho hledat všemožné runy a plnit výzvy a to pouze proto, aby mohl setnout hlavu dalšímu ohyzdnému náčelníkovi.
A ty animace jsou prostě boží a neskutečně efektní. Zkrátka a dobře. První hra ze Středozemě není bez chyb, ovšem nabídne v Goty edici kolem 40ti hodin vesměs zábavného craftingu a výborně sepsaného příběhu, že mohu jen doufat, že dvojka bude minimálně stejně tak dobrá.

Pro: soubojový systém, příběh, DLC, svět ála Assassin´s Creed a vlastně ála Ubisoft, mytologie, znovuhratelnost, sympatický soundtrack, Glum

Proti: občasná frustrace z nepřiměřeně tuhých bossů, přílišná odlišnost od Tolkiena (fauna - karagoři, žádné cameo pro postavy)

+11

Batman: Arkham Knight

  • PC 90
Konečně jsme se dočkali! Po nezdařilém startu pc verze jsem konečně pokořil závěr velkolepé trilogie (s jedním prequelem) bezkonkurenčně nejlepší superhrdinské série. S Arkham Knightem to nakonec není tak horké jak bych čekal, vlastně ani moc nevidím důvod v tom, pojmenovat hru po něm, jelikož příběhových linek se zde najde víc, ovšem splnil svůj účel velkého odhalení a nakonec jsem byl po té velké mystifikující PR masáži celkem spokojen. Asi v každé recenzi se člověk dočte, že hlavním pilířem a novinkou v hratelnosti je Batmobile, který zásadně ovlivňuje pohyb po městě. Po čase už člověka trošku štve, jak se tvůrci chlubí svou novinkou a cpou jí takřka do všech hádanek, ale je nutno uznat, že po pečlivém osahání ovládání téměř nedobytného transportéru už nadále nebudete chtít cestovat po staru, tedy s pláštěnkou po větru.
Víc než kdy jindy nyní záleží na Bat obleku, kterej je už fakt jako armor a je to třeba, protože tentokrát už se nebojuje primárně proti vězňům, kteří měli při boji nějakou tu trubku či dveře od auta, ale proti pozuby ozbrojenejm žoldákům, kteří mají už tolik gadgetů, že sebemenší chyba je rázně potrestána obrazovkou s vysmívajícím se padouchem. Pro fanouška je povinností dohrát hru na Hard a následně rozjet New Game +, jenže tentokrát už je to opravdu hardcore, s části také proto, že komba nejen že je mnohem obtížnější kombinovat, ale samotný systém (asi zřejmě kvůli připodobnění ke konzolovému ovládání) už nedovolí zasaáhnout proti vzdálenějšímu protivníkovi v rámci komba, tak jako v Arkham City. Otázka je, kolik drobných bugů ještě opraví následující patche.
Celkově vzato se jedná o vynikající third person adventuru, kterou mnoho lidí opomene, protože se jedná o Temného rytíře, ovšem to je obrovská škoda, protože ačkoliv si tuto "čtyřku" samozřejmě nepopsatelně víc užije fanoušek, hra má co nabídnout pro všechny...

Pro: batmobile, atmosféra, příběh, záporáci, hardcore mód, mytologie, Arkham zažité herní principy (které kvalitativně i kvantitativně převyšují všechna negativa), délka hry, nové gadgety, Killing Joke :P

Proti: konzolové ovládání (ztížení soubojů), mnohem snadnější ztráta komba, natahování herní doby hledáním všemožných cestiček, survival arény už nejsou to co v Arkham City

+10

Assassin's Creed Unity

  • PC 45
Pro mě jednoznačně zklamání. Nedohrál jsem to, takže budu stručný. Nemám sice nikterak extra silnou sestavu, ale nejnovější hry vždycky na nějaké nastavení rozjedu, ovšem Unity bylo tak zabugované, že jsem prostě neměl nárok. Vždy jsem to zkoušel po updatu, první, druhý, třetí...a ani po posledním jsem vůbec nebyl spokojený s vyvážením fps. Tak jsem si to teda zkusil zahrát u kamaráda a zkrátka jsem se do nového dílu poprvé úplně nedostal. Příběhové cutscény byly jediné, co mě u hry tak nějak držely, ovšem příběhově to také žádná sláva není. Co mě nejvíc naštvalo ale byla hratelnost..konkrétně ta těžkopádnost a nepřesnost ovládání a nebavilo mě to hrát jak na ovladači, tak na klávesnici. A bojím se, že na tento engine si nezvyknu ani do Syndicate a už to bude jen horší, ale ještě naposled to zkusím.

EDIT : Po dohrání se mé dojmy extra nezlepšily...nejhorší díl po technické stránce, suvérenně..příběhově průměr..Víc pasáží z přitomnosti..achjo

Pro: cutscény, ale s příběhem nevím, engine, grafika, mnoho zbraní

Proti: otravné "rpg" prvky, těžkopádnost ovládání, HUD, neovladatelnost při lezení mezi stěnami, soubojový systém

+10

Batman: Arkham City

  • PC 100
Hned na začátek musím říci, že jsem nikdy nebyl fanouškem DC Comics, potažmo samotného Temného rytíře. Vždycky jsem byl spíše marvelák, ale Arkham série mi změnila pohled na hry se superhrdiny jako takové. Ono ale je problém, že konkurence prakticky neexistuje. Superhrdinských her sice pár existuje a ačkoliv později Deadpool naznačil, že tento subžánr má potenciál pro svůj růst, slovy Jirky Pavlovského z nakladatelství Crew, je těžké připravit hru se superhrdiny, jelikož jsou to bozi v tom co dělají a je těžké ukázat i jejich slabiny, aby se to dalo hrát. Batman nemá herní konkurenci, je asi pravda, že jako za jediného se dá hrát (jak připravit hru se supermanem, když jeho hlavní silou je létání?). Rocksteady studios se zkrátka povedlo připravit po všech stránkách dokonalou hru a tímto druhým dílem vše vyhnali do maxima.
Kde začít s chválou? U bezkonkurenčního, návykového a příjemně brutálního soubojového systému, kde se jako hráč dopracováváte k pokročilejším kombům a v arénách se navíc vyřádíte naplno proti nejrůznějším druhům bojovníků. Nebo u skvělého příběhu, který dělá velkou čest Batmanovské komiksové mytologii a oplývá nespočtem známých nemesis (namátkou Penguin, Two Face nebo má oblíbená sexy Poison Ivy) a jednou archnemesis (JOKER) a navíc s vynikajícím dabingem. Vše přesně pasuje dohromady jako prdel na hrnec a navíc to dvacetihodinovou příběhovou kampaní ani náhodou nekončí. Ve velkém Arkham City lze provádět nespočet vedlejších aktivit, jako mlácení skupinek pohunků, plnění vedlejších misí (ačkoliv těch není mnoho), avšak především plnění všech myslitelných (Riddlerovy výzvy) i nemyslitelných (achievmenty) challengí.
A z tohoto světa se budete chtít vymanit až s příchodem dalšího dílu...


Co jste to provedli Jokerovi!

Pro: mytologie, soubojový systém, příběh, hratelnost, herní doba, dabing, noir atmosféra, infodatabáze, survival arény, Riddlerovy výzvy (je jich asi milion)

Proti: já jako fakt nevim, maximálně mi chyběli spolupracovníci, kteří se jen mihli

+11

Dead Island

  • PC 90
Zombie her už je v dnešní době hromada. Dává to smysl. Dá se do nich dobře praštit a vývojáři se nemusí programovat s nějakou složitou umělou inteligencí. Krytí neznají, taktiku už vůbec, mají pouze jeden pud a to jít po hráčovi, nebo skupince hráčů. To však už všichni moc dobře víme. Jenže evoluci žánru se přecijen napodaří všem, jako těm z Techlandu a braků je habaděj. DI k nim nepatří ani dnes.
I po letech je tento v podstatě zombie sandbox s rpg prvky stále znovuhratelný a nabízí velkou porci zábavy. Rozhodně převažují pozitiva, velké negativum snad hra pro mě nemá žádné, najdou se jen nějaké drobnosti, které osobně beru s rezervou. U zombie her se jen výjimečně klade důraz na nějaký originální příběh, zde zkrátka hra svou roli jak má a postačí. Hlavní síla zkrátka tkví v návykovém soubojovém systému, kdy například o Left 4 Dead alespoň v tomhle díle hrají prim chladné zbraně, avšak pokud znáte Dead Rising, v Dead Islandu je dle mě manipulace s nimi u pracovního stolu zábavnější ačkoliv v japonské rubačce je zas všechno bláznivější. To už je ale o vkusu a prioritách. Dead Rising 2 jsem kupříkladu nedohrál, kdežto DI mi nevadí dohrát ani po několikáté.
Mrtvý ostrov čeká na vaše desítky zahraných a vesměs zábavných hodin.

Pro: soubojový systém, herní doba, dopravní prostředky, zbraňový arzenál a jeho následná modifikace, kýčovitý vizuál, který ke hře sedí; obstojný příběh, lokalita ostrova, nespočet vedlejších úkolů a jiných aktivit

Proti: občas otravně nucené rpg prvky, "vyblitá" grafika, generické obličeje, ovšem s dobrou mimikou

+14

Watch Dogs

  • PC 70
Na Watch Dogs jsem celkem těšil a vyhlížel, až vyjde. Ubi byl v té době na vrcholu popularity. Jejich hry byly velice oblíbené a ty nadcházející velice vyhlížené. Dalo by se říci, že právě Watch Dogs překlopilo onen pověstný jazýček vah...Vyšlo zabugované, špatně optimalizované a prý i downgradované (ale já na tyhle kauzy moc nedám). Každopádně to ale pošramotilo pověst Ubisoftu a já musím říci, že oprávněně. Ačkoliv z ukázek tento kousek působil velice revolučně, gameplay už takové terno nebylo, avšak dá se trošku odlišnému stylu přičichnout a zvyknout si. Hrál jsem hru od vydání, ale nakonec mě hra nechytla tolik a dohrávám jí až nyní skoro po roce. Člověk vlastně zjišťuje, že nechce dělat vedlejší mise a vůbec blbosti, což je u sandboxové hry trošku problém. Na to ale, že je to jejich první hra si myslím, že je to ještě dobré. Grafika je poměrně fajn a řekl bych, že na pořádné sestavě i dokáže vyrazit dech, ovšem mně jde primárně o hratelnost a s tou tedy moc spokojený nejsem a musel jsem si hodně zvykat. Hrál jsem však ale i horší akční hry a nakonec jsem na tón hry přistoupil a snažil se jí alespoň dohrát.
Příběh hodnotit zatím nechci, jelikož jsem ho nedohrál...plní svoji funkci a to je jediné mě u hry drží. Hlavní postava Aiden Pearce není sympaťák a těžko se s ním sbližuje, ale vlastně není úplně špatný, pouze poznamenaný minulostí. Z vedlejších postav mě taktéž nikdo k srdci nepřirostl.
Za vyplnění díry při čekání na pc verzi Gta V 70%.

Pro: Snaha Ubisoftu přinést moderní sandboxovou akci, hacking, cut-scény, celkový grafický styl (ačkoliv o revoluci se nejedná), samostatné ukládání hry (ostatně jak je v Ubi zvykem) a s tím související vhodně rozeseté checkpointy, teleskopický obušek, krytí

Proti: konzolové nepříjemné ovládání a vůbec těžkopádná hratelnost, jízdní model, tichý dabing (nevyvážená hlasitost), získávání nových zbraní, otravný rpg systém

+16 +18 −2