Komentáře
Marvel's Guardians of the Galaxy
Assassin's Creed Rogue
Assassin's Creed Origins
Pokud bych měl extra chválit něco krom toho, co jde Ubisoftu zdaleka nejlépe, tedy tvoření perfekních virtuálních volně otevřených hřišť, pak je to soubojový systém. Hned první souboj na začátku pořádně zamrazí v tom, jak je to celé nepřístupné, ale jakmile tomu člověk dá šanci, vyloženě si to zamiluje. Což bude (možná) má částečná výtka k Odyssey, kde mám zatím 11h, tak nebudu soudit, ovšem je to tak, že souboják se celkem dost liší a boje se štítem na koni patří k tomu nejlepšímu, co jsem si mohl jako nehráč Mount and Blade ve (AC) hrách, hlavně tedy zde, přát. Příběh je už klasicky průměrný bez nějakého hlubšího přesahu po dohrání, ale nijak neruší a celkem mě mrzí absence nějakých dalších nápadů do přítomnosti, ovšem časy načrtnutí první civilizace z Brotherhoodu, které jsem vyloženě hltal, jsou zřejmě ta tam.
Pokud to někdo vzdal po, ne nutně slabších, ale opakujících se starších dílech, u Origins by mohl s klidem naskočit.
Pro: soubojový systém, RPG prvky, resp schopnosti k rozdělování, extra subjektivní pro : omezení námořního systému, obleky a celkově vybavení ke sbírání, luk, kůň, kterého si zase jednou můžete kdykoliv přivolat, všemožné prozkoumávání krypt atd atd
Proti: ta hra je tak obrovská, že vyzobat to všecko člověka semele (a pokud ne, dorazí jej Odyssey)
Mafia III
Vlastně jediné, co fakt vadilo všem včetně mě byla nenápaditost těch povinných "vedlejších úkolů" (které ale byly třeba splnit pro postup v příběhu). Já ale jak nemám už tolik času, tak jsem to hrál dva měsíce po dávkách a užil jsem si to moc..Chápu, že kdo to hrál v kuse se asi musel chtít zastřelit :D
Nicméně herní doba je poměrně přívětivá. Kolem 25ti hodin je pro mě naprosto ideální a to jsem ani neplnil úplně vše. Těším se, až si třeba za rok dám hru znovu s jinými rozhodnutími a konečně si odemknu všechny bonusy od spolupracovníků. Jojo, hra bez rpg prvků, jakoby nebyla.
Krom tedy té lineárnosti bych ještě pár nedostatků měl, ale to už jsou jen drobnosti. Bezplatné updaty do hry přidaly možnosti oblékání (na což si celkem potrpím) a závody, které mě sice nebavily tolik, ale v základní hře možná mohly být od začátku, ale to už možná spíš to oblečení. Semtam jsem se zarazil o texturu, hlavně s keři jsem vesměs na venkově kamarád nebyl (všiml jsem si ale, že patche leccos opravily a už se mi to ke konci tak často nestávalo), již výše zmínění policajti (a samozřejmě celková umělá inteligence) nejsou moc na výši, ale dá se jim alespoň ujet a soubojový systém mě přímo vybízel k tomu je do hlavy kosit po desítkách, navíc v misi stealth přístupem a zbytek prostě vystřílet a vybombardovat granáty a molotovy. Oproti dvojce chybí několik featur jako konzumace pití a jídla ke zvýšení zdraví, ale sbírání lékárniček mi vlastně nevadilo a hra si držela svůj rytmus. Toho umírání nebylo hodně, ale ani málo.
Pro mě zkrátka Mafia 3 výborným počinem, na kterou jsem dlouho čekal a v rámci možností jsem si jí užil. Už se těším na další příběhové dlc.
Pro: Vyprávění příběhu, gameplay, jízdní model, soundtrack, cutscény, celková stylizace, New Orleans (pardon Bordeux), propojení s dvojkou přes Vita
Proti: REPETETIVNOST navazujících misí, umělá inteligence
Deus Ex: Human Revolution
Francoužští kanaďani z Eidosu skvělou stealth akční hru s velice promakaným prostředím, kde se stále dá najít něco nového, v director´s cutu navíc opravenými soubojy s bossy, kde se dá i tentokrát uplatnit stealth přístup. O to více jsem hru rozjel, ačkoliv mně nikdy předtím přespříliš za tichošlápka hrát nebavilo, ovšem rambo styl zásadně ničí výsledný dojem ze hry a zřejmě se pak ani nedají odemknout v základní hře všechny augmentace.
Zkrátka po všech stránkách povedená hra, která po dohrání už nevybídne k dalšímu hraní, ovšem na těch 25 hodin solidní zábava.
Pro: cyberpunk, augmentace, stealth přístup, dialogy ála Mass Effect, poschovávané vedlejší úkoly
Proti: nepohodlné pěší cestování, hackování po milionté už otráví
Rise of the Tomb Raider
Pro: skvělé prostředí, grafika, nádherná Lara, Jacob (nechte se překvapit), cepíny a další herní prvky
Proti: nějaké drobnosti by se našly, ale nic výrazného, +- plitký (ač osudový) příběh je již žánrovým klišé
Far Cry 3: Blood Dragon
No a právě Blood Dragon je jedním z nejlepších přírůstků za poslední roky. Osmdesátky nemám natolik v lásce jako tvůrci této ujetiny, ale parodované filmy jsme rozpoznal takřka všechny a pomohlo mi to k navození atmosféry. V kombinaci s osvědčenými principy z perfektního Far Cry 3 a tipickými hlášky v něco jako cutscénách jsem získal krátkou odbočku do světa mechanoidů a podivných draků, ve kterém člověk baví bloudit. Škoda jen, že to neni na dýl.
Pro: Principy FC3, atmosféra, sebeparodie,blood dragons
Proti: až překvapivě krátká herní doba (3-4h bez craftingu),
Grand Theft Auto V
Nicméně samotná hra je jedno obří pískoviště (ano, miluju to slovo), ve kterém je toho tuny k hledání, tuny k plnění, tuny k zabíjení, kradení, objevování, ničení, tuny k poslouchání a v neposlední řadě tuny k projíždění. Tak jako mají lidi Skyrim, tak já mám GTA V. Můžu se jen tak toulat vymazlenou krajinou, objevovat bohapustý venkov nebo se prohánět v Comet v Los Santos s chlupatýma v zádech. Oproti předchozímu dílu je toho i díky návratu mnoha aktivit ze San Andreas o mnoho více k plnění vedlejších aktivit, získávání a vymazlování těch nejlepších fár nebo čistě plnění opět skvěle sepsané hlavní příběhové linie s nespočtem pamětihodných momentů. Rockstaři tohle umí a vždycky uměli. Kéž bych měl jen více času na objevování všeho možného a utopit v něm stovky a stovky hodin. Kdybych si měl vybrat jednu hru na pomyslný pustý ostrov, byla by to právě tahle pecka. Mohl bych text nabobtnat do třikrát většího formátu, co tam všechno lze dělat, ale tohle by si měl zkusit každý sám.
Tohle je zkrátka archetyp moderní městské akce! Snad jen ta online složka mě tolik nechytla.
Pro: obrovský otevřený svět, ve kterém člověka na rozdíl od jiných sandboxů baví dělat kraviny, příběh, přepínání postav, jízdní model, znovuhratelnost
Proti: Vůbec nevím, jsem fanda :D..snad jen absence steam workshop
Wolfenstein: The New Order
Nepříliš rozeseté checkpointy, tuzí bossové a jeden obří mechanoid, lékárničky, žádný šestý smysl na zviditelnění indikátorů HP, správná maskovanost koridorů. Nic takového, tohle není Call Of Duty. Moderní hráči možná zaplakají, pamětníci zaplesají. Heil to B.J. Blazkowicz!
Pro: střílečka ze staré školy, nadprůměrná herní doba, zabíjení nácků nikdy nebylo tak zábavné, skvělý soundtrack, promakané cutscény
Proti: repetetivnost některých levelů, ale jinak se těžko něco hledá
Assassin's Creed: Syndicate
Unity se v tomto směru vrátilo do zajetým kolejí, nad Arnem opět stál řád s velmistrem, ovšem francouzský díl sužovaly jiné problémy. Nyní na scénu přichází klad Fryů a ačkoliv se opět jedná pouze o anglickou asasinskou buňku, přičemž dvojčata již dávno Asasíny jsou, je opět paráda se prohánět po nádherně vymodelanovém městě s tunou vedlejších úkolů a craftování. Po vzoru Gta můžeme přepínat postavami a stejně jako tam, i tady mají hrdinové striktně dané příběhové linky, kde můžeme hrát buď jen za Evie nebo jen za Jacoba. Co mě zpočátku překvapilo, byl od základu předělaný soubojový systém (vzhledem k tomu, že jsem rozehrál Syndicate těsně po dohrání Unity byl rozdíl o to markantnější), ovšem postupem času jsem si zvykl a byl s tím hodně spokojený. Hra Vám alespoň zpočátku brání zabíjet policisty s obušky, proti kterým si jednoduše neškrtnete a všichni mají svojí úroveň nezávisle na vás. Iritovalo mě také, že sourozenci mají každý svůj strom dovedností, který se liší pouze třemi unikátními schopnosti a každého si musíme jednotlivě vylepšovat, ovšem pak jsem také doznal názoru, že když se musí s přidělovanými body šetřit, je výhodné z jednoho (Evie má naprosto skvělou schopnost neviditelnosti) udělat mistra stínu a z toho druhého Ramba.
S tim souvisí i dvě naprosto skvělé novinky, tedy vystřelovací hák a kočáry. S hákem jsem si užil spoustu srandy už Dying light a jelikož už jsem se po zdech něco nalezl, rozhodně jsem změnu se kterou je cestování po střecháh mnohem rychlejší, uvítal. A když mluvíme o cestování, nic neurychlí cestování jako kočár (ani takzvané rychlé cestování, jelikož loadingy nejsou extra dlouhé, ale stále otravné), který se chová sice velice realisticky při srážkách (tedy hlavně ti tažní koně), ale jinak se jedná zcela jasně o velkou výhodu.
Celkově se jedná o mnohahodinovou anglickou taškařici, kterou je radost hrát a příběh je sice psán poněkud neoriginálně, ale o to více pobaví repliky dvou hlavních postav. Hodně mě potěšila linka ze současnosti, jelikož jsem jeden z mála, kdo to naprosto žral s Desmondem a sice nejsou hratelné (což mi nevadí, nijak extra jsem se v nich nevyžíval, ale skvěle to rozšiřovalo příběh), ale těch filmečků by mohlo být mnohem více..Tak snad příště. Pokud tedy už letos nebo až v Egyptě (pak tedy 2017) ...
Pro: příběh, menší těžkopádnost ovládání než u Unity, Londýn, mytologie, animace ze současné linky, kočáry, vystřelovací hák, nápaditost úkolů, rpg prvky, hratelnost 2 postav
Proti: stále těžkopádnost ovládání, repetetivnost vedlejších úkolů, opět upozaděná linka ze současností, nejde pískat
Dying Light
Jedna rada : Co nejdřív získat vystřelovací hák! S nim je pak děsná bžunda.
PS : Milovníci craftingu se z týhle hry poserou. Teda než zapnou Zaklínače 3, vzhledem k rozloze je však v Dying Light sesbírat tolik blbostí, až se člověku zatočí hlava..
Pro: Parkour, to dobré z Dead Island, rpgy prvky, stylizace, vystřelovací hák, osvědčené metody open world hry (základny, vedlejší úkoly, crafting, manipulace se všemožným zbožím a zbraněmi), hororové noci
Proti: až moc sázka na jistotu, utahaný závěr příběhu, ze začátku hráč postrádá vehikly, ale vlastně nejsou vůbec třeba
Middle-earth: Shadow of Mordor
A musím říct, že jsem se do tohoto myšmaše soubojového systému z Arkham série, akrobacie od Assassin´s Creed, craftingu po vzoru Ubisoftu a tolkienovského fantasy dostal velice rychle. Hlavní mise sice vyplňují repetetivní a prosté úkoly spočívající v získávání nadvlády nad orky, člověk se však přistihne, že přes lásku k Tolkienovi a prozření, že mytologie je vytěžována pouze částečně, nechává unášet skvěle zpracovým, ač minimálně pochmurným, Mordorem a baví ho hledat všemožné runy a plnit výzvy a to pouze proto, aby mohl setnout hlavu dalšímu ohyzdnému náčelníkovi.
A ty animace jsou prostě boží a neskutečně efektní. Zkrátka a dobře. První hra ze Středozemě není bez chyb, ovšem nabídne v Goty edici kolem 40ti hodin vesměs zábavného craftingu a výborně sepsaného příběhu, že mohu jen doufat, že dvojka bude minimálně stejně tak dobrá.
Pro: soubojový systém, příběh, DLC, svět ála Assassin´s Creed a vlastně ála Ubisoft, mytologie, znovuhratelnost, sympatický soundtrack, Glum
Proti: občasná frustrace z nepřiměřeně tuhých bossů, přílišná odlišnost od Tolkiena (fauna - karagoři, žádné cameo pro postavy)
Batman: Arkham Knight
Víc než kdy jindy nyní záleží na Bat obleku, kterej je už fakt jako armor a je to třeba, protože tentokrát už se nebojuje primárně proti vězňům, kteří měli při boji nějakou tu trubku či dveře od auta, ale proti pozuby ozbrojenejm žoldákům, kteří mají už tolik gadgetů, že sebemenší chyba je rázně potrestána obrazovkou s vysmívajícím se padouchem. Pro fanouška je povinností dohrát hru na Hard a následně rozjet New Game +, jenže tentokrát už je to opravdu hardcore, s části také proto, že komba nejen že je mnohem obtížnější kombinovat, ale samotný systém (asi zřejmě kvůli připodobnění ke konzolovému ovládání) už nedovolí zasaáhnout proti vzdálenějšímu protivníkovi v rámci komba, tak jako v Arkham City. Otázka je, kolik drobných bugů ještě opraví následující patche.
Celkově vzato se jedná o vynikající third person adventuru, kterou mnoho lidí opomene, protože se jedná o Temného rytíře, ovšem to je obrovská škoda, protože ačkoliv si tuto "čtyřku" samozřejmě nepopsatelně víc užije fanoušek, hra má co nabídnout pro všechny...
Pro: batmobile, atmosféra, příběh, záporáci, hardcore mód, mytologie, Arkham zažité herní principy (které kvalitativně i kvantitativně převyšují všechna negativa), délka hry, nové gadgety, Killing Joke :P
Proti: konzolové ovládání (ztížení soubojů), mnohem snadnější ztráta komba, natahování herní doby hledáním všemožných cestiček, survival arény už nejsou to co v Arkham City
Assassin's Creed Unity
EDIT : Po dohrání se mé dojmy extra nezlepšily...nejhorší díl po technické stránce, suvérenně..příběhově průměr..Víc pasáží z přitomnosti..achjo
Pro: cutscény, ale s příběhem nevím, engine, grafika, mnoho zbraní
Proti: otravné "rpg" prvky, těžkopádnost ovládání, HUD, neovladatelnost při lezení mezi stěnami, soubojový systém
Batman: Arkham City
Kde začít s chválou? U bezkonkurenčního, návykového a příjemně brutálního soubojového systému, kde se jako hráč dopracováváte k pokročilejším kombům a v arénách se navíc vyřádíte naplno proti nejrůznějším druhům bojovníků. Nebo u skvělého příběhu, který dělá velkou čest Batmanovské komiksové mytologii a oplývá nespočtem známých nemesis (namátkou Penguin, Two Face nebo má oblíbená sexy Poison Ivy) a jednou archnemesis (JOKER) a navíc s vynikajícím dabingem. Vše přesně pasuje dohromady jako prdel na hrnec a navíc to dvacetihodinovou příběhovou kampaní ani náhodou nekončí. Ve velkém Arkham City lze provádět nespočet vedlejších aktivit, jako mlácení skupinek pohunků, plnění vedlejších misí (ačkoliv těch není mnoho), avšak především plnění všech myslitelných (Riddlerovy výzvy) i nemyslitelných (achievmenty) challengí.
A z tohoto světa se budete chtít vymanit až s příchodem dalšího dílu...
Co jste to provedli Jokerovi!
Pro: mytologie, soubojový systém, příběh, hratelnost, herní doba, dabing, noir atmosféra, infodatabáze, survival arény, Riddlerovy výzvy (je jich asi milion)
Proti: já jako fakt nevim, maximálně mi chyběli spolupracovníci, kteří se jen mihli
Dead Island
I po letech je tento v podstatě zombie sandbox s rpg prvky stále znovuhratelný a nabízí velkou porci zábavy. Rozhodně převažují pozitiva, velké negativum snad hra pro mě nemá žádné, najdou se jen nějaké drobnosti, které osobně beru s rezervou. U zombie her se jen výjimečně klade důraz na nějaký originální příběh, zde zkrátka hra svou roli jak má a postačí. Hlavní síla zkrátka tkví v návykovém soubojovém systému, kdy například o Left 4 Dead alespoň v tomhle díle hrají prim chladné zbraně, avšak pokud znáte Dead Rising, v Dead Islandu je dle mě manipulace s nimi u pracovního stolu zábavnější ačkoliv v japonské rubačce je zas všechno bláznivější. To už je ale o vkusu a prioritách. Dead Rising 2 jsem kupříkladu nedohrál, kdežto DI mi nevadí dohrát ani po několikáté.
Mrtvý ostrov čeká na vaše desítky zahraných a vesměs zábavných hodin.
Pro: soubojový systém, herní doba, dopravní prostředky, zbraňový arzenál a jeho následná modifikace, kýčovitý vizuál, který ke hře sedí; obstojný příběh, lokalita ostrova, nespočet vedlejších úkolů a jiných aktivit
Proti: občas otravně nucené rpg prvky, "vyblitá" grafika, generické obličeje, ovšem s dobrou mimikou
Watch Dogs
Příběh hodnotit zatím nechci, jelikož jsem ho nedohrál...plní svoji funkci a to je jediné mě u hry drží. Hlavní postava Aiden Pearce není sympaťák a těžko se s ním sbližuje, ale vlastně není úplně špatný, pouze poznamenaný minulostí. Z vedlejších postav mě taktéž nikdo k srdci nepřirostl.
Za vyplnění díry při čekání na pc verzi Gta V 70%.
Pro: Snaha Ubisoftu přinést moderní sandboxovou akci, hacking, cut-scény, celkový grafický styl (ačkoliv o revoluci se nejedná), samostatné ukládání hry (ostatně jak je v Ubi zvykem) a s tím související vhodně rozeseté checkpointy, teleskopický obušek, krytí
Proti: konzolové nepříjemné ovládání a vůbec těžkopádná hratelnost, jízdní model, tichý dabing (nevyvážená hlasitost), získávání nových zbraní, otravný rpg systém
Pro: příběh, postavy
Proti: hratelnost