Assassin's Creed: Syndicate je dalším dílem ze série Assassin's Creed, jehož děj je tentokrát zasazený do viktoriánského Londýna roku 1868. Příběh se zaměřuje na tehdejší vypjatou situaci mezi chudými a bohatými. Průmyslová revoluce byla dovršena, avšak společenský vývoj nestíhá technologický. Vykořisťované dělnictvo tak žije v postavení novodobých otroků s čímž se jeho určitá část nehodlá smířit. Neprivilegovaní se proto organizují v různých, často kriminálních spolcích (syndikátech) a ve vzduchu visí rebelie.
Hráči se zhostí role dvou sourozenců - Jacoba a Evie Fryeových, kteří jsou vycvičeni dle assassínského kodexu. Povahově snad ani nemohou být odlišnější. Jacob je mladý, cílevědomý a horkokrevný vůdce gangu. Evie je naopak mistryně skrývání a manipulace. Oba nicméně spojuje jeden cíl – vysvobodit lid z okovů chudoby a korupce prostřednictvím boje s plutokraty a především s odvěkými nepřáteli Assassínů, Templáři.
Mimo mise, tedy při volném prozkoumávání Londýna (přibližně o 30% větší než Paříž v předešlém Unity), je možné mezi oběma zmíněnými postavami libovolně přepínat. Během misí si však hráč zahraje za Evie pouze ve čtvrtině příběhové linky. Mezi hlavní novinky tohoto dílu patří využití vystřelovacího háku, díky kterému můžete okamžitě zmizet ze scény, popřípadě se velmi rychle přesouvat ze střechy na střechu. Překvapit mohou v rámci série doposud netradiční zbraně (boxery, rapír v holi, nepálský nůž kukri) a nové metody přepravy (kočáry, vlaky).
Ke hře vyšlo několik přídavků, které přidaly nové výstroje a zbraně pro Jacoba a Evie, včetně příběhových DLC Streets of London Pack, The Last Maharaja (Poslední mahárádža) a The Dreadful Crimes (Ohavné zločiny). Největším příběhovým rozšířením je pak zcela samostatná kampaň Jack The Ripper (Jack Rozparovač), ve kterém Evie Frye pátrá po svém zmizelém bratru a zároveň musí čelit nejznámějšímu Londýnskému sériovému vrahovi.
@Brasikona (11.11.2020 11:05): Pýtal som sa hlavne preto, lebo práve pri Unity a Syndicate sa pre hráčov, čo to hrali postupne a rovnako u mňa, prejavila už vyčerpanosť sériou a vyčerpanosť série a jej neinvenčnosť. Hra nemá s AC moc spoločné, čo by nemuselo samo o sebe byť na škodu, ale na príbehovú hru nemá ani skoro žiaden príbeh, a aj ten je slabý. Pekne vymodelované mesto je síce veľké, ale prázdne a je veľmi málo činností, ktoré sa v ňom dajú robiť a nie sú atraktívne. Veď si len porovnaj AC 2 a Brotherhood, z hľadiska príbehu, postáv, miery inovácie oproti jednotke. Syndicate pôsobí veľakrát aj nelogicky, len aby naťahoval to nič, čo sa tam vlastne (ne)deje. A pritom potenciál na zaujímavý dizajn, dej a náplň tam určite je.
EDIT: Je to možno dané aj kontextom doby, v ktore hra vyšla. Nejde o priamu konkurenciu AC, ale hry sa začali znova inovovať, či už novými vecami alebo resuscitáciou "zabudnutých" subžánrov. Ale hlavne mimo korporátnych molochov ako EA, Ubi a podobne začali vznikať aj nové značky a hry boli znova "zábavné". Pretože pred 5-10 rokmi už bol viackrát ten pocit, že treba robiť nejakú nezábavnú repetívnu činnosť, aby hráč dostal odmenu v podobe cutscény alebo krátkeho úseku, ktorý zábavný je. No a to už je pri videohre fakt fail. AC Syndicate ide na to presne rovnako, tak ako ja prvý Assassin's Creed. Nechá ťa opakovať tie isté nezábavné úkony, aby sa ti odomkla tá za x hodín jedna zábavná assassination mission, ktoré sú pravdupovediac slabšie asi ako vo všetkých predošlých AC hrách. Levelovanie nepriateľov a nutné aspoň čiastočné levelovanie seba pre postup hrou priebeh ešte spomaluje a tento pocit umocňuje.
EDIT: Je to možno dané aj kontextom doby, v ktore hra vyšla. Nejde o priamu konkurenciu AC, ale hry sa začali znova inovovať, či už novými vecami alebo resuscitáciou "zabudnutých" subžánrov. Ale hlavne mimo korporátnych molochov ako EA, Ubi a podobne začali vznikať aj nové značky a hry boli znova "zábavné". Pretože pred 5-10 rokmi už bol viackrát ten pocit, že treba robiť nejakú nezábavnú repetívnu činnosť, aby hráč dostal odmenu v podobe cutscény alebo krátkeho úseku, ktorý zábavný je. No a to už je pri videohre fakt fail. AC Syndicate ide na to presne rovnako, tak ako ja prvý Assassin's Creed. Nechá ťa opakovať tie isté nezábavné úkony, aby sa ti odomkla tá za x hodín jedna zábavná assassination mission, ktoré sú pravdupovediac slabšie asi ako vo všetkých predošlých AC hrách. Levelovanie nepriateľov a nutné aspoň čiastočné levelovanie seba pre postup hrou priebeh ešte spomaluje a tento pocit umocňuje.
Pro: místy hratelnost, tradičně pěkně zpracované město, Evie, hudba navozující dobový feeling
Proti: místy hratelnost, slaboučký až generický design misí a to i těch hlavních, vizuální downgrade, hloupý writing, příběh prost jakýchkoli emocí, hloubky, začátku a konce; hráče to nemá šanci vtáhnout