Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed: Syndicate

73
114 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
23.10.2015 PS4XOne
19.11.2015 PC
Vývojáři:
, (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární), (sekundární)
Oficiální stránky:
https://www.ubisoft.com/en-us/game/assassi…
Assassin's Creed: Syndicate je dalším dílem ze série Assassin's Creed, jehož děj je tentokrát zasazený do viktoriánského Londýna roku 1868. Příběh se zaměřuje na tehdejší vypjatou situaci mezi chudými a bohatými. Průmyslová revoluce byla dovršena, avšak společenský vývoj nestíhá technologický. Vykořisťované dělnictvo tak žije v postavení novodobých otroků s čímž se jeho určitá část nehodlá smířit. Neprivilegovaní se proto organizují v různých, často kriminálních spolcích (syndikátech) a ve vzduchu visí rebelie.

Hráči se zhostí role dvou sourozenců - Jacoba a Evie Fryeových, kteří jsou vycvičeni dle assassínského kodexu. Povahově snad ani nemohou být odlišnější. Jacob je mladý, cílevědomý a horkokrevný vůdce gangu. Evie je naopak mistryně skrývání a manipulace. Oba nicméně spojuje jeden cíl – vysvobodit lid z okovů chudoby a korupce prostřednictvím boje s plutokraty a především s odvěkými nepřáteli Assassínů, Templáři.

Mimo mise, tedy při volném prozkoumávání Londýna (přibližně o 30% větší než Paříž v předešlém Unity), je možné mezi oběma zmíněnými postavami libovolně přepínat. Během misí si však hráč zahraje za Evie pouze ve čtvrtině příběhové linky. Mezi hlavní novinky tohoto dílu patří využití vystřelovacího háku, díky kterému můžete okamžitě zmizet ze scény, popřípadě se velmi rychle přesouvat ze střechy na střechu. Překvapit mohou v rámci série doposud netradiční zbraně (boxery, rapír v holi, nepálský nůž kukri) a nové metody přepravy (kočáry, vlaky).

Ke hře vyšlo několik přídavků, které přidaly nové výstroje a zbraně pro Jacoba a Evie, včetně příběhových DLC Streets of London Pack, The Last Maharaja (Poslední mahárádža) a The Dreadful Crimes (Ohavné zločiny). Největším příběhovým rozšířením je pak zcela samostatná kampaň Jack The Ripper (Jack Rozparovač), ve kterém Evie Frye pátrá po svém zmizelém bratru a zároveň musí čelit nejznámějšímu Londýnskému sériovému vrahovi.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak toto ma naozaj nebaví, odporné charaktery, odpornejšie ako v Assassin's Creed: Odyssey, anglosionistické prostredie, kde sa vykorisťujú…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Dílo dokonáno. Série ztratila i ty zbytky duše, které kdysi měla. Syndicate je tak neskutečně vyprázdněná hra, až to bolí. Máme tu sice velký historický Londýn, který na první pohled dýchá životem a zajímavými příběhy. Jenže tyhle příběhy, které v Unity byly ještě jakž takž slušné, tady působí spíše, jako kdyby je psala nějaká partička najatých středoškoláků. Ne vážně, takhle slabý, spíš až debilní writing všeho vyjma ústředního příběhu jsem snad ještě neviděl a to hry většinou neoplývají kdovíjak kvalitními scénáři. Veskrze to zabíjí jakékoli snahy o ponoření se do hry a její atmosféry.

Londýn vypadá vizuálně krásně, ale jak už tu kdosi zmínil, je to jediná věc ve hře, která (snad jen s výjimkou dobové hudby) dokáže na hráče nějak zapůsobit. Jediná věc, která má nějakou duši. Po určitém čase ale nakonec ta hnědošedivá barva zablácených ulic stejně omrzí a mimo město, třeba do nějakých kobek, se hráč, na rozdíl od minulých dílů, nepodívá. Hráč si i brzy začne všímat klasického Ubi schématu, mnoha bugů v grafice a oproti Unity i výrazného vizuálního downgradu.
Co drží Syndicate nad propastí je pravděpodobně hratelnost. Ta totiž kombinuje všechno zábavné na předchozích dílech a i přes slaboučký design misí je to docela zábava hrát, byť je nutno si hru přiměřeně dávkovat. Určitě to není věc, kterou by člověk pokořil intenzivním hraním za pár dní. Své trumfy hra odhalí zhruba po 2 hodinách hraní a poté je to až do konce opakování toho samého. A není nic, co by táhlo hráče dál. Všechno dějové je až zoufale neambiciozní. Souboje jsou oproti Unity o něco zábavnější, lezení po budovách díky háků až směšně jednoduché. Na jednu stranu to velmi zrychluje pohyb po dost velkém městě, ale pocit z nebezpečného šplhání je dávno pryč.

Na začátku jsem nakousl příběh, který hráče zavede doprostřed války gangů. To je vlastně i jediná tématika hry. Pryč je assassinská mystika. Není tu žádný řád, templáři jsou tu prezentování formou členů gangů, které hráč postupně vyhlazuje tím, jak obsazuje Londýn. Linka z budoucnosti je osekána na nutné minimum a až na jedno příjemné a velmi nečekané překvapení se hráč nedozví ani nic nového. Celá ústřední linka se točí jen o osvobozování Londýna a hledání DALŠÍHO úlomku ráje, který (to snad ani není spoiler) postavy samozřejmě naleznou až ve finální misi a to mezitím je jen generická vata. Tohle přešlapování na místě a čekání na "něco" je už docela frustrující.

Dvojice hlavních postav je ale naštěstí sympatická a díky tomu, že se hra nebere vždycky úplně vážně, tak to není vždycky úplná nuda. Zatímco za Jacoba jsem hrál spíše z nutnosti, Evie mě svým ladným pohybem a pěknými outfity přikovala k obrazovce o něco více. Animace mezi misemi jsou často osekané, často ani žádné nejsou a hráč sleduje statickou obrazovku a rozhovor dvou postav bez dodělaného mocapu. Srsly?

Z té hry prostě z pomalu každého aspektu řve odlfáknutost a jsem rád, že si série dala po tomhle fiasku pauzu. On ten základ totiž je pořád dobrý a i přes kritiku na poslední díly se na Origins skutečně těším. Syndicate ale opravdu nemá pořádně co nabídnout a to ani zatvrzelému fandovi série, který už musí být notně unavený tou stále stejnou a neměnnou herní šablonou. Nehraje se to špatně, ale celé to naprosto a bez jakéhokoli vzrušení prošumí.

Pro: místy hratelnost, tradičně pěkně zpracované město, Evie, hudba navozující dobový feeling

Proti: místy hratelnost, slaboučký až generický design misí a to i těch hlavních, vizuální downgrade, hloupý writing, příběh prost jakýchkoli emocí, hloubky, začátku a konce; hráče to nemá šanci vtáhnout

+22(24-2)
  • PC 70
Syndicate je v prvé řadě krásná návštěva Londýna v jeho nejlepších letech. Londýn je zde hlavním, a po hříchu také jediným, hrdinou s charismatem a osobitostí. Všechny ty potemnělé uličky, prosluněné parčíky, kouřící komíny a rozžhavené slévárny. Všichni ti malý Oliverové vybírající popelnice a lapající peněženky. Tohle je jednoduše hrdina, kterého chcete poznat od hlavy až k patě. A že budete mít příležitostí!

To samé se bohužel nedá říci o Jacobovi s Evie. Stejně zbrkle jako se představí, také příběhem proplují a zase zmizí. Se závěrečnou scénou nemáte pocit, že by jste něčeho dosáhli, i když přítomnost královny se něco takového snaží naznačit. Jsou zde jednoduché náznaky rozporu mezi sourozenci, které ale nikdy nejsou pořádně rozebrány a nikdo není nijak konfrontován. Ke konci už začíná být děj tak náhodně uplácaný, že už je vám vlastně jedno co a proč děláte. A ono to vskutku jedno je. Příběh je tu totiž jen takový doplněk, ke zbytku vedlejších misí. Ty často nejsou špatně napsané a nechybí jim nápad.

Výslednému dojmu z postav moc nepomáhá ani neskutečně těžkopádné ovládání. Jacob se nejvíce nadávek dočká, když si to po Londýně trajdá jako retardovaný tvrdohlavý kamzík. Kde jsou ty časy svižného a příjemného hopsání ze dvojky. Tento zautomatizovaný pohyb, při kterém nikdy nevíte jak se zachová, mi do hry o radosti z pohybu jaksi nezapadá. Stejně jako batmanovský hák a šílené kočáry. Nešlo to střídměji?

No, nešlo. Akce musí odsýpat a krev cákat na všechny strany. To je jeden z důvodů, proč se mi do hry z počátku vůbec nechtělo. Brutalita série je dovedená do tak absurdních a samoúčelných rozměrů, až je to neuvěřitelně protivné. Opravdu musím bojovat proti tyranii hlavního záporáka vyvražděním půlky Londýna? Opravdu musím lidem zapichovat kukri mezi oči a piruetkou rozpárat střeva? K čemu? Asi jsem už starý.

Bohudík je tady alespoň potlačena celá assassínská zápletka. Když ale vykoukne, tak to opět stojí za to. Moudra "vyšších bytostí" opět způsobují protáčení panenek a hledání tlačítka pro přeskočení.

Původně jsem se tolik rozepsat nechtěl, takže už jen krátce. Vypadá to krásně a netradiční hudba je skvělá. Hratelnost je stokrát omletá písnička bez náznaku pokroku, ale po mé tříleté pauze se sérii to bylo snesitelné. Suma sumárům. Nic pamětihodného, ale mohlo to dopadnout hůř.
+17
  • PC 85
Vydávat každým rokem to samé je troufalé a drzé. Vezmu stejnou kostru, potáhnu ji novým kabátkem a hurá máme tu nový díl, tentokrát v jiném městě. Než se Vám ohřeje v PC nebo konzoli, už čtete, že další bude v "xy". Assassíni jsou dílo, které svou repetetivností právoplatně přejídá hráče a i zarytý fanoušek musí cítit pálení žáhy. Je tedy velmi dobře pro značku, že aktuální díl Syndicate se v zásadě povedl a další nás čeká až v roce 2017, kdy možná zažijeme oproti Unity skutečnou revoluci.

Cesta krabičky s nosičem tohoto titulu byla pro mne velmi složitá a trnitá. V podstatě se dá říci, že jsem k ní přistupoval vlažně ala z nouze ctnost. Loňské Unity mělo příšerný začátek v žalostné optimalizaci a trpký konec v bezbřehé plochosti. Nemůžeme se tedy divit, že oznámení Syndicate evokovalo pocity Unity v Londýně. Dalo by se říci, že měl titul velmi těžký balvan předsudků v hráčské obci a tudíž i nelehkou prezentační úlohu. Trhal si někdo šaty při prvním oznámení, těsně po vydání Unity... těžko. O to více překvapující kvality vyplavaly hraním napovrch. Překladatelský servis mě přesvědčil, že raději investuji své peníze do česky lokalizované hry než-li naopak. Ty ostatní na které jsem se těšil, musí počkat až na vydání češtiny a pak si je možná koupím (zvlášť, když mě zajímá příběh).

Se zavěšenou pamětní mincí z leštěného hliníku vedle TV, jsem se ponořil do světa Viktoriánské Anglie. A ono... ono to funguje. Hned na první pohled je evidentní, že ploché postavy byly nahrazeny sympatickou dvojicí sourozenců a nějak to od začátku plynule šlape. Paradoxně mě nejvíc na sérii obtěžovala ta tíha assassinského údělu, všechny osudové záležitosti, rada starších sedících, když nebylo co na lžíci a jiné destiny momenty, které byly klišoidní až hanba. Zde naštěstí nejsou. V podstatě mám pocit, že hraji za bratra a sestru, co se vydají souhrou náhod do Londýna a každý má své choutky a motivaci dělat to, co dělá, prostě přežít a žít. Je tu mírná esence mýtických prvků, je tu politika, jsou tu vraždy, ale tentokrát servírované jako sladěný talíř, kde je maso, omáčka a příloha v takovém poměru, že po dobu konzumace Vám nic nepřebývá ani nechybí. Šéfkuchař to sladil v rámci možností série velmi chutně. V současné době mám otevřenou celou mapu, splněny sběratelské aktivity (které mě bavili - což v Unity moc nefungovalo viz. otevření unikátního assassinského obleku) a příběh rozehraný tak, že mě zajímá jak to celé dopadne (a to se mi u této série nestalo již hodně dlouho). Je pro mne důležité, že budu tento talíř dojídat s chutí. Nečekal jsem lahůdku mistrovské úrovně, ale v tom co měli nabídnout neudělali zásadní chybu.

Ačkoliv jsme mohli na internetu vidět srovnávací videa s Unity a je třeba vzít v potaz, že vizuál prodělal menší downgrade, není to nic zásadního. Vzhledem k tomu, že je zjevná péče v propracovaném Viktoriánském Londýně a titul slouží jako interaktivní virtuální turistický průvodce, kde se můžete hodiny kochat dokonalou architekturou a všemi pamětihodnostmi dané doby, nelze vyčítat absenci zaplněných ulic lidmi a fakt, že většina budov má uzavřené interiéry. Krásně se na Syndicate kouká a zaslouží velkou čest za excelentní převedení města do hráčského světa.

Jsem rád, že budu vzpomínat na posledního Assasína, jako na toho dobrého, že si rok odpočinu a mohu se těšit na nový díl zasazený do Číny.

Hráč 0

Pro: Dobrá řemeslná práce, sympatické postavy, dobře sladěný talíř pro konzumaci

Proti: Stále stejný pocit kulis, ve kterých se hraje divadelní představení. Absence pocitu proniknutí do dané doby se vším všudy.

+13
  • PC 80
Série Assassin's Creed se pro mě stala již jakýmsi seriálem, kvalitním seriálem, neboť se řadím mezi fanoušky - baví mě poznávat nové charaktery, nové prostředí a cokoliv co se zahrnuje pod Ubisoftem vytvořené univerzum, které se stalo dost rozšířeným, a ke kterému se toho dá ještě mnoho přidat. Tvůrci téhle série si zkrátka vytvořili svět, který nejde jen tak vyčerpat.

V prvé řadě vezmu na paškál to, co mě trápí možná nejvíc na tomhle novém dílu s podtitulem Syndicate. Jde o příběh. Tvůrci nejen tradičně vykročili správným směrem s uvedením hlavních protagonistů a děje zprvopočátku přinejmenším zajímavého se schopností mít co nabídnout dál.
Ovšem mám tak nějak pocit, že se ubralo na osudovosti, či epičnosti děje. Jacob a Evie mají velký potenciál - fakt, že se Ubisoft odprostil od tradičního zaměření se na jednu hlavní postavu a nabídl hráčům protagonisty dva a k tomu sourozence, kteří mají své výrazné odlišnosti, které jim jsou s postupem dění čím dál tím více připomínány, a tak i přes stejný cíl v podobě templářů, mají docela jiné způsoby a kolikrát to mezi nimi vzbuzuje jakýsi sourozenecký konflikt - myslím, že zde Ubisoft opět přišel s něčím novým a vytvořil vskutku dobrou charakterovou chemii.
Oproti Unity mi přišel příběh anglických dvojčat méně osobní než příběh Arna a sázelo se zde na rychlejší vhození hráče do děje - představování úvodních postav, či uvádění celkového děje je řešeno rychleji a možná trochu chladněji. Což není na škodu, když to může nabídnout poutavé vyprávění do dalších misí. Vždycky sem si vychvaloval příběh a postavy v této sérii, došlo mi ale, že když se Ubisoft představuje se zajímavými příběhovými cestičkami, nějak je nezpracuje lépe, či dotáhne do uspokojivého, ale ne chvályhodného konce. Tady je to opět tak, a možná ještě o něco víc, protože ať už je hráč připravován na obrovský závěrečný souboj s démonickým vůdcem templářů Starrickem, na konci se dočká odlehčené bitky, po které to vypadá, že si hlavní postavy řeknou jen: "Tak tohle by bylo, jdeme dál.". Dalším příkladem, je již zmíněná dobře napsaná chemie bratra a sestry, která nedostává dostatečné množství prostoru. Je toho všeho škoda a já doufám, že tohle Ubisoft vypiluje.

K hratelnosti se vyjádřím pozitivně a negativně, ta napříč sérií dostávala zabrat na různé způsoby a kolísala nahoru dolů. Zde si Ubisoft oproti Unity přilepšil a hra je plynulejší a zábavnější. Obrovské plus v podobě vystřelovacího háku a choreograficky a ovladatelně skvělým soubojům. Co se týče parkouru, tak tam je problém s ovládáním, zatímco Unity v tomhle měl svoje chyby a Syndicate je nejspíš opravil, jsou zde zase jiné problémy, nebo spíš problém - od tuším AC3 přišli tvůrci s jakýmsi bezpečnějším skákáním, kdy hráčova postava neskočí, když by dopad měl za následek ztrátu zdraví, v Unity to zase poupravili, ovšem tady byly samostatné skoky odebrány, hráče poslouchá spíše kombinace slézání WASD+Shift+E a mezerník tak nějak nefunguje a postava tak kolikrát nechce skočit. Z hlediska hlavních misí mě to přestávalo bavit, čili na náplni kampaně by to chtělo taky zapracovat, ale to se podle mě dost váže se zpracováním příběhu, které jak jsem zmínil, tady nedopadlo úplně skvěle.

Atmosféra, dabing a hudba tradičně skvělé. Linka ze současnosti opět špatná, sice posouvá příběh o něco dál, ale je jí věnováno až příliš málo prostoru, proto trochu postrádá význam. Několik málo cutscén (nevím proč viděných z pohledu nějakých kamer), mi přijde jako narychlo zplácaná věc.

Pro: Hratelnost, pohyb po městě, atmosféra, Jacob a Evie, dabing, hudba. Opět jsem rád za rozšíření tohoto univerza.

Proti: Příběh ztrácí na epičnosti a není z hlediska charakterů víc rozvinutý, k tomu se váže nezajímavost misí.

+10
  • PS4 20
Já mám rád sérii Assassin's Creed, jsem fanboy a o to víc jsem se spálil hraním tohoto titulu. Samozřejmě vidím prvky které se v těch hrách objevují pořád dokola, ALE vždycky jsem byl ochoten to odpustit když byl dobře napsaný příběh. A tu je první kámen úrazu, příběh a hlavní postavy je to nejslabší v sérii (normálně i Connor v AC III mě bavil víc). Můžete mi vysvětlit k čemu byli v této hře 2 hlavní postavy když si to člověk většinu času může hrát za koho chce? Tohle působí tak, že se tvůrci chtěli zavděčit všem a tak tam prostě dali 2 postavy bez charakteru. Paradoxní je že jediná dobrá postava je hlavní záporák kterého se nám bohužel dostane tragicky málo.

Co krom postav táhlo sérii AC byl příběh, který tady působí vůbec nejrepetivněji v sérii, tak nudné hlavní úkoly (a hlavně odfláknuté vedlejší mise) jsem dlouhou dobu neviděl. Postavy přijdou jen tak na scénu a prostě si řeknou teď jdeme do Londýna a všechny zabijeme a ovládneme! Ne, tohle je hodně laciné, nejsmutnější na tom je že příběh stejně končí, nemáme žádný dobrý pocit po dohrání.

Grafika je krásná, o tom žádná. Ale teda tak neskutečné problémy při jízdě kočárem jsem neměl ani během hraní Unity (na PC). Vývojáři se nepoučili z přehnaně prázdného Unity a opět je to líbezně vypadající, jenže když se tomu dostanete pod kůži zjistíte že tam vůbec nic není, permanentně špinavý Londýn mě prostě nezaujal.

Po dohrání musím konstatovat, že tohle je neskutečně slabá hra po všech stránkách že jí nemůžu doporučit ani fanouškům série, buď se Ubisoft do budoucna vzchopí nebo se můžeme s Assassíny rozloučit.

Pro: Dobrý stealth, hezká grafika

Proti: Špatný příběh, nudné hlavní i vedlejší postavy, ježdění kočárem, malý arzenál výběru zbraní

+10(11-1)