Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City Armored Edition

86
361 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.10.2011 PS3X360
22.11.2011 PC
18.11.2012 WiiU
18.10.2016 PS4XOne
Vývojáři:
, (WiiU verze), (PS4 verze, XOne verze)
Oficiální stránky:
http://rocksteadyltd.com/#arkham-city
Batman: Arkham City je pokračování hry Batman: Arkham Asylum z roku 2009. Hra běží na Unreal 3 Enginu. Scénář pro hru napsal Paul Dini.

Hlavní děj se odehrává rok po událostech prvního dílu. Quincy Sharp, který byl v původní hře ředitelem ústavu Arkham, se nyní stal starostou Gotham City za to, že dopadl Jokera. Sharp koupí velkou část chudých čtvrtí v Gothamu, nechá je obestavět zdí a všechny vězně přesune tam, do Arkham City, které je 5x rozlehlejší než Arkham Asylum z původní hry. Dohledem nad tímto místem je pověřen psychiatr Hugo Strange, který má s Arkham City jistě také své plány. Ve hře se setkáme s mnoha postavami, jak z původní hry, tak s mnoha novými.

Oproti prvnímu dílu máme volnost pohybu po celém Arkham City a můžeme volně plnit hlavní a vedlejší dějové úkoly. Všechny vychytávky, které známe z první hry, můžeme používat hned od začátku a postupem času získáme plno nových věcí.


Poslední diskuzní příspěvek

Kytron: Já to dohrál 2x, ale už si přesně nevzpomínám. Což takhle walkthrough anebo si zadat název mise a podívat se na to. Jinak možná jak…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Batman se konečně po dvou letech vrací v novém pokračování, Arkham City je rozsáhlejší a propracovanější než Arkham Asylum z prvního dílu a vy tak máte možnost se s Batmanem konečně pořádně proletět po městě.

Soubojový systém se vrátil a s ním i pár novinek, které velice pomáhají v boji. Souboje s bossy jsou ve hře příjemným oživením a na každého, stejně jako na ostatní nepřátele, platí jiná bojová taktika.

Příběh skvěle odsejpá a přináší po celou herní dobu mnoho zvratů a překvapení. V průběhu hry se setkme s mnoha nepřáteli Batmana, od Jokera, Harley Quinn, Two-face, až po Pinguina, Huga Stange, Ra's al Ghula, atd. Další hratelná postava Catwoman se do hry skvěle hodí a je pro hru pěkné spestření.

Jediné co mi na hře trochu vadí je, že hlavní příběhová linka je stejně krátká jako v původí hře, je tu sice možnost plnit vedlejší úkoly a sbírat Hádankářovi trofeje a tím si tak herní dobu prodloužit, ale to už není ono. Ještě je škoda, že u nás hra nevychází alespoň s českýma titulkama.

Doufám, že budou do hry vycházet ještě nějáké nové přídavky, a že se brzo dočkáme dalšího skvělého pokračování a s českou lokalizací.

Pro: Arkham City, soubojový systém, bossy, příběh, Catwoman

Proti: Stejně krátké jako původí hra, bez české lokalizace

+31+31 / 0
  • PC --
- Batman chrání zloduchy a neustále je nechává utíkat, aby je pak zase mohl honit.
- Batmanovi nejde o dobro lidí – jde mu o to, aby měl vždy s kým bojovat.
- Smrt jeho holky je pro něj menší tragédie, než smrt masového vraha.
- Batmanova holka leží v tratolišti krve a Batman vykráčí ven z divadla s Jokerem v náručí…
- Batman je buzík.
- A Arkham City je po čertech dobrá hra.

Design je úchvatný. Detailní, obrovský, nereálný a účelový, ale fungující a dech-beroucí. Jednoduše fantastický.

Otevřené město je příjemná změna, ale počet sekundárních úkolů je tak obrovský, že mě neustále rušil od plněné hlavní linie. Kdyby se autoři trochu více snažili natáhnout hlavní příběh, udělali by lépe. Celkem 12 sekundárních úkolů a k tomu Riddlerovi challenges, to je pořádná nálož, která tvoří více jak 50% celé hry. Jenže po dohrání už osobně nemám motivaci cokoli dál plnit, protože je prostě konec…

Při srovnání s prvním dílem u mě jasně vede Arkham Asylum. Byl přímočařejší, ale celistvější, kompaktnější, měl zajímavější příběh s lepšími zvraty a tahem na branku. Byl náročnější.

Clayface na konci Arkham City je snad výsměch, padl na první pokus a bez většího snažení. A Catwoman? Hezky kroutí zadkem, ale hraní za ni je příliš krátké a nepodstatné.

Jebat krátkost, ale to zakončení jim nemůžu odpustit…

****/5
+27+29 / -2
  • PC 90
Rocksteady dokázali vytvořit skvělý otevřený svět, kde je hlavním hrdinou Batman, co víc si přát? Osvědčený Unreal Engine sedí přesně tomuhle typu bojovek a společně se skvělou značkou vytváří umělecké dílo. Hra mi vydržela celkem na dlouho a stále ještě nemám hru na 100%, dokončuju jednotlivé Riddly, lítám si po Arkham City a cítíme se přesně jako Batman.Tuto hru považuji za kvalitu a jednu z Must-Have titulů.

Pro: Všichni hlavní padouši Gothamu, skvělá hratelnost, vedlejší questy

Proti: K získání veškerého obsahu nutné koupit DLC

+23+23 / 0
  • PC 95
Druhý díl Batmana zopakoval prakticky vše, co přinesl první díl. Úžasné prostředí, neotřelá stealth akce, velké množství Batmanových nepřátel, ale i spolupracovníků, poměrně jednoduchý soubojový systém, který je však vyvážený množstvím a velikostí protivníků. Oproti prvnímu dílu přidává rozsáhlejší prostředí, nového parťáka a vedlejší úkoly.

Hlavní příběhová linka není příliš dlouhá. Postupně se několik hlavních padouchů vystřídá na postu hlavního zloducha. A každý tak má svoji část hry. Jen dějová linka s Jokerem se táhne od začátku až do konce a ten se tak stává celkově největším zloduchem. (Tak trochu mě zarazil konec hry, kdy Batman vynáší v náručí, se slzami na krajíčku, mrtvého psychopatického vraha, kdy, asi před pěti minutami, tento psychopat zavraždil Batmanovu největší lásku. Nevím proč, ale tak nějak mi to přišlo docela absurdní.)

Prostředí se přesunulo z rozsáhlé léčebny do ještě rozlehlejšího města a současné s tím odpadlo otravné přecházení tunely mezi lokalitami. Naštěstí Arkham City není natolik velké, aby mě obtěžovalo přesouvání se z místa na místo. Ve městě se nachází i několik vedlejších úkolů, které vyplňují Batmanovo univerzum dalšími postavami.

Co mě trochu na hře mrzí, a bylo to tak i v prvním díle, jsou souboje s hlavními záporáky. Až na dvě výjimky jsou to přerostlé obludy, kterým je třeba zničit nějakou podpůrnou mašinku a potom je umlátit. Světlou výjimkou a nejoriginálnějším soubojem ve hře je epická bitva s Ra’s al Ghulem. Několika fázový souboj se natolik lišil od ostatních, že i přes svůj poměrně jednoduchý průběh se mi nejvíce zapsal do paměti. Celkově svět Ra’s Al Ghula byl protiváhou světa Scarecrowa z prvního dílu. Taky nesmím zapomenout na souboj s Mr. Freezem, který byl náročný po stránce technické a snad v jako jediném jsem byl nucen využívat i různá Batmanova hi-tech udělátka a okolní prostředí

Novým Batmanovým spoluhráčem je Catwoman. Objevuje se zde sice zřídka, ale o to je hraní s ní zajímavější. Plížení se po stropě a švihání bičem po něpřátelích se nikdy neomrzí. Jen ten speciální kočičí pohled je poněkud tmavší než by se mi líbilo.

Nedílnou součástí první hry byly Riddlerovy hádanky. Zatímco v Arkham Asylum jich bylo něco přes 200 a daly se celkem bez problémů najít a sesbírat a taky jsem je všechny sesbíral. V Arkham City se jich nachází snad přes 400. Jen při hraní hlavní příběhové linie jsem jich našel zhruba 100, na ty další se podívám třeba časem, teď na to bohužel už nemám nervy ani čas.

Po grafické stránce je hra prakticky stejná jako první díl. Přeci jen, grafický engine je už hodně vytěžený a prostředí mi občas připomělo tak trochu i Bioshock. Nicméně pořád dokáže úspěšně dotvořit atmosféru hry. Pohled na město z nejvyššího bodu ve hře je naprosto fantastický.

Co nejde nezmínit je fantastická hudba. Bez ní by atmosféra nebyla taková a myslím, že si v ničem nezadá s hudbou Hanse Zimmera z filmové trilogie.

Batman: Arkham City je fantastickým pokračováním už tak kvalitního prvního dílu. Ve všech ohledech Arkham Asylum překonává a přináší spoustu nového. Pro mě je to jedna z nejlepších stealth akcí za posledních několik let.
+23+23 / 0
  • PC 90
V posledních letech Batman univerzum zažívá solidní refresh a jsem rád, že se to týká i našich monitorů. Nevím, kdy naposled se stalo, aby ve stejný čas vycházela filmová i herní sága o stejném hrdinovy a přesto spolu neměly nic společného a obě byly úžasné. Batmanovi se to povedlo. Není to reklamní kampaň na Nolanovu trilogii, jde si vlastní cestou, komixovější.

Příběh:
Ač se na konci Arkham Asylum zdálo, že Jokera se už nedočkáme a hlavním záporákem bude Two Face, opak je pravdou. Joker je opět hlavní nepřítel a ostatní, jako Two Face, Penguin, Bane, Mr.Freeze, Clayface, Ra´s al Ghul, The Riddler, Profesor Hugo Strage, Zsasz nebo Deadshot jsou "jen" postranní hmyz. Když jste pozorní, můžete potkat například i Calendar Mana. Batman ale tentokrát proti zlu není sám a objeví se i pár přátel v čele s Catwoman za kterou si i kratší dobu zahrajete. Je to příjemné osvěžení, protože má úžasně smrtící a přitom sexy comba! Jak vidíte postav je tu strašně moc a já jsem za to moc rád, protože ve scénáři má každý svou roli, která se u každého liší díky komixovým předlohám. Děj je zbytečně krátký, co se týče hlavní příběhové linie, ale kupodivu to není největší problém. Osobně nesnesu, když Batman nedokáže zabít. Já vím že, Dexter má kodex, Zaklínač má kodex a Batman ho má taky a v něm stojí, že nikdy nesmí zabít (ehm v tom Batmanovým samozřejmě…) Ale sakra mlátit někoho po stopadesátý, protože jsem ho minule spleskal a to mu ke slušnýmu chování nestačilo je opruz.

Technologie:
Bez mučení se přiznám, že jsem byl dlouho na vážkách, který engine se mi líbí nejvíc. Sorce engine je už dědeček, Cryengine mě zklamal v Crysis 2, Red Engine je krásnej ale s optimalizací má co dohánět. Po Batmanovi jsem se rozhodl. Když studio umí s Unreal Engine 3, tak je to pecka! Úžasná záře měsíce a celková hra světel, detailní textury a konečně slušně využité PhysX a podpora DX11 a to vše krásně optimalizované. Strašně mi u her chybí cit pro detail. Vždycky mě to vtáhne do děje mnohem víc, když si všímám těch nejmenších detailů, jako jsou zde například vločky sněhu zachytávající se na Batmanově plášti. Krásná taky byla bitka v trezoru banky, kde (právě díky PhysX) během komb všude lítají bankovky. O zbrani Mr.Freeze, která nechává na zemi cca miliardu ledových krystalků, ani mluvit snad nemusim. No prostě už se nemůžu dočkat první pořádný hry na Unreal Enginu 4. Jako třešnička na dortu je zde zvuk, kterému vládne perfektní dabing. Šílený dabing Jokera nebo drzí Catwoman, všechno sedí úžasně. A když Zsasz mluvil do telefonu, běhal mi mráz po zádech. Ani nevim proč,ale jeho hlas mi připomínal hlas herce Michaela Stuhlbarga známého ze serialů Boardwalk Empire nebo z posledních Mužů v Černém. Možná to je jeho hlas, nehledal jsem.

Závěrem:
Batman Arkham City určitě za zkoušku stojí, protože za dva roky vývoje udělal pokrok, který se jiným hrám povede za desetiletí. Když překousnete Batmanův charakter klaďáka z třicátejch let, užijete si slušnou várku komixovýho paření.

Pro: Grafika, Příběh, cut-sceny, hudba a celkový zvuk

Proti: Krátká hlavní linie, Batman je občas otravnej

+17+17 / 0