Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

  • PC 35
Tuhle hru jsem si pořídil s obrovským očekáváním, které mě ovšem velmi zklamalo. Skvělá stratégie s vylepšenou grafikou to jsou nesporná pozitiva hry. Ale že to bude pouze upravená základní hra bez datadisků to jsem nečekal. Tím pádem chybí mnoho map,kampaní hrad Soutok, ale také možnost si vytvořil vlastní mapu když už máte všechny mapy ohráné.

Vývojáři nám tu dávají hru, která je bůh ví proč nedodělaná bez datadisků. Tule hru jednoznaně nedoporučuju kupovat a raději si třeba na GOGU koupit Heroes III. Compete a máte celou hru i s datadisky.

Pro: Grafická úprava

Proti: Chybí datadisky

+11 +12 −1

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

  • PC 95
Poslední data-disk k třetímu Zaklínači byl pro mě velkým milým překvapením. Atmosféra a krajina Toussaintu, připomínající Francii je nádherná. Upravilo se podle toho i jídlo které v oblasti prodávají takže můžete nakoupit francouzské kuchařské speciality. Oproti data-disku Heart of Stone, který se odehrával vesměs pořád ve stejném prostředí jako Zaklínač 3 je to velmi dobrá změna. Hlavní dějová linka je poměrně krátká stejně jako v Srdci z kamene, ale je tu mnohem více vedlejších úkolů a zaklínačských zakázek. V tomto data-disku se vrací některé věci ze Zaklínače 3 jako Gwintový turnaj nebo hledání částí zaklínačských zbrojí. Skvěle jsem si vyhrál i s renovací vinice Corvo Bianco.

Poslední díl zaklínačské ságy jsem si velmi užil. Hra se mi zdá po všech stránkách velmi kvalitní a jde o skvělé zakončení příběhu o zaklínači, který si užívá zasloužený odpočinek na svojí renovované vinici Corvo Bianco. O krvi a víně je jedna z nejlepších her, který jsem hrál.

Pro: Krajina Toussaint, velké množství vedlejších úkolů, renovace Corvo Bianco

+22

Lotus III: The Ultimate Challenge

  • PC 85
Lotus III je pro mě srdcovka, kterou jsem velmi rád hrál a zahraju si jí rád i po tolika letech. Ze závodních her jsem hrál Need for Speed III: Hot Pursuit, The Cycles: International Grand Prix Racing,Stunts a Street Rod. Žádná z těchto her mě tolik nebavila jako Lotus III. V Lotusu je především velký výběr závodních tras (zasněžená krajina,poušť,práce na silnici atd) a pak možnost tří závodů s několika trasami podle obtížnosti s možností na začátku kola tankovat, což bylo jak už tady píšou ostatní vaše velká nevýhoda, protože tankovat jste museli pouze vy, zatímco vaši soupeři v tomhle měli velkou výhodu že nemusejí tankovat. A protivníky nezpomalovaly překážky na silnici (kameny,klády), ale zato je nezrychlovala ani Turbo zóna. I když hra má nedostatky dávám jí kladné hodnocení, protože jde o velmi dobrou hru.

Pro: Velké množství tras

Proti: Soupeři nemusí tankovat

+13

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 100
Po dlouhé pauze po Zaklínači 2 jsem rozehrál Zaklínače 3. Hra předčila oba dva předchozí díly. Zaklínač 3 nabízí open-world, kde můžeš přecházet z jedné lokace do druhé a případně se do dané oblasti vracet. Takže některé questy jsem si mohl nechat až na později a mohl jsem se věnovat například qestům hlavní líne.

questy
Mimo hlavní příběh hra nabízí velmi mnoho nejrůznějších zakázek a hromadu samostatných úkolů. Plno questů se ale dá i úplně minout při používání rychlého cestování (pomocí rozcestníků. Ty jsou skoro všude). Přijdete tím totiž o různé náhodné události, jež vás mohou potkat cestou. Každá vývěska na mapě vám kromě zaklínačských zakázek navíc odhalí spoustu otazníků Základním kamenem questů je tu možnost volby a záleží proto jen na vás, na čí straně budete. Hra má několik zakončení jež sami ovlivňujete svými volbami v jejím průběhu.

Elixlíry a inventář
Oproti Zaklínači 2 došlo k několika zásadním změnám. Mnohdy v dvojkách kritizované používání elixírů jen mimo boj už neplatí. Exilíry se můžou používat i v průběhu boje. To je výrazné usnadnění boje. Většina elixírů se dá navíc i různě vylepšovat. Pokud elixíry dojdou obnoví se automaticky během meditace Inventář předmětů se také trochu změnil. Hlavní změnou je, že se dá každá nalezená věc rozebrat na součásti, z nichž se dají vytvářet zbraně nebo zbroje. Ušetříte si tak čas hledáním surovin na meč nebo zbroj

Vedlejší činosti
Každý Zaklínač má nějaké vedlejší činosti pro ukrácení chvíle. Jako kostky nebo páka. Ve trojkách je karetní hra Gwint. Musím říct, že i přes tutoriál v hospodě v Bělosadu jsem tuhle hru jsem pochopil až po desítkách neúspěšných pokusů. Poté mě začala docela bavit. V Gwintu si můžete zahrát i turnaj. Další kratochvílí jsou dostihy, a pěstní souboje. Dále se můžete potápět a hledat skrýše pašeráků nebo hledat vylepšení zbrojí.

Závěr
Zaklínač 3 je vinikající RPG, kterou překoná asi jen málokterá hra. Svět Zaklínače nabízí rozsáhlý svět plný různorodých nestvůr a lidí. Děj i dialogy jsou perfektní. Hra vás pohltí a to i přesto, že je poměrně velmi dlouhá.

Pro: open-world, rychlé cestování, děj, gwint,možnost rozebrat předměty na součástky.

+20

Gobliiins

  • PC 80
Adventura s velmi pěkným grafickým zpracováním. Hra sazí na tři postavičky s rozlišnými schopnostmi jako The Lost Vikings . Hra je velmi zábavná a i poměrně obtížná tím, že není moc na začátku každého levelu jasné co máte udělat (pokud nemáte po ruce návod) a některé úkony,které máte provést nejsou občas moc logické a zdřejmé. Gobliiins je velmi vydařená adventura, která má na dobu svého vzniku velmi kvalitní grafiku a neomrzí ani po tolika letech.

Pro: Grafika,zábavnost

+13 +14 −1

Mafia III

  • PC 60
Mafia III pro mě byla zklamáním. Po prvních misích, které byli dobré přišli stále se opakující mise s dobýváním jednotlivých částí města. Pořád dokola vyslechnout informátory, vystřílet nějaké místo zabít underbosse, pak to samé a zabití druhého underbosse a potom na šéfa, který ovládá danou čtvrť. Takhle se to opakuje devětkárát a po několika takových misí mě to přestalo bavit.

Děj hry také nebyl nějak extra promyšený a táhnul se kolem pomsty Lincolna Claye mafiánskému bosovi Marcanovi. To je vše. Po skvělém ději Mafii I a velmi dobré dvojce příjdou autoři s tímhle? V Mafii I a II byla každá mise skoro jiná a děj se postupně vyvíjel. Nevadí mi že Mafii převzala nečeská společnost Hangár 13, za což byla mnohými hráči kritizována jako, že už to není česká hra. To mi nevadí. Ale vadí mi absence českého dabingu,který byl v jedničkách a dvojkách skvělý. Ani mi moc nepřijde sympatická postava Lincolna Claye, který mi připadá bez emocí a až moc brutální. Co zachraňuje hru je alespoň prostředí New Bordeaux,které se inspiruje New Orleans.To je opravdu pěkné. A některé prvky které převzala Mafie III z předchozích her tak například se vrátili lékarničky, kde si můžete obnovit zdraví z jedničky nebo krytí za zdí a objekty z dvojky. Co Mafii III. je třeba vytknou je nulová možnost interakce hlavního hrdiny z okolím. To na vás reaguje jen když uděláte nějaký zločin. V jedničkách vám llidé na ulici alespoň něco řekli, tady nic. Co mi hodně vadí je chování policie. Už tu není možnost dát úplatek a policie po vás začne střílet i když do jejich auta jenom drcnu.

Mafie III propásla obrovský potenciál, který měla jednička a dvojka a stala se z ní nezáživná hra. Bohužel podle mého názoru si Hangár 13 nedal vůbec snahu propracovat ve hře detaily a obecně bych řekl, že vývoj této hry odfláknul.

Pro: Prostředí New Bordeaux,závody,nákup zásob zbraní

Proti: Opakující se mise,bez českého dabingu,Lincoln Clay, policie rovnou střílí

+10 +13 −3

The Witcher 2: Assassins of Kings

  • PC 90
Zaklínače 2 jsem začal hrát po dohrání jedničky. Musím říct, že dvojka mě velice nadchla snad stejně jako jednička. Příběh je jak jinak skvělý,napínavý a bavil mě od začátku do konce. Akorát mám pocit, že oproti jedničce tam bylo podstatně méně vedlejších úkolů. Co se týče voleb možností v příběhu, tak mi připadalo, že ve dvojkách byl jejich vliv na děj menší oproti jedničkám. Líbilo se mi, že oproti jedničce jsi mohl meditovat kdekoliv a už jsi nemusel hledat ohniště.
Souboje jsou jednoznačně lepší než v jedničce. Přibylo možnost krytí a úskoků do strany. Už to nebylo jen kliknout na podlahu, aby Geralt uskočil jako v jedničkách, což bylo mnohdy složité. Využití mutagenů mi přišlo jako celkem velmi malé až nulové. Co mě poměřně vadilo bylo to, že lektvar si musel vypít před soubojem.

Velmi jsem si užil grafické zpracování hry města, venkovní prostředí a různé jeskyně a doly a také grafické zpracování nestvůr. Tato hra mě opravdu velmi bavia a dávám jí proto zasloužených 90%.

Pro: Hlavně příběh a grafické zpracování.

Proti: Lektvary před bitvou,málo vedlejších ůkolů

+17 +18 −1

Sid Meier's Civilization V

  • PC 90
Jako velký fanda série Civilization jsem nemohl vynechat pátý díl. Civilizace si dokázala udržet úroveň i po tolika letech a i po pěti pokračování je stále dobrá hra. To je něco co se povede jen málo hrám. Civilizace V udržela kvalitu Civ IV a přidala k tomu pár vychytávek.

-město se už může samo bránit (i bez toho aniž by tam byly jednotky) a útočit na okolní jednotky. Ve městě může být jen jedna ,takže už nemusím řešit kolik jednotek mám ve městě vybudovat. Ta je i s obranou města pro útočící jednotky dost tvrdý oříšek.

- lze pomocí peněz rozšiřovat území města. To mi přijde jako velmi dobrá vychytávka, kterou využívám velmi často, abych se dostal ke zdrojům kolem města.
- Už nemusím budovat lodě,abych dostal jednotku přes moře. Jednotky se automaticky změní na loď a přeplavou na druhý břeh.
- městské státy představují samostatnou entitu, se kterou lze obchodovat.

Na hře jsem nenašel nějaká významná negativa. Snad jediné co mi tu trochu chybí je možnost určit si státní zřízení. Ale i tak dávám hře 90%.

Pro: obrana města, rozšíření města pomocí peněz,městské státy

+12

The Witcher

  • PC 95
Mnoho RPG her jsem nehrál a tak hra Zaklínač byla skokem do neznáma. Knihy o Zaklínači jsem nečetl takže to nemohu porovnávat. Nevadio mi ani, že v době kdy jsem to hrál byla Zaklínač už 8 let stará hra. Po jejím dohrání jsem byl rád, že jsem tuhle hru hrál.

Svět hry je dělaný velmi dobře jak po grafické stránce (je tu plno zajímavích lokací) tak po vizuální. Střídání počasí, noci a dne je vidět nejen ve hře, ale i na načítajících se obrázcích, které se mi velmi líbily. Když prší lidé to komentují a v noci jsou zalezlí doma a spí. Tedy až na pár vyjímek, kdy jsem v domě v noci narazil na člověka který zametal podlahu a když jsem se s nim chtěl rozprávět tak říkal že spí. Asi byl náměsíčný :). Co je také dobře udělané je, že střídání dne a noci je důležité jaké příšery jsou venku. Některá monstra vylézají jen v noci a tomu se hráč také musí přizpůsobit. Ve hře je kromě hlavního úkolu velké množství vedlejších úkolů včetně možnosti si přividělat získávání trofejí z bossů.

Soubojový systém je dělaný na systému, že si zvolíš nejdříve zbraň (normální meč na lidi, stříbrný na příšery) a pak styl (silný,rychlý nebo hromadný). Pak už je souboj podle mě moc ovlivnit nejde a spíš je to na náhodu a hlavně boj ovlivní lektvary. Geralt umí udělat jedno bojové kombo, ale to je všechno. Uvítal bych víc možností jak ovlivnit boj. Jinak ve hře většinou lepší zbraně dostanete nebo je seberete mrtvým. V kovárně se nedá kupovat moc zbraní (které by Geralt mhl použít) a zbrojí ( lepší si musíte najít). Jedinou zbraň kterou jsem si koupil byl ve 4. kapitole lepší meč na lidi. Zbraně, které si můžete koupit (obouruční sekyrky,palcáty a cepíny) se nedají moc používat, protože u nich nelze dávat různé styly boje tak nemá cenu si je ani kupovat.

Postavy a dialogy jsou velmi dobré a v mnohých případech jsou i velmi legrační. Hlavně když mi nadávala babka co bydlela pod Shani "Tys ožratý!". To sem nemohl. Nebo "Vědmák schovejte ženské". Líbilo se mi (i když mi to působilo velké problémy), že podle toho co jsi odpověděl nebo udělal podle toho jsi mohl ovlivnit děj. S velkou chutí jsem sbíral kartičky s postavama se kterýma se Geralt vyspal (a že jich bylo). Zpestření hry byly boxovací zápasy v hostincích a kostkový poker.

Hra Zaklínač je obdivuhodné RPG, které by rozhodně neměli vynechat ani hráči, kteří tento žánr normálně nehrají. Hráči můžou vychutnat atmosféru Sapkowského světa a pobít několik monster a vžit se do kůže slavného zabijáka nestvůr zaklínače Geralta z Rivie. Fantastický svět který se snaží být co nejblíže realité běžného světa plného násilý,drog (fisstech),sexu a šílenců snažící se spasit svět

Pro: Příběh, herní svět, množství vedlejších úkolů, dialogy, sbírání trofejí

Proti: víc lepších zaklínačských zbraní, které si můžu koupit v kovárně

+28

Assassin's Creed: Brotherhood

  • PC 90
Assassin Creed II po druhé a tentokrát v Římě. Čím začít? Brotherhood vlastně začíná tam, kde Assassins Creed II končí. Narozdíl od Assassinu II se zde vše odehrává výhradně v Římě a jiná města tu jen okrajově nejsou. Ale rozhodně nebudete ochuzeni, protože Řím je velmi detailně propracovaný a je obrovský. Vývojáři si dali záležet na detailech města. Líbí se mi zpracování města za to vývojáři zaslouží pochvalu. A aby se vám po obrovském městě lépe chodilo jsou tu podzemními chodby se kterýma se můžete dostat z jednoo konce na druhý. Co je trochu méně povedené je že po městě můžete jezdit na koni ale v úzkých uličkách Říma plných lidí to je jen o málo rychlejší než by jste šli pěšky

Jak napovídá název budete mít ve hře Bratrstvo. Můžete cvičit Assassiny a posíat je na mise. To je věc která mě na hře bavila. Assassíny můžete kdykoliv přivolat a oni vám pomohou v bitvě s velkým počtem nepřátel. Hra nabízí kromě hravní lidie i množství vedleších misí. Hlavní příběh je velmi dobrý s velkým množstvím historických postav.

Celkové hodnocení: Assasin Creed Brotherhood se mi líbil. Hlavně v oblasti grafiky. Hlavní příběh je velice zajímaví i když už nedosauje takové kvality jako příběh Assassins Creed II.

Pro: Grafické zpracování Říma,hlavní příběh

+12 +13 −1

Assassin's Creed II

  • PC 100
Assassins Creed II velmi elegantně navázal tam, kde skončila jednička. Opět se v kůži Desmonda Milese vydáváte do minulosti tentokrát do renesanční Itálie 15. století. Tentokrát budete v kůži mladého šlechtice Enzia Auditore, který se vydá na krvavou cestu pomsty.

Autoři se poučili z chyb minulého dílu a děj a mise už není tak stereotypní jako v jedničkách. A pokud vám vadili v jedničce stálé návraty do budoucnosti, kde jste měli vesměs z postele dojít do Animusu, tak v Assassin Creed II. se do budoucna (když nepočítám konec) v průběhu hry vrátíte jen jednou. Druhému dílu Assassin’s Creed nelze upřít jednu věc – jen opravdu málo her dokáže tak úžasně navodit pocit skutečného, živoucí světa. Opravdu úžasná je atmosféra Florencie a především překrásně vymodelovaných Benátek. Uvidíte zblízka všechny architektoické skvosty těchto měst katedrálu Santa Maria del Fiore, most Rialto, kostel San Marco. To je lepší reklama než od cestovních kanceláří.

Hra velmi dobře pracuje s historickými odkazy a při putování italskými městy potkáte spoustu slavných osobností té doby například Leonarda da Vinciho,Machiavelliho nebo Lorenza Medici. Města žijí svým vlastním životem a ve městech kromě obchodů narazíte i na zloděje, kteří využijí příežitosti aby vás okradli. Pokud jste hledaný tak můžete pomocí úplatků, strhávání plakátů nebo zabíjení zkorumpovaných úředníků zlepšit svojí reputaci.

Postava hlavního hrdiny je zde velmi dobře vykreslena od jeho začátků jako drzého záletnického floutka ze kterého tragédie udělá obávaného zabijáka. Ve hře můžete plnit kromě hlavních misí i mnoho vedlejších misí. Zde bych hlavně vyzdvihnul mise z krypt Assassínů, které jsou prostě úžasně graficky zpracovné. Zevnitř se podíváte do hlavních dominant měst Florencie a Benátek. Krásně je ve hře udělaný i Toskánský venkov. Hra nabízí spoustu dobrodužných monemtů od divoké honičky s kočárem po toskánském venkově, přes let Leonardovým létajícím strojem až přes jízdu na gondolách po Benátkách.

Styl boje je podobný jako v jedničkách vylepšený novými způsoby zabíjení. Například Enzio může zabíjet dva napřátele u sebe najednou nebo zabít nepřítele a stáhnout ho dolů aby jeho tělo nevzbudilo pozornost. Další vychytávky jako splynutí z davem aby vás neviděli stráže nebo kouřové bomby jsou zajímavým prvkem hry.

Děj hry je poměrně dlouhý a při délce hry se mi tak trochu zdá, že autoři konec už tak trochu odflákli. V Římě se podíváme jen do Vatikánu (celý Řím si nechali autoři zdřejmě až na Brotherhood) a závěrečný boj s Rodrigem Borgiou mi připadá mnohem jednoduší než ten z Al-Mualimem z jedniček.

Assassins Creed II má všechny vlastnosti kvalitní hry. Je zábavná, graficky dobře zpracovaná a je dlouhá. Nabízí spoustu možností k prozkoumání herního světa a nebudete se při tom nudit. Assassins Creed II udělal oproti jedničkám obrovský posun k lepšímu. Když ještě přidáme fantastickou hudbu dostaneme skvělou hru, která stojí za to.

Pro: Příběh,dobře propracovaný disgn měst, krypty Assasínů,jízda na gondolách, nové možnosti boje,hudba ke hře

Proti: slabší konec

+17

Assassin's Creed

  • PC 85
Ze začátku jsem této hře moc nepropadl, ale postupně mě hra začala bavit i přes některé stereotypy misí (vyslechnut, okrást, zavraždit to se příliš opakovalo). Assassin's Creed nabízí především výborné zpracování středověkých měst Damašku,Acre a Jeruzaléma. Všechny vražedné úkoly odehrávají v těchto třech metropolích, které dohromady propojují úzké stezky domů na které můžete šplhat a prozkoumávat architekturu středověkých měst. Design všech měst i jejich názvy ostatně naprosto přesně korespondují s historickými fakty . Např. zrovna v pevnosti Masyaf opravdu ve stejném období působila sekta hašašínů. Ti jsou vykreslováni jen jako vrazi, ale historicky to byla spíše náboženská sekta.

Děj hry má takový konspirační nádech, který vlastně vypráví alternativní historii, kde za významnými historickými událostmi stojí Templáři. Do příběhu ve středověku se vkládají v "matrixovém" duchu prolíná současnst, příběh Desmonda vězněného společností Abstergo. I když děj odehrávající se v budoucnosti není tak záživný jako ten ve středověku (budete se přesouvat mezi svým pokojem a Animusem), postupně doplní příběh o pozadí únosu a co má tajemná společnost Abstergo za lubem.

Co se týče boje tak ten považuju za velké plus hry. Boj vyšperkovaný comby je skvělý. Rozhodně se vám hodí když jste obklíčen hordou nepřátel a bojujete o holý život, což se vám ve hře několikrát stane. Podtupně se naučíte bojovat s přesilou nepřátel a ani přesila deset na jednoho vás nepoleká. Akorát mě dalo pořádnou fušku si všechna comba zapamatovat. Trochu mi vadila přehnaná reakce stráží na jakýkoliv rychlý pohyb. Zvláště ve venkovské krajině když se jsem se potřeboval dostat z jednoho místa na druhé. Při rychlé jízdě jsem musel u každé vojenské hlídky brzdit aby po mě nešla. To se dostávám k dalšímu plusu hry možnsti jízdy na koni. Probádávat venkovskou krajinu ze sedla koně a vydovádět se jízdou na koni to je skvělé.

Ve městě potkáte úkryty, kupky sena a lavičky kam se můžete ukrýt před stráží. Nebo se můžete mdlením přímíchat mezi mnichy. Pkud vás už ruch města unavuje tak si vyhlédněte jednu z nejvyšších věží v libovolném městě, vyšplhejte se až na špičku a jen se kochejte tou nádherou skoro skutečného středověkého života, který vypadá lépe než ve filmech. Po této nádherné relaxaci pak doporučuji očistnou koupel v jednom ze stohů slámy pod vámi Prostě detaily hry, které dělají Assassins Creed tak skvělou hrou.

Assassins Creed je i přes stále se opakující náplň úkolů výjimečnou akční adventurou, kde vyniká nádherným středověkým světem. Assassin Creed má svoje jedinečné kouzlo a je to hra ke které se v budoucnu určitě rád vrátím..

Pro: design měst, skákání po střechách, příběh

Proti: stereotyp úkolů

+17

Mafia II

  • PC 90
Po fantastické jedničce přichází druhý díl Mafie a já bych chtěl shrnout, co se povedlo a co se nepovedlo.

Tak za prvé příběh: Ten je poutavý a velmi dobrý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že oproti jedničce je trochu slabší. A dobrý dojem z příběhu kazí příliš otevřný konec. Příběh Mafie II má mnho zajímavých příběhových zápletek vězení ,Vitova vendetta Derekovi, obchod z drogama, který dělají kvalitní příběh .
V příběhu je několik kapitol vemi podobné některým kapitolám z jedičky třeba kapitola 10 pokojová služba a kapitola Coura z Mafie jedničky v obou vyhodíte do povětří hotel

Za druhé město a jeho grafická podoba: Ta je jednznačně lepší a propracovanější než v jedničce. V Empire Bay je mnoho obchodu, kde můžete kupovat zbraně, jídlo oblečení za peníze, které si vyděláte. To dodává městu Empire Bay opravdovosti skutečných měst. Město má i dálnice a tunely, kde můžeš jezdit jak rychle ti tvoje auto dovolí. Oproti Lost Havenu, ale nemá Empire Bay žádnou hromadnu dopravu jako nadzemku nebo tramvaje, které byli v Lost Havenu. To je trochu škoda protože to bylo v jedničce dobré na Lost Havenu.

Za třetí náročnost: No tady trochu tvůrci hry polevili oproti jedničce. Setřást policajty je mnohem lehčí než v jedničce a ani obtížnost protivníků není moc valná a hru si pak tolik neužijete. Policajti vás už dokonce nehoní, když jedete na červenou. Hrál jsem hru na střední obtížnost a dohrál jsem hru za necelý týden. To Mafii 1 co si pamatuji jsem hrál déle než měsíc než jsem jí udělal. Posledního bosse jsem v Mafii II zabil na druhý pokus. To přestřelky se Samem v galerii byly náročnějí.
Kladně musím ohodnotit i různé vychytávy v bojích jako krytí se u zdi a střelby ze zákrytu a přiblížování u míření zbraní.

Celkem na mě působí hra velmi pozitivním dojmem.Proto jí dávám 85%. Akorát mi tam chybí nestřelné zbraně jako byla basebalová pálka,boxer nebo nůž v jedničkách a inventář zbraní kde se hned dala vybrat zbraň. Mafie II je důstojným pokračovatelem Mafie a hra kterou stojí za to si zahrát i víckrát po sobě.

Pro: Příběh,propracované město, možnost krytí se u přestřelek

Proti: Trochu nízká obtížnost protivníků (na střední obtížnosti),otevřený konec.

+16 +17 −1

Anno 1404

  • PC 85
Když jsem se v prodejně her rozhodoval jakou hru si vyberu, padla volba právě na Anno 1404. A to i přesto, že jsem zatím žádnou hru ze série Anno nikdy nehrál a ani jsem z této série žádnou hru neviděl. Byl to takový výběr na slepo, ale musim říct, že dobrý. Chtěl jsem si zahrát nějakou novou strategii a budovatelskou strategii jsem nehrál už hodně dlouho.

Už po spuštění hry jsem musel uznat , že hra je velmi dobře graficky zpracovaná. Anno 1404 se konceptem moc neliší od jiných budovatelskych strategii. Budujete svojí osadu, kterou vedete k prosperitě. Toho můžete dosáhnout skrze budování výroben a obchodem s jinými městy a skrze daně, které vybíráte od obyvatel. Hra má velmi dobrou kampaň, kterou hraju. Jediné co mi ve hře schází je tutorial, kde by se dalo seznámit s tím jak se hra hraje. Naštěstí ve hře vám v pravém rohu radí alespoň rádce. Dobré je také plánování tras lodí. Díky tomu se nemusím starat o druhou loď.
Hra na mě celkem působí velmi dobrým dojmem, co se týče zpracování a grafiky a kromě chybějícího tutorialu jí nemám co vytknout

Pro: Grafika, atmosfera středověku,plánování tras

Proti: chybí tutorial

+14

Transport Tycoon

  • PC 90
Velmi jedinečná dopravní strategie, kterou zná dneska snad každý počítačový fanda. Hra ve které se stanete ředitelem dopravní společnosti a máte vybudovat prosperující firmu. Hra je skvělá svoji jednoduchosti a to i grafiky, která se nezměnila ani když vyšla novější verze OTTD. Zároveň vás hra vtrhne do děje, kde máte vydělávat velké peníze a musíte proto zvážit, jaký nejvhodnější dopravní prostředek použijete k přepravě zboží. Nestavíte tedy jen bezmyšlenkovitě tratě, ale musí zvážit spoustu pro a proti a jestli se vám to výplatí. To dělá z TT skvělou obchodní strategii

Pro: dopravní strategie, jednoduchost,

Proti: Lodí a letadlem lze vozit jen pár druhů zboží

+12

Street Rod

  • PC 85
Hra pro všechny milovníky aut, kteří si rádi závodní auta vylepšují. Tato možnost dělá Street Rod tak jedinečnou hru, protože něco podobného se pokud já vím vyskyto až v Need for Speed Undergroundech o hodně let později. Dále co by stálo vyzdvihout je, že hra není nějak složitá. Je poměrně jednoduchá. Máte garáž kam si můžete koupit auto a pak ho libovolně upravovat a tunovat. Závody jezdíte o peníze nebo o auto prohraného. Závodní trasy jsou takřka stejné, což je dost škoda a ubírá to kvalitu hře. Ale jinak je to zajímavá závodní hra, která může nadchnout nejenom automobilové fanoušky.

Pro: Vylepšování aut

Proti: Závodní trasy jsou pořád stejné.

+5

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 90
Tahové strategie to jsou alespoň pro mě Heroes. A není větší pecka a legenda v tahových strategiich než je Heroes III (snad jen této úrovni se blíží Civilization). Heroes III má skvěle propracovaný systém budování hradu, kde si můžete vybrat z několika odlišných a graficky nádherně udělených hradů. Ve výstavbě města je i určitá posloupnost. Tak třeba abyste mohli postavit klášter, musíte už mít postavenou magickou věž a jakmile budete mít klášter, tak můžete postavit nebeský portál. V hradě můžete svoje jednotky i vylepšovat třeba anděly na archanděly.

Mapa na které hrajete je přehledná a vyskytují se na ní kromě hradů i doly pro těžbu surovin, artefakty, jednotky a hrdinové. Obrovským + Heroes III oproti Heroes IV je, že pokud máte už prochozený všechny mapy, tak si můžeš vygenerovat vlastní mapu. Po mapě se pohybujete s hrdinou, který musí mít jednotky. Hrdina se může naučit kouzla ze čtyř magických škol vzduchu,vody,země,ohně a může sebrat artefkty, které jsou na mapě.
V Heroes III. se mi velmi líbila možnost sestavování artefaktů z předmětů nalezených na mapě. Tak jste si mohli z několika předmětů, které zvedají nerkromancii sestavit siný artefakt.

Na závěr Heroes III je pro mě hra která neztrácí na zajmavosti ani po tolika letech. Žádný z dalších pokračování her Heroes nemá takový velký výběr hradů jako má Heroes III. A žádná nedosáhla takové popularity u hráčů jako právě Heroes III.

Pro: Velký výběr hradů,sestavování artefaktů,nostalgie po hodinách hraní Heroes III.

+16 +17 −1

Fallout 2

  • PC 90
Fallout 2 volně navazuje na jedničku. Začínáne v jedné zapadlé vesničce, kde vás pošlou najít G.E.C.K. Diky němu lze z pouště udělat ráj. Postupně budete mít i další úkoly k vyřešení. Fallout 2, RPG drsné i humorné, začíná výborně provedeným intrem, z něhož na vás dýchne atmosféra jaderné války a jejích následků.

Na první pohled je Fallout 2 téměř absolutní kopií prvního dílu. Ve srovnání s prvním dílem má Fallout 2 víc questů, víc předmětů k sebrání, pestřejší výběr zbraní a brnění.
Většinou si můžete vybrat, zda tu kterou questovou nabídku přijmete. Nehleďte přitom jen na peníze a zvažte i morální pozadí celé akce - vaše rozhodnutí budou mít vliv na to, jakou pověst si ve městech vytvoříte. Pokud se například rozhodnete vyhodit do vzduchu ghoulskou elektrárnu, nemůžete se potom divit, že každý ghoul na potkání vám skočí po krku. Na druhou stranu učiníte-li něco obzvlášť bohulibého, nemine vás záviděníhodná pozice místního idolu. Za každý splněný quest či subquest (a samozřejmě i za spoustu jiných projevů vaší dokonalosti) dostanete přidělené zkušenostní body, které, když dosáhnou určité hladiny, posunou vaši postavu o úroveň výše. S každým zvýšením úrovně vám navíc vyvstane příjemná povinnost rozdělit malý počet bodů mezi vybrané dovednosti, čímž vaši postavu dále zdokonalíte.

Oproti prvnímu dílu mužete určovat bojové chování vašich společníků v partě. Je vám dovoleno vybrat jim zbraň, doporučit jim brnění, zakázat jim útěk z boje či stanovit vzdálenost, na kterou mají útočit. Velmi užitečné je i nastavení, kterým postavě řeknete, na koho má prioritně útočit - zda na nejslabší nebo naopak nejsilnější článek nepřátelské skupiny či radši vždy na toho, kdo útočí na vás.
Fallout 2 je prostě supr pokračování Fallouta 1.






Pro: Nastaveníchování vašich společníků, prostě pokračování Fallouta

+24 +26 −2

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

  • PC 90
Prince of Persia 2 je podle mě mnohem povedenější než jednička. Má mnohem skvěle udělaný příběh, který je pohádkový a napínavý. Velký rozdíl prodělal Prince of Persia 2 po grafické stránce. Narozdíl od Prince jedničky už hlavní hrdina je více barevný. Také grafické zpracování levelů je podle mě velmi dobře provedené. Nádherně je to vidět například v krásném "červeném chrámu". Ten level jse mi líbí ze všeho nejvíc. V Princi of Persia 2 mnohem více pastí, které jsou důmyslnější než v jedničce. Celkově je hra mnohem obtížnější než jednička a tím pádem podle mě i mnohem záživnější. Krásné pohádkové prvky jako záchrana princezny před zlým vezírem,létající koberec a prostředí ze starého arabského světa to dodává příběhu nádhernou kulisu

Pro: Grafika a krásný příběh

+10

Atomic Bomberman

  • PC 80
Atomic Bomberman je remake na Dyna Blaster. Je to hra až pro 10 hráčů, kde si můžete vybrat několik vypracovaných map, kde můžete například posílat bomby po pásu a bomba pak k překvapení protihráče zahne i za roh. Plus skvělé vychytávky jako kopání bomb na posílání nečekaných bombových přihrávek nepříteli. Nebo lebky, které vám udělají to, že za sebou kadíte jednu bombu za druhou nebo rychle vybuchující miny. Svělá zábava je pozovat kamaráda jak se zoufale snaží utéct před hordou bomb, které za sebou sází protože vzal lebku. K tomu má hra super animace smrti. Prostě zábava na dlouhou dobu.

Pro: Skvělá hra pro více hráčů

+11

Prehistorik

  • PC 85
Prehistorik je legenda z 90. let. Je poměrně jednoduchá. Cílem hry je v každém levelu nasbírat pro svojí neandrtálskou rodinu dost jídla, přitom musíte projít mnohá nebezbečí včetně různých bossů. Cestou může sebrat různé vymoženosti od indiána. Tuhle hru jsem hrál velmi rád a je to skutečně úžasná hra. Projdete si několik graficky dobře udělaných levelů od ledového levelu, přes tropy až po poslední jeskyní level. Dobře udělané jsou i mezilevely, kde musíte porazit několik bossů, tím že je budete kyjem mlátit do citlivých míst. Obrovského dinosaura do nohy, rozzuřeného Triceratopse do ocasu a nakonec obrovského neandrtálce do hlavy. Pro mě jedna z nejlepších starých her.

Pro: Super hra, svěle graficky udělané levely

+11