Atomic Bomberman je arkádová plošinovka z izometrického pohledu, evoluce staršího bratříčka Dyna Blaster, orientovaná na multiplayerové hraní. Hra nemá žádný hmatatelný příběh, první housle hraje nadsázka a záměr nechat hráče pořádně se vyřádit. Jedna bitva je otázkou nejvýše několika mála minut, hraje se ve vražedném tempu.
Herním prostředím je šachovnici připomínající bludiště s pevnými a zničitelnými bloky. Na tuto plochu jsou umístěny postavičky, zdánlivě připomínající kosmonauty ve skafandrech, ovládané hráči nebo počítačem. Panáčci jsou vybaveni možností položit bombu. Po detonaci se do horizontálního i vertikálního směru rozšíří plamen, který ze hry vyřadí všechny zasažené postavy a zruší nejbližší odstranitelné bloky. Cílem je zůstat jako poslední naživu. Hraje se série bitev na nastavený počet vítězství.
Hlavním motorem hry jsou power-upy. Mezi základní patří zvyšování maximálního počtu současně položených bomb a rozšiřování dosahu plamene, o něco méně frekventovanými jsou schopnost odkopávat bomby nebo dvojstiskem položit řadu bomb. Podobu power-upů mají i tzv. nemoci, mezi které se řadí obrácené ovládání, neschopnost položit bombu nebo naopak bombový průjem. V závislosti na typu mapy se na bojišti mohou vyskytovat skokánky, teleporty či šipky, podle kterých putují odkopnuté bomby. I když počáteční podoba bludiště je generována náhodně, nemusí jít o nezbytné pravidlo. Pokud je libo zápolit na vlastní ploše, lze to provést díky přiloženému editoru.
Hra podporuje široké možnosti hry více hráčů. U jednoho počítače mohou hrát dva hráči na klávesnici, přídavek je omezen jen počtem připojených gamepadů. K tomu je možné hrát po síti, a to nad protokolem IPX, a oba jmenované způsoby je možno kombinovat. Na třech sesíťovaných počítačích tak lze relativně pohodlně obsadit všech deset možných barev panáčků. Atomic Bomberman okouzlil jednoduchým, pestrobarevným a přece přitažlivým grafickým zpracováním a ztřeštěným akustickým doprovodem. Účinek audiovizuální stránky hry je ještě umocněn několika zpracováními smrti, jež zahrnují sežehnutí na oči a popel nebo upadnutí ruky, nohy či hlavy. Podobně vtipné jsou animace ve chvílích, kdy je panáček, vinou vlastní nebo cizí, zabarikádován bombou. Často se stane, že hráč zabije sám sebe.
@Maximus (04.02.2015 06:56): Já rozhodně taky :)
Pro: Křišťalově čistá hratelnost srovnatelná snad jen s orgasmem.
Proti: Bolavé prsty a klouby ze zběsilého mačkání kláves.