Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dyna Blaster

Bomberman

81
243 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > arkáda *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1991 Amiga
1992 PCAtari ST
Vývojáři:
, (Amiga verze)
Druhá hra ze série Bomberman (v Evropě vydaná pod názvem Dyna Blaster) vás uvede do děje krátkou animací, kde Černý padouch unese na drakovi dceru svého stvořitele. Ten, aby ji zachránil, pošle Bílého hrdinu do hradu, aby jeho dceru přivedl zpátky.

Musíte projít osm levelů o osmi úrovních. První level začíná na hradbách před vodním příkopem hradu, když se přes něj dostanete, čeká vás trnitá cesta přes vodní příkop a pak už můžete konečně do hradu. V každém bludišti, ve kterém se ocitnete, máte jasný úkol – zabít všechny příšery. Když je do poslední vybijete pomocí bomb, které pokládáte co nejšikovněji tak, aby vám příšera vlétla do pasti a vybuchla společně s bombou, tak se vám otevře vchod do dalšího kola. Příšer potkáte opravdu velkou spoustu a každá má jiné schopnosti, jedna umí létat opravdu rychle a další umí procházet zdí. Naštěstí, v každém kole se ukrývá nějaká vylepšená vlastnost i pro vás. Pokud se vám podaří dojít až k Černému padouchovi, čeká vás velmi náročná práce. Musíte totiž zabít spoustu jeho nohsledů a to není nikterak jednoduché a pak teprve můžete začít odpalovat bomby do samotného Černého padoucha, kterého chrání neprůstřelný štít, který je třeba zničit.

Ovládání celé hry je velmi jednoduché. Stačí vám k tomu šipky na klávesnici a mezerník. Čím blíže jste vašemu cíli, tím více je příšer, které mají víc zákeřných vlastností a tím větší jsou bludiště, ve kterém se pohybují. Žádná příšera se vás nesmí dotknout a nesmíte se dostat do cesty výbuchu vaší bomby, jinak ztratíte život a s těmi je třeba šetřit.

Hru lze hrát i v multiplayeru, který je velmi podobný jako u hry Atomic Bomberman. Můžete hrát až ve čtyřech, přičemž nejprve pomocí bomb odhalujete, co se skrývá za rozbitnými kostkami. Pod spoustou z nich jsou bonusy, jako je delší plamínek, rychlejší chůze nebo více bomb. To vše vám pomůže zabít vašeho protihráče.


Poslední diskuzní příspěvek

rikuhahl: Nezabilo, protože tenhle bonus ti nezůstává, jako ty ostatní, ale po smrti nebo po konci levelu o něj přijdeš.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
K této hře jsem se dostal někdy před 10 lety, tj. 10 let po jejím vydání. Přesto jsem se obrovsky bavil a strávil s ní od té doby několik desítek hodin.

Tak zaprvé, stáří u Dyny není znát, pořád se skvěle hraje a strčí do kapsy drtivou většinu dnešních freeware kousků. Dalším důvodem pro hraní je příběh a zvuky (samozřejmě ironicky, oboje není kdovíjaké, ale o to vlastně ve hře vůbec nejde). Důležitý je tedy level design a jednotlivé druhy potvor, každá má jiné vlastnosti, pohyby a rychlost takže je nutno využít odlišnou taktiku. Navíc nehrozí, že by hráč hru zvládl do té míry, že by nepřišel o život, některé situace se prostě čekat nedají, takže obtížnost je sice pořád stejná, ale dostačující pro každého hráče.

Samostatnou kapitolou je multiplayer, kde si s kamarádem užijete velkou zábavu na jednom PC, to se dneska už moc nevidí, bohužel.

Závěrem přeju Dyne blaster vše nejlepší k letošním 20.narozeninám a přeju dalších 20 let se spokojenými hráči.

Pro: bomby, potvory, soundtrack

Proti: většina hráčů je mladších než tato hra

+26
  • PC 85
Další z cca pětice her, která si na našem (mém a sourozenců) prvním pc usurpovala velmi vzácné místo na velkokapacitním disku Seagate 40MB. Také další z her, jejíž stěžejní výhodou je hratelnost a vše ostatní, jako je technická stránka nebo příběh, jest odsunuto do pozadí. Ne, že by tedy technická stránka byla nějak odfláknutá, naopak, na hru se příjemně dívá, i když barev by mohlo být méně (co se týče zvukových efektů, “akut“ výbuchu bomby musel být dostačující - ti, kteří v té době vlastnili plnohodnotnou zvukovou kartu, si jej jistě užili daleko více). Nakonec ani ten příběh není zlý, je podáván kresleným komiksovým stylem mezi kapitolami, v celkovém měřítku nevyniká a poctivě plní úlohu kulisy.

Jak jsem již zmínil, nejpodstatnějším plusem hry je hratelnost. Hrací doba sice není z nejdelších (přibližně 4 min. na kolo, 8 kol v kapitole, 8 kapitol), může se dostavit i stereotyp (prostředí se svým pojetím mnoho nemění), také ale díky určitému typu check pointů (po každém kole se vypíše příslušný kód) hra neprudí a zabaví. Prostředků k eliminaci je mnoho, zástupy nepřátel jsou nemalé a na konci každé kapitoly čeká boss - jako ta pověstná třešnička na dortu.

Samotnou kapitolu tvoří multiplayer (na jednom pc až pro čtyři hráče) – vyzkoušen na vlastní kůži, kdy šlo vždy o “krvavé“ šarvátky, pro trochu toho ostřejšího slova nešlo se daleko, a klávesnice byla najednou proklatě malá :-)

Pro: zbraně, nepřátelé, kódy, multiplayer

Proti: po čase stále to samé

+22(22-1)
  • PC 70
Letos jsem se nějak rozjel a za posledních čtrnáct dní dohrál tři mé herní resty. Po Pohádce o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce a Duke Nukem: Manhattan Project je to Dyna Blaster, jeden z nejznámějších dílů série Bomberman a zároveň jediný, který jsem z této série hrál.

Když pominu prostředí a zjednodušenou formu, je příběh podobný tomu z Prince of Persia, akorát nezachraňuji princeznu, ale dceru uznávaného vědátora. Tvoří ho však jen úvodní a závěrečná animace a jinak jde celou dobu o likvidaci zdí a nepřátel pokládáním bomb.

Každé bludiště je náhodně generované, což je na jednu stranu skvělé, ale na stranu druhou se mi často stávalo, že jsem se objevil v blízkosti nějaké potvory přelétávající zdi a zbytečně jsem přišel o život, aniž bych s tím mohl něco udělat.

I když byly levely plné nepřátel a nové si šlo ještě přivolat odbouchnutím východu, nejčastěji jsem se zabil sám, protože jsem se špatně postavil anebo si neuvědomil, že jsem právě sebral vylepšení a výbuch mé bomby má větší dosah. Až na posledního záporáka mi ostatní nepřišli tak těžcí na poražení, některá kola mi dala zabrat daleko více.

Ozvučení je skvělé a výborně se ke hře hodí a i hudba je povedená, jen je škoda, že mi často vypadávala a byly slyšet jen výbuchy a zvuky nepřátel. Sigleplayer je krátký, ale podle mě plně dostačující a když je chuť strávit s Dynou ještě více času, je tu ještě skvělý multiplayer.

Pro: animace, hratelnost, ozvučení včetně hudby, multiplayer

Proti: nevychytané náhodné generování, hudba často vypadává

+16
  • PC 85
Představte si to – já, malý kluk, dokonce tehdy ještě ne tak krásný s eroticky vypracovanými bicepsy jako dnes – bylo mi asi 8 let a ještě jsem nebyl pořádně senzámen s tím, co je to počítač. Doma „televizní hry“ (Nintendo), ale když jsem takhle jednou za čas mohl navštívit dědu v práci na městském úřadě, posadil mě tam za obrazovku a pustil mi zajímavou hru, kde jsem se pohyboval po jakémsi bludišti, pokládal bomby a měl za úkol zabít, co nejvíc „čertů“. Koukal jsem na to jak z jara, vypadalo to trochu lépe než mé „televizky" na blikající televizi a hlavně ovládání na klávesnici mi sedělo trochu lépe než joypad.

Hratelnost byla hodně chytlavá, postup kampaní nabíral svou intenzitu, na konci každé kapitoly skládající se zpravidla z 8 levelů čekal boss, neboli čert, s kterým nebyl žert. Dodnes si pamatuju ty rychlé, hladové saně, které vás dohnaly vždy, když jste špatně zahnuli, nebo které ustály větší než malé množství nelegálních bomb, popř. čertovské duchy chodící přes zdi… Dyna mi vydržela dlouho, samozřejmě i po tom, co jsem měl vlastní PC znova jsem rozehrával kampaň znovu a znovu a těšil jsem se, kam až se probojuju. Po čase jsem samozřejmě objevil, že není třeba hrát po každé znova, ale na hraní lze navázat pomocí kódu (nikoli cheatu), který vám hra vyhodí po úspěšném dokončení levelu. Paradoxně dlouho trvalo, než jsem objevil, že hra má také multiplayer, neboli předchůdce známého Atomic Bombermana. Mulťák byl sice chudší o to, že neměl levely, které zabíraly více než jednu obrazovku (což singleplayer měl), také zde nebyli „čerti“, ani velké množství power upů, nicméně na svou dobu se jednalo o velmi chytlavou pařbu!

HW: Minimum: 286 16 MHZ, 640 KB RAM / Doporučeno: 386 33 MHZ, 2 MB RAM
+14
  • PC 90
Je to jako dnes, kdy jsme pořádali turnaje v Dyna Blaster a mačkali se 4 u jedné klávesnice. Boží zábava a jednoduchá hratelnost s fantastickými bonusovými levely v každém roundu. Srdcovka, na které jsem vyrůstal a nedám na ni nikdy dopustit. Dohráno snad tisíckrát.

Pro: Roztomilá grafika, škála všemožných příšer, možnost pro více hráčů

Proti: Velmi krátký singleplayer

+13(13-1)