Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Syberia: The World Before

  • XboxX/S 90
Předem se přiznám, že tento druh adventur mám rád už od dětství a tak jsem trošku biased.

Čtvrtý díl (a tuším že i poslední díl) série začíná tam, kde trojka skončila. Tedy příběhem, grafický rozdíl je pochopitelně značný. Stejně jako trojka i tady už vše probíhá v 3d. V minulém díle to bylo dosti kritizováno, ale mne to zase tolik nevadilo a v posledním díle se způsobem ovládání nemám v zásadě žádný problém. Když teda vynechám to, že se prostě někde zaseknete a hledáte ten správný pixel, kterým jde projít. Naštěstí se to neděje moc často. Ovládání virtuální myší na Xboxu je dosti otravné a tohle šlo podle mne vyřešit lépe, viz. třeba Sherlock Holmes Chapter One 

Co mne ale naprosto točilo, že v některých místech to bylo úplně zbytečně rozvláčné. Pohled na krajinky které nejdou přeskočit, dvě postavy co se sekundy na sebe jenom koukají a já čekám, že někdo něco řekne. Dialogy, které omylem spustíte podruhé a nejdou přeskočit. Tohle trošku kazí celkový dojem. Na druhou stranu, ten mechanický svět je opravdu krásný a koukat se na něj o chvilku déle se dá přežít :)

K příběhu: Ten jsem si stejně jako u minulých dílů moc užil. Jsou v něm pochopitelně slabší pasáže, ale jako celek to má vše. Nebudu moc spoilovat, ale to že dcera přežila jsem tušil hnedka.

Škoda, že se Benoît Sokal tohoto nedožil, věřím, že by s výsledkem byl opravdu spokojený. Budiž mu země lehká.

Pro: příběh, hádanky, grafické zpracování, stylizace

Proti: nemožnost přeskočit dialogy, virtuální myš na Xboxu

+13

A Plague Tale: Requiem

  • XboxX/S 85
První díl jsem doslova hltal, takže očekávání od pokračování bylo logicky opravdu velké. Nu a jak to dopadlo? Mohlo to být delší, ale bylo to fakt super. Krásná grafika, příběh, systém soubojů. Bylo by to lepší jako otevřený svět? Těžko říct, ale jako tunelovka to špatné nebylo. Akorát nemám rád smutné konce, takže to mne zklamalo.

Pro: grafika, postavy, příběh, systém soubojů

Proti: konec

+2 +5 −3

Submerged

  • XboxX/S 50
Úplně obyčejná, až nudná lezečka, která se asi chtěla inspirovat Larou. Hrajete za sestru nemocného bratra, kteří spolu utekli od násilného otce a místní divnotvorové vám nakonec zachrání život. A to je celé, víc příběhu, ani hraní tam prostě není. Po dvou hodinách sem měl hotovo, ale aby to hře nebylo líto, dohrál jsem nepovinné věci na 100 %. Takže celkem asi 4 hodiny. Na večerní odpočinek to ušlo, ale na opakované hraní to určitě není.

Koupil jsem za 33 Kč a reálně to větší hodnotu nemá.

Pro: lezení, průzkum

Proti: délka, repetitivnost

+4 +5 −1

The Sinking City

  • XboxX/S 70
Předně je asi fér říct, že jsem od Lovecrafta nikdy nic nečetl. První Lovecraftovinu jsem hrál Call of Cthulhu a tohle mystické šílenství mne zaujalo. U Sinking City jsem si počkal na XSX edici a taky na slevu žejo :)

Od prvního okamžiku mne hra zaujala. Příběhem, atmosférou, strachem... A znechutila, bugama. To, že mám pořád plnou loďku vody bych přežil, ale to že se v ní objevují věci co normálně plavou na vodě a přejedu je? Že příšery napůl prolézají zdí a tím jdou přes tu zeď i zabít? Doskakující textury, celé objekty? Kurnik, tahle hra přeci měla být aktualizovaná na XSX! Nebo to, že se dům vyresetuje když od něj odejdete pár metrů? A že loot je v něm znova? Takže stačí vběhnout do domu, vybrat věci, utéct ven a znova dovnitř? Nemělo v této hře platit, že náboje jsou dražší jak zlato? Že když bojujete s příšerama v otevřené budově, tak po vás najednou střílí člověk z venku? Huh.

Ok, ale tak bugy jsem přehlížel, ta atmosféra stojí za to. Už první den mi došlo, že většinu času v této hře člověk stráví chozením, takže se to prostě hrozně vleče. A to i přesto, že si najdu všechny fast-travel budky. Reed prostě chodí jako šnek. Na závěrečný ponor jsem se těšil a řádně připravil arsenál, a nakonec mne to zklamalo, protože se tam dole už vůbec nic neděje.

Nakonec jsem u hry strávil ~35 hod. čistého času, dal si všechny side-questy, včetně DLC. Některé z nich už byly nudně monotónní, ale chtěl jsem to mít, když už, kompletní.

Z původního nadšení jsem se ke konci spíš nudil, ale celkově to tak špatné nebylo.

Závěrem ještě ocením český překlad, včetně místního nářečí.

Pro: příběh, atmosféra, čeština

Proti: NPC, bugy, bugy, bugy

+9

Halo: Spartan Assault

  • XboxX/S 60
Nebudu lhát, ale tohle jsem spustil jenom proto, že mi chybí jediná hra do herní výzvy a bylo to dost krátké na to, abych to letos stihl :)

Je to tuctová plošinová střílečka, bez jakýchkoliv prvků navíc. Kampaň je krátká, obtížnost nerovnoměrná mezi misemi. I přesto všechno jsem si to užil jako takovou odpočinkovou hru před Vánocemi. Systém vylepšení na základě XP z minulých kol mi přišel úplně divnej, ale stejně jsem žádné nepotřeboval.

Pro: snad jen Halo téma

Proti: délka, neinovativní, nerovnoměrná obtížnost

+4 +6 −2

Twelve Minutes

  • XboxX/S 65
Moje pocity jsou rozporuplné a tak trošku na houpačce. Když vyšel první trailer tak jsem si řekl: Jo, tohle by mohlo být zajímavé. Včera jsem hledal nějakou hru do Herní výzvy a vzpomněl jsem si na tuto, navíc je v Game Pass, tak ho zkusíme.

První pocity po zapnutí byly špatné. Věřím, že myši se to ovládá lépe, ale na ovladači jsou tyhle point'n'click adventury vždycky takové divné. Později jsem se s tím trošku sžil, ale... Nejvíc otravné mi připadalo, když už hraju stejný loop po několikáté, tak zrychlování dialogu je stylem "klikej jak blbec tlačítko A". To mi přišlo dosti otravné.

Příběh má nakonec zajímavou zápletku, myslel jsem si, že je to celé trošku jinak. A konec si vybere každý dle sebe, nebo si projde všechny.

Pro: námět, příběh

Proti: ovládání, opakující se dialogy bez možností rozumného přeskočení

+11

Dex

  • XboxX/S 70
Tuhle českou věc jsem vůbec neznal. Někdo někde v komentáři psal, že si ji zrovnal koupil ve výprodeji pro Xbox. Nakoukl jsem co je to tedy zač a za lidových 39,90 Kč jsem tomu dal šanci.

Grafika mne docela zaujala, přeci jenom na pixel art hrách jsem vyrostl. Příběh průhledný, ale nikoliv nutně nudný. Sem tam nějaká chybka a určité věci kolem hackování nechápu doteď. Prošel jsem to se všemi vedlejšími úkoly, což příběh trošku rozšíří. Bojové mechanismy jsou dosti snadné, tady by si hra zasloužila trošku víc. S tím i souvisí za mne nízká obtížnost. A jo střílení je prakticky nepoužitelné - náboje drahé, účinnost nízká

Pro: český dabing, cyberpunk, grafika

Proti: jednoduchá obtížnost, někdy monotónní - jdi tam, zpět, zase tam, menší bugy

+13 +14 −1

LIMBO

  • XboxX/S 90
INSIDE jsem si užil a když LIMBO přistálo do Game Pass, tak proč si ho nezahrát.

Kdybych měl použít jediné slovo ke zhodnocení hry, bude to "chytrá". Hádanky jsou různorodé, některé mi chvíli trvaly. Poté jsem si ale vždy řekl: Bože, vždyť je to tak jasné :).

Proti INSIDE je hra sice delší, ale i tak bych si dal ještě další hodinku a mrzelo mne, že už je konec. Hudební podkres hezky doplňuje grafické zpracování a celkovou atmosféru hry.

Pro: grafika, hudba, hádanky

Proti: krátké

+19 +20 −1

Shadow of the Tomb Raider

  • XboxX/S 85
Když jsem v recenzi dvojky psal, že grafika se příliš neposunula, tak u trojky to zaručeně neplatí. Už při prvním zapnutí jsem byl unesen. Jasně "trošku" tomu pomáhá FPS boost na XSX, ale i tak.

Z celé nové série mi trojka sedla nejlépe (jen do mne!). Do začátku mne trošku naštvali změnou ovládání, ale atmosféra, příběh, puzzle i zvukové zpracování mi to naprosto vynahradilo.

Pro: grafika, příběh, puzzle

Proti: někdy zbytečně očividné

+5 +9 −4

Rise of the Tomb Raider: Blood Ties and Lara's Nightmare

  • XboxX/S 75
Sice je DLC docela krátké, ale jako oddychovka to jde. Hezké doplnění další skládačky v minulosti Lary. Určitě doporučím.
+4 +5 −1

Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch

  • XboxX/S 75
Poté, co jsem dohrál hlavní hru tak koukám, že mi ikonka DLC stále svítí na mapě. Říkám si, to je divný, vždyť tam jsem už byl. Já jsem totiž poté, co jsem vyrobil protijed z nějakého divného důvodu předpokládal, že mám hotovo a vrátil se k hlavní hře. A ejhle, půlka DLC na mne ještě čekala. Baba Yaga je příjemné zpestření dobré základní hry. Závěrečný boj je promyšlený a užil jsem si ho.

Pro: příběh, závěrečný boj

+6 +7 −1

Rise of the Tomb Raider

  • XboxX/S 85
Po dohrání jedničky jsem si dal chvíli pauzu a když jsem se k restartované Tomb Raider sérii vrátil, tak dvojku dal takřka jedním dechem. Dvojka je graficky srovnatelná s jedničkou, příběh mne zaujal a konec neurazil. Na rozdíl od jedničky mi přišlo, že hra má více drobných grafických bugů. Ale možná jsem byl jenom víc kritičtější. Hrál jsem 20 Year Celebration verzi, takže všechny DLC included, některé mne ještě čekají, ale Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch sem si dal hnedka.

Pro: příběh, puzzle

Proti: drobné grafické bugy

+10 +12 −2

INSIDE

  • Switch 85
LIMBO je prý super, ale Inside by zrovna v akci na Switch, tak proč ho nezkusit?

První pár minut jsem nevěděl co si o hře mám myslet. Bude se vůbec něco dít, nebo je to jenom průchod tmavým světem? Pak mne to ale chytlo a nedokázal jsem se odtrhnout. Inside je zvláštní, mnohokrát mne překvapil, znechutil ale i pobavil. Je ale také dosti krátký, dohráno za dva večery. Hádanky jsou přímočaré, málokdy jsem nevěděl co dál.

Pro: grafika, hudba, hádanky

Proti: krátké, pomalé

+9 +12 −3

Child of Light

  • XboxX/S 80
Po tom co jsem dohrál obě Ori, hledal jsem co dalšího za plošinovku si dát. Na kreslené hry většinou nejsem, ale tahle mne zaujala a byla zrovna v akci. Angličtina díky způsobu vyprávění těžká, ale základní myšlenku jsem rozklíčoval. Jo a hudba jak z Angeliky :) Soubojový systém mi nejdříve přišel takový divný, ale po pár soubojích tomu člověk přijde na chuť. Zvláštní je, že finální boss byl snažší než předposlední :)
+8 +12 −4

Among Us

  • Switch 70
  • Android 70
Taková online kopie Městečka palerma a podobných deskovek, úspěch to má pravděpodobně jenom díky COVIDu.

Dítě hraje na Androidu, já na Switchi. Obě platformy mají spoustu bugů. Semtam blbnou stíny, někdy je hra desyncnutá - každý vídíme někoho jiného mrtvého, často i někoho kdo reálně pořád hraje. Na Switchi aktuálně není možné vybrat online hru jinak než touchem, takže musíte vytáhnout z docku na výběr hry a pak můžete hrát v docku. Kdyby aspoň ty bugy jenom mizely, ale oni jeden opraví a dva přidají. Aspoň, že servery už poslední dobou nejsou přetížené. Hra je spíše nudná, pokud nehrajete s lidmi které znáte. Navíc je tam spousty cheaterů. Chat na Switchi je značně omezený, chtělo by to audio. S kolegama hrajeme tak, že jsme spojení přes Zoom a férově mluvíme jenom když je meeting ve hře. Přes audio to dostává nový rozměr a člověk se musí více snažit kamarády obelhat :)
+13

Mafia: Definitive Edition

  • XboxX/S 95
Kdo by si nechtěl zahrát srdcovku našeho (tedy aspoň mého :) mládí. Tohle jsem si moc užil, matně vzpomínal, že "podobnou" hru už jsem někdy hrál. A dabing stejně jako v originále super.
-20 +3 −23

Unravel Two

  • Switch 90
  • XboxX/S 90
Nejdříve jsem hrál dvojku na Switchi, pak jedničku na XSX a teď jsem si dal znova dvojku na XSX. Naštěstí jsem hlava děravá a tak jsem skoro všechny hádanky zapomněl. Oproti jedničce jsou kola dosti dlouhá a někdy už jsem chtěl, ať už vážně skončí. Koncept páru proti jedničce není špatný, jeden dlouhý provázek v jedničce ale také není k zahození.Moje šestileté dítko to žere.
+3 +7 −4

Tomb Raider

  • XboxX/S 90
Odkojený na Uncharted jsem si tohle moc užil. Jasně, někdy je to až zbytečně jednoduché, všude bílá barva jako nápověda a auto-save s každým krokem. Ale i tak, bomba :)
-4 +7 −11

A Plague Tale: Innocence

  • XboxX/S 85
jo tak tohle jsem si moc užil. Jasný, je to tunelovka, některé části jsem hrál snad stokrát a nadával, že tam není další checkpoint. Ale i přesto je to skvělý příběh, super grafické zpracování a dobře to dopadne :).

Akorát grafika krys mne někdy trochu štvala.
-2 +6 −8

Unravel

  • XboxX/S 85
Nejdříve jsem hrál Unravel Two na Switchi a když se mi doma objevil XSX tak proč nezkusit i jedničku žejo. Je to skvělá zábava, akorát mi do toho dítě pořád kecá a radí :)

Logická hopsačka, základní průchod je většinou snadný, najít bonusy (a dostat se k nim) už je horší.
+1 +6 −5