Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Josef • 35 let • ČR - kraj Ústecký

Komentáře

Hitman: Codename 47

  • PC 75
Hitman se postupem času stal mou nejoblíbenější herní postavou, u které jsem měl jeden rest a to ten, že jsem nikdy nedohrál Codename 47. První díl mne už kolikát odradil svou obtížností a především grafikou. Ale byla to obrovská chyba, Hitmanovu začátkům jsem dal znovu šanci a nelituji. Jelikož je hratelnost takřka podobná s dalšími díly, bavil jsem se.

Misí není tolik, aby hra byla nějak náročná, ale průběh misí a především herní obtížnost jsou opravdu tvrdými oříšky, které se nedají rozlousknout, tak jednoduše, tím pádem se zvyšuje herní doba, která se u mě zastavila na úctyhodných 15 hodinách. Spousta misí se dá udělat tichým způsobem, ke kterému Vám stačí struna (mise v hotelu), některé jsou ale tak náročné, že jejich splění je opravdu skoro nesplnitelné (odstranění drogového barona). Hra totiž nedisponuje kdovíjakou vykreslovací vzdáleností a tak, pokud se spustí alarm, do Vás klidně střílí někdo, koho ani nevidíte a obtížnost tak enormně narůstá. I když spousta her je obtížných jsou alespoň vyřešeny počtem uloženích, které v Codename 47 nejsou, jsou zde jen prapodivné checkpointy, které Vás povětšinou vyhodí na druhé straně mapy a dojít zpět k místu masakru je na nervy jdoucí.

Některé mise jsem opakoval opravdu nesčetněkrát, pokaždé hledajíc správný postup, který najít nebylo vždy jednoduché. Osobně chápu nářeky mnoho hráčů, kteří hru odsuzují, právě kvůli checkpointům nebo přehnané obtížnost, ale když člověk vezme v potaz rok vydání a vznik velmi známé herní série, musí se před prvním dílem smeknout.

Pro: vynikající hratelnost, příběh, příprava na misi, prolnutí všech misí, soundtrack, dabing Davida Batesona

Proti: obtížnost, checkpointy, menš bugy, nemožnost běhu,

+12 +13 −1

Professor Heinz Wolff's Gravity

  • PC 70
Mnohokrát se mi stalo, že mnou opovrhovaná hra mi nabídla více zábavy, než-li nějaký dlouho očekávaný titul. Gravity působí zvláštním dojmem, z obalu na Vás kouká profesůrek v pravém slova smyslu, ale hra je "typickým přemýšlecím odreagovávačem".

Něco vyskočí z dírky a to má mít za následek, že se dříve, či později něco pomocí fyziky dotkne tlačítka, které je umístěno na mapičce. Ve hře máte k ruce vždy nějaké předměty, které Vám mají dopomoci ke stiknutí tlačítka, mnohdy ani všechny nevyužijete, protože existuje vždy několik variant, jak danou misi splnit.

Gravity za svou cenu nabízí hodně zábavy a pořádnou porci přemýšlení. Zkusit, či nezkusit dát panu Wolffovi šanci? Určitě zkusit ;-)

Pro: fyzika, příjemná odreagovávačka, obtížnost,

Proti: podlosti připravené tvůrci, nevýrazná hudba, ty nervy :-)

+4

007: Quantum of Solace

  • PC 60
Když jsem jako začátečník hrál James Bond 007: Nightfire překvapilo mě množství herních vychytávek, kterými James Bond vždy disponoval, ale postupem času se z filmového Bonda stala jen tupá akční zábava, která se i odvíjí na herním zpracování. Pryč jsou ty doby, kdy James Bond 007: Nightfire mělo svůj vlastní příběh a především slušnou a napínavou obtížnost, jelikož spuštění alarmu povětšinou znamenalo sakra velké potíže popř: konec mise.

Quantum of Solace už je o prostě něco jiného, typická střílečka s kopírováním dvou bondovek Casino Royale a hlavně Quantum of Solace. V příběhu se asi moc nevyznáte, máte několik misí, ve kterých povětšinou začínáte se svou standartní pistolí s tlumičem. V klidu odkrádlujete pár strážných, než Vás dříve, či později stejně někdo zmerčí a ze slušné stealth akce se stává nezáživná střílečka s možností krytí. I když jsou nepřátelé hluší, stejně jim nějaký smysl vždy napoví, že se děje něco špatného a v tomto bodě legrace končí. Nepřátel je totiž mnoho, objevují se vždy, když projdete daným checkpointem, ale jejich zabití na druhou stranu není nijak obtížné. Když po Jamesovi střílí celá banda zakuklenců, jemu stačí jen vystrčit hlaveň a od boku vždy trefíte, toho, na koho zrovna "míříte".

Pří hraní jsem měl několikrát pocit, že mě hra baví. Lokace jsou různorodé a hra nabízí kromě obyčejného střílení i zajímavé bojové prvky, se kterými jsem si také užil své. Čistě vzato je herní zpracování nových bondovek spíše zklamáním, má pár dobrých a realizovaných nápadů, ale hratelnost obecně není nikterak vysoká

Pro: pár hezky vykouzlených lokací, stealth části, bojový systém

Proti: nepřátel je spousta a jsou hluší, lineárnost, docela krátké,

+7

FlatOut 2

  • PC 80
Hra, která si Vás získá na několik hodin, baví Vás a chcete jí jednoduše pokořit si komentář zaslouží, i když pro mě to bude asi premiéra, ale klasika jménem FlatOut si to prostě zaslouží. FlatOut už je v dnešní době docela silné jméno, ale byla doba, kdy, když se řeklo slovo "destrukce", vybavil si každý Destruction Derby. Dnes už jsme, ale trošku jinde a slovo "destrukce" má nového majitele, kterého si vybaví každý, ať už ho hrál, či ne - FlatOut.

FlatOut 2 nastolil opravdu vysokou laťku v závodních hrách. Destrukce, zábava, napínavost, jednoduchost, ale především mistrovské předvídání v těchto několika slovech charakterizován FlatOut 2. Královská zábava je dělená do tří kategorií - derby, sportovní auta a cestovní auta. Pravděpodobně nejvíce ničení svých oponentů si užijete v prvním zmíněném derby, otlučená auta, pospojována tak, aby držela a především jela, se stanou Vaším prvním zážitkem. Ve sportovních kárkách se také svezete dobře, auta už mají co do sebe a už jsou přizpůsobitelnější. Nejvíce údivu si pak zaslouží cestovní vozy, ti už patří k opravdové špičce a jejich cena, v herních penězích, je mnohdy několikanásobně vyšší, než-li u předešlých dvou kategorií, ale pocit z vlastnění některého z krasavců je k nezaplacení, o to více Vám pak je líto, když Vás někdo nabourá ;-)

V každé z kategorií si mnohokrát zazávodíte a poměříte síly s ostatními virtuálními soupěři, kteří se s postupně zvyšující se obtížností stávají sakra těžkými soupeři. Nikdy se nemůžete být ničím jistí, když jsem si už mnohokrát v posledním kole říkal, že mne už nemůže nic překvapit, přišel náraz do zadní části vozu od oponenta, následné hodiny a pracně vybojovaná pozice byla rázem ta tam. Soupeři Vám nic nedarují, a tak se prostě musíte mnohdy velice snažit. A k tomu Vám pomůže i vytunění Vašeho čtyřkolového mazla, který nějaký ten upgrade potřebuje. Nejen, že tak vylepšíte jeho jízdní vlastnosti, ale předejdete tak situacím, při kterých jDou dobré mravy stranou ;-)

FlatOut 2 je jako dovolená, užijete si ho, vydovádíte se a především získáte nezapomenutelný zážitek.

Pro: výběr vozů, mini hry, soundtrack, prostředí, vydovádění se, tuning auta, zvyšující se obtížnost,

Proti: obtížná akrobacie, pár drobných chyb, které nejsou na první pohled vidět,

+12 +13 −1

Made Man: Confessions of the Family Blood

  • PC 65
Jako ke spoustě jiných, méně známých her, jsem i právě k Made Manovi přišel úplně náhodou. Made Man mě ale docela překvapil, i když mě absolutně nezajímali ty nic neříkající videa, mise byly o něčem naprosto jiném.

Mise jsou totiž dosti variabilní a zábavné. Od prvních krůčků se vyprávěním dostanete do vietnamské džungle, na hřbitov, do doků a dalších všemožných lokalit, které nabízí poctivou zábavu. Made Man sice nemá skvělou grafiku, ale i bez ní se podařilo vystihnout gangsterskou atmosféru, kterou hra jen překypuje.

Tvůrci se totiž velmi hezky snažili navodit dobrou hratelnost, na úkor vyprávění příběhu. Já, jakožto laik v angličtině nepřišel ve videích na nic příběhově zajímavého a vše jsem si musel domýšlet, popřípadě ve hře dovysvětlit sám. Pokud jste nanáročný hráč je Made Man fajn překvapením, které se dobře hraje, což je nejdůležitější.

Pro: náplň misí a jejich zábavnost, bezduché, ale fajn střílení aka Max Payne,

Proti: horší grafika, slabší příběhová stránka,

+2

Rogue Warrior

  • PC 40
Sympatických herních drsňáků je málo, herní svět mohl být bohatší o nějakého toho cool týpka, který své nepřátele hází na hromadu. Richard "Dick" Marcinko nemluví, jen střílí a přitom nadává. Nadává poměrně často, protože se se svým nepřítelem nemaže a nedělá mu problém, pořádně počechrat ledviny nebo šedou kůru mozkovou, není to taková zábava, jaká to být mohla.

Na hře je vidět, že někdo měl dobrý nápad o jednom vojákovi, který vystřílí, vymlátí a vykuchá celé armádní základny, jen aby svou misi splnil aka John Rambo. Prostě něco bezduchého, co nám tvůrci špatně zabalili. Když jsem poprvé (a naposled) spustil Rogue Warrior byl jsem příjemně překvapen. Poměrně stylové menu a zajímavý začátek v intru, Vám hned dávají vědět, že to nebude tak špatné, ale hned po úvodním videu přišla sprcha. Hned jsem věděl, že se bude jednat o lineární hru, koryto potoka vystřídal první strážný, který byl nešikovně otočený a tak měl Dickův nůž ve svých ledvinách. S dalšími strážnými to šlo zrovna tak, všichni otočení od Vás a z toho vyplívající nehorázná jednoduchost.

Můžete sice rozstřelit žárovky nebo podobné světlo dávající věcičky, ale ve výsledku to nemá žádný valný vliv na zbytek akce. Takže se Vám stejně několikrát stane, že budete muset tasit nějaký ten kvér, kterých je ve hře skutečně pomálu. Standartní výbava je jakási pistolka s tlumičem a MP5, a samozřejmě nožík, bez kterého nevychází Dick z domu. Další hračky jsou - typický ruský AK-47, nějaké bezbohé brokovnice a odstřelovačka, kterou použijete, tak na plašení ptáků na pláži.

Celkově vzato jsem od Rogue Warrior nic nečekal, ale jelikož mi nedělá žádný problém si zahrát hry jakékkoliv kvality, zkusil jsem, "zábava" to sice nebyla nikterak dlouhá, ale necelé tři hodiny na jedno zahrání je skutečně opravdu málo. Rogue Warrior je spíše časově omezené demo, které příliš kvalit nepobralo.

Pro: budete to mít rychle za sebou ;-), lokace nejsou nejhorší

Proti: chování zbraní, jednoduchost, přímočarost, žádný děj. snaha o brutálnost, která zůstala na bodě mrazu,

+4

Reservoir Dogs

  • PC 60
Už je to nějakou dobu, kdy jsem poprvé okusil herní Gaunery. V té době jsem ještě ani neviděl film, ale věděl jsem, že je se jedná o hru podle známého filmu.

Když jsem poprvé okusil překvapila mě úžasná hudba a neskrývaná násilnost, která se opravdu snaží sekundovat filmu (který jsem viděl o něco později). Některé scény se přímo vyžívají v brutalitě a tak je to po celou dobu hraní, a tak Vás postupem času ani už nějak nevyvede z míry nějaké násilné chování k civilistovi, nebo jiné postavě. Osobně jsem hru nijak nezbožňoval, ale bavila mě. Bavila mě proto, že se jednalo o fajn akční gangsterku, která se občas mýsila s automobilovými honičkami, které s perfektním soundtrackem byly opravdu zábavné.

Herní Gauneři jsou asi první herní předělávkou filmu, která mě jakžtakž bavila.

Pro: soundtrack, náplň misí, honičky,

Proti: místy obtížnost,

+5

Quake 4

  • PC 65
Nebudu porovnávat neporovnatelné, i když na první pohled toho má Quake a Doom spoustu společného, hraní je úplně odlišné. V obou hrách bojujete s nějakým svinstvem ve vesmíru a snažíte se spasit svět.

Doom 3 byl okouzlující svou atmosférou a lokalitami, jednoduše se jednalo o poctivou starou školu s fajn hrdinou. Quake 4 na to jde jinak, příběh je na vedlejší koleji a primárně nám předhazuje neustálé likvidování Stroggů (ale několik zajímavostí v příběhu přeci jen je). Stroggové jsou prazvláštně přetvořenými lidmi a jsou napojeni na systém zvaný Nexus a jak už tak bývá, hlavní nápní je Nexus vypnout. V kůži desátníka Kanea, který je nováčkem v jednotce Rhino, se tak budete potýkat s běžnými úkoly, povětšinou dojít vytyčeným koridorem k tlačítku, to zmáčknout a zase běžet zpátky! Hm, pardon, ale tohle opakovat ve hře nesčetněkrátje opravdu opovážlivé. To tvůrci nemohli, nebo se nesnažili vymyslet něco zajímavého? Nebudu tu na ně plivat, jen kvůli maličkosti, která trápí většinu her a radši se pokusím vystihnout atmosféru Quake 4.

Quake 4 je lineární, místy zábavný, v některých chvílích neuvěřitelný, záhy opakující se. Chvíle ve stroggské lékařské stanici k nezaplacení a ovládání všemožných pohyblovátek je super. K tomu si připočtěte pár zajímavých bossů a je z toho zajímavůstka na pár večerů.

Pro: český dabing, zajímavý nepřítel, zbraňové vybavení, bossové, pohyblovátka,

Proti: lineární, skripty, místy jednoduchost,

+11

The Regiment

  • PC 60
Special Air Service
Kdo někdy o dané jednotce slyšel, ví, že se nejedná o žádné zelenáče. Tihle chlápci mají už přes 60 let tu nejtvrdší práci a jsou vysílání na ty nejtěžší mise. Terror Strike nebo-li The Regiment nedělá tomuto řemeslu žádnou ostudu, ačkoliv se nejedná o žádnou revoluční hru s dechberoucím enginem, je to hra, která dokonale vyplní čas.

O hře
Jednotka SAS je vždy složena ze čtyř členů, a ani zde tomu není jinak. Kromě Vás jsou s Vámi ještě další tři "bojovníci" (nedá se mezi nimi přepínat). S Vašimi spolubojovníky nenavštívíte přiliš mnoho lokalit, jelikož hra obsahuje "pouhé" čtyři mise (Ambasáda, statek, metro a Parlament), naštěstí se tyto mise skládají ze tří částí. Každá část z jiného pohledu, což na danou situaci poukazuje zajímavě.

Arkáda vs. Simulace
Hrou můžete projít dvěma způsoby, osobně jsem zvolil arkádu, už při této volbě je obtížnosti nastavena dosti vysoko. Nepřátelé jsou totiž docela obezřetní a není pro ně težké se trefit. Mnohokrát tak budete muset předvést dobrou mušku a rychlé reakce, protože ve hře nemůžete v průběhu ukládat, musíte mise dávat na jeden zátah, což Vás někdy donutí hru poslat do horoucích pekel :). Ze hry nemám špatný pocit, je to taková hezká odnoš her ze série SWAT se slušným arzenálem zbraní (pistole, brokovnice, útočné pušky, těžké kulomety, ...) a i s dobrou hratelností.

Terror Strike / The Regiment
... není jednoduchou hrou, nabízí vysokou obtížnost s širokou škálou zbraní a hromadou nepřátel. Obtížné plnění misí a šibeniční termíny jsou mnohdy k naštvání. Ale svou taktickou stránkou se jedná o slušné překvapení, které je slušným průmerem. Škoda, že příběh nebyl zajímavější. Mise na sebe nenavazují a vlastně ani Vás nic nenutí pokračovat, já se ale docela bavil a jako výplň více než dostatečné.

Pro: SAS, taktizování, zbraně,

Proti: slabší engine, cupitání postav, srandovní dabing

+3

Doom 3: Resurrection of Evil

  • PC 65
Obstojný datadisk?
Ahle, Resurrection of Evil (RoE) je bezesporu velmi slušným datadiskem ke slušné hororové, klasické střílečce ze staré školy, Doom 3. Z jednoduchého důvodu, ten zní novinky. Protože kdyby každý datadisk byl pln takových novinek a vylepšeních jako právě RoE, tak by datadisky měli opravdu silné slovo. Zpomalování času, nesmrtelnost, Grabber, dvouhlavňovka, monstra, bossové. Přesně tak, všechno tohle a další serepetičky RoE nabízí a přináší je nové.

Obtížnost
je opravdu těžce hodnotitelnou částí. Z jedné strany nabízí kvalitní bossy, kde každý je něčím originální a obtížný, na každého platí něco jiného. Sice jich ve hře není mnoho, ale na těch několik misí si vystačí. Na druhou stranu je ale hra opravdu zjednodušená, už skoro žádné logické srandičky a hlavně dvouhlavňovka, pokud s ní přisprintujete k nějakému monstru, obvykle stačí pouze zmáčknout spoušť a jde do věčných lovišť někde na Marsu. Obvykle jsou zbraně vyvážené, ale v RoE můžete opravdu jen běhat s dvouhlavňovkou a nikomu to vadit nebude.

Prostředí
U něho jsem se musel opravdu zamyslet, jestli se tvůrci snažili. Chápu, že není lehké pokračovat ve hře tak dobré, jako je Doom 3, který měl úžasné lokace. Ale prostředí v RoE mi přišlo divné, samozřejmě, že se tvůrci snažili nevodit hráče po těch samých lokacích, ale prostředí v RoE nemá absolutně žádný nádech jako ty úžasné v původním díle. Samozřejmě, že mnozí mohou namítat opak, ale já se v prostředí necítil dobře, bylo spíše divné, než temné.

D3: RoE
... je slibným datadiskem, který nabízí řadu novinek, ovšem značná ulehčení a atmosféra už není taková jako u původního dílu.

Pro: pokračování, nové příšerky, artefakt duší, bossové,

Proti: lokality, strašně účinná dvouhlavňovka, nesympatický a nemluvný mariňák,

+12 +13 −1

Starship Troopers

  • PC 65
Brouci
jsou hlavní nepřítelem, jak ve filmu, tak zde. Hra kopíruje prakticky většinu filmu, což není nic špatného, když se jedná o předělávku do herní podoby. Vše tak začíná obdobně, instruktážní video a verbování, následně skočíte do tréninku, aby jste zjistili, jaká udělátka Vám pomůžu při boji s neústupnými brouky. Těch je ve hře mnoho, od těch naprosto obyčejných (známých z filmů), až po naprosto neprůstřelné, díky jejim krunýřům.

Náplň misí
Misi povětšinou začínáte výsadkem, kdy je potřeba někoho najít, pomoci nebo vystřílet. Ze začátku hra nabízí slušnou porci bezhlavé zábavy, kdy opravdu jen měníte prázdné zásobníky za nové a prostě střílíte aka John Rambo. Postupem času hra ukáže svou nejlepší stránku a tou jsou obranné mise. Povětšinou jste v zákopu s dalšími vojáky a čekáte na chytré a rychlé brouky, při takovýchto misích není nouze o taktiku a především o napínavost. Tvůrci Vás pořád udržují v pohybu a nemůže se tak stát, že by jste půl hodiny stáli a nesmyslně stříleli na broučky. V některých misích, ale budete mít i za úkol jako jediný najít a zachránit ztracené vojáky, generály apod.

Hvězdná pěchota
jak hra, tak film jsou rozporuplnými kousky, film je originálně pojat a hra nabízí slušnou střílecí zábavu, od které nečekejte opravdu nic jiného, než právě to střílení. Je to zábava, ale hra se opravdu hodí, pokud zrovna nemáte co na práci, pak poslouží, myslím si velmi dobře.

Pro: zbraně (příruční atomovka), brouci, obranné mise, nehostinné prostředí,

Proti: prapodivná grafika, mnohdy jste jediný, koho velitelství vyšle

+5

Doom 3

  • PC 75
Jedna ze tří
Doom 3 byla bezesporu velmi očekávanou hrou a rok 2004, tak byl rokem vydání tří velmi nadějných FPS titulů (Far Cry, Half-Life 2 a právě Doom 3). Na Doom 3 se tak hledělo jako na velkého kandidáta, na kterého tak hleděli především zarytí fanoušky, kteří si po tolika letech zasloužili pokračování.

Potřebné vlastnosti
Vše začíná docela nevinně, přilétáte coby nová posila na základnu na Marsu, aby jste jako mariňák pomohl zdejším jednotkám. Příběh sám o sobě je dosti prostý, vše začíná ve chvílích, kdy se něco jednoduše zvrtne a nezbývá Vám tedy nic jiného, než popadnout základní zbraň a vyrazit na velitelství. To ale není celá náplň hry, ale hodně podobné úkoly jsou v celé hře, povětšinou někam dojít, najít kartu, či PDA člověka, který má (měl) přístup do dané sekce. I když dané mise působí dosti stereotypně, myslím se, že ta se nedostaví. Kámen úrazu je spíše v tom - "nevěřte tvůrcům" oni totiž už tak temnou a tísnivou atmosféru podněcují starými triky, které působí pořád dobře. Co se týče nepřátel, ti vyskakují, přicházejí, přilézají, přebíhají prakticky odkudkolv, jen aby Vás dostali na kolena. K obraně Vám tak pomůže klasický arzenál zbraní, od baterky :), přes brokovnici, klasický kulomet, "rotačák", plazmovou zbraň, BFG, až po krychli duší, která je v závěru dosti potřebnou přítelkyní i na ty tvrdší monstra, ze kterých vysává život, jenž poté získáte.

PS: motorovka tam je taky ;)

Doom 3
... je temnou a klasickou střílečkou, od které nemůže čekat mnoho, než jen klasické porcovnání nepřátel a typického chození najdi a znič. Příběh je slabší, ale vynahrazuje to výtečná atmosféra, která dokáže divy, když si hru zahrajete v noci, potom má Doom to správné kouzlo.

Edit hodnocení: po dlouhém přemýšlení přihazuji procentuélní bodíky, hra si to zaslouží

Pro: Mise na Mars, sympatický a nemluvný mariňák, zbraně, klasická střílečka, PDA, engine, po dohrání na něj nezapomenete,

Proti: stereotypnější úkoly, slabá interakce, nelze nic ovlivnit, vše je předem dané

+21 +22 −1

Euro Truck Simulator

  • PC --
Euro Truck Simulator působí jako velmi slušná odnoš zaběhlé kamioňácké série 18 Wheels of Steel. Zprvu totiž vdechnete docela hodně novinek, ať už slušná grafika, pestrý výběr trucků, výběr města atp. Vše opravdu působí tak hezky, jak působit má.

Po prvních pár minutách se rozkoukáte a už si vezete svůj první náklad napříč Evropou. Samozřejmě jako správní vlastenci určitě jako výchozí město zvolíte Českou republiku a takový náklad, který se musí dovést do sousedního Německa je fajn, kdyby ... Po cestě totiž zjistíte, že Česká republika, je vlastně jen Praha s pár dálnicemi a to je tak všechno.

Ano, města nejsou tak zpracována, jak by mohla být. Pár silniček, městečko a das ist alles. Popravdě tohle bude asi první hořká pilulka, kterou natěšený řidič spolkne. Avšak nenaklopte náklaďák do první rokle, hra sice nanabízí, to co slibovala, ale její hraní je i tak zábavné. Postupem času se Vám otevírají další evropská města a hraní tak nabírá na pestrosti. Kromě toho, že se vše odehrává na imaginární Evropě, hra jako by vypadla z oka 18 WoS. Takže je Euro Truck Simulator zatím tím nejkvalitnějším simulátorem náklaďáků.

Pro: hezky vylepšená grafika, trucky, úprava trucku,

Proti: města jsou prapodivná, časem docela stereotypní,

+8

Delta Force: Xtreme 2

  • PC 50
Troufalost některých tvůrců a vydavatelů opravdu nezná hranic. Delta Force: Xtreme 2 je opravdu síla. V dnešní době najít takovouhle hru, která nesplňuje žádná kritéria dnešní hry a její zábavnost je na bodě mrazu, k tomu ještě na velmi slabounkém engínku, který Vám nenabídne žádné slibné efekty, tak takhle nějak vypadá DF: X2. Je třeba něco dodávat?!

Pro: Delta Force

Proti: engine, mise, zbraně, nepřátelé, prostředí - zkrátka všechno na čem nejvíce záleží

+5

Delta Force: Xtreme

  • PC 40
Vcelku slušná odnoš některé z řady původních her od NovaLogic. Ovším s tím rozdílem, že prostředí je kompletně jiné, ano, má se jednat o remake a také to podle toho dopadlo.

Sice se nejedná o žádnou slávu, ale jde vidět, že hra prakticky nikam za ten nemalý čas nepostoupila, což je škoda, protože nápad je to dobrý. Speciální jednotky mají vždy své kouzlo, ale zde se už opravdu vaří vody. Chtělo by to nový engine a nějaké inovativní novinky a bylo by to fajn. Takhle je to skoro podobné jako řada jiných her s názvem Delta Force, jen s jiným prostředím.

Pro: fajnové prostředí,

Proti: omleté nápady, grafika, starší engine,

+4

Delta Force: Black Hawk Down

  • PC 70
Už před několika lety vyšla dosti slušná předzvěst v současné době "nejlepší střílečky - Call of Duty: Modern Warfare 2". Delta Force: Black Hawk Down má v sobě mnoho dobrých vlastností, přesně takové, jaké by správná válečná hra měla mít.

Povětšinou jste v nějakém týmu, se kterým se zúčastníte mnoha různorodých misí, při boji proti fanatickým somálcům. Misí je mnoho, ať už se jedná o tichou prácičku s tlumennou MP5kou a zachraňováním vězňů, pořádnou invazi nebo střílení z těžkého kulometu z jedoucího Hummvee, či vrtulníku vždy hra nabízí poctivou zábavu na reálné herní obtížnosti. V porovnání s dnešním Call of Duty: Modern Warfare 2 hra o moc nezaostává, pokud si zvyknete, nabídne Vám taktéž dobrou zábavu. I když už engine není nejnovější, pokud máte slabost pro moderní konflikty a druhá světová Vás už omrzela, není důvod, proč nedat DFBHD šanci.

Pro: slušná obtížnost, boj proti somálcům, mise v džípech a vrtulních, dokonce poznáte i boj proti krokodýlům ;-)

Proti: engine, pro někoho obtížné,

+12

Battlestrike: Call to Victory

  • PC --
Popravdě slušná "první" hra od City Interactive, na které jdou vidět nedomakané věci, jako je především grafika, která vypadá otřesně i na ty největší detaily, s porovnání na tu dobu se starším Medal of Honor: Allied Assault.

Jinak se jedná docela o slušnou hru, která má na mě až vysoké ego, chápejpe, že si hraje na něco více, než ve skutečnosti je. Samé drsné řeči apd.

Zaměřovací systém je na dosti dobré úrovni, jen prostě nepochopím, proč u téhle hry je systém tak slušný a o tři roky vydá stejné studio hru Sniper: Art of Victory s naprosto otřesným zaměřováním. Je to sice malá skutečnost, která této hře nic neubírá, je to jen takový malý poznatek.

[]Battlestrike: Call of Victory[/] není zase tak hrozný, jak se na první pohled zdá, určitě je to jako první pokus o akční hru dobré, jen je to hrozně zastaralé - grafika, hratelnost ad.

Pro: slušný systém zaměřování,

Proti: grafika, hratelnost, nulová zábava,

+5

Manhunt 2

  • PC --
Manhunt 2 už překračuje únosnost svého staršího a lepšího bratříčka. Jedničku jsem hrával, protože měla docela slušnou atmosféru a celkem zajímavý "příběh", který sice nenutil nikoho pokračovat dál, ale prostě to byla bezkonkurenční stealth akce.

Manhunt 2 už od prvních sekund hraní jasně dokazuje, že se nedokázal uchytit na poli konzolí a tak přišla konverze i na osobní počítače a výsledek? Nebudu Vás napínat, je to hrůza. Konzoli vidíte všude, jde to vidět z nastavení, z hratelnosti, z enginu, který je dokonce použit z jedničky, což je na tak starou hru troufalé.

Byl jsem zvědavý, jak se s tímhle tvůrci poperou, ale takhle podělat pokračování slušné hry je zkrátka už normální, jen prostě nechápu, proč to tvůrci servírují i na počítače, když se vlastně nic nezměnilo, jen se to instaluje ;-)

Pro: název

Proti: zastaralá grafika, konzolidní ovládání, surovost vypadá úděsně, opakování triků z jedničky, nudné

+7 +8 −1

Sniper: Art of Victory

  • PC --
Obecně je známo, že hry od City Interactive nejsou kdovíjak dobré, může se stát, že se nějaký titul povede a zalíbí se Vám.

Ovšem něco podobného jsem si myslel já, vyzkoušel jsem jejich hru. Hraní si na odstřelovače je zábava, najít si fajnovou pozici, odstřelit pár německých hlaviček nebo se třeba někam nepozorovaně proplížit. To ale není případ Sniper: Art of Victory.

Co mě nejvíce zaujalo, byla průměrná grafika, nu což čekal jsem horší a tak mi nic nebránilo v cestě se vydat za svým prvním úkolem. Hra Vás hned navede na prvního vojcla, kterého musíte zastřelit odstřelovačkou bez tlumiče, což není zase tak takticky výhodné, já na něj zkusil pistoli s tlumičem a hodně jsem pohořel, ono totiž je daleko snadnější někoho trefit na párset metrů odstřelovačkou, než-li na dva metry pistolí, Game over.

Hra si prostě zahrává s mnoha negativy, ani mi nijak nevadilo, že stačí tři, čtyři rány a je po misi, ale to, že máte pistoli s tlumičem naprosto zbytečně to je na tom to nejhorší, ale nepřátelé jsou stejně hluší a střílení jejich kamarádů v linii, jim nevadí a dál provádějí své rutinní hlídky, ze které když Vás spatří jsou zatraceně přesní.Není to špatná hra, jen má řadu nelogičností, přes které se nedokážu přenést.

Pro: Hraní si na odstřelovače, obtížnost,

Proti: marná pistolka s tlumičem, na dnešní poměry stará grafika, nepřátelé, odstřelovací systém, který nefunguje, prakticky nehratelné bez odstřelovačky,

+9

The History Channel: Battle for the Pacific

  • PC 35
Po dlouhé době jsem si chtěl vychutnat nějakou pořádnou válečnou vřavu. A tak mi Bitva o Pacific přišla jako vhodná volba, jelikož se mi dlouho dobu válela nezahraná doma.

Po spuštění Vás zaujme slušná grafika, která splňuje v dnešní době grafický standart. Což se nedá říct o hratelnosti, která je prakticky nulová, jelikož všechno je naprosto hrozné. Nepřátelé na Vás vždy při překročení checkpointu tupě vyběhnou a jen stojí (žádný pokus se krýt), takže není tak těžké je trefit, ale podobně tak jako Vaše spolubojovníky, kteří jsou leč nesmrtelní, přesto také velice tupí.

Vše ale pokořuje naprostá neinvence, prostě žádný pokus o něco zajímavého a herně kvalitního. Běháte graficky hezkými koridory, které v některých misích probíháte i třikrát, což na zábavě opravdu, ale opravdu nepřidává. Takhle nějak si válečnou hru nepředstavuji.

Pro: grafika, válečné prostředí,

Proti: gumové zbraně, nepřátelé, nápaditost misí, hudba, nepřátelé, prakticky všechno

+6