Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Starship Troopers

27.10.2005
62
82 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Hra mající filmovou předlohu vás vrhne v roli vojáka speciální jednotky čistit cestu řadovým vojákům. Po splnění povinného tutorialu jste vysazeni na planetu proti obrovské přesile brouků. Vlastníte speciální energetický štít, který se postupně dobíjí. Zbraní je několik, od základního samopalu s nekonečným zásobníkem po raketomet, který nemá munice mnoho. Na každý druh brouka platí jiná zbraň. Náplň misí je klasická - znič, hlídej, ubraň či oprav a základ je neustále stejný, střílet a zase střílet. Hra místy čerpá z filmové předlohy, občas se ocitnete na místech, které znáte z filmu. Adrenalinová akce se stovkami brouků kolem čeká jen na vás!


Poslední diskuzní příspěvek

tak jsem to rozehrál a dohrál, jesli jsem se ještě nepochlubil, šlo o to, že s Radeonem jsem to nerozchodil, ale s GF už jo. nevim, jesli to platí i pro originálky.

PS Na ARACHNIDA jít s nožem nebo sekerou... některý ty vaše uvahy stojí za to. zbraně jsou maximálně vyvážený, nikde jinde nejsou tak vyvážený jako v Hvězdný pěchotě, nepamatuji se, že by nějaká zahálela, na každýho brouka totiž platí jiná!

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Velké bylo překvapení při zjištění, že mi ABC verze téhle hry stále funguje. Tuhle hru jsem kdysi zabalil kvůli jednomu úletu v obtížnosti. Bránící mise Bait (ta s atomovkou na začátku) je nastavením obtížnosti přestřelená jako prase. Roky uběhly a já zocelen zkušenostmi přece nemůžu dopustit, abych nedohrál nějaké FPS kvůli obtížnosti. Jako, že se nejlehčí obtížnost nepočítá.

Překvapilo mě, že to s tou obtížností zas tak husté není. Každý druh brouka má svůj popis. Svou silnou a slabou stránku. Na každý druh je potřeba vzít tu správnou zbraň. S trochou otáčení se pak střílení nestane tak úmorně dlouhé. Obtížnost je vyšší. Je to pořád o přehazování zbraní, ale dá se to zvládnout.

Obrovské hordy brouků. Zabijete jich deset, dvacet, třicet.. A pořád jich tam snad sto zbývá. Občas jsem v té přesile měl až pocit nicotnosti. Jak to můžu všechno zvládnout s touhle špuntovkou? Ha, nová verze pušky Mority. S rotačákem. Teď mi ti plazmový brouci půjdou pěkně od ruky. Jen škoda té spotřeby nábojů na základní brouky. Velká a odolná broučí artilérie. Ještě že mám mega rychlý raketomet a pro větší houf i atomovku. Když půjde opravdu do tuhého, využiji alespoň jejich totální tuposti. Zbraně tu mají velké zásobníky a jsou skvělé. Baví mě z nich střílet.

Level design nepobral moc rafinovanosti. Většinou jen tunel, aréna, tunel, aréna. Alespoň, že mi hra netlačila žádné pitomé powerupy, maxi síly a podobné zbytečnosti. Všechno je to pěkně sirové. Občas se sice objeví nějaký výstřelek v obtížnosti, nebo zdlouhavější pasáž. Mě to ale neodradilo. Hra mě bavila a vydržela docela dlouho.

Zajímavá by byla statistika zabitých brouků.

A tu fatální misi jsem nakonec dal skrčen za krabicí s nábojemi.

Pro: super zbraně, hordy brouků, spousta střílení, délka

Proti: většinou totálně zjednodušený design úrovní, totálně hloupí brouci, jedna smrtící mise

+20
  • PC 70
Tak tohle bylo peklo.

Nejdříve to začalo tím, že spustit tuhle hru, pro mě byl nadlidský úkol. Říkal jsem si, že i na mém tehdy novém kompu to snad spustit nepůjde. Ono však stačilo trochu pohledat na internetu a šlo to. Mělo to však dva háčky. Ten první byl, že po třetí mis to přestalo opět fungovat, což vyřešila změna nastavení. Tím druhým bylo, že vždy když jsem dostal zásah, oslepl jsem na krátkou dobu.

Hra vypadala jako střílečka, kterou člověk bez potíží proletí a postřílí přitom asi tak miliardu brouků. Jenomže ouha, asi po čtvrtý misi se to zlomilo a hra začala být ukrutně tuhá. Ještě s mým problémem, kdy při zásahu oslepnu, jsem se občas musel přes hroudy brouků vrhnout naslepo k cíli.

Zbraní je ve hře dostatek a díky tomu, že máte základní zbraň s neomezenou municí, a ke všemu je dosti silná se to dalo dohrát. V některých misích jsem totiž zůstal, co se týče nábojů, ale i životů docela nasuchu. Když se mi však do ruky dostala nějaká silnější zbraň, většinou jsem se jí snažil šetřit na ty vytrvalejší brouky. Ještě jsem měl vlastně jeden problém, který se týkal zaměřování na dálku, při kterém jsem opět měl pouze černou obrazovku, takže hledat nepřátelské broučí odstřelovače byla trochu pakárna.

Brouky byla radost zabíjet, hlavně ze začátku. Poté, co se přidávali další mnohem vytrvalejší, tak v některých úsecích jsem umíral každou chvíli. Tam mě alespoň částečně zachraňovala možnost ukládat si hru, kdy chci. Největší záchvaty vzteku jsem dostával vždy, když jsem narazil na takové ty malé modré brouky, kteří prskaly takové modré střely jako brokovnice nebo plamenomet a dávaly setsakra veliké poškození. Ještě se ke všemu blbě do nich strefovalo i zblízka, jak byly malý.

Bossfighty nebyly příliš těžké, ale zase byly příliš zdlouhavé, až nudné. Hru dokreslovala hudba z filmu, která tomu dodávala šmrnc a nějaká ty videa z filmu po skončení nebo před začátkem mise, aspoň trochu navodili atmosféru.

Pro: Střílení do brouků, hudba, zbraně

Proti: Obtížnost, bossfighty, špatná kompatibilita hry

+18
  • PC 85
Toto je asi nejobtížnější hra co znám. Zatraceně obtížná, MEGAzatraceně obtížná. Úplně jsem si oddychl, že jsem jí dohrál.

Zpočátku vás hra docela šetří, asi první challenge byl, když jste měli sejmout svýho prního plasmovýho brouka, který byl dokonce ještě mláďátko =D a už to vám jen dalo zabrat. Ale postupem misí, po vás jde více a více vln arachnidů najednou, a to ne jen těch základních slabých, ale rovnou těch zmutovaných plus ty speciální. No arachnidů je tu dost, asi nejvíc jsem nesnášel ty X-brouky, kterým musíte střílet do očí, protože na místě chvíli nevydrží a furt se hýbou. Takže něco tak malinkatého jako jsou mini broučí oči na ohromném pancířovém těle není jen tak jednoduché sejmout.

Náplně misí byly dobré a zajímavé. Hodně mě bavily, ale občas si vývojáři mohli odpustit do příliš dlouhé střílení do bossů. Střílení brouků bylo zábavné a to jen díky spoustě zbraní. Ale náboje mizely proudem a brouků přibývalo. Ale nezapomenu na tu poloautomatickou brokovnici, která přes pravé tlačítko uměla nadělat velkou paseku. To bylo na hře dobré, že každá zbraň má sekundární střelbu.

Graficky je to zpracované velmi pěkně, vzpomínám si, když jsem si hru v roce 2005 koupil ani to můj starý PC nerozběhal, jak to na něj bylo nárokové, ale dnes si tu hru můžu vychutnat v rozlišení 1920x1080 a to je pak podívaná.

Ale největší plus na hře je hudba. Je přímo z filmu, takže radost poslouchat. Když se na vás hrnou hordy arachnidů, ta hudba zkázy, která byla ve filmu ve scéně v tý pouštní pevnosti, vám dodá elán a střílí se hned lépe.

Celkově hru hodnotím kladně, protože je velmi zábavná a dá se při ní pořádně vyblbnout. Až na tu obtížnost, jej jak ta tam dává zabrat.

Pro: Arachnidi, zbraně, střílení, HUDBA, grafika, hvězdná pěchota

Proti: OBTÍŽNOST a když na vás arachnidi běží z velké dálky, nějak podivně se hýbou

+17
  • PC 50
Hned na úvod píšu, že jsem hru nedohrál. Pokud se asi v půlce hrací doby herní náplň nějak výrazně změní, pak se omlouvám za neodpovídající ohodnocení. Já osobně jsem už nevěřil, že mě čeká nějaká příjemná změna, která by celkovej dojem nebo zábavu zlepšila.

Film se mi celkem líbil (dokonce jsem byl v kině, když to byla novinka) a tak sem si říkal, že zkusím gamesku.

Kabát hry (grafika, zvuky) jsou ucházející, ale pod ním se skrývá jen hrozně dementní 3D. Nepřátelé jsou samozřejmě naprosto neinteligentní a hrozbou jsou pro vás jen díky množství – hory brouků vážení! Přesto několik prvních misí jsem se celkem zabavil – to má hra ještě nějakou atmosféru výsadku, potom už to jenom z kopce:

Na hráči je aby pořád jen dokola neustále střílel a případně mezi brouky při střelbě sprintoval. To jak sou souboje těžký, si uvědomili i autoři a místo, aby rozumně promysleli, že brouky budou hráči nabízet v menších a méně monotónních skupinkách, tak nám místo toho dali zbraň, která má nekonečný množství munice a nemusí se nabíjet. Bravo pánové!

60% herního času sem stál na místě a smažil nabíhající brouky po stovkách.

Dalších 35% sem pálil do velkejch mrch, který toho vydžej 3x víc, než je to zábavný. Každejch 30 vteřin se u takovýho mače s bossem navíc taky respawne 20 brouků – abysme se jako nenudili.

5% času potom připadá sprintu k nějakému místu, jehož pozice je neustále hráči na očích jako nevypnutelnej RADAR, aby člověk máhodou nemusel řešit kam dál.

Kdyby něco, tak je tady takovej hodnej pán (ňákej důstojník ve vysílačce) komentuje každej můj krok a radí mi to, na co by třeba byla i zábava přijít.

50%

Díky, ale tohle ne.

Pro: Grafika, zvuky, atmosféra první mise – výsadek

Proti: Nepříjemná obtížnost, nevyváženost zbraní, demetní náplň hry, jenom nekonečný střílení bez špetky čehokoli jinýho

+13
  • PC 50
Válka je jako první láska, když ji zažiješ, budeš na ní vzpomínat do konce života. Zrovna takovýma moudrama hýří moje mysl, když letím na akci. Na další akci. Nejsem moc starý a přesto bych mohl o válce vyprávět víc, než ledasjaký veterán, třeba když jsem musel sundat plazmového brouka, který se zakempoval v horách a naše letectvo na něj nemohlo. Tehdá jsem málem zařval, ale nakonec jsem ho s trochou štěstí oddělal. Nesnáším brouky! Nebo v pevnosti 29, tam to byl taky záhul, milióny těch všivých brouků se na nás hrnuli, vlna za vlnou, díval jsem se jak kamarádi z pěchoty kolem padají jak švestky. Spousta zelenáčů zpanikařilo a chtělo to vzdát. Velitel, ta sketa se někde zašil, všechno zůstalo na mně! Z bojovným pokřikem jsem vyrazil proti mohutné přesile, postřílel jsem snad miliardu těch bastardů, můj cíl byla věžička se stacionárním kulometem. Kousek před mým cílem mi došlo střelivo, ale nemohl jsem to vzdát! Vzpoměl jsem si na svou rodinu, kamarády, na všechny o kterě mně ti hnusáci připravili!
AAAAAAARGH! VY VŠIVÍ BASTARDI! Sám jsem se svého amoku lekl, ale zpátky jsem nemohl! Prvního parchanta jsem umlátil pažbou a na druhého hajzla, který mi stál v cestě jsem vyskočil, strčil mu ruku do jeho odporného chřtánu a vytrhl první věc, kterou jsem nahmatal. "TEĎ VIDÍŠ ZASRANČE, CO SE STANE, KDYŽ SI ZAČNEŠ S HVĚZDNOU PĚCHOTOU!!! Konečně jsem se dostal ke svému miláčkovi a tím broučí útok skončil, sejmul jsem je všechny. Nejvíc mně sere ten hajzl Houser od Psi-Ops, kolikrát jsem mu chtěl rozbít tu jeho slizkou držku! Měl jsem to udělat, tenkrát když jsme (díky mně) chytili BroukaX, tak jsme kvůli jeho pokusům málem všichni chcípli. Už dolétáme na místo a já hladím svého miláčka, samopal s granátometem. Možná budu znít jako blázen, ale říkám mu: "Nesmíš mně zklamat holka!"

Starship Troopers není špatná hra. Graficky je určitě pěkná, válečná vřava funguje, brouků je hodně a bitvy jsou celkem monstrózní. Jenže! Jenže hra je strašně špatně optimalizovaná co se týče obtížnosti. Jednodušší brouci toho příliš nevydrží, jenže je jich hrozně moc, na druhou stranu "lepší" brouci jsou zase přehnaně silní a spotřebujete na jednoho náboje ve všech zbraních, krát osm. Film Hvězdná pěchota nebyl žádný zázrak, ale byla to řežba, stejně jako tato hra. Jenže kdyby byli brouci ve filmu stejně silní jako ve hře, tak by trval 10 minut, poněvadž by za tu dobu brouci všechny herce zabili. A to počítám i titulky. Ale zase si postupem hrou odemykáte úseky z filmové předlohy a mise se filmu také drží. Nebýt té šílené obtížnosti, byla by to nadprůměrná hra. A nic mi nebrání říct, že hra je hrozně zabugovaná:D

Pro: Atmosféra bojů je opravdu intenzivní,

Proti: jen je škoda té obtížnosti.

+11