Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Delta Force: Xtreme

21.04.2005
52
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Delta Force: Xtreme je remake původní hry Delta Force z roku 1998. Jde o celkem sedmou hru v sérii. Hra je postavena na enginu hry Joint Operations: Typhoon Rising od téhož studia.

Hra se dělí na tři kampaně – první se odehrává v Peru (kde budete mít na starost zničení místních drogových dealerů), druhá v Čadu (zde je třeba zničit teroristickou organizaci) a poslední v sibiřské Nové Zemi. Všech 20 misí původní hry bylo převedeno a několik nových přibylo. Na rozdíl od původní hry tentokrát můžete používat i vozidla (pro vyvážení hratelnosti ale jen někdy). Zlepšila se AI na obou stranách (spolubojovníci i nepřátelé). Grafika díky změně enginu je adekvátní době vydání a obsahuje jak změny počasí, tak i fyziku.

Multiplayer podporuje hru až pro 32 hráčů na síti. Obsahuje 20 misí v kooperativním módu a okolo dvou desítek map pro módy Deathmatch, King of the Hill, Team King of the Hill, Team Deathmatch a Capture the Flag.

O rok později vyšlo pokračování Delta Force: Xtreme 2.


Poslední diskuzní příspěvek

Hm. Hra mi nedovolovala nastavit kvalitu textur ve hře "Object Poly Detail" a "Object Texture Detail" na vyšší jak High a Normal, další volby byly zašedlé. Ve složce se hrou jsem si to tedy upravil v souboru game.cfg na:

object_polydetail = 3
object_texdetail = 3

A ve hře se teď u položek už zobrazuje "Highest", jestli to bude mít vliv... Nicméně jsem si všiml, že je v configu možné nastavit i rozlišení 1920x1080, 1920x1440 a 2048x1536, u nichž se ale vypisuje "= 0". Když si u 1920x1080 nastavím "= 1", sice se nabídne v nastavení hry a jde i nastavit, ale způsobí to "sešlápnutí" obrazu, takže hra s widescreenem moc nepočítá, ačkoliv píše, že jej podporuje. A nastavení "Widescreen Ano x Ne" na zobrazení nemá žádný vliv. Takže to na 1920x1200 stejně budu muset hrát na 1600x1200. Pouhé připsání "1920x1200 = 1" samozřejmě k ničemu není a ani se nikde potom nenabídne.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Jedná sa o vcelku dobre hrateľnú FPS, nachádzajú sa tu verne zobrazené zbrane a hlavne strieľate po všetko čo sa pohne. Na môj vkus je síce až príšerne krátka, ale tých pár hodín som sa pri nej bavil. Nebolo to síce tak intenzívne, ako Black Hawk Down, ale hrať sa to dá.

Pro: zbrane, akcia, vozidlá

Proti: krátkosť kampane, AI protivníkov

+8
  • PC 75
U téhle hry hraje VELKOU roli, zda a jací jste fandové prvního dílu Delta Force. Já jsem jeho fandou a proto jsem byl povětšinu času nekriticky nadšen z návratu do známých misí v graficky značně lepším kabátku a mnoha, MNOHA dalších vylepšení.

O DF:X jsem měl poměrně malé povědomí. Věděl jsem pouze to, že jde o zmodernizovanou předělávku prvního dílu. Kdysi dávno před mnoha lety jsem hru na tehdejším stroji zkoušel, ale jednak byla neuvěřitelně neoptimalizovaná, čemuž odpovídalo fungování hry a možná i díky tomu byla neskutečně zabugovaná. Po mnoha letech jsem se ke hře tak dostal znovu až nyní, kdy je už znatelně opravená a můj stroj ji také zvládne s přehledem (takže i případná stálá neoptimalizace už nemá nárok mi do toho kecat).

Prve je nutno podotknout, že proti ještě ucházejícímu DF4:BHD a jeho až smutnému datadisku je tohle nebe a dudy a skutečný návrat zpět ke kořenům původního ducha Delta Force. Ne návrat kompletní, mnohé je zde totiž když ne trochu, tak úplně jinak, ale oproti DF1 v podstatě vždy v tom lepším ohledu. A protože by mi v roztěkané nadšenosti mohlo něco uniknout, přitáhnu si uzdu formou bodů:

* Zpět jsou (asi) všechny původní mise z DF1, tedy sedmero misí v peruánské honbě za potíráním drogové stezky, patero misí v Čadu (už moc nevím za čím) a osmero misí na Nové zemi (ne, není to fiktivní oblast :) při honbě za zmagořeným zběhlickým ruským generálem s nukleárními choutkami. Každá z těchto lokací je vzhledově jiná, takže Peru má plno zeleně a trávu, do které když si zalehnete se zbraní, vidíte kulové), Chad jsou skaliska a kopce písku a prachu (a nějaké té trávy, do které když zalehnete...) a nejlepší je asi zimní Nová země, ve které to dost fouká sněží a vítr zvedá mraky sněhu a je vidět úplné kulové, takže nepotřebujete ani trávu.

* Všechny mapy odpovídají svým předlohám z DF1, ale jsou enormně vylepšené a přepracované co do rozlohy, která je tu všude skutečně... enormní. Každá stará dobrá známá mapa tak začíná někde trochu jinde a mnohem dál a dovolím si tak tvrdit, že TOMUHLE ŘÍKÁM TEN SPRÁVNÉ REMAKE HRY!

* Ve hře zase nejde ukládat pozici, takže máte prostě jen začátek a konec. Oproti DF1 zde ale při smrti nekončíte s celou misí, ale po chvíli obživnete na posledním záchytném bodě, který jste dobyli. Záchytné body ale od sebe nejsou zrovna blízko. Pokud v misi není nějaké aktivní vozítko, chvíli si pošlapete. Nejhůř na tom byla asi právě Nová země, kde jsou to štreky fakt dlouhé. Vaši parťáci vydrží sice hodně, hodně moc, ale nevydrží všechno a když pojdou, už se nikde neobjeví a na vše zůstanete sami, Bravo. Nemusíte se ale bát, protože tady nejde nesplnit misi - prostě se jen budete po smrti znovu a znovu oživovat, dokud to všechno nevyčistíte a nesplníte.

* Ve hře vám přibyla vozítka, což je asi plus dodané zkušenostmi autorů z Joint Operation. V některých (ne všech) misích se tak můžete svézt s parťáky v bugině nebo na motorce (a na té je po určitou dobu prča jezdit a skákat po celé nekonečné mapě), zároveň se ve hře také objevily různé vrtulníky ať už nepřátelské lehké a těžké, které to na vás a vaše parťáky zkouší ze vzduchu nebo přepravní velké, které přiváží nepřátelům jednorázově posily, tak i vaše stará dobrá Black Widow (Blackhawk), která vám mnohdy svým palubním rotačním monstrem sem tam ke konci mise pomůže vyčistit si místo k vyzvednutí. Nepřátelé navíc dostali obrněné transportéry, jejichž palebná síle je mocná a dvě RPG střely je jen nakrknou, a v Nové zemi se objeví i bitevní tanky, které vám nedají při vašem zmerčení ani šanci oznámit ústředí "Houstone, máme problém" (nebo co to operativci DF v takovém případě říkají).

* AI je stále debilní, ale vylepšeně debilní :) Panďuláci, když vás zmerčí, střílí na vás a někteří jsou pidlovocí a netrefí ani stodolu, jiní mají ale zrak ostříží a trefí vás na kurva velkou vzdálenost a ještě za minimální viditelnosti. Zrovna v Nové zemi jsem v jedné nebo dvou misích chípnul asi čtyřikrát na jednom místě po každém respawnu, aniž bych se dostal o krok dál a vůbec viděl svého exekutora. Někteří panďuláci k vám ale stojí zády a nereagují, dokud je nezačnete M4kou šťouchat do frňáku. Jakmile vás ale nepřátelé zmerčí, kromě střelby se k vám také rozeběhnou. Fungují pak sice jako pohyblivé terče ála Moorhuhn, ale pokud nějakého přehlédnete, nebo si nezkontrolujete, že se k vám zbíhají i ze stran a ze zad, máte to spočítané a pouhé odstřelování po jednom jako DF1 tak už neplatí a musíte se hýbat (v leže jde dělat kotouly - nice!), přemisťovat a mít přehled o tom, co se děje kolem vás, ne jen před vaší muškou. Vaši parťáci se ale snaží a tentokráte jsou skutečně už k užitku, pomáhají, kosí, odklání pozornost na sebe.

Já se tedy fakt bavil a užíval si značně vylepšený návrat zpět k DF1. Nicméně je škoda, že to celé mi trvalo necelých 7 hodin (nutno uznat, že jen jednu celou hodinu jsem ztrávil u první mise, ve které jsem stále dokola blbnul jak malý Jarda, radujíc se z předělávky první DF1 mise , vozítek, parťáků, trávy, rozlehlosti mapy atd. A také nutno uznat, že v průběhu Čadské kampaně už mi to začalo připadat dost na stejné , byť skvěle béčkové, brdo. Nová země mě dokázala vrátit krev do žil, protože mi přišla vizuálně fakt skvělá, ale zrovna tahle poslední část je fakticky náročná, protože mnohdy není takřka vůbec nic vidět, ale za to ONI vidí VÁS. A také je škoda, že je tu podstatně méně zbraní než v předchozích dílech - ne, že by to nějak skutečně vadilo, ale sniperku s tlumičem na střední vzdálenost bych uvítal. A co více, krom vypadlých textur v odlehlých částech úplně první mapy a výjimečnou průhledností některých velkých kamenů, za které jsem se lezl skrývat, jsem nezaznamenal žádné jiné technické potíže - tupoučkou agresivní AI do toho fakt nepočítám.

Jako hratelnostně nejlepší část k vyblbnutí se volím jednoznačně Peru, náročností, adrenalinem a vizuálním ztvárněním mi přišlo nejzajímavějším několik prvních misí Nové země. Jsem spokojen a hraní jsem si skutečně užil, byť uznávám, že mj. i díky znalosti misí z DF1 a tedy určité nostalgii. Nerušit mě při práci ke mě se sbíhající nepřátelé, přidal bych do zelenkavé barvy dalších 5% :)

PS: Trocha screenshotů

Pro: Více než doslovná předělávka DF1; vylepšení a markantní rozšíření původních map a misí; nijak oslnivá, ale dostačující a s přihlédnutím k nostalgii perfektní grafika :); odpočinková arkáda bez možnosti nesplnit misi; už jsem zmínil nostalgii?

Proti: Menší počet zbraní; nepřátelská vozidla nelze použít k přepravě; trochu nedotažený systém checkopintů, kdy některé jsou jen na startu a jít pěšky přes celou mapu ubíjí hratelnost; snížená viditelnost v Nové zemi platí jen pro vás, ne pro nepřátele

+8
  • PC 55
Vcelku slušná odnoš některé z řady původních her od NovaLogic. Ovším s tím rozdílem, že prostředí je kompletně jiné, ano, má se jednat o remake a také to podle toho dopadlo.

Sice se nejedná o žádnou slávu, ale jde vidět, že hra prakticky nikam za ten nemalý čas nepostoupila, což je škoda, protože nápad je to dobrý. Speciální jednotky mají vždy své kouzlo, ale zde se už opravdu vaří vody. Chtělo by to nový engine a nějaké inovativní novinky a bylo by to fajn. Takhle je to skoro podobné jako řada jiných her s názvem Delta Force, jen s jiným prostředím.

Pro: fajnové prostředí,

Proti: omleté nápady, grafika, starší engine,

+4