Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

lseling lseling

Luboš Selinger / 47 let / konstruktér / Ves Touškov (ČR - kraj Plzeňský) / uživatel / 1777 bodů

Komentáře

« Novější Starší »

El Matador


Příjemně odpočinková a nenáročná střílečka, která neurazí. Tak bych jednou větou komentoval tuhle hru. Při bližším pohledu se ale samozřejmě dá říct i něco víc.

Hru jsem hrál s českým dabingem a ke konci už mě to hrozně otravovalo. Nepřátelé totiž používají čtyři nebo pět hlášek pořád dokola. Ale jinak mi dabing nevadil. A nevadila mi ani ta hudba, která je zde na DB hodně kritizovaná. Prostě si jí ztlumím na minimum a je to. Ostatní zvuky ve hře se mi líbily, to je myslím dobře udělané.

Grafika není z nejlepších, tam by se dalo lecos dohnat. Příjemné bylo, že se tu přecházelo z jednoho prostředí do druhého a člověk se tak nemusel pohybovat stále ve stejných interiérech nebo exteriérech. To mě ničilo třeba u FEARu.

Co mně u téhle hry hodně vadí, je AI nepřátel. Než člověk zjistil, kde je ten zmetek schovanej, tak dostal pár zásahů a všichni nepřátelé navíc střílí dost přesně. Jsou někde schovaní, ani nemůžou vědět, co dělám já, vykouknou a v tu samou chvíli dostanu zásah. To by mě čert vzal! Jak to dělají? A ten závěrečný boss, pan kapitán, ten to dovedl k dokonalosti. Uměl házet granáty o dvě patra níž, než stál, zřejmě odrazem od nějakých předmětů. Zřejmě kulečníkový přeborník.

Ale jak říkám, jestli si někdo chce dobře zastřílet, tak doporučuju, na to je El Matador dobrý.

Pro: střílení, prostředí, na střílečku celkem slušný příběh

Proti: grafika, téměř dokonalá muška nepřátel

+15+15 / 0

Towtruck Simulator 2015


No abych řekl pravdu, vůbec se nedivím, že se do téhle hry nikdo jiný nepustil. Já jsem jí jenom vyzkoušel a vydržel jsem to dvě hodiny a pak jsem hru zase odinstaloval. Hra je jen a pouze o tom, odvážet auta z míst, kde špatně parkují, na záchytné parkoviště. A pak znovu a znovu a znovu. Nikdy to neskončí.
Hudba je ve hře dost tragická, tu jsem si hned vypnul.
Na grafiku se jakž takž dá koukat, když člověk pomine to, že modely aut se neustále opakují dokola. Asi místní autosalon úspěšně prodává jeden svůj model za druhým a lidi nemají o nic jinýho zájem :-).
Ovládání by se časem člověk určitě naučil, mně to za tu chvilku přišlo dost přes ruku. A pořád dokola. Přijet na místo, vybrat si pozici tak, aby se rameno dobře dostalo k nakládanému autu, roztáhnout packy pro zajištění stability, otočit rameno nad auto, přivázat auto, naložit, zatáhnout packy a hurá na parkoviště. Tam celý postup v obráceném pořadí zopakovat. Jak říkám, 2x nebo 3x to ještě je docela zábava, pak už ale hratelost velice rychle omrzí a jde do pryč.
Časem hráč dostane k dispozici truck, na který se nakládaná auta natahují lanem na skloněnou plošinu. Což je sice fajn změna, ale omrzí to taky.
Fyzikálni engine je na dobré úrovni, truck se při nakládání / skládání auta pěkně naklání, při jízdě reaguje dobře, takže se s ním příjemně manipuluje.
Tahle hra patří do nekonečné řady různě povedených/nepovedených simulátorů všeho možného. Pro někoho to může být zábava (pro Němce?), ale pro komunitu DH určitě ne.

Pro: Fyzikální engine, první a druhý proces odtažení

Proti: repetitivnost, hudba, nuda.

+6+7 / -1

Archibald Crazy Adventures


Konečně jsem dohrál tuhle logickou hříčku. Musím říct, že "úklidové" lekce jsem všechny nesplnil, pár jich zůstalo. Asi nejsem tak šikovnej.
Ale jinak mě hra bavila, jednotlivé úrovně netrpí žádnou velkou opakovatelností a velice pěkně vypadají. Na ovládání jsem si musel chvíli zvykat, pořád mě něco nutilo mačkat mezerník, aby Archibald někam vyskočil. Přitom stačí k překážce přijet a pokud je vysoká jen jeden dílek, vyjede nahorů sám. To samé s přeskakováním mezer. Stačí se rozjet a on to přeskočí sám, není třeba žádná speciální klávesa na skok.
V průběhu hry přibyde ještě magnetismus, takže to zase celé funguje trochu jinak.
Hudbu jsem vypnul, ta byla zoufalá a pořád dokola. Akorát sráží hře body.
Ale jak říkám, jinak dobrá zábava, místy se obtížnost trochu zvýší, ale to mně nevadí. Spíš naopak. Dávám 80.

Pro: grafika, různorodost, někdy výzva pro hlavičku

Proti: hudba, menu

+6+6 / 0

Penumbra: Requiem


Tak jsem to dohrál. Teda ale jenom z povinnosti, chtěl jsem mít ukončenou celou trilogii. Návaznost na předchozí díly jsem ale nenašel, kromě občasných flashbacků. Ale ty tam byly jen pro připomenutí, ne pro posun děje. V této hře totiž bohužel žádný děj není. Jde jen o to, projít všechny místnosti až do konce a dostat se ven z komplexu, k čemuž ale na konci stejně nedojde, protože do toho vstoupí Red s jeho vzpomínkama.
Takže je to celé jenom taková velká 3D hopsačka po plošinách a pojízdných blbinách.
Sice s dobrou grafikou a dobrými zvuky, ale s minimem atmosféry, která po tunách lezla z obou předchozích dílů. Ničeho jsem se nebál, šlo mi jen o to, sehnat klíče a dojít do portálu. Takže mě to zhruba v půlce přestalo bavit a dohrál jsem to fakt s velkým sebezapřením.
Nedokázal jsem si odpovědět na otázku, proč tohle autoři vytvořili, co tím chtěli říct. Měli celý Filipův příběh ukončit v druhém díle a bylo by to lepší.

Pro: prostředí, fyzika

Proti: nuda, nedostatek atmosféry, nulový děj

+14+14 / 0

Penumbra: Black Plague


Tak jsem dohrál druhý díl. Musím říct, že opět s pomocí nápovědy. Potřeboval jsem jí celkem pětkrát :-(.
Grafika se od minule hodně zlepšila, což je dobře. Textury jsou lepší, během hry se dostane hráč i ven z komplexu a tam mi to přišlo hodně opravdové.
Po zvukové stránce si hra uchovala svojí úroveň.
Jen s hratelností se to trochu zhoršilo. Ne, že by mi vadila absence pavouků a psů, oni tak úplně nevymizeli. Zato je nahradili mutanti, kterým je nutno utíkat za nejbližší ocelové dveře. Co mně na hře vadilo nejvíc, je to množství textu, kterým se hráč musí prokousat. Ať jde o čtení poznámek nebo o plkání Clarence, někdy to už bylo otravné. A pak ten závěr. Je hodně podivnej. Jako by autoři nevěděli kudy kam a jak se z toho všeho vyvlíct. Osobně bych uvítal, kdyby hra skončila ve chvíli, kdy hráč (jako třeba já) neprojde testem, který pro něj připravila tuurngaitská mysl. A ne že mě hra tak dlouho vrací zpátky, až udělám vše správně.
Proto dávám nižší hodnocení, než u prvního dílu.

Pro: strach, mutanti, hádanky, grafika

Proti: závěr a hlavně ty tuny textů

+5+5 / 0

Penumbra: Overture


Tahle hra se mi docela líbila, přestože nejsem kovaný adventurista. Spoustu hádanek jsem vyřešil sám, některé s pomocí návodu. Jednak kvůli tomu, že nemám zkušenosti z jiných her, jednak kvůli nepozornosti a taky kvůli nelogickým postupům - jak to, že když podrazím sloupek, aby to zavalilo červa, nezavalí to i mě?
Atmosféra hry je plná strachu, celé je to dobře podkresleno hudbou a různými pazvuky. Byl jsem moc rád, že mám aspoň tu baterku, když už se musím pořád pohybovat v tmavých chodbách a místnostech. AI nepřátel je různá. Zatímco pavouci a obří červi jdou přímo po vás a nic je neodradí, psi vás objeví jenom v některých případech. A to prý mají výborný sluch a čich. A navíc se nechají ubít třeba kladivem, místo aby si dávali pozor. Ale ono by to asi jinak bylo moc těžké, jim uniknout.
Výborně je udělaný fyzikální engine. S předměty jde pohybovat, vysouvat a zasouvat šuplíky, otevírat skříně atd. Prostě můžete prohledat celou místnost jako ve skutečnosti.
Příběh hry je vyprávěn pomocí různých nalezených textů a vzpomínek, celkově se ale o cíli cesty nic moc nedozvíte. To je trochu škoda. Nebo si to mám vysvětlit tak, že je Red Philův otec? Celkově bych ale hratelnost hodnotil jako výbornou.
Graficky hra trochu zaostává za svojí dobou, ale kdo není nijak náročný, tak bude spokojen.
Takže za sebe můžu říct, že jsem spokojen a že se těším na další díl, který jdu hned instalovat. Snad už konečně pomůžu Philovi se dopátrat něčeho konkrétního o svém otci. Pro ty, kdo se rádi bojí ideální hra.

Pro: fyzika, atmosféra, hudba, příběh

Proti: psi, pár nelogických věcí, konec

+7+8 / -1

Agricultural Simulator 2011


Ze začátku ta hra vypadala moc pěkně. Nainstaloval jsem jí sice jen proto, abych nějak zabavil syna, aby koukal, jak traktůrky a kombajny jezdí a pracují. Jenže ono mě to začalo bavit! Tak jsem oral, vláčel, sel, hnojil a sklízel. Pořád dokola. Do toho přišla starost o zvířata, abych trochu rozmnožil penízky. Syn někdy koukal a někdy ne.
Zjistil jsem, že se často stává, že největší deště přijdou vždycky v době, kdy úroda roste a často to vede k jejímu zničení. Což znamená frustraci a pak větší frustraci. Do toho se semtam stanou věci, které by byly k smíchu, kdyby nebyly k pláči. Lehounce strčíte traktorem do přívěsu a ten jede a jede a nezastaví ho nic. A pak najednou zmizí a je zpátky v garáži. Nebo nosič kombajnové kosy. Ten se hrozně rád překlápí a různě zašmodrchává pod traktorem. Hra v takovém případě radí stisknout klávesu Q ke srovnání, ale to pak někdy začne nosič a třeba i kombajn pěkně levitovat.
Nakonec, když jsem vydělal zpátky skoro všechny peníze, co jsem měl na začátku a čekala mě expanze na sousední farmu, jsem se rozhodl, že to už nemám zapotřebí. Představa, že budu zase od začátku orat, vláčet, sít atd mě až vyděsila. Ta hra nemá konec, můžete jí hrát pořád dál. A to já nechtěl. Radši zkusím nějakou novější.

Pro: prostředí, kompletní ovládání všech strojů, fyzika jízdy

Proti: repetitivnost přecházející v nudu, bugy s texturami a levitováním strojů, "náhodný" déšť

+12+13 / -1

Rig'n'Roll


Nebudu tvrdit, že jsem tu hru dohrál. Ale po nějakých 150 hodinách hraní si myslím, že dokážu hru objektivně zhodnotit. Čím začít.
Hratelnost bych rozdělil na dvě části. Co se týká ježdění, tak je to hrůza. Pokud jedete jenom dopředu, tak je to dobrý, ale běda, když chcete zacouvat. Návěs se zlomí, zajede někam naprosto neočekávaně a už houkají policajti. Pak mimo silnici - to se auto chová, jako kdyby jelo po ledu. Neovladatelný. Na rovných úsecích čtyřproudých dálnic skoro nepotkáte živáčka, ale jak se přiblížíte do oblasti se zatáčkama, začne se to kolem vás hemžit autama a stačí nějaký jenom lehounce škrábnout a ani ne vaší vinou a už jsou tu zas a platíte. Animace, jak vás zastaví poldové jsou dvě, ale většinou se opakuje jenom ta jedna s mířícím policajtem a zatčením. Jako by vás po celé Kalifornii honili pořád ti dva stejní :-).
Druhá část je manažerská a ta je v pohodě. Najímáte řidiče, kupujete jim trucky a oni pak jezdí a vydělávají. Je dobré jim čas od času zvýšit plat. Akorát je škoda, že se s nimi nemůžete nikde setkat a popovídat si :-(.
Autoři se snažili do hry přidat jakýsi příběh, ale ten stejně neustále sklouzává k ježdění a ježdění a ježdění. Ale trochu oživení to je.
Grafická stránka hry na svou dobu sice neurazí, ale na druhou stranu si autoři nedali moc práce s okolním světem. Města jsou mrtvá a okolo vás se pohybuje jen pár stále stejných aut..
Zvuky mi docela sedly, hlavně se mi líbila možnost pustit si rádio a vybrat si kanál dle momentální nálady. Zvuky aut ucházející.
Kamion se ovládá buď při pohledu zevnitř nebo za autem a tam to trochu skřípe s nastavením kamery.
No a pak ty bugy. Jedete po mostě a návěs se zničeho nic propadne na spodí silnici a už není návratu zpět. Cože???
Takže jak říkám, na nějakou dobu mě to zabavilo, ale předpokládám, že pro úplné dohrání bych potřeboval ještě tak dvojnásobnou dobu hraní a to do téhle hry už investovat nechci.

Pro: modely kamionů, manažerské funkce, rozsáhlý svět s různorodými městy podle skutečných předloh

Proti: chyby v grafice, couvání, policajti, opravny a vůbec všechno, co se opakuje pořád dokola.

+8+8 / 0

I of the Dragon


Říkají tomu "akční RPG". To ano, ale....z pohledu draka! Pecka!
Království Nimoa je ohroženo, musíme ho zachránit. Takže si vybereme jednoho z draků a hurá do boje za záchranu lidstva. Každý z draků má jiné schopnosti (spálit, zničit kouzlem, zkamenět mrazivým dechem) a každý má jiný poměr rychlosti a síly. Což je důležité pro určení strategie v boji. Používat mohou celkem asi 50 kouzel.
Kromě bojování je nutné věnovat se i vytváření nových osad a zajišťování pořádku.
Grafika je nádherná, fantasy svět je krásně a nápaditě vytvořený. Stejně tak draci vypadají krásně. Zvuky už tak dobré nejsou. Menu a úvodní výběr draka mně přišlo trochu nepřehledné, určitě bych si to uměl představit líp. Ale třeba to někomu vyhovuje.
Hratelnost je ze začátku výborná, zvláště funkce "chytit, sežrat", která doplňuje zdraví a sílu je velice zábavná. Úkoly se ale časem začnou v podstatě opakovat a pak už to taková zábava není.

Pro: 3D fantasy svět, draci, chytit-sežrat

Proti: zvuky, nepřehledné menu, repetitivnost

+13+13 / 0

GTR: FIA GT Racing Game


Hrál jsem tuhle hru moc rád. Byla to moje první pořádná simulace závodů. Do té doby jsem poznal jen některé starší Need for Speed, ale pak jsem si koupil GTR a jen jsem se divil. Nezajel jsem jediné kolo bez nějaké kolize. Někdy větší, někdy menší, ale vždycky něco. Nefrustrovalo mě to, bral jsem to jako výzvu. Nakonec jsem se dopracoval k tomu, že jsem na střední obtížnost dojezdil šampionát na třetím místě. Pro mě to byl skvělý výsledek!
Chystám se ještě zkusit šampionát na nejvyšší obtížnost (plná simulace), ale zatím na to nedošlo. Snad někdy.
Z dnešního pohledu je hra po grafické i zvukové stránce samozřejmě zastaralá, zvláště zvuky skoro nemají s auty nic společného. Ale hratelnost to všechno vynahrazuje.
Můžete si jenom cvičně jezdit po okruzích, nebo si dát jednoduchý závod nebo závodní den. A až se ty auta naučíte pořádně ovládat, pak si dáte šampionát v jedné ze tří úrovní. Každý závod šampionátu se skládá z tréninků, kvalifikace a závodu.
Aut je tu plno, myslím, že si vybere každý. Tratí je celkem taky dost a jsou dobře udělané. U aut je možno nastavit spoustu věcí, neodborník se v tom ani nezorientuje.
Pokud jste fandové závodních her a tuhle jste vynechali, tak to rychle napravte.

Pro: auta, dráhy, šampionát, plno možností

Proti: snad jen ty zvuky, trochu nepřehledné menu

+13+13 / 0

Need for Speed: Shift


Tak jsem to konečně dohrál a můžu napsat komentář.
Byla to dřina! To je nějakých odjetých kilometrů, než se člověk prohrabe na konec.
Ve hře je spousta tratí, na kterých se může závodit, bojovat s časem, s protivníkem a taky driftovat. Ale simulace driftování je špatná, s některými auty se ani nedá jet rovně.

V prvních úrovních jsou samozřejmě slabší auta, která se ale nechovají nijak moc realisticky. Jezdil jsem ponejvíc s Porschem Cayman, které leckdy tak divně poskakovalo po dráze a při střetech s protivníky nemělo žádnou sílu. To až když jsem si koupil Murcielago a začal ho pořádně prohánět po okruzích. Tomu už by se jakž takž dalo říkat realistická jízda. A když jsem se ho naučil perfektně ovládat v zatáčkách, zvládl jsem s ním i přímý souboj proti CCX nebo Zondě.

Musím říct, že dosud jsem v žádné jiné závodní hře neměl pocit, že jedu opravdu rychle.
Takže jediné, co mě na hratelnosti u téhle hry vadí je to, že soupeři jsou s přibývající úrovní víc a víc agresivní a zatímco oni lecjakou šarvátku ustojí, já dřu svodidla.

Grafická stránka hry je parádní. Auta, tratě i jejich okolí vypadají moc hezky (hlavně tratě jsou hezčí, než ve hrách od SimBinu). Hra se nijak neseká, všechno běží pěkně plynule.

Hudba je dobrá, ale klidně bych se bez ní obešel. Při jízdě jí stejně mám vypnutou.

Pro: pocit rychlosti, grafická stránka, množství závodů

Proti: drift, agresivita soupeřů při nerovnosti v soubojích

+11+11 / 0

Peggle


Naprosto skvělá oddechová hříčka, která je přitom schopná zabavit i na dlouhé hodiny. A když si dáte Duel s kamarádem, tak i několik hodin. Adventuru jsem dohrál několikrát a stejně mě to pořád láká dát si jí znova.
Graficky na vysoké úrovni, vlastnosti jednotlivých průvodců jsou dobře vyladěné a skvěle do hry pasují. Zvuky, kdy se kulička dotýká jednotlivých pegů, se plynule mění s počtem trefených pegů. A když po posledním oranžovém pegu spadne do otvoru za 100.000, tak to je grafický a zvukový gejzír

Pro: Hratelnost, grafika, nápady, vlastnosti průvodců

Proti: nevím o ničem

+6+6 / 0

4x4: Hummer


Musím říct, že tuhle hru jsem dohrál jen proto, že jsem hráč "závodník". Jezdí se sice s poměrně hezky vymodelovanými auty na zajímavých tratích, ale po několika jízdách se dostaví pocit neustálého opakování toho samého, prostě jen rutina. Auta se sice dají vylepšovat, ale na jejich jízdě to není nijak zvlášť poznat. Stejné je to se změnou povrchu.
V módu Kariéra se musí hráč snažit dojet co nejlépe, aby se odemkly další tratě a auta. Mnohdy to byl docela problém a to si nemyslím, že jsem na tom s ježděním tak špatně a vyšší náročnost u her beru jako výzvu. Tady to ale není o schopnostech, jako spíš o náhodě.

Pro: Auta, tratě

Proti: Jízdní model, opakování tratí, časem velká nuda

+6+6 / 0

FlatOut


Tohle je ta pravá hra, když si někdo touží pořádně zařádit a vyplavit adrenalin. Ať už se pustí do závodů nebo do jednotlivých soutěží, obojí je skvělé.
Auta poslouchají na slovo, navíc je dobře poznat, po jakém povrchu jedete. S volantem se mně všechny dráhy jezdily parádně. A ta fyzika, ta nemá chybu!!!
Skoro všechno jde rozbourat, do cíle se dá dojet i s "vrakem", který má jen podvozek s hořícím motorem a zbytek rámu.
Hodně se ke hře vracím, protože i přes svoje stáří mně stále má co nabídnout. Co třeba zkusit překonat svůj rekord ve "skoku" do dálky?
Tak jedem!!!

Pro: Fyzika, jízdní model, demolovatelné okolí tratě, skvělá hudba, soutěže

Proti: postarší grafka, startování stabilně z posledního místa

+18+20 / -2

Crystal Cave Gold


Hra je pěkně udělaná, kromě hudebního doprovodu, ten se ale dá vypnout.
Náročnost jednotlivých úrovní hezky plynule stoupá.
Některé jsou tak tuhé, že jsem je zatím nesplnil.
Dřív jsem na Atari hrával velmi podobnou hru - Boulder Dash.

Pro: Hratelnost, grafika, náročnost

Proti: Hudba, hra je v podstatě kopií Boulder Dash

+7+7 / 0

Fish Fillets


Tahle hra patří podle mě ke špičkám v žánru logických her.
Mně osobně se na ní nejvíc líbí to, že je hodně obtížná. Dohrál jsem jí zatím zhruba do poloviny a tak se k ní čas od času ještě vracím a zkouším nová a nová řešení chybějících úrovní. A opravdu se mi povede tu a tam popojít o kousek dál. Tak snad se někdy dočkám i úplného dohrání.
A gratuluji všem, kteři hru už dohráli. To jsou opravdoví borci.

Pro: vysoká obtížnost a přitom jednoduchá grafika, komentáře rybiček, vtípky

Proti: lze hrát pouze v okně (ale to je maličkost)

+23+23 / 0