Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Betrayal at Krondor

  • PC 85
Paradni RPG/dungeon s jeste paradnejsimi tahovymi souboji. Tato hra mi tenkrat prisla neuveritelne rozsahla a i presto, ze jsem ji hral poradne dlouho, jsem se konce nedobral a pozdeji se k ni uz nevratil. I tak jsem u ni ale prozil nekolik pamatnych momentu, z nichz nejvic me ucarovalo otevreni nektere Moredhelske truhly. Ty byly vzdy zablokovany nejakou hadankou a protoze jsem hru hral v dobe, kdy jsem umel anglicky asi 20 slov, znamenalo uspesne vyreseni radost nesmirnych rozmeru.

Pro: Pribeh, tahove souboje, hratelnost.

Proti: Nic.

+11

Loom

  • PC 85
Tahle hra je vedle Prince, Monkey Islandu a Flashbacku jedna z prvnich her, ktere jsem u kamarada na 386 videl. Dodnes si pamatuju, ze ten zacatek na me pusobil tak neskutecne magicky a tajemne, ze jeste dodnes si ten pocit pamatuju a ke hre mam neskutecnou uctu. Je to jako vcera, kdy jsem udelal prvni kroky do tabora, sebral hul, zahral prvni tony (pres pc speaker samozrejme) nebo jel na klade vstric velkemu tornadu na mori a nechal se vymrstit do vzduchu. Za tohle tornado ja se vlastne nikdy nedostal, protoze u kamarada na delsi hrani nebyl cas a kdyz jsem o nekolik let pozdeji konecne ziskal vlastni 486 a Loom sehnal, mel jsem ke hre takovou uctu, ze jsem zase jen odehral ten zacatek a pak to vypnul, abych si tyhle pocity nezkazil.

Pro: Pro me fantasticka atmosfera zacatku.

Proti: Dal jsem se nedostal :-)

+15

Flashback: The Quest for Identity

  • PC 85
Tak tohle je jedna z prvních her, které jsem na PC (386 za strasny prachy u kamose) videl. Dodnes si pamatuju, jak jsem s celisti na podlaze sledoval ladne pohyby hlavniho hrdiny, jak se dokaze plizit se zbrani pripravenou ke strelbe, jak skace, beha, dela kotouly a hlavne strili! A co vic, kdyz vystrelil do stromu, ze zasazeneho mista se trochu zakourilo!!! Tahle prkotina, kterou dnes uz nebere nikdo ani na vedomi, na me pusobila jako extaze nejvetsiho kalibru. V tu chvili (bylo mi okolo deseti) jsem byl pohlcen. V tu chvili jsem vedel, ze jednou chci mit doma vlastni PC se spoustou her a hrat je dlouho do noci. V tu chvili se ze me stal hrac!

Pro: Grafika, rozanimovani hlavniho hrdiny, spousta detailu.

Proti: Pozdeji ve hre uz stereotyp.

+24

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

  • PC 90
Jestli nektera hra dokazala pokorit legendarniho Dungeon Mastera, byl to pouze a jedine Dungeon Master 2. Nezapomenutleny zazitek v kombinaci s paradni detailni grafikou, skvele vyresenym smennym systemem v nakupovani zbrani a vybaveni, rozsah i design, to vse se radi k naproste spicce. Dodnes si pamatuju na depresivni atmosferu exterieru, kde jsem v obrovske bource a lijaku likvidoval kostlivce s macetami nebo treba jak jsem smlouval s obchodnikem. Tahle hra je zkratka legenda a to zaslouzene.

Pro: Skvela detailni grafika, atmosfera, hratelnost.

Proti: Nic.

+20

Dungeon Master

  • PC 90
Jedna z nejvetsich klasik, jake je mozne na PC vubec najit. Atmosfera temnych podzemnich chodeb je proste neopakovatelna a nic, snad jen s vyjimkou fantastickeho druheho dilu, ji nedokaze napodobit. Na rubani do dveri nebo hazeni hvezdic do schodu si musi pamatovat opravdu kazdy, kdo hru kdy hral, stejne jako na originalni system kouzleni ci radost z nalezu lepsi zbrane. Tyhle vzpominky bych neprodal ani za milion.

Pro: Vice nez fantasticka hratelnost a atmosfera.

Proti: Z tehdejsiho pohledu nic.

+15 +16 −1

Diablo

  • PC 90
Na rozdil od ostatnich tu nebudu na Diabla hazet spinu za to, ze ma malo RPG prvku ci zastaralou grafiku (pche, kdyz jsem to tenkrat v 97 spustil, tak mi kvalitne spadla celist). Diablo je naprosto narezove akcni RPG s vynikajici a detailni grafikou a nevidanym generovanim temer vseho, od levelu, po predmety az po sestavy nepratel v levelech. Paradni atmosferu dokresluje temna hudba a zvuky a pokud jste meli to stesti a hrali hru v MP, zajiste na Diabla vzpominate s nesmirnou laskou. Jako ja.

Pro: Grafika, hudba, atmosfera, generovani temer vseho, MP.

Proti: Nesikovne reseni savu v MP.

+21

Star Wars: Galactic Battlegrounds

  • PC 85
Prestoze se jedna o nehorazne vykradene Age of Empires 2, pouze v havu Star Wars, u hry jsem se maximalne bavil. Snad protoze, ze jsem SW fanatik, ale hratelnost tohoto titulu byla proste vystavni. Kampane byly skvele nadesignovane, grafika hezka a detailni a az budete ovladat vlastni AT-AT, ovladne vas pocit majestatnosti.

Pro: Paradni mise, detailni grafika, jsou to Star Wars.

Proti: Az nehorazna vykradacka AoE 2.

+7

Star Wars: Episode I - Racer

  • PC 70
Ano , je to obycejna zavodni hra na rychlo splacnuta po vydani filmove Episode I a prakticky nic moc noveho a originalniho neobsahuje, ale to bych nesmel byt Star Wars maniak, abych ji nehral. Jeji kouzlo pro tkvi v tom, ze jsem na ni v dobe vydani nemel kompa a paril ji u kamose. Ja ridil, on me na starosty vcasne pouzivani turba, to byly zazitky.

Pro: Pohodova hratelnost.

Proti: V singlu obcas nuda.

+7

Star Wars: Empire at War

  • PC 85
Paradni strategie, ktera skloubila planovani na galakticke mape, paradni vesmirne bitvy a bohuzel i trochu nudne bitvy pozemni. Hru jsem dohral jednim dechem za obe strany a nasledne i datadisk a nemohu ji nedoporfucit nejen vsem fandum Star Wars, ale i vsem fandum RTS. Tohle se proste povedlo.

Pro: Vyborne skloubeni tri rovin, atmosfera Star Wars.

Proti: Trosku nudnejsi pozemni mise.

+14

Realms of Arkania III: Shadows over Riva

  • PC 85
Uz se asi budu opakovat, ale atmosfera teto hry je proste neco nepopsatelneho. Velkou vinu na tom ma naprosto fascinujici hudba (v audio kvalite), ktera vse podtrhuje. Ve svete hry Stiny nad Rivou jsem stravil mooore casu (preci jen to nebyla hra na jeden vecer) a dodnes bych se v hlavni meste vyznal bez vetsich problemu, nasel dum krysare, hospodu ci trziste, pamatoval si casti nekterych dialogu nebo questu a vedel bych, kde na me co vybafne. Prestoze staticnost sveta je az sprosta (coz jsem si ale tenkrat vubec neuvedomoval), pusobi svet velmi uveritelne a podle meho nazoru jen maloktera hra nabidla tak realnou hratelnost.
Pozn.: Hru jsem si zapsal do seznamu dohranych her, prestoze to neni tak uplne pravda. Stejne jako spousta dalsich lidi i ja vytuhnul na konci v souboji s vlastnimi dvojniky, ktery byl zabugovany a nesel udelat. Po nem nasledoval uz jen souboj s kralovnou a konec.Stravil jsem u hry peknych par desitek hodin a tech poslednich 5 minut, ktere nesly, proste nepocitam.

Pro: Nepopsatelna atmosfera, to se musi zazit.

Proti: Staticnost sveta, obcas utahane, nektere prazdne loakce (stoky, bludiste pred kralovnou), bug na konci.

+9

Mortal Kombat

  • PC 90
Naprosto ultimatni bojovka, ktera vysla presne v pravy cas. Kdyz jsem ji tenkrat hral poprve na skolnich 386, byl jsem naprosto unesen a kdyz jsem ji po case hral u kamose rovnez na 386, ale se zvukovkou, malem jsem si vykloubil celist, jak mi rychle klesla. Prvni dil ma podle me unikatni atmosferu, kterou podtrhuje skvela grafika (samozrejme na tehdejsi dobu), zvuk a mnozstvi pohybu. Kdyz jsem poprve videl fatalitu (od ty mrchy Sonyi), bylo to neco nepopsatelneho. Dodnes umi snad vsechny specialni pohyby, vcetne fatalit (krome Liu Kangovy, ktery ji mel takovou divne haluzackou) a to uz o necem svedci :-).

Pro: Skvela grafika, hudba, mnozstvi pohybu, atmosfera.

Proti: Postav mohlo byt vic.

+15

Mortal Kombat II

  • PC 80
Nevim proc, ale na rozdil od ostatnich shledavma dvojku jako nejslabsi dil serie (po ctyrce). Ne ze by byl spatny, to rozhodne ne, jen mi proste nejak nesedl. Temna atmosfera byla super, ale i tak jsem se radsi stale vracel k jednicce a pak preskocil az na trojku. Nove postavy (hlavne ty zenske) me moc nechytly (snad jen Baraka byl megaborec), Kintaro mi prisel neuveritelne tezkej a vsechno to bylo takovy tezkopadny. No ale i presto se to hralo dobre a "par" zapasu jsem odehral ;-)

Pro: Temna atmosfera, brutalita, hratelnost.

Proti: Neni to zapor, ale jednicka me proste bavila vic.

+5

Mortal Kombat 3

  • PC 85
Treti dil Mortal Kombatu jsem proparil asi nejvic ze vsech. Ne protoze bych ty ostatni zanedbaval, ale protoze po mi hratelnostni strance prisel proste nejlepsi. Spousta postav, detailni a skvele rozanimovana grafika, spousta pohybu, kouzel, fatalit a dalsich kravinek, proste parada. Jen snad tu absenci Scorpiona bych obrecel.

Pro: Spousta postav, grafika, hratelnost.

Proti: Chybi nektere klicove postavy.

+7

Incubation: Battle Isle Phase Four

  • PC 95
Naprostá bomba! Tahle hra mě tak pohltila, že i dodnes si některé okamžiky pamatuju. Perfektní tahový systém, postupné povyšování vojáků a nakupování lepších zbraní, se kterými se objevovali noví a noví protivníci (nikdy nezapomenu na ty bestie, co šly zlikvidovat jen zezadu), atmosféra každého tahu se dala krájet, prostě paráda. Za kvalitní remake bych vraždil. Škoda, že jsem nikdy nesehnal datadisky.

Pro: Fantastická hratelnost a atmosféra.

Proti: Zaseknutí zbraně bylo často o rozflákání klávesnice :-)

+15

Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate

  • PC 80
Paradni datadisk, ktery me opet na peknych par tydnu prikoval k monitoru. Nova kampan, rasa, jednotky, artefatky i kouzla, to vsechno vypada stejne skvele jako petka, jen je toho vic. Pro fanousky nutnost.

Pro: Paradni petka obohacena o povedeny datadisk.

Proti: Nic.

+6 +7 −1

Half-Life

  • PC 80
Osobně nevím, proč je i teď po letech okolo této hry takový humbuk. Jasně, přišla s něčím novým, hratelnost byla super, stejně jako AI a vše ostatní, ale i tak si myslím, že měla své vady jako některá hluchá místa nebo trapný Xen. Jako akční hra je nadprůměrná, jízda ve vlaku na začátku prostě nemá chybu, stejně jako spousta paradních "scén za sklem" i když těch mohlo byt více, ne jen na začátku. Celkově bomba, ale nejlepší akční hra všech dob? Pro mě teda ani náhodou.

Pro: Hratelnost, originalita, atmosféra, AI.

Proti: Xen, par hluchých míst v designu.

+15 +18 −3

Gorky 17

  • PC 95
Tak tahle hra, prestoze se z pro me nepochopitelnych duvodu nestala hitem a upadla v zapomneni, ma naprosto ultimatni atmosferu, kterou umocnuje dokonala tajemna hudba, ze ktere vas obcas cosi zatlaci v trenyrkach. Hral jsem to s kamosem a ty domluvy pri tahovych soubojich, jestli pouzijeme napalm ted nebo se nechame trochu zranit a budem si ho setrit na pozdeji, jakou zbran pouzijem ci na koho zautocime prvniho, to proste nejde vratit. Pro me urcite jedna z TOP10 her.

Pro: Skvela grafika, fantasticka hudba, zabavne tahove souboje, atmosfera.

Proti: Fakt nic.

+14 +15 −1

Desperados: Wanted Dead or Alive

  • PC 90
Nesnasim westerny, ale protoze to bylo podobne mym oblibenym Commandos, zkusil jsem to. Svete div se, ta hra me naprosto uchvatila a dokonce si myslim, ze je i o malinky kousicek lepsi, nez vyse zmineni Commandos. Dohral jsem ji tusim trikrat a pokazde me bavila, tomu se rika hra.

Pro: Detailni grafika, skvele nadesignovane mise, atmosfera.

Proti: Nic.

+13 +14 −1

Crusader: No Regret

  • PC 85
Slintal jsem uz u No Remorse, ale to, co predvedl No Regret, to bylo proste nepopsatelne. Nejvice mi ucarovaly nove devastujici zbrane, diky kterym se z mistnosti po mem odchodu stavaly jen coudici ruiny. Parada.

Pro: Stejne jako u No Remorse + spousta veci navic.

Proti: Nic.

+5 +6 −1

Crusader: No Remorse

  • PC 80
Tak tohle kdyz jsem tenkrat videl poprve, tak jsem se skoro poslintal. Ta grafika a hlavne neskutecna znicitelnost prostredi! Tezko uverit,z e se to vsechno plynule hybalo na moji obstarozitni 486. Pamatuju si, ze kdyz jsem se jednou po misi vratil do rebelske zakladny ve starem metru a nasel jiv troskach, povazoval jsem to za jednu z nejlepe vypadajicich lokaci, jake jsem do te doby videl. Ten tunel zasypany kameny vypadal proste luxusne.

Pro: Skvela detailni grafika, neuveritelna znicitelnost prostredi.

Proti: Druhu prostredi mohlo byt vice, ale co chtit na tehdejsi dobu.

+10