Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crusader: No Remorse

80
69 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.08.1995 PC
20.12.1996 PSSaturn
Vývojáři:
Origin Systems, Realtime Associates (PS verze, Saturn verze)
V Crusader: No Remorse se vžíváte do úlohy křižáka Silencera, který je členem elitního komanda WEC (World Economic Consortium) bojujícího proti rebelům. Při jedné akci po zabití nevinných civilistů se přidáte na stranu rebelů. K dispozici máte pistole, samopaly, energetické zbraně a třeba i bazuku, k tomu všemu munici a palivo pro generátor energie vašeho štítu. Tato střílečka se hraje z izometrického pohledu.

Hra disponuje SVGA grafikou, atmosférickou hudbou a poskytuje opravdu velkou volnost při destrukci zařízení a budov. Dále vaše postava má k dispozici velkou škálu pohybů, které využijete pro vaše přežití a dosažení cílů.

V následujícím roce vyšlo přímé pokračování pod názvem Crusader: No Regret.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Příběh křižáka, ve kterém se po jedné ne zrovna humánní akci hnulo svědomí, které ho následně donutilo, aby přešel na stranu rebelů a tam plnil krvavé bojové mise bez výčitek, mě přímo uchvátil.
Hra v době vydání přímo excelovala ve všech důležitých parametrech. Grafická stránka hry byla v době MS-Dosu dosud nevídaná, především vysoké rozlišení s obrovským počtem detailů a předmětů, které bylo možno podrobit totální destrukci.

Zvuková kulisa je výborná i na dnešní poměry, každá zbraň má jiný akustický projev a devastační účinek na okolí. Cinkání rozstříleného skla, výbuchy rozstřílených barelů a strojního vybavení jsou na dost reálné a velmi uvěřitelné úrovni. V neposlední řadě řev plamenem či kyselinou usmažených nepřátel je obzvláště působivý po všech stránkách. Hudba je tak dobrá, že by se mohla vydat jako soundtrack. Pamětníkům i všem ostatním doporučuji si ji připomenout!

Nejdůležitějšímu faktorem je však hratelnost. Ta u tohoto titulu též výrazně vybočuje nad ostatními. K provádění záškodnické činnosti máme obrovské množství pohybů, od klasické chůze a běhu, po parakotouly s následným pokropením nic nečekajícího nepřítele. Hra se dá hrát celkem „tichým„ způsobem bez častého spouštění alarmu, který by přivolal posily. Nebo se můžeme pustit do čistky ve velkém „NO REMORSE“ stylu a nenechat nic a nikoho na živu. Prostředí je krásně zničitelné, vše za doprovodu nádherných výbuchů s adekvátním zvukovým a grafickým jevem. Likvidaci nepřátel lze provádět klasickými i méně klasickými střelnými zbraněmi a za pomocí velmi populárních spider bomb, z vhodného úkrytu stačilo vyslat tohoto pomocníka a navést ho na cíl. Po skončení bojové mise, následuje oddechová část na základně rebelů (mimochodem podkreslena velmi příjemnou hudbou), kde se krom doplnění zdraví a energie štítu nechá za nemalý obnos nakoupit zbrojní arzenál (za peníze padlých protivníků). Zde taky můžeme poklábosit s ostatními rebely a zhlédnout video mail s úkoly od našeho nadřízeného Maxise. Na tyto videa jsem se vždy hrozně těšil a částečně mě i motivovaly k dalšímu hraní. Dnes jsou podobná videa spíše na obtíž, ale tenkrát za MS-Dosu byla jiná doba.

Všechny tyto excelentní požitky však vyžadovaly krutou hardwarovou daň, optimální bylo Pentium či 486 DX4 , pamatuji, že kvůli hře se otcovo služební PC muselo vylepšit právě na 486 DX4 a následně i o nový HDD, protože starý 280MB disk nestíhal datový tok a hra byla spíše zpomaleným filmem.


Crusader je první hra, která mě svou kvalitou přesvědčila ke koupi originálu.

Dávám poctivých a zasloužených 95%

Pro: Nejlepší izometrická 3D akce pro MS-Dos, hratelnost, grafika, hudba a zvuky.

Proti: Opravdu nic mě nenapadá.

+22
  • PC 80
Crusader No Remorse je spolu s druhým dílem jednou z her, ke kterým se moc rád vracím. Dokonce mě po minulém dohrání inspirovala k tomu vypsat si příběh a postavy. Právě příběh je na téhle hře tím parádním pojivem, díky kterému stojí za to hrát a dohrát.

Jsme někde v budoucnosti, lidstvo trpí pod jhem korporace WEC, jejíž předseda Draygan si může dovolit cokoliv. Třeba i vraždu senátora. Navíc se WEC chystá postavit orbitální platformu, která dokáže vymazat z povrchu zemského celé město. Hrdinou je Silencer, který odmítne uposlechnout rozkaz k zabití civilistů a když se ho pokusí zabít robot, mění strany a přichází k rebelům. Na jejich základně, kde trávíte čas mezi misemi si můžete poslechnout hlášení z Centrály, pustit si propagandistické zprávy WEC či si pokecat s rebely. Ti k hrdinovi přistupují různě - od opatrného přátelství, přes nedůvěru až po čirou nenávist. Navíc je tu někde zrádce, díky kterému pár misí nevyjde a jehož činnost má nečekané a smutné vyústění. Akorát mě bavilo, že hrdina odmaká všechno a rebelové většinou sedí v základně a chlastají. Vše doprovází kvalitní (obsahem ne rozlíšením) filmečky.

Čeká Vás 15 misí, během kterých budete vyhazovat do vzduchu zařízení, osvobozovat lidi, získávat informace, špehovat schůze a zabraňovat katastrofám. Crusader No Remorse je izomerická řežba, která graficky připomíná pozdější Fallouty. Grafika je mimochodem na rok vzniku parádní. Hrdina má k dispozice spoustu zbraní, různých bomb, technických udělátek a gadgetů a také pár pohybů od skoků, přes kotouly. Jsou tu počítače s hesly pro kódové zámky, různé stanice kterými se vypínají mříže či silová pole, tlačítka na vypnutí alarmu, kamery, stroje na doplňování energie a zdraví.

Nedejte se ale zmýlit možnostmi, Crusader No Remorse je v jádru především střílečka a to pořádně brutální. Většina místností obsahuje různé stroje, bedny či sudy, které lze likvidovat ve spektakulárních explozích a kdo se k tomu přimotá z toho se stane hořící škvarek či hromada masa. Zabíjet budete roboty, věžičky a především vojáky (a civilisty), které lze anhilovat spoustou způsobů. Bohužel pokud z vojáka uděláte škvarek nebo ho vypaříte, přijdete o možnost mrtvolu obrat a vzhledem k tomu, že na doplňování střeliva, energie a lékáren od vojáků jste závislí, nakonec zvolíte nedestruktivní nástroje jako samopaly či lasery.

Jediná nevýhoda hry je, že kola jsou prostě nekonečně dlouhá, než projdete několik pater fabriky, uplyne hodinka, dvě a přes rozdílné úkoly a trošku se měnící prostředí je to vlastně pořád to stejné, což časem mírně unaví. Jinak parádní klasická řežba.

Pro: Skvělý příběh plný animací, brutální izomerická řežba, spousta možností co dělat, obrovské exploze.

Proti: Nekonečná kola a ke konci trochu repetivní.

+12
  • PC 80
Tak tohle kdyz jsem tenkrat videl poprve, tak jsem se skoro poslintal. Ta grafika a hlavne neskutecna znicitelnost prostredi! Tezko uverit,z e se to vsechno plynule hybalo na moji obstarozitni 486. Pamatuju si, ze kdyz jsem se jednou po misi vratil do rebelske zakladny ve starem metru a nasel jiv troskach, povazoval jsem to za jednu z nejlepe vypadajicich lokaci, jake jsem do te doby videl. Ten tunel zasypany kameny vypadal proste luxusne.

Pro: Skvela detailni grafika, neuveritelna znicitelnost prostredi.

Proti: Druhu prostredi mohlo byt vice, ale co chtit na tehdejsi dobu.

+8