Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Crusader: No Remorse

80
66 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.08.1995 PC
20.12.1996 PS1Saturn
Vývojáři:
, (PS1 verze, Saturn verze)
V Crusader: No Remorse se vžíváte do úlohy křižáka Silencera, který je členem elitního komanda WEC (World Economic Consortium) bojujícího proti rebelům. Při jedné akci po zabití nevinných civilistů se přidáte na stranu rebelů. K dispozici máte pistole, samopaly, energetické zbraně a třeba i bazuku, k tomu všemu munici a palivo pro generátor energie vašeho štítu. Tato střílečka se hraje z izometrického pohledu.

Hra disponuje SVGA grafikou, atmosférickou hudbou a poskytuje opravdu velkou volnost při destrukci zařízení a budov. Dále vaše postava má k dispozici velkou škálu pohybů, které využijete pro vaše přežití a dosažení cílů.

V následujícím roce vyšlo přímé pokračování pod názvem Crusader: No Regret.


Poslední diskuzní příspěvek

Hlavne tam je zasadny rozdiel ci mas zapnuty NUM-LOCK alebo vypnuty.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Příběh křižáka, ve kterém se po jedné ne zrovna humánní akci hnulo svědomí, které ho následně donutilo, aby přešel na stranu rebelů a tam plnil krvavé bojové mise bez výčitek, mě přímo uchvátil.
Hra v době vydání přímo excelovala ve všech důležitých parametrech. Grafická stránka hry byla v době MS-Dosu dosud nevídaná, především vysoké rozlišení s obrovským počtem detailů a předmětů, které bylo možno podrobit totální destrukci.

Zvuková kulisa je výborná i na dnešní poměry, každá zbraň má jiný akustický projev a devastační účinek na okolí. Cinkání rozstříleného skla, výbuchy rozstřílených barelů a strojního vybavení jsou na dost reálné a velmi uvěřitelné úrovni. V neposlední řadě řev plamenem či kyselinou usmažených nepřátel je obzvláště působivý po všech stránkách. Hudba je tak dobrá, že by se mohla vydat jako soundtrack. Pamětníkům i všem ostatním doporučuji si ji připomenout!

Nejdůležitějšímu faktorem je však hratelnost. Ta u tohoto titulu též výrazně vybočuje nad ostatními. K provádění záškodnické činnosti máme obrovské množství pohybů, od klasické chůze a běhu, po parakotouly s následným pokropením nic nečekajícího nepřítele. Hra se dá hrát celkem „tichým„ způsobem bez častého spouštění alarmu, který by přivolal posily. Nebo se můžeme pustit do čistky ve velkém „NO REMORSE“ stylu a nenechat nic a nikoho na živu. Prostředí je krásně zničitelné, vše za doprovodu nádherných výbuchů s adekvátním zvukovým a grafickým jevem. Likvidaci nepřátel lze provádět klasickými i méně klasickými střelnými zbraněmi a za pomocí velmi populárních spider bomb, z vhodného úkrytu stačilo vyslat tohoto pomocníka a navést ho na cíl. Po skončení bojové mise, následuje oddechová část na základně rebelů (mimochodem podkreslena velmi příjemnou hudbou), kde se krom doplnění zdraví a energie štítu nechá za nemalý obnos nakoupit zbrojní arzenál (za peníze padlých protivníků). Zde taky můžeme poklábosit s ostatními rebely a zhlédnout video mail s úkoly od našeho nadřízeného Maxise. Na tyto videa jsem se vždy hrozně těšil a částečně mě i motivovaly k dalšímu hraní. Dnes jsou podobná videa spíše na obtíž, ale tenkrát za MS-Dosu byla jiná doba.

Všechny tyto excelentní požitky však vyžadovaly krutou hardwarovou daň, optimální bylo Pentium či 486 DX4 , pamatuji, že kvůli hře se otcovo služební PC muselo vylepšit právě na 486 DX4 a následně i o nový HDD, protože starý 280MB disk nestíhal datový tok a hra byla spíše zpomaleným filmem.


Crusader je první hra, která mě svou kvalitou přesvědčila ke koupi originálu.

Dávám poctivých a zasloužených 95%

Pro: Nejlepší izometrická 3D akce pro MS-Dos, hratelnost, grafika, hudba a zvuky.

Proti: Opravdu nic mě nenapadá.

+20+20 / 0
  • PC 80
Tak tohle kdyz jsem tenkrat videl poprve, tak jsem se skoro poslintal. Ta grafika a hlavne neskutecna znicitelnost prostredi! Tezko uverit,z e se to vsechno plynule hybalo na moji obstarozitni 486. Pamatuju si, ze kdyz jsem se jednou po misi vratil do rebelske zakladny ve starem metru a nasel jiv troskach, povazoval jsem to za jednu z nejlepe vypadajicich lokaci, jake jsem do te doby videl. Ten tunel zasypany kameny vypadal proste luxusne.

Pro: Skvela detailni grafika, neuveritelna znicitelnost prostredi.

Proti: Druhu prostredi mohlo byt vice, ale co chtit na tehdejsi dobu.

+6+6 / 0