Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Street Fighter II

  • PC 70
Rubačka ze starých, dodbrých juniorských času :-) Street Figther 2 byl prvním zástupcem žánru, který mi přišel pod ruku, ještě disketovou formou k mé stařičké 286ce.

Dával jsem si to se všemi hrdiny k co byli k dispozici, sám i s bráchou a kámoši, ale pořád se nedařilo dohrát do konce, až jednoho krásného, unaveného večera konečně MR. BISON lehl k zemi a už nevstal.

Pak už následovaly další kousky jako Mortal Kombat, přesto SF2 zůstane zapsán jako vzpomínka, na kterou se dnes už notně práší a zub času je znát.

Pro: Atmosféra, postavy

Proti: grafika, ovládání

+10

Wolfenstein 3D

  • PC 80
Starý, dobrý, legendární Vlčák byl určitě nejen pro mě prvním setkáním s žánrem FPS - chodícího vojáka kosícího nepřátele. Nikdy nezapomenu na hodiny strávené před rozpáleným monitorem a hučícím diskem mé 286ky - kde se PC speakeru řinuly prapodivné zvuky při konfrontaci s herním prostředí - štěkající ovčáčtí psi, otevírající se dveře, střelba nácků a hlavně při sběru relikvií.

V šesti levelech si jeden užil spoustu zábavy a už bych jen zbytečně opisoval to, co ostatní popsali v několika odstavcích. Dnes už s odstupem času to taková pecka není, spíš jen s nostalgickým úsměvem vzpomínám na bludiště chodeb, dveří a zdí přetékajícími nacistickými symboly.

Takže pokud se najde někdo, koho původní Wolf ještě nepokřtil, ať se pustí do kličkování labyrintem a prostřílí se přes hnědé a modré uniformy až k samotnému Dolfovi, já si určitě dám některé z dalších verzí Wolfa.

Pro: atmosféra, bosové v závěrech levelů, rotační kulomet

Proti: design levelů vedoucí nepřehledosti, zvuk

+17

Gorky 17

  • PC 90
Výborná záležitost, která byla kdysi mým prvním seznámením se s tahovými strategiemi. Prostředí zamořeného města, plného zmutovaných, krvežíznivých monster, které je potřeba zlikvidovat s co nejmenší újmou na zdraví a bez drastické spotřeby munice.

Počet členů Vaší militantní skupiny se místy navyšuje, stejně jako rozmanitost arzenálu, nicméně některé levely jsou oříškem a je nutné zvolit správnou strategii soubojů - ostřelovat nebo spálit či paralyzovat … bránit se nebo dokončovat nestřelnými zbraněmi - sakra, kde ale byla ta brokovnice, tu jsem prostě nenašel ?

Prostě ve výsledku jsem se výborně znovu bavil i po těch spoustu letech od prvního setkání, Gorky 17 pro mě zůstane legendou, na které se zub času zásadně neprojevil ve smyslu příběhu a zábavnosti a hláskujícího Jareka Ovitze.

Pro: Příběh, nápaditost bossů, nutnost plánování jednotlivých tahů

Proti: snad jen menší rozsah

+22

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
Opravdu výjimečný počin, který vlastence potěší díky tomu, že se jedná o stvoření z českých ručiček.

Výborný příběh, jak z pera božského Martyho Scorseseho ( malá pocta ve formě mise s doutníky ), kterému by ledajaký hollywoodský flák mohl závidět, nádherná grafika včetně hromady malých detailů, které pohladí a potěší fajnšmekry a nekompromisní dabing všech aktérů udělal z Mafii legendu a nezapomenutelnou záležitost, která i po letech baví.

Mise jsou bez hluchých míst pestře poskládány v neuvěřitelně velkém herním světě, některé lehčí, jiné zase vyžadují nekolik pokusů, a já se nemohl dočkat toho, co mě čeká v další misi - prostě bomba.

Pro: Grafika, dabing, příběh, detaily

Proti: Nic zásadního

+27 +29 −2

Tomb Raider: The Last Revelation

  • PC 75
Jestli si dobře vzpomínám, The last revelation bylo moje první setkání s kozatou Larou, která se poflakuje Egyptem.

Od začátku mě to chytilo, tutorial s juniorkou a první mise v pyramidách byly nápadité a někdy ty hádanky daly docela zabrat. Lokací byla spousta, někdy se člověk vracel zpátky a hlavně v Káhirských městských částech se člověk kolikrát ztrácel i za pomocí návodu ( který jsem tady snad použil poprvé, jako pomocníka při zdolávání jakékoliv hry ).

Ke konci se to už táhne a docela jsem byl rád, že je konec, takže hodnotím v lehkém nadprůměru.

Pro: Povedené vložené animace, spousta levelů, hezký příběh

Proti: nepřehlednost

+12

The Games: Winter Challenge

  • PC 80
Ať se propadnu do Východního Něměcka, jestli jsem tuhle zimní "olympiádu" nesmažil do zblbnutí za cenu celkového vítězství za cenu zničení tlačítka enter při dodání atletům maximální rychlosti.

Na tehdejší dobu pecka, miloval jsem skoky, biatlon, zato příšerně jsem nesnášel rychlobruslení, než jsem se naučil, jak vybírat zatáčky v druhém a třetím kole :-). Nakonec se i na nejtěžší úroveň povedlo ukořistit zlaté medaile a mohl jsem s klidným srdcem odinstalovat s mé stařičké 386ky :-)

Rozhodně hodnotím v lepším nadprůměru.

Pro: Zábava, spousta disciplín, hratelnost

Proti: chudák enter

+12

Home Alone

  • PC 60
Legendarní osamocený Kevin se samozřejmě dočkal i své digitální verze. nicméně se jedná o jednoduchou a krátkou záležitost.

Nastražování pastí pro padouchy, které má v patách a propracování se z domu je Vašim úkolem. Ničím zvláštním nenadchne ani nenabídne, takže u mě lepším průměru.

Pro: Nápadité pastičky

Proti: jedoduchost, krátký herní čas

+7

RTL Ski Jumping 2006

  • PC 75
RTL 2006 je moje první zkušenost z této zimní série.

Chvilku trvá, než člověk zmákne ovládání a někdy trápí silné "větry", ale po pár skocích se z toho stane rutina a i na největší obtížnost jsem létal jako kosmonaut a cenné bodíky a prašule za vítězství ve svěťácích i v celkovém bodování se jen hrnuly a rekordy můstků se otřásaly.

Skoky na lyžích jsou moje srdcovka ( v reálu ), takže nemůžu hodnotit jinak než v lehkém nadprůměru, v tomto žánru nejlepší simulátor.

Pro: realističnost, rozmanitost můstků, nákupy vybavení, trenérů

Proti: po čase stereotyp

+12

Dangerous Dave

  • PC 60
Zatraceně obtížná záležitost, obzvlášť v posledních levelech je to o nervy a trpělivost někdy není moje silná stránka. Bohužel maximální počet životů jsou 3 a falešné plošinky mohou způsobit nervový záchvat.

Nakonec jsem to dotáhnul do úspěšného konce, ale je to masakr na takovou stařešinu s úsměvnou grafikou a uširvoucím zvukem. Druhé pokračování bylo úplně někde jinde, jednička v lepším průměru.

Pro: nápaditost levelů, jetpack, bonusové levely

Proti: obtížnost, grafika, jednotvárnost

+10

Dangerous Dave in the Haunted Mansion

  • PC 75
Tak konečně jsem znovu objevil tuhle legendu z dětství - chlapáka Davea s brokovnicí jsem spouštěl na stařičké 386ce pod názvem Haunted.


Zadání je jednoduché : přes 8 levelů se probít přes zombky, báby vrhající nože, slizky, pavouky, duchy, vlkodlaky, frankenstreina až k poslednímu bossovi a zachránit kámoše.

To vše za pomocí ládovací brokovnice na osm nábojů, hbitých prstů a postřehu. Celkem se dalo projít hladce, s vyjímkou levelu 7, kde jsem několikrát zařval a prásknul vzteky do stolu - pěkná retro vzpomínka v lehounkém nadprůměru.

Pro: ovládání, pestrost monster

Proti: krátký herní čas

+13

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer

  • PC 75
V osmém díle mého oblíbeného světa Might and Magic nastává výrazný posun ve volbě skupiny ( což jsem kvitoval, hlavně když s námi putoval Drak ), nicméně zbytek jede na starém známém enginu.

Kdo by čekal, že se grafika někam výrazněji posune, bude zklamán stejně jako já - dungeony už nebyly tak pěkné, a obecně všechny 4 lokace rovin mě vůbec nebraly a nakonec jsem byl rád, že je konec i díky tomu, že obtížnost hry šla oproti předešlým dílům zase o něco málo níže.

Ve výsledku lehounký nadpůrměr, ale jen o fous, starší sourozenci u mě rozhodně lepšími kousky.

Pro: Skládání skupiny, spousta předmětů

Proti: Slabší dungeony, grafika, příběh

+8

Wacky Wheels

  • PC 85
Legendrání Wacky Wheels, aneb zvířecí závody v bugínkách.

Při závodění možnost akcelerace, protivníků se dá zbavit střílením ježků, ďábelských hlav, pouštěným zákeřných olejových skvrn, to vše za honbou celkového vítěze, perfektní zábavou byl splitscreen

Já jsem závodil zásadně s žraločí hlavou a dodnes vzpomínám na tuto legendu, nedávno jsme dali match se synem, zábava na dlouhou dobu.

Pro: Zábavnost na dlohou dobu, nápaditost, prostředí

Proti: krátký herní čas v single módu

+14

Golden Axe III

  • PC 70
Třetí pokračování magické sekyrky hodnotím o pár procent výš než starší sestru.

Přibylo pár postav navíc, kouzla se vrátila do původní podoby z dílu 1,grafika postoupila o kousek dál a hra se trochu prodloužila.

Přesto možnost lákat příšery do děr a propastí a zbavit se jich bez boje zůstala a nedá moc práce dokončit misi.

Pro: Cesta ke konci může jít několika směry

Proti: Nízká herní inteligence protivníků, krátký herní čas

+7

Golden Axe II

  • PC 60
Stará dobrá zlatá sekyrka. Druhé pokračování rubačky s gobliny, kostlivci, obrněnými bezhlavými rytíři a další havěťí je nakonec poměrně jednoduchou záležitostí.

Po pár pokusech, kdy jsem byl vykostěn ve vyšších levelech, jsem prosvištěl s trpajzlíkem až k samotnému bossovi a nemilosrdně jsem s ním zatočil.

Ve výsledku to vidím, i s dávkou nostalgie, na lepší průměr.

Proti: Krátká herní doba, hloupounká herní inteligence

+6

Commandos: Strike Force

  • PC 85
Commandos byli ve své době první pořádnou hrou v žánru a v konkurenci s Call of Duty bych volil právě je a mě bavili už od prvního intra.

Mise jsou namíchány velmi nápaditě s rozličnými způsoby zneškodnění fašounků. Od nepozorovaného plížení a zneškodění k sniperrským soubojům až po nekompromisní obranu ruin měst a břehu řek, to vše na pozadí skvělé hudby a povzbuzování soudruhů důstojníků.

Grafika slušná, náročnost vyšší, některé mise daly pořadnou fušku, aby byly splněny za vytoužených 5 hvězd a několikrát jsem měl pocit, že jsem s nimi frontě.

Pro: nápaditost, grafika, realističnost

Proti: kratší herní doba

+14

Dyna Blaster

  • PC 70
Téměř po 30-ti letech od vydání jsem dostal do rukou pokračování praotce Bombermanů s retro konzolí zakoupenou v roce 2022. Políbený jsem byl dosud jen starším Dynablasterem, který samozřejmě pracuje se stejnou myšlenkou labyrintu, překážky se dají odstranit nakladenými doutnajícími dělovými koulemi a nesmí chybět prapodivné entity branících v cestě za dalšími úrovněmi.

S pomocí vylepšení ( časovač je naprostá BOMBA ), skrývajcími se pod určitými překážkami se dají průchody urychlit, protože levelů je úctyhodných 50 a ke konci jsou protivníci už ve značném počtu – 70 %

Pro: Zábavnost

Proti: Hrací doba, stereotyp

+6 +7 −1

Diablo II

  • PC 95
Legendární Diablo 2 bylo vysoce návykové - krásné prostředí, nápaditá monstra minibossů a bossů, hezká kouzla, no prostě 95% jak vyšitých, diskutující už vše popsali, jen bych se opakoval.

Pro: Grafika, nápaditost, hudba, portály

Proti: Nic mě nenapadá

+5 +11 −6

Need for Speed: Porsche 2000

  • PC 85
Za mě dosud nejlepší díl ze série. Výborná grafika, skvělé oba módy, lokace, obtížnost tak akorát.

Pro: Grafika, hratelnost, zvuk

Proti: Opakující se lokace

+4 +8 −4

Might and Magic VII: For Blood and Honor

  • PC 85
V mých očích je sedmička o fousek slabší než číslo VI., jinak pracuje na stejném principu, akorát dává více svobody a dohrání je snazší. Čekal jsem jiné než androidí zakončení, nicméně pořád jde o skvělou věc.

Pro: Příběh, postavy, nápaditost

Proti: Konec

+8 +10 −2

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

  • PC 90
První z devadesátkových her, kdy jsem objevil svět RPG. Hromada dungeonů, různorodá havěť, levelování družiny, cestování lokacemi ... no prostě paráda hned na první pokus a spousta příjemného herního času. Náročnost zejména na začátku těžší, ale postupem času díky kouzlům a získaným artefaktům snesitelnější. Nečekaný konec je příjemným zakončením.

Pro: Rozsáhlost, hudba, nápaditost

Proti: Nic zásadního

+10 +12 −2