Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Centurion: Defender of Rome

  • PC 60
Tahovky určitě nejsou úplně můj nejoblíbenější žánr, no v rámci doplnění mezery staroušků jsem do toho římského vojevůdcovského boje šel a nebylo to úplně marné. Destrukce nepřátelských vojsk v rámci bitev docela slušná, můžete si vyzkoušet v gladiátorksé zapásy nebo vydělat zláťáky v závodech vozových spřežení - 60 %
+6

Alien: Isolation

  • XOne 90
Kdo nezná zubatého xenoforma jakoby ve světě sci-fi neexistoval - ten kdo má v oblibě filmovou sérii, bude s Alien Isolation maximálně spokojený jako já, protože dostane velkou porci zábavy, skvělou hratelnost, perfektní zvukovou stránku, vypiplané detaily a hlavně intenzivní feeling stát na špičkách a nevědět, odkud se ten kyselinový hladovec vynoří a kousne si do Vás, případně Vás hodlá sejmout úslužný Dříč Joe a jeho " Why not ask me about Sevastopol´s safety protocols ?"

Tvůrcům se prostě povedlo uvěřitelně a hlavně pokorně a respektem k předloze trefit prostředí obou prvních filmů Scottova a Cameronova, kdy se děj odehrává ve skvělých interiérech kosmické stanice, kde to vrže, skřípe, cinká, hučí, plížíte se průlezy, hledáte úkryt ve skříních, pod stoly a temných koutech raději ani nedýcháte. Kolem dokola je ale mimo Alijéna spousta dalších hádanek v podobě zamknutých dveří, hacknutí terminálů, odvařování kovů a bezpečnostích kódů, o zábavu má chudák údržbářka Amanda Ripley postaráno.

Nejvíc mi zůstala v paměti mise 14 v a poblíž reaktoru, kdy při plížení se zaslizovatělými tunely narazíte na klubající se facehuggery toužící obejmout Vaši tvář, a které je nutno zlikvidovat plameným hněvem a modlit se, aby náplň nedošla, když doběhnou starší, odrostelejší soukmenovci zkontrolovat, co to tam tropíte.

Sumasumárum kousek od vrcholu, ale naprostá spokojenost, těžko se bude překonávat - 90 %
+14

The Evil Within

  • XOne 80
Survival horor je žánr, který můžu hlavně z knih a filmů, takže volba nějakého herního kousku byla otázkou času a výběru, vyhrál Evil Within, hlavně díky povedenému obalu ala Draw me form hell od Raimiho :-)

Plíživá, krvavá atmosféra, kdy jeden neví, co ho čeká za dalším rohem - ať už zombíci, jiní krvelační zmetci nebo nápadité pasti, které postavu připraví o údy je vynikající. Stejně jako nedostatek munice, se kterou je třeba rozumně šetřit a na druhou stranu rozmanitost zbraní - rozhodně nepodceňujte lukostříl a jeho upgrady díky návštěvám sanatoria, kde detektiv Castellanos prožívá vylepšení díky lobotomii.

Grafická stránka super, nápaditost monster a rozmanitost prostředí ( dungeonů ) jakbysmet, horší je to už se samotnými postavami a příběhem, který moc nenadchne. Závěrem chci popřát pařanům pevné nervy, protože někteří bossové jsou fakticky drsní a snad bych ani nechtěl rozmazávat, kolik mě stálo pokusů se přes několik z nich prokousat hrou dál, dávám nadprůměrné hodnocení a vzhůru za dalším pokračovním - 80 %
+9

Cervii

  • PC 55
No jo legendární červíci, kteří dokázali zabavit celou naši familii, když se tísnili prsty několika lidí na jedné klávesnice v touze vyhnout se svým "červem" ostatním soupřeům a okrajům obrazovky.

Ve své podstatě je blbůstka, která nemá kromě dobrého nápadu nic jiného - šilený zvuk a grafika, ale pro vyblbnutí v devadesátkách stačilo - 55 %
+7

Hearts

  • PC 70
V zájmu odreagování a chvilkového nedostatku kvalitní hry jsem několikrát pustit oblíbené "Hercky" ve Windows 95 v honbě za mrchou pikovou, abych použil s dovolením slova mistra Kinga z knihy Srdce v Atlantidě.

Tahle karetní hra a její pravidla byla pro mě naprosto neznámá, takže chvilku trvalo než jsem pochytil počítání a začal jsem protivníky porážet a dokonce jsme si s kámošema přenesli na pár pivních dýchánků karty i do hospody - jako oddychovka úspěšná a rozhodně lepší než hledání min - 70 %
+10

Limbo

  • XOne 80
Limbo je překvapivě povedenou a miloučkou plošinovkou, která ač v nenáročném,minimalistickém prostředí bez vytuněných intro videí a našlapené grafiky, nabízí skvělou zábavu.

Černobílý svět předkládá před putujícího hrdinu, který se probere v pustém černočerném lese, překážky jak z masa a kostí, tak mechanické nebo (anti)gravitační a hráč musí použít nejen logické závity a zapojit i zrak a sluch, který je mnohdy důležitou součástí úspěšného pokoření levelu, jinak čeká na panďuláka mnohdy drsná, ale vždy okamžitá smrt.

Některé pasti a nástrahy se dají intuitivně vyřešit, u některých si chudák poutník několkrát protrpí pády ze strázů, zamordování hmyzem či třeba rozmašírování kotoučovou pilou, než přijde na správný tah, a třikrát jsem musel použít nápovědu a až po ní jsem si řekl no jó, jasně, takhle to mělo být.

Vytknul bych dvě věci - za prvné bych uvítal méně mechanického a přidal více přirozeného/ přírodního prostředí hlavně v druhé polovině a za druhé mě velmi zklamalo nijaké zakončení a vlastně celkové (ne)vyznění - 80 %

Pro: prostředí, zvuky, nápaditost hádanek

Proti: krátký herní čas, zakončení

+15

FIFA 19

  • XOne 75
Hned na začátek musím zmínit, že poslední vydání mnou odehraného čutacího šílenství proběhlo jářku před 6-ti lety u série PES 2014. Je jasné, že za tu dobu proběhlo spoustu finále a naše reprezentace šla s kvalitou lehce nahoru a já můžu říct, že se herní vývoj zase posunul o pár metrů dopředu.

Nemůžu posoudit, jak moc je hra bohatší oproti svým předchůdcům z posledních dejme tomu 5-ti let, ale určitě se mi líbil mód Journey, který jsem se všemi třemi aktéry projel do konce ( sice někdy už to trochu bylo do zblbnutí stejné, ale bavilo ) přirozené pohyby hráčů, nahrávky a celkový pohyb mužstva ve formacích. Horší je to už se střelbou, kdy úspěšně napálíte do konstrukce tak 2 střely z 10-ti, zato z centru se málokdy minete při dobrém načasování.

V rámci kariéry jsem se taky dokázal slušně zabavit a po čase přetavit úspěšnou bilanci v klubu do nároďáku a šupky dupky na mistrovství kontinentů. Oproti hokejovému konkurentovi nabízí FIFA víc herních módů, takže za mě slušný naprůměr a uvidíme co další edice - 75 %
+8

Pinball FX3

  • XboxX/S 90
Naposledy jsem Pinball hrál ještě někdy v rámci Windows a musím říct, že tato verze je rozhodně to nejlepší, co jsem v tomto žánru kdy hrál. Strávil jsem nad plněním challengů spoustu hodin a překonávání cifer, postupné objevování nejvhodné taktiky a různých bonusových miniher mě spolehlivě zabavilo a dovádělo k šílenství v situacích, dky ta kulatá mrcha propadávala v těch nejnevhodnějších chvílích.

Kompletně jsem odehrál jen dva stoly v nabídce, bohužel rád bych zkusil i ostatní, ale kupovat si stůl za 300 kaček mi přišlo trochu ( ikdyž jsem to chvíli vážně zvažoval ), ale to nic nemění na faktu, že graficky, herně a chytlavosti je hra bezkonkurenční - 90 %
+8

Wolfenstein: The New Order

  • XOne 85
Hodně povedené pokračování legendy mezi střílečkami - B..J. Blazkowicze kosícího nácky v děsivých labyrintech 3D světa - studiu Machinegames se podařilo z tohodle námětu přivést na svět opravdu uspokojivou záležitost, kde všechny ty roztomilosti prapředka jsou povzneseny na úplně jinou úroveň.

Vizuální stránka je moc líbivá, každá z lokací pestrá, originální a vytuněná, prakticky se nestane to, že by jeden bloumal v jednotvárných, opakujících se vzorcích. Zvuková stránka povedená jakbysmet, od zvuků střelby po hard doprovod v průběhu akce, tady panovala naprostá spokojenost a povedený příběh se spoustou reálných detailů v rámci vložených videí s jedním překvapivým pelešením - nevídané :-)

Co se týče kvality palných zbraní - tady panovala spokojenost s vyjímkou energetických blasterů u kterých mě neustálé dobíjení docela vysíralo a taky si nemůžu odpustit výtku k arzenálu, který dovolí sekáči s ostrou bradou tahat po kapsách veškerý arzenál včetně granátů.

A ještě pár slov k protivníkům - IQ vojáků docela obstojné, head shot a zneškodnění nožem na několik způsobů dost ooool, potěšily mě vizuály a agresivita robotických psů, kteří párkrát mou pumpu vyděsily, jediné co bych osekal byly roboti a jejich zneškodňování.

Suma sumárum příjemné překvapení a pochvala za dobře odvedenou práci vývojářům - velmi silný nadprůměr 85 %
+19

NHL 21

  • XOne 70
Hned na začátek musím zmínit, že poslední vydání mnou odehraného ledového šílenství proběhlo jářku před 16-ti u série 2004. Je jasné, že za tu dobu proběhlo spoustu draftů a kupodivu náš Jarouš stále honí gumu, ale nemůžu říct, že by se vývoj od té doby k přebalu s vousatým bohatýrem Ovechkinem posunul do závratných výšin.

Nemůžu posoudit, jak moc je hra bohatší oproti svým předchůdcům z posledních dejme tomu 5-ti let, určitě se mi líbil mód střídání, přirozené pohyby hráčů, hodnocení střídání ve smyslu obdržených bodů za hity, bloky a samozřejmě kanadské bodíky, trenérské výzvy a rozhovory s vybraným jedincem, nicméně pořád se dají góly dávat poměrně lehce ( s vyjímou střely s nápřahem, kdy jsem měl úspěšnost tak 2 % ), protože one-timer je jistota a při současné nejpopulárnější střele švihem je úspěšnost při dobrém zamíření docela slušená a tak jsem poměrně jednoduše vyhrál v první sezóně co se dalo - Calder, Art Ross, Maurice Richard, Conn Smythe a Stanley cup samotný.

Pak jsem zkusil pár zápasů jako gólman, ale tady jsem moc neuspěl, brankář má propracované pohyby, ale nedařilo se mi efektivně eliminovat útočníky- pověsit tam místo mě pytel brambor za břevno a rozhoupat, výsledek by byl stejný .-). Bránit se ale moc úspěšně nedalo, pokud se mi nepodařilo někoho trefit slušným bodycheckem, tak při snaze o vypíchnutí puku jsem většinou skončil s podražením za 2 minuty.

Co se týče NHL-Trees, je to poměrně zábavná záležitost v oblíbené variantě 3na3, kdy můžete hitovat ostošest a snažíte se přehrávat soupeře i v podobě zamaskovaných zvířat v erbech týmů. Co se týká mezinárodního okénka, jediné zastoupení je Champions league, žádné turnaje pod národní vlajkou, což je škoda, protože hnedle bych tam vrazil o pár procent víc, protože jakmile jednou vyhrajete, zábava je možná snad jen v soubojích on-line - 70 %
+7

Uncharted: Drake's Fortune

  • PS4 80
Uncharted : Drake´s fortune je moc povedená věc a přesto, že raději hraju hry na PC, je třeba jít už v pokročilém věku s dobou a konečně s pořízenou konzolí taky vyzkoušet tento rozměr a první dobrodružství Nathana Drakea je mou první dokončenou záležitostí.

Díky tomu, že série Tomb Raidera je mou srdcovkou, bylo volba konkurenta v kalhotách daná a musím říct, že mě pátrání po pokladu El Dorada moc bavilo - hra má super příběh, solidní postavy, krásné prostředí jak exteriérů, tak i interiérů. Samozřejmě u adventury je nezbytné plnění hádanek ( ty pravda nejsou nejsložitější ), prolézačkami a ručkovačkami se můžete trochu zapotit a vložené mezihry na skůtru nebo v jeepu potěšily.

Nathan, Elena a Sully hláškují ostošest, ale abych je nechválil - těch stříleček a záplav nepřátelských týpků bylo na můj vkus pro tento druh příběhu zbytečně moc, hádanek mohlo být naopak víc a odfláknutý konečný souboj taky nepotěšil - ale já se vesměs bavil a dávám solidní nadprůměr s těšením se na další Drakeovo dobrodrůžo - 80 %
+18

Giants: Citizen Kabuto

  • PC 80
Giants jsou jednou z těch nejoriginálnějších her, svým pojetím, nápadem a atypickým humorem, který výrazně obohacuje příběh ( alespoň v první polovině ) patří určitě k tomu lepšímu, co jsem v tomhle žánru vyzkoušel.

Největším přínosem je samozřejmě možnost hrát za různé rasy a různým plněním úkolů osvobodit tento svět od Sea reaperů, jejjch mazlíčků tunelářským reaperů a další havětí, které mozky vývojářů stvořily.

V první, nejpovedenější třetině hrajete postupně astronauty Meccy, kteří touží po nekonečné párty na planetě Majorca, ale nejdřív musí pomoct nebohým liliputánským Smarties ( hláškujícím jako o život ) a přitom všem likvidování entit se dopouští například mimodruhových záletů.

V druhé části v těle reaperky Delphi je zase hlavní cílem probít se přes soukmenovce až k šílené vlastní matce a napravit ji - tady mě zase dostaly kluzácké závody ala Star Wars, které výrazně zpestřily celou tuhle část.

No a v poslední třetině konečně dostanete možnost, vyzkoušet si mocný život Kabuta na druhé straně barikády, řádícího ve vlastních řadách - tahle část byla nejslabší, chyběly vložené "filmečky" mezi misemi, které už byly dost stereotypní. Ve výsledku se ale jedná o příjemnou, originální věc a těch 80 % si rozhodně zaslouží.
+11

Hitman: Codename 47

  • PC 60
Dojmy z prvního dílu holohlavého asasína jsou tak nějak na půlce. Jak píší kolegové diskutéři největší pozitivum je v samotném námětu a podání jednotlivých misí, kdy většinou nejde o bezhlavé střílení protivníků, ale spíš promyšlené, utajené likvidování jednotlivých cílů.

Negativum za mě bylo jednoznačně krkolomné ovládání, fakt, že většina IQ protivníků se dá popsat jako, že nejsou nejostřejší tužky v penálu a hlavě jejich neomylná bystrozrakost a střelba, to vše za nemožnosti ukládat v průběhu mise, tady lítaly všichni živočichové.

Za mě je lepší průměr, pokud si dobře pamatuju, další z dílů se mi líbily víc - 60 %
+12

Commander Keen Episode 4: Secret of the Oracle

  • PC 80
Čtvrté pokračování astronauta putujícího galaxiemi je možná tím nejpovedenějším z celé série Commander Keen. Poprvé s možností save game v průběhu levelu, takže odpadlo hrozné klení při eliminaci neohroženého zachránce.

Trochu bizarní, ale nápaditý svět, kde se putuje vzduchem, ledem, vodou, tropy ( podivná planeta, že ? ), opět s novou dávkou nových příšer a sběratelských předmětů, které mají zhatit záchranu tentokrát několika kmenových stařešinů ( druidů ).

Skákačka jak má být, na normální obtížnost se dala v pohodě dokončit během pár hodin a tímto uzavírám kompletní sérii a říkám děkuji - 80 %
+10

Elvira: Mistress of the Dark

  • PC 80
Elvíra je jednou z těch mála starších vykopávek, která mě úplně minula, nedostala se mi prostě do pazourů, což nechápu, protože to vůbec není špatná záležitost-

Ponurá atmosféra, vynalézavé způsoby smrti a celková dost těžká obtížnost přidaly spoustu zábavy na několik odpolední a přemýšlení, jak tu mchu dostat ( ještě, že se pamatovalo na možnost savovat ). Čert vem trochu kostrbaté ovládání a celkovou orientaci, klady to vynahradí, takže za mě rozhodně na tu dobu pecka, když to srovnán s konkurencí - 80 %
+7

Age of Empires II: The Age of Kings

  • PC 85
Ač nejsem fanouškem strategií, je Age of Empires II světlou výjimkou a můžu potvrdit, že jsem nad ní strávil spoustu hodin času, někdy k uvztekání, když mě CPU jednotky ničily mou pracně budovanou civilizaci, ale většinou to byla zábava a napětí.

Hra je úžasně hratelná a propracovaná od získávání surovin, přes vývin technologií v jednotlivých epochách až k tomu podstatnému, oč tu kráčí - tvorbě útočných jednotek ať už ve formě vojsk, tak loďstev a obléhacích strojů, to vše vyžaduje pozornost hráče, protože důležité dění se může odehrávat na více místech mapy.

Samozřejmě nejvíc jsem si užil plnění jednotlivých misí v rámci historických událostí, kdy jsem měl možnost vyzkoušet si mít v moci vývoj jedné z civilizací a plnit dílčí úkoly až k devastaci protivníka - 85 %

Proti: UI byla na nejtěžší úrovni nehratelná - u mě :-)

+13

Commander Keen 6: Aliens Ate My Baby Sitter!

  • PC 70
Poslední vesmírné dobrodůžo astronauta Keena se důstojně rozloučilo s touto sérií a já musím vývojáře pochválit, protože po nevýrazném díle pátém to kvalitou připomínalo díl čtvrtý.

Přibylo pár změn v rámci nových entit nepřátel, výtahovek které je nutno oživit přepínacími pákami, vizuálních změn vstupů do levelů v podobě domečků ale hlavně možnost save game v průběhu levelu, což ušetří nervy nejednoho pařana.

Zakončení rozhodně důstojné když bych rozebral final level a proto dávám lepší průměr - 70 %
+8

Tom and Jerry: Yankee Doodle's CAT-astrophe

  • PC 40
Primitivní arkádička, která má za úkol jediné - krátkodobě pobavit, větší ambice nemá. Škodolibý nejznámější myšák musí potrápit stejně slavného kocoura v rámci několika miniher, nicméně jak graficky, tak herně je to jedna z těch nejslabších kusů a po pár kolech na férovku mě to přestalo bavit.

Ale je jasné, že se dostala na spoustu tehdejších 286tek a my byli rádi, že je zase něco nového k dispozici, takže dávám shovívavých 40 %
+6

No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way

  • PC 85
Pokračování povedené žánrovky, která krásně vystihla atmosférku špionážných bondovek a podobných kousků v rámci 70-80. let. Hlavním hrdinou není agent s mohutnou bradou typu Seana Conneryho, ale lepá děva v uplém oblečku, která nezná slitování.

Spousta špiónských vychytávek ve smyslu třeba zapalovače, který se dá sestrojit do mini svářečky, hromada dalších gadgetů hru obohacuje a nedělá z ní tuctovou střílečku, stejně jako rozmanitost úkolů, spousty zbraní s různým typem munice - dum dum kulky nebo uspávačky třeba, proplížení se kolem vojáků bez spuštění alarmu apod.

Tento díl má u mě povedenější příběh, samozřejmě grafika se hodně posunula a bavil jsem se daleko víc, jediná věc, která otravovala, bylo neustálé prohledávání šuplíků, kdy to trvalo na můj vkus moc zbytečně dlouho, ale jinak mě to bavilo, skvělý hlášky nejenv indickém prostředí a ani neva, že hrdinou je zlobivá holka - 85 %
+24

Loom

  • PC 70
Další z prastarých adventurek, která pravděpodobně seděla na hard-discích většiny hráčů devadesátek. Nenáročná, místy vtipná, co potěšilo byla logičnost hádanek na rozdíl třeba od Opičího ostrova nebo Indiana Jones, kdy indicie někdy nedávaly smysl a bylo nutné hrabat se v inventáři plném předmětů.

Ve výsledku bych to viděl v lepším průměru i těch 30-ti letech je to hratelné a svět tkalců dokáže zabavit - 70 %
+1 +3 −2

Test Drive III: The Passion

  • PC 45
Třetí pokračování série Test Drive bohužel nepřineslo žádné nadšení, jediné co se dá hodnotit pozitivně jsou generované obrázky aut, jinak bohužel i přes povedené přidané věci jako světla, autorádio, uzavírky atd... má hra zásadní problém a to je OVLÁDÁNÍ - v zatáčkách zaručeně letíte mimo vozovku, stačí jen napatrně necitlivější dotyk na klávesnici - takže za mě 45 % a radši běžte na STUNTS - 45 %
+6

The Operative: No One Lives Forever

  • PC 80
Povedená žánrovka, která krásně vystihla atmosférku špionážných bondovek a podobných kousků v rámci 70-80. let. Hlavním hrdinou není agent s mohutnou bradou typu Seana Conneryho, ale lepá děva v uplém oblečku, která nezná slitování.

Spousta špiónských vychytávek ve smyslu třeba zapalovače, který se dá sestrojit do mini svářečky a spousta dalších gadgetů hru obohacuje a nedělá z ní tuctovou střílečku, stejně jako rozmanitost úkolů, spousty zbraní s různým typem munice - dum dum kulky třeba, proplížení se kolem vojáků bez spuštění alarmu

Samozřejmě taky narazíte na některé nedostatky v chování UI, ovládání vozidel a místy protivného alarmu, který Vás provází zbytkem levelu, ale ve výsledku je to fajn kousek v nadprůměru, už se těším na druhý díl - 80 %
+18

Perestroika

  • PC 40
Stařičká blbinka o jakýksi příšerkách skákajících po zmenšujících se leknínech z jednoho konce obrazovky na druhý. O nic převratného se nejednalo, takže opravdu podprůměrná záležitost, která se i přes svou slabost záhadným způsobem zapsala do mé paměti - 40 %
+4

Commander Keen Episode 5: The Armageddon Machine

  • PC 70
Další pokračování hopsajícího astronauta navazuje na předchozí díl a nese se ve vyjetých kolejích předchozími díly.
Úkolem Keena je sabotovat vesmírnou kocábku, což obnáší zničení čtyř generátorů v libovolném pořadí.

Za mě nápaditější grafika i nové podoby nepřátelských entit v podobě elektrizujících psů a "yettiů" (jak jsem si je nazval), masivních robotích strážců a jejich malých expolodujících poskoků a třeba rotujcích šmelocovacích hrotů - tyhle změny mě bavily a potěšily, 2 nebo 3 levely byl hodně náročné na počet opakování nutných k dokončení, vzhledem k absenci save game v průběhu úrovně ... ale to je stará známá věc v této sérii.

Na druhou stranu ale zase ubylo levelů a zarazila absence boss fightu na konci, takže ve výsledku dávám silný průměr a těším se na další galaktickou výpravu v díle šestém - 70 %
+5

Xenon

  • PC 60
Xenon je střílečkou, kterou jsem v rámci DOSu boxu hrál až v novodobé éře ... kvalita odpovídá stáří, nic převratného se neudálo, střílení do čtyř směrů a možnost power-upů kocábky při dostatečném množství zlikvidovaných nepřátel - za mě solidní průměr - 60 %
+3

Atomix

  • PC 70
Jedná se jednu z těch nejstarších logických her podobná soko-banu ( ten byl povedenější ), v této verzi jde o to, přetavit molekuly prvků z návodu do stejného vzorce na ploše.

Aby to nebylo tak jednoduché, soupeřem je především čas, ale jakmile jednou pochopíte logiku, dá se po několika pokusech profrčet všemi levely, takže za mě solidní lepší průměr - 70 %
+4

Alien Breed

  • PC 65
Alien Breed je kupodivu záležitostí, která mě v mládí naprosto minula a dostal jsem se k ní a její verzi na PC až teď. Solidně zpracované prostředí s temně podbarvenou hudbou a labyrintech hemžícími se Scottovskými vetřelci.

V několika levelech jde většinou a zničení různých cílů za pomocí Vašeho blasteru či co to je a rozumnému hospodaření s kličemi, které otevírají jednotlivé místnosti - samozřejmě jen do doby než přijdete na to, že se s vydatnou pomocí munice dají po pár chvilkách rozstřelit - což mi chvilku trvalo a stálo mě desítky minut bloudění ve snaze najít další vstupní předmět.

Suma sumárum povedená, nenáročná věc, takže lepší průměr - 65%
+6

Xenon 2: Megablast

  • PC 70
Další z řady kosmických stříleček, kterých se tenkrát vyrojila hromady. Docela tvrdá úroveň hry vyzkouší trpělivost a klávesnici nebo joystick nejednoho plejera.

Pět levelů je tak akorát dost, potěšilo couvání a zaleskla se slza v koutku při vzpomínce - za mě lehce pod nadprůměrem - 70 %
+4 +5 −1

Jazz Jackrabbit

  • PC 70
Hlodavec Jazz je další z legendárních kousků, které kolovaly pravděpodobně všemi cumpjůtery devadesátek a ten můj nebyl samozřejmě vyjímkou.

V šesti levelech této meziplanetární adventurky, ne nepodobné prehistorkovi, jde o prostřílení se všemožnou, nejen želví, havětí a při tom sesbírat nějaké ty předměty, různorodé náboje a sem tam i extra život v podobě mrkví či zaječích hlav.

Každý level má pod sebou další podlevely, na konci každého z nich čeká boss a pokud se propracujete až ke konci a sejmete posledního hlídače, dostane se Vám odměny v podobě hlodavčí princezny s kterou můžete zplodit potomstvo - pohodových 70%
+9 +10 −1

FreeCell

  • PC 55
Ze všech karetních her, které Windows nabízí je u mě FreeCell rozhodně nejmíň zábavný a po čase se dostaví stereotyp a nuda. Motivaci dokončit všechny možné varianty jsem nenašel, takže dávám lehce lepší průměr - 55 %
+4 +5 −1

Prince of Persia

  • PC 75
Putování Perského prince labyrintem chodeb až k vytouženému objetí s lepou děvou bylo nedílnou součástí každé 286 nebo 386 v devadesátkách a můj stroj nebyl výjimkou.

Hodina času byl limit na splnění tohoto úkolu, samozřejmě jednotlivé levely bez možnosti save game, takže stačil jeden chybný skok do neznáma, nebo propadliště či ostrý výpad strážce a veškerá snaha vyšla vniveč a vzteky by jeden tu klávesnici rozmlátil naprdť - hlavně díky opožděné reakci tlačítek na dění na obrazovce.

Jedna z těch nezapomenutelných záležitostí i po desítkách let kupodivu hratelná a zábavná, jakmile se rozjede úvodní level, hned se vybaví všechny vzpomínky - 75 %
+13

Spear of Destiny

  • PC 75
Když byl vydán další díl "Wolfensteina", nemohl jsem u toho samozřejmě chybět. Ne že by přinášel něco zásadního ve smyslu vylepšení, Spear of Destiny pracuje se stejným prostředím a zákonitostmi jaké jsou známé z předchozího vydání

Takže se opět couráte labyrinty chodeb, otevíráte železné dveře a za nimi kosíte všechny možné verze nácků, od notoricky známých až po nově přidané zelené výtvory šílených vědců a snažíte se sbírat uloupené poklady nejen za tajmými místnostmi.

Pár nových bossů příjemně obohatilo příběh, já jsem byl spokojený, protože jsem dostal co jsem čekal a odměnou bylo dokončení s Kopím osudu v ruce - 75 %
+10

System Shock

  • PC 60
Bohužel nesdílím nadšení ostatních hráčů, tenhle kousek mě zklamal, asi to bude tím, že v mládí mě to prostě minulo a je možné, že bych býval zpíval jinou písničku, ale ... Děsná grafika, zpracování a hlavně ovládání bylo oříškem ... neupírám hře výbornou atmosféru a nápaditost zbraní, ale mně to prostě nesedlo, takže 60 %
+3 +5 −2

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

  • PC 65
Dobrodružství slavného archeologa práskajícího bičem samozřejmě nemohlo minout i herní svět a tak nám vývojáři tenkrát představili i scénáristicky věrnou kopii Spielbergova filmu. Překvapením je slušná grafika a zase naopak nudná zvuková stránka věci, ale nejzajímavější vzpomínkou byla možnost dát Adolfovi jednu čuni :-)

Jinak hratelnost celkem v průměru, hra nabízí možnost buď všechno okecat nebo vymlátit pěstma, ale co je vyloženě na pěst je lov pozic jednotlivých předmětů, člověk musel klikat na všechno podezřelé ... no ale to je prostě nemoc adventurních vykopávek - 65 %
+4

Disney's Duck Tales: The Quest for Gold

  • PC 70
Souboj nenasytné strejdy Skrblíka s odvěkým soupeřem Hamounem o to, kdo zaplní trezor větším množstvím prašulí. Kačerovi se zálibou v plavání ve žluťáscích pomáhá při těchto závodech zbytek známé drůbeží smečky - trojice rozpustilých synovců a pilot, který vlastně nikdy nepřistál - Rampa McKvák.

Spousta miniher zpestřuje hru - fotografování, létání, horolezectví atd .., náročnost poměrně vysoká a hard obtížnost prakticky nehratelná, ale za mlada jsem u toho strávil spoustu času, takže dávám lepší průměr - 70 %
+4

Solitaire

  • PC 50
No jo, legendární Solitaire, neoddělitelná součást prvních pár edicí Windows - těžko se spravedlivě hodnotí, přestože jsem nad ním strávil spousty času.

Samozřejmě jsem valil Las Vegas počítání, velkou škodou bylo, že nešlo ukládat hru a s každým novým spuštěním se zase rozdalo do -52 a já tak toužil ty krupiéry odíral a odírat ... no bohužel po pár seancích omrzí a stereotyp se nutně dostaví, takže to zkusím snad spravedlivě na 50 %
+8