Čtvrté pokračování série Amnesia, tentokrát zasazeno do období první světové války. V kůži francouzského vojáka Henriho Clémenta jste zůstal jako jediný uvězněný v opuštěném bunkru. S omezenými prostředky se pokoušíte odhalit zdejší záhadu a najít cestu ven. Ve tmě na vás ale číhá noční můra, ďábelské monstrum sledující každý váš krok.
Oproti předchozím dílům přináší The Bunker částečně náhodně generovaný svět, který dynamicky reaguje na vaše akce. Díky tomu je všudypřítomná hrůza mnohem méně předvídatelná. Pro vyrovnání šancí máte tentokrát k ruce zbraně a dokonce crafting systém. Bude to stačit, abyste unikli z bunkru? Čas běží.
Sakra ale je to fakt dobré, takhle mě hra už dlouho nevtáhla. Vážně survival jak prase, zde má člověk vážně pocit že je jen malá bezbranná myška, která se snaží nějak přežít a hlavně nedělat pokud možno příliš hluku. I když postupně už se začínám čím dál tím více cítit jako Tom Hanks ve filmu Trosečník těsně předtím než se dostal z ostrova :). Tj. postupně ten survival skill a suroviny k přežití prostě nabudete a jde to hnedle jinak...
Ale překvapivě to ani není kdovíjak snadná záležitost, původně jsem to bláhově rozehrál na hard a když jsem zjistil, jak krátce vydrží zapnutý ten generátor, tak jsem to hned přepnul na normal :). Přeci jen Frictional nikdy nedělal kdovíjak extra obtížné hry a se Somou a dalšími to šlo obtížnostně úplně k nule, ale tohle fakt moc lehké není, ten netvor dokáže být docela solidně agresivní a hlavně dost nepředvídatelný, surovin je málo (alespoň těch, které zrovna potřebuju) a s možností savovat jen uprostřed bunkru to není žádná procházka :).
Ale překvapivě to ani není kdovíjak snadná záležitost, původně jsem to bláhově rozehrál na hard a když jsem zjistil, jak krátce vydrží zapnutý ten generátor, tak jsem to hned přepnul na normal :). Přeci jen Frictional nikdy nedělal kdovíjak extra obtížné hry a se Somou a dalšími to šlo obtížnostně úplně k nule, ale tohle fakt moc lehké není, ten netvor dokáže být docela solidně agresivní a hlavně dost nepředvídatelný, surovin je málo (alespoň těch, které zrovna potřebuju) a s možností savovat jen uprostřed bunkru to není žádná procházka :).
Pro: inovace, immersive sim, nutnost přemýšlet, rozumná délka, atmosféra, hutnost, emergentní gameplay
Proti: na poměry Frictional Games slabší příběh