Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Darkwood

73
4 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.07.2017 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.darkwoodgame.com/
Hra se odehrává v částečně otevřeném světě, kde si hráč zpřístupňuje nové oblasti postupem v příběhu. K přežití je nutné využívat systém craftingu, chytře plánovat svou strategii díky střídání denního a nočního cyklu nebo využívat obchodu s NPC postavami. Vaše postava bude nabírat sílu skrz získané dovednosti, bude se moci plížit a nebo soustředit na kontaktní boj, při kterém lze využít jednu z mnoha zbraní povalujících se v temném lese. Soubojový systém tak připomíná titul Hotline Miami avšak v ponurém hororovém hávu.

Přes svou jednoduchou grafiku slibuje titul děsivou atmosféru spočívající v osvětlování úzkého kuželu oblasti světlem baterky. Ve hře nenajdete žádné ukazatele úkolů - budete nuceni spoléhat na vaše smysly. Čekají vás záludné volby, které ovlivní místní svět a jeho obyvatele. A pamatujte... nevěřte každému!

Tvůrci se během tvorby hry inspirovali tvorbou osobností jako je David Lynch, bratři Strugačtí a Stanisław Lem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Všímám si, že už dlouho bojuji s délkami her. Zatímco však ostatní brojí proti jejich krátkosti a tvrdí, že "za našich mladých let takhle krátký nikdy nebyly", já mám problém opačný. Běžně si víc užiju intenzivnější párhodinovou sranda-hru, než epické stohodinové RPG (často plné vaty). No, a Darkwood spadá do kategorie těch zbytečně dlouhých her. (14 hodin a to jsem dost spěchal)

Hře nemohu upřít skvělou atmosféru plnou surrealistických výjevů a tísnivý pocit zmaru. Gameplay je také v pořádku: panáček se dobře ovládá, crafting je přehledný a ve hře přítomný fog of war přidává na atmosféře. Gameplay však není natolik bohatý, aby vás u hry udržel tak dlouho a ani prostředí se do konce hry výrazně nezmění. Všude je stejně hnědo. Stručně řečeno, první hodina hraní je úplně stejná jako zbytek hry. Je to ale špatně? Určitě ne, délka hry by tomu však měla odpovídat. Proč myslíte, že kampaně Call of Duty nepřesáhnou osm hodin? Proč walking simulátory trvají max dvě hodinky? Ve výsledku mám tak s Darkwoodem stejný problém jako kdysi s Darkest Dungeon: Výborná hra, která mě však v půlce přestane bavit, protože mám pocit, že jsem v ní viděl všechno. Zcela upřímně nebýt herní výzvy, tak bych Darkwood asi ani nedohrál.

6. bod herní výzvy 2018 (hardcore)
+15+15 / 0