Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

TwinBee

Arcade Archives TwinBee

1985
04.01.1986
1986
21.05.2004
25.01.2007
27.03.2007
08.08.2008
01.12.2010
22.09.2011
04.09.2013
26.02.2016
14.11.2018
18.04.2019
kompatibilní
63
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

TwinBee je klasický shoot 'em up, tedy pardon, cute 'em up, původně vydaný pro arkádové automaty pouze na japonském trhu. Hráč se ujímá role jakési antropomorfní rakety jménem TwinBee. Jelikož hra nabízí i hru pro dva hráče, tak se další hráč může ujmout další rakety nesoucí jméno WinBee a společně se vydat zachránit Paradise Island od padouchů.

Hratelností jde o běžného zástupce svého žánru. S raketkou lze pohybovat do osmi směrů a vašim úkolem je sestřelit vše, co vám přijde do cesty, případně shazovat bomby na nepřátele pod vámi. Probojovat se musíte celkem šesti úrovněmi, přičemž průchod vám usnadňují barevné powery-upy. Ty získáváte sestřelováním mraků, přičemž se následně objevují barevné zvony. Každá barva představuje jiný typ upgradu jako štíty, rychlost nebo útočná síla a další.

Hra později dostala porty pro různé platformy, přičemž často vycházela především v kompilacích s dalšími díly nebo s dalšími hrami od Konami. Najdete ji tak například v kompilaci TwinBee Portable (PSP), Konami Classics Series: Arcade Hits (NDS), Arcade Classics Anniversary Collection (PC, PS4, XOne, Switch) nebo ve službě Game Room (X360) či v předplatném pro Nintendo Switch. Hra později dostala remake i pro handheld Game Boy nazvaný Pop'n TwinBee (1990), ale také několik dalších her spadajících do stejného univerza.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Druhá hra z Anniversary Collection Arcade Classics klame tělem. Jde samozřejmě opět o shoot 'em up, tentokrát klasičtějšího ražení. Vaše raketa TwinBee se pohybuje zdola nahoru a vy střelbou likvidujete vše co se hne na zemi i ve vzduchu. Sbírat můžete dokonce několik power-upů v podobě zvonečků. Ty v základní zlaté barvě přidávají pouze body, ale po několika zásazích mění barvu a přináší různá vylepšení. Hra má moc pěknou grafiku, takovou barevnou až veselou. Prvních pár vln nepřátel zlikvidujete celkem lehce a dokonce i na achievement jsem dosáhl na první pokus. Druhý trval déle, ale maximálně o pět minut. Body přibývají slušnou rychlostí a první dvě oblasti jsou takto v pohodě. Pak ale přijde prudký vzestup obtížnosti a v polovině čtvrté oblasti jsem postupoval už jen díky častému ukládání. Po deseti oblastech jsem si uvědomil, že se hra už opakuje, ale díky novým nepřátelům stojí za to vydržet co nejdéle. Škoda chybějící závěrečné obrazovky, alespoň s gratulací.

Hlavním problémem je ztráta vylepšení v pozdějších fázích. Najít zvoneček a střelit do něj zhruba desetkrát než získáte stín a díky tomu vícenásobnou střelu už téměř nejde. Bez toho je ale průchod extrémně frustrující. Nepomáhá ani ztráta možnosti střelby na pozemní cíle po dvou zásazích. To sice lze opravit pomocí speciální servisní lodičky, ale ta se objeví jen jednou za život. Stál jsem tak často před dilematem zda obětovat vylepšení nebo se zkusit probít bez ničení pozemních střílen. Ani jedno není zdaleka ideální a tak nejčastěji následovalo načtení pozice a pokus projít alespoň další kousek bez poškození. Upřímně jsem rád, že je TwinBee za mnou. Je to sice dobře udělaná a zábavná hra, ale na mě už zkrátka moc těžká. Opravdu jsem rád, že je možné v rámci kolekce ukládat.
+17
  • PC 60
Jako další hru z kolekce Anniversary Collection Arcade Classics jsem si vybral Twinbee a na první pohled je vidět, že je to částečný návrat v čase. Grafika na mě působí roztomilejším dojmem, hraje příjemná hudba, raketa je o něco pomalejší a obtížnost není zase tak hrozná, jako u pozdějších her. Teda to jsem si myslel v prvních úrovních.

První úrovně jsou totiž takové rozpoznávací. Není potřeba zběsilých reakcí, na místo toho je vhodné zde přijít na to, z čeho se získávají bonusy a jaké mají efekty. Asi nejvýhodnějším je stín, který se pohybuje za raketou a jeho střely jdou o trochu vedle než střely rakety, čím se pokryje více prostoru.

Zajímavou vlastností oproti mnou zatím hraných ostatních her z kolekce je ta, že zde může raketa dostat až dva zásahy a letí dál. Daný zásah ale musí být do jednoho ze dvou odpalovačů bomb, což ale vede nejprve k tomu, že lze bomby házet méně často a při druhém zásahu už nejde bomby házet vůbec. A to jde teprve obtížnost nahoru, zvláště v pozdějších misích, kde je více pozemních střílen. To jsem se pak musel rozhodovat, jestli přijít o život a všechny aktivní bonusy nebo se zkusit prostřílet bez bomb a vyhýbat se více projektilům. Rychle jsem přišel na to, že je to vlastně výběr mezi tím, jestli se mám střelit do levé nebo pravé nohy a tak jsem si od té doby dával pozor, abych o střílny nepřišel a pokud ano, následovalo nahrávání hry.

Trošku zamrzí, že hra nemá konec, ale po několika úrovních se začne opakovat s tím, že s každou další úrovní dál roste obtížnost. I když, mají tam namluvené číslo úrovně, které je vždy na začátku řečeno, tak je otázka, do jakého čísla to mají namluvené. Já jsem hraní skončil v 11. úrovni, kdy už se hraní zase změnilo ve velký save-load fest.
+11