
Hra začíná tím, že se vžijete se do role mrtvoly. Vaše smrt je ale zároveň i vaším znovuzrozením. Stává se z vás "polobůh". Hrdina bez osudu, který si cestu životem může dláždit sám. Ve světě Amalur, kde je každý osud jasně daný a každá smrt předem podepsaná vyšší rukou, se jedná o dar. Dar, který vám budou chtít závistiví neřádi vzít, zatímco vy se pustíte do ničení zla a osvobozením milí domorodců.
Tvůrcem světa je autor bestsellerů vydavatelství New York Times R. A. Salvatore. Vizuální podobu pro hru vytvořil proslulý ilustrátor Todd McFarlane. Vedoucím herním designérem je Ken Rolston, tvůrce titulů The Elder Scrolls III: Morrowind a The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Kingdoms of Amalur bylo také obohaceno o několik DLC, která do hry přidávají další questy a zbroje. Největším z nich je přídavek s názvem Kingdoms of Amalur: Reckoning: The Legend of Dead Kel, který rozšiřuje hru o nové lokace a příběh.
Pro: bojový systém, mnoho druhů zbraní i schopností a jejich libovolná kombinace
Proti: svět, postavy, příběh, nízká obtížnost, questy, grafické provedení