38 Studios (zpočátku Green Monster Games) založila bývalá americká baseballová hvězda Curt Schilling, který studio později přejmenoval podle čísla svého dresu. Do studia naverboval mezi jinými i Todda McFarlana a R. A. Salvatora, který pro jejich tvorbu vymyslel celý nový svět i příběhové pozadí.
Původní záměr Curta Schillinga byl vytvořit nové a převratné MMORPG, nicméně jediná hra, kterou 38 Studios před svým zánikem vydali, byla Kingdoms of Amalur: Reckoning. Současně s touto hrou vyvíjeli i zmíněné MMORPG, přezdívané Project Copernicus, jenže už v roce 2010 na ně začaly doléhat finanční problémy plynoucí z vývoje dvou obrovských projektů najednou a půjček, které si na ně museli vzít (zejména půjčka $75 milionů od státu Rhode Island).
Hra Kingdoms of Amalur: Reckoning vyšla v únoru 2012 a přestože si u většiny recenzentů odnesla nadprůměrná hodnocení, pro studio se stala naprostým propadákem, jelikož jim nepřinesla ani korunu. Distributor EA, který hru pomáhal financovat necelými $30 miliony, měl totiž podle smlouvy vyplácet studiu 30% podíl z prodeje, ale až poté, co se EA vrátí jejich investice. Podle vedoucího financí 38 studios Richarda Westera by se hry muselo prodat přes 2 miliony kusů, aby studio mělo příjmy. Zakladatel 38 studios Curt Schilling v tomto podniku utopil téměř veškerý svůj osobní majetek v hodnotě více než $50 milionů, který získal během své kariéry v baseballu.
Všechny tyto události vedly k vyhlášení bankrotu studia 24. května 2012. Vyšetřování bankrotu u soudu započalo v první polovině července 2012, zatím bez konce.