Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Big Huge Games

Rok vzniku:
2000
Rok zániku:
2012 (po 12 letech)
Země původu:
USA
Oficiální stránky:
http://web.archive.org/web/20100211163904/…
Big Huge Games je vývojářská společnost se sídlem v Timonium v Marylandu. Byla založena v únoru 2000 Timem Trainem, Davidem Inscorem, Jasonem Colemanem a Brianem Reynoldsem. Tyto osobnosti herního průmyslu přinesly hráčům takové klenoty jako Alpha Centauri, Civilization II a Colonization.

Sama společnost Big Huge Games vytvořila herní sérii Rise of Nations nebo hru Catan pro Xbox, předělávku deskové hry Settlers of Catan. V únoru 2007 Big Huge Games oznámilo, že Ken Rolston, hlavní designér her Oblivion a Morrowind, bude pracovat na blíže nespecifikovaném RPG, a v květnu téhož roku bylo oznámeno, že tento titul vydá v roce 2009 THQ, přičemž půjde o první hru studia, která nebude distribuovaná přímo samotným Microsoftem.

A právě to si chtělo THQ osobně pohlídat, což jim měla umožnit akvizice studia. 15. ledna 2008 se tedy studio Big Huge Games i se zaměstnanci choulí pod křídly kalifornského vydavatele THQ. Studio tak ztratilo část ze své pomyslné soběstačnosti a nabobtnalo i o další řadu zaměstnanců, který dodal nový vlastník. Jenže tou dobou už teklo do bot i samotnému THQ, jehož finanční výsledky potřebovaly nutnou vzpruhu. Ta byla nalezena v březnu 2009 a to v nabídce na odprodej Big Huge Games a pokud by se tak do 60 dní nestalo, mělo být studio jednoduše uzavřeno.

Záchranné lano tehdy 27. května 2009 nabídlo vývojářské studio 38 Studios, které převzalo vládu nad Big Huge Games a částí jeho zaměstnanců. Od poloviny roku 2009 až do počátku 2012 tak obě společnosti spolupracovaly na dokončení již rozpracovaného RPG titulu Kingdoms of Amalur: Reckoning a do dubna 2012 ještě na jeho dvou datadiscích. Nicméně to bylo vše, co za dobu svojí vývojářské existence obě studia dokázala přivést na svět. 38 Studios totiž začalo zápolit se svými vlastními finančními problémy, způsobenými jednak kvalitou hry pod očekáváními hráčské veřejnosti a hlavně také poměrně nevýhodnou distributorskou smlouvou s Eletronic Arts. Kritické období své existence firma už nedokázala ustát a v květnu 2012 vyhlašuje bankrot. 38 Studios a hlavně Big Huge Games se tak stávají již pouhou herní historií.

V červnu 2012 se sice ještě nad zbytky Big Huge Games smiluje Epic Games, kteří přeberou společnost i některé zaměstnance, ale název společnosti neoživí - vzniká tak pouze "epická" pobočka Epic Baltimore. O něco později dochází k přejmenování na Impossible Studios, avšak v únoru 2013 Epic Games i toto studio zavírají.

Zdroje: Wikipedia, MobyGames a Big Huge Games

Nejlépe hodnocené hry