Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak už vím jak v Duke Nukem 3D skočit dál, stačí podržet na ovladači tlačítko běhu. :) Přišel jsem na to až při hraní  Shop-N-Bag, kde se prostě nedalo přeskočit mezi regály a já marně a marně znovu zkoušel skoky. Pak jsem zhlédl jedno YT video, kde to borec udělal jako úplnou samozřejmost a nějakým zázrakem na to omylem přišel. Už jsem myslel, že hraní vzdám!

Tím pádem jsem zpětně zjistil, že to byla jediná cesta jak přeskočit z památníku San Andreas Fault na ty skály s Atomic Health. Že mě to nenapadlo dříve! Dosud jsem celou hru hrál bez běhání, a zrovna v tomto levelu jsem měl se skákáním mezi skalami velké potíže a xx pokusů opakování. Nakonec jsem to doskákal i bez použití tlačítka pro běh. :)

Na XSX mám rozehranou Duke Nukem 3D: 20th Anniversary, hraji to na default obtížnost, což je tak akorát pro ovladač a můj skill, bohužel v této hře je míření na ovladači velmi citlivé a často je těžké umístit zaměřovací kříž na cíl, tzn. není zde žádná forma ulehčení, alias auto-aim zpomalení jako v COD hrách při střelbě přes mířidla.
I přesto jsem dokončil kompletně epizody 1 L.A. Meltdown , 3 Shrapnel City a právě dohrávám epizodu 4 The Birth. Bohužel jsem zjistil, že jsem minul secret levels https://dukenukem.fandom.com/wiki/Levels_in_Duke_Nukem_3D, takže mě čeká několik opakování, a jasně: save pozice mám už dávno přepsány. :)
S tím mířením je to někdy maso, sejmou brokovnicí létající minu, tzn., trefit se v tom stresu a spěchu, obzvlášť když je to nablízko, je extrémně obtížné a v kombinaci s nízkým zdravím doslova smrtící. Lunar Apocalypse by mohla vyprávět.

I přesto je neuvěřitelné jak je hra dobrá a zábavná, i po tolika letech. Rozhodně je to jedna z nejlepších 3D akcí jakou jsem ze staré školy na PC hrál, určitě je lepší než Quake 1/2, Rise of Triad, a spousty dalších starých klasik, čest výjimkám ze Star Wars.

Oblíbenou epizodu 2 Lunar Apocalypse jsem měl rozehranou ale dám si po delší pauze opáčko.
Předevčírem jsem dohrál na XSX kapitolu L.A. Meltdown na obtížnost Let's Rock. Je pravdou, že trefit se na ovladači je občas za trest, a skákání v poslední kapitole jsem si užil u památníku Sand Andreas dosytosti.
Stejně jsem ty Atomic health na skalách nebyl schopen vyskákat. Finální souboj s bossem na konci mě dal taky pořádně zabrat, dokud jsem těsně před cílem neobjevil zásobárnu zbraní a munice. Uff.

Mariňáka Dooma jsem samozřejmě našel ale ty tajné místnosti jsou občas peklo. Hned v první Hollywood Holocaust epizodě jsem nemohl za boha najít poslední secret place (Duke Nukem apartment). Vůbec jsem netušil, že existuje! A to jsem to kdysi dávno na PC dohrál několikrát sám i s kamarády na local networku.
@Všivák (22.06.2023 08:21): to je ta verze s rozdělenými levly?. Jestli jo, tak jsem hrál mod na motivy. Tohle je ale největší bizár co jsem zatím viděl. Nedávno jsem tyhle věci dohledával. Divil se co vše existuje a o tomhle jsem třeba nevěděl.
Sledge: díky za zajímavost! Je neskutečné jaké všemožné porty tehdy vycházely.
Discord 3D Realms je docela zajímavá platforma. Zavzpomínal jsem tam na Duke Zone, s tím, že jsem zapomněl kolik pro Dukea vyšlo ofiko a neofiko expanzí. Tehdy jsem se k tomu neměl šanci dostat a na to reagoval Scott Miller:)

 At one point we had like 10 Build engine games in production ourselves (Duke, Blood, Ruins/Powerslave, Shadow) plus licensed Build games, like Redneck Rampage and Witchhaven. I think at that time Build was being used to make more games than any other 3D engine.
Serious Duke 3D dohrán.

komentář:



Remake mod první epizody Duke Nukem 3D v enginu Serious Sama 3. A rozhodně se nejedná jen o předělávku 1:1, ale o kompletní redesign. Použité jsou assety ze světa Serious Sama i Duka, plus pár dalších, jako třeba Mass Effect 3. K chodu je potřeba vlastnit SS3 a spouštění probíhá přes Serious Sam Fusion 2017.

Autorem je jeden jediný člověk, takže se nedá čekat nějaká vychytaná leštěnka. Bugů a glitchů je docela dost - problikávající textury, zasekávající se nepřátelé, průchozí textury, nedostatečné animace (např. pohyb krys vypadá jak loutkové divadlo), ALE! To rozhodně neznamená, že by to nějak bránilo ve hraní nebo kazilo zážitek.

Všech pět levelů první epizody se drží své předlohy, s mnoha designovými změnami. Jakože MNOHA! Budete tady jako doma a přesto působí level-design svěže a originálně. Na scéně se objeví i Boomshell z Ion Fury, k dispozici jsou nové zbraně nebo enginové animace. Množství práce vložené do tohodle modu je ohromující.

Jsou zde místa, kde se po vzoru Seriouse Sama potýkáte s vlnami spawnujících se nepřátel, což rozhodně není na škodu. Občas jsem trochu tápal jak dál, některé kouty map by potřebovaly ještě trochu péče, ale třeba poslední mapa The Abyss daleko přesahuje zábavnost jakéhokoli levelu z Forever. Tohle je moderský masterpiece, takže neváhejte ani vteřinu!

Herní doba: 3 hodiny

@Phoenix (09.09.2018 12:38): Hralo sa to perfektne vdaka novej postave a veciam okolo, ale nie som moc presvedceny, ze level dizajn Alien Armaggedon levelov je uplne fajn. Napr. ten podvodny level, napad bol sice dobry, ale trosku to bolo otravne a prilis roztahane. Ale inak sa mi to vlastne dost pacilo :)
@Garret (30.08.2018 21:52): Je to výborné. Pět kol plus jedno tajné, v některých (možná dokonce všech) kolech je možná spolupráce obou postav včetně ručního přepínání se do druhé postavy (jinak ji řídí počítač). Spousta nového obsahu (zbraně, monstra, herní mechanizmy, GUI).
Pokud si dobře pamatuji tak někdy v roce 1997/98 jsem běžně hrával 3D akce bez myši. Jako dnes už si to ani neumím představit ale pokud si vzpomínám (nevím jak Duke ach ta pamět) tak min. Doom a Doom 2 se hrával bez myši.
Půlku druhé epizody jsem dohrál K+M a bylo to o hodně zábavnější. Stáhl jsem si mod s názvem "High resolution pack" a teda čekal jsem trochu větší rozdíl :) Nemáte tip na mod, který vylepšuje grafiku ve smyslu "jako fakt hodně"? :)

@Všivák (29.05.2018 15:46) a @Jumas (29.05.2018 14:54): Díky za tipy. Už asi vím, co si dám místo Ďůka.

Pořád kroutím hlavou, jak to Virus dokázal dohrát během jednoho dne za 6 hodin čistého času :)
@Kwoky (29.05.2018 14:31): Zrovna Duke je jedna z těch těžších FPS. Natož jenom z klávesnicí. Na výzvu doporučuju buďto nějaký starý Resident Evil (nejlépe druhý díl). Nebo první tři Silent Hilly..
Tak mi asi došla trpělivost. Ta hra je na mě prostě moc těžká.
Taky jsem hrál na začátku mé herní kariéry FPS jen na klávesnici. Ale Half-Life mě z toho vyléčil. Od té doby hraju všechno z myší. I Wolfa 3D. Nechce se mi kvůli hraní bez myši snižovat obtížnosti her. Vlastně mi to bez myši připadá i dost nezábavné a zdlouhavé.
Nechápu, proč v dnešní době hrát Duka jen na klávesnici. Akorát to kazí zážitek ze hry. To už mi fakt připadá jako velký a zpátečnický archaismus.
@Cobot (27.05.2018 23:09): No prvé FPS, ktoré som hral bolo Half-Life okolo roku 2011, kde som sa dostal niekde pred Blast Pit a to som ešte hral s myšou a šípkami namiesto WASD. Wolf 3D a Doom sa ale ešte dajú hrať so šípkami, keďže sa hráč pohybuje len horizontálne.
Přesně tak, kdo hrál tenkrát Dooma na myši, byl blázen (zvlášť když se v té době ještě nevědělo, co je mouselook), ale je pravda, že dneska už bych to na klávesnici asi nedal. Zvlášť když se to tenkrát hrálo na šipkách a střílelo se přes levý CTRL...
Hrát jen na klávesnici bylo naprosto normální. Wolf, Doom, Duke... Co je tohle za divení?
@rikuhahl (27.05.2018 21:47): Právě jsem se mentálně srovnával s tím, že jsem 15 minut hledal kartu, která byla schovaná pod barem ve skříňce :) Teď ještě přijít na to, jak zabíjet prasata bez nábojů :)
Rozehráno do výzvy s cílem hrát pouze na klávesnici. Zatím jsem to dotáhl do 3. levelu a začínám nějak moc umírat. Tak snad se s tím nějak srovnám a půjde to.
Ještě že mám za sebou jen klv začátky fps, teď už jsem megaultranigakiller :-D
@kloki38 (10.12.2017 17:13): Máš pravdu, proces přidávání konzolových verzí bohužel nemohl být stoprocentně správný, ale každý uživatel může editovat profil a ty chybějící platformy přidat :)
právě jsem dorazil tu extra epizodu a ačkoli jsou ty mapy dobré, tak mi to přijde jako slušný ripoff. poslední boss je směšný, s tím svým plamenometem dosáhne asi tak na pět metrů před sebe, ustřílel jsem ho pistolkou. zvukové efekty jsou dost tlumené a nové hlášky jsou sice fajn, ale Duke hláškuje u každé blbosti, u každého rozšlápnutého hovna. Megaton rulezz.
Tak jsem si to pustil, ušetřím a zůstanu tak maximálně u Megaton Edice. Extra epizody přežiji, maximálně si stáhnu nějaké z netu, kdybych jo potřeboval.
@MartinezZ (13.10.2016 19:40): Nové osvětlení, horší zvuk, nová pátá epizoda (má obsahovat tuším 8 nebo 9 misí), nová zbraň (něco jako plamenomet), v páté epizodě jeden nový druh nepřítele, předabovaný Duke, křížky na lékarničkách byly nahrazeny pilulkami:), featura umožňující pokračovat odkudkoliv po zhebnutí, otravné menu na změnu zbraní (něco jako když procházíš inventářem), po výběru epizody lze rovnou vybrat, v jaké misi chceš začít a nějaké drobnější změny v texturách- údajně 2,5 D nahrazeno true 3D (vidno jen na několika málo objektech- některé bedny apod.). A ano, je to předražené jak kráva.

Co se vzhledu/zvuků týče, podívej se na tohle porovnávací video, tam je to vidět nejlépe.
Tak ještě jednou, co že je tam nového? Pustil jsem si teď zdejší gameplay a krom divně obraz cukajícího osvětlení vstupu do kina na začátku levelu nevidím lautr nic lepšího než dosavadní Steam/GOG verze hry. Teda ještě mě iritovala hra toho trotla, co to snad ovládal na gamepadu, nebo co, ale to asi bonus nebude. Jedna bonusová mise není důvod za to dávat ani těch €5, za které to možná časem v akci bude.
Hral jsem v SW tri mise, nebo 4 :) pak jsem to nehrál až pak po letech na steamu redux clasic dohral.
Přesně tak svůj obsah :( a pak se hra rozpadne . Mně stačí předělaná grafika a možná nějaká vymoženost.