Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@FildasCZ (13.10.2016 15:09): Tak ono pokud neznáš původní SW nazpaměť (či nemáš přímé porovnání), tak si asi vážně ničeho nevšimneš, od originálu se to liší minimálně. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že jak Redux tak Megaton jsou děsně odfláklé, amatérské předělávky, jejichž jedinou výhodou je, že se jedná o kompletní kompilace (takové Duke it out in D.C., Duke: Nuclear Winter a Duke Caribbean: Life's a Beach je dneska problém sehnat v originále).

Remake Strifu je mnohem vypilovanější a bezchybnější, avšak nemůžu říci, že ty nové fičury vypadají v každé lokaci nutně lépe (takové jeskyně mají rozhodně lepší atmosféru v originálu).

Ale já osobně nejsem moc fanouškem remaků a většinu považuji za mizerný cash grab, který nepřináší naproti originálu moc výhod (ba mnohdy je tomu naopak), ať už se jedná o EE edice Baldurů nebo Reduxy Metra či připravovaný System Shock... o to horší pak bývá, když je dělají naprosto jiní autoři a snaží se do toho vecpat nějaký svůj obsah...

Za jediný skutečně dobrý remake považuji Serious Sam HD. Maximálně pak nepohrdnu vypilovanými remaky, které příliš nemění původní hru typu Another World 15/20 Anniversary, pokud původní hru nevlastním, ale zbytek mě nechává chladným... málokterý remake je opravdu kvalitně odvedená práce a často tam bývají nějaké ústupky mladším generacím, což je mi taky proti srsti.
@Isair (13.10.2016 14:46): Tak bacha jestli myslíš remake SW, tak to je nebe a dudy. Pokud nemyslíš nějakou vylepšenou edici starých SW.

U toho Duke Nukema to asi člověk normálně nepozná krom zvuků, kdyby celého Duke Nukema předělali, jako SW to by byla lahoda.

To je, jak u Bioshocku vydaj remake, kde nefungují věci. Sice už je to tam znát grafika, ale nejsou to takové skoky, jako u SW, nebo některých vesmírných her :).
Kde si řekneš no do prdele hustě!

Za pár let se dočkáme remaku Crysis, Far cry, AC..
@FildasCZ (13.10.2016 12:07): Abych řekl pravdu, tak se mi beztak asi (nej)více líbí grafika originálu, když se podívám na to porovnávací video, které jsem níže postoval... Megaton edice je taková celá nějaká zašedlá, zesvětlená (i přes brightness na minimum) ne tak hezky nastínovaná a chybí tam snížení dohledu, které dodávalo některým tmavším lokacím přeci jen lepší atmosféru a nebyl to tak pouze technický nedostatek, za který jej autoři remaku asi považovali. Navíc obsahuje řadu grafických chybek, které originál neobsahoval (objekty se někdy překrývají se zdí atp.).

20th Anniversary pak má některé lokace nasvětlené fakt hezky, u některých je to horší a zvuk je úděsný...

Stejný případ je to i u remaku Shadow Warriora a Strife... jen škoda, že Strife je v originále asi nesehnatelný (když nepočítám abandonware).

Jak se znám, beztak asi nakonec skončím u starého dobrého originálu a z 20th si odehraji maximálně tak tu novou epizodu.



@leebigh (13.10.2016 11:50): Btw, je tam aspoň možnost ten otravný reload vypnout?
@leebigh (13.10.2016 11:50): 2013 je grafika uhlazenější sice 2016 má v některých lokacích některé objekty detailnější, ale to osvětlení je hnus a ten zvuk u pistolie rve uši.
Kdyby to mělo grafiku, co má 2013 a a zvuk ok.. Bylo by to ok, takhle ne.
@Všivák (13.10.2016 11:44): No ale za 20 Euro je to dost předražené. Ale kvůli nové epizodě jsem to koupil, ať se Gearbox nažere.

Včera jsem hru zkusmo spustil.
Grafika hezká, ale nepozoruji výrazných rozdílů oproti Megaton edici.
Zvuky nejsem schopen příliš posoudit - nepozoroval jsem nic zásadníh rozdíl. Ale stesků na zvuky je plné Steam fórum.
WTF - ve hře nejde měnit velikost Hudu, nutno v nastaveních, kde jsou 3 typy Hudu přednastavené
Otravující systém reloadu pozice, kdy se nabízí i možnost začít přímo od posledního místa před úmrtím, nikoliv z uložené pozice.
Zajímavá je přítomnost vývojářských komentářů ve hře, kde jsou roztroušena místa v levelu, na kterých lze spustit audio komentář, ovšem bez titulků, takže je mi to na nic

EDIT Jo a ještě další WTF, kdy nelze přímo kolečkem přehazovat zbraně, ale ukazují se zdržující a ošklivé grafické symboly zbraní, což taky zdržuje. Úlitba konzolistům ?


Ale vypadá to celkem dobře viz. video recenze, nejdříve jsem se toho docela bál. Bál jsem se, aby to s tím nasvícením moc nepřepískli, ale poprali se s tím vážně slušně, některé mise vypadají bezvadně a na novou epizodu se moc těším. Snad jen zamrzí absence těch 3 přídavků, které obsahovala Megaton (Duke it out in D.C. atd.), horší kvalita zvuku (i oproti originálu) a vyšší cena. Každopádně je to rozhodně jeden z top kandidátů na koupi v nějakých winter sales, anžto to zatím vypadá přinejmenším dost možná na vizuálně nejhezčí dostupnou verzi (i když nejsem moc velký fanoušek featury na "přehrávání" levelu po smrti- jedním klikem se objevíte klidně pár sekund před smrtí, či některých drobnějších změn- lékarničky mají místo křížků zase nějaké tablety jako v případě onoho Doom remaku v Doom 3: BFG Edition apod. eh...).

Tady je i nějaké porovnávací video...
@Mirus (12.10.2016 13:29): Hm, za 20€ je to drahý, ale až to někde bude pod 5€ tak to vezmu. Původní steam verzi jsem už dohrál i se všema achievementama, tak si to dám znova i, když jsou ty achievementy stejný (aspoň maj jiný obrázky) :)
@P3arCZ (komentář): Souhlasím, že holoduke je snad nejméně užitečná věcička ale nepřátelé se na něj nechají nalákat. Rozhodně to není jen devíza MP hry. Nakouknu do místnosti, hodím holoduka, přihodím pipebombu, stáhnu se a... bum. Tahle taktika funguje.
Jinak pěkný koment :)
@Garret (01.03.2014 18:28): Zatím jsem ve čtvrtém levelu první epizody, obtížnost 3. Pořádně se to rozjelo ve třetím levelu. Ten začátek hry byl takový adventure trénink k seznámení se s mechanizmy hry. Pak už hráč ví, co má dělat a může se bez problémů soustředit plně na nepřetržitou akci. Bossů je tu opravdu dost, takže si to fakt užívám.
@Chark (31.01.2014 11:29): Občas je opravdu problém s lagy, hlavně když hraje více hráčů (cca 6 a víc), ale většinou je hra plynulá. Pokud není žádný lobby, tak není od věci nějaký založit, hráči se přihlásí často do jedné, dvou minut ;) Nelámej nad tím hůl tak brzy ;) (Za dva dny už mám přes 250 zářezů ;) )
@AlieN (31.01.2014 00:00): No včera večer jsem toho Duka zkoušel a docela jsem z toho rozčarovaný. K dispozici průměrně asi tak 3-4 lobby, s tím že až po půl hodině jsem se konečně připojil (neustále se to odpojovalo). Pak se mi zdálo, že to dost lagovalo. (ping u mě není problém s 50 MB připojením). Dnes to vyzkouším se založením vlastní hry. No uvidíme jestli nad tím zlomím hůl... Zkoušel jsem pouze Deathmatch.
Konečně je multiplayer funkční, oprášil jsem vzpomínky z časů 10 let nazpátek a tím to ještě nekončí ;)
Já to před pár lety dohrál s High Resolution Packem, to bylo docela fajn.
Děkuju kluci, pošteluju... ten první level si docela pamatuju, to je hustý :)
@Walome (29.09.2013 20:32): Musíš spustit nejdříve SETUP.EXE, a tam si nastavíš grafiku, zvuk i ovládání.
Na HUD - zkus tlačítko mínus - (na české klávesnici je to =) mělo by ti zmenšit obraz a HUD by se měl objevit (pokud to teda není bug) Obecně - tlačítky + a - (jsou vedle BACKSPACE) si reguluješ jeho velikost.
Emm... dá se nějak přenastavit ovládání? :) Mám GOG verzi. Jo a nemám tam HUD :o
@TombSpirit (22.09.2013 12:07): OK, tak je to např.

"D:>Games>Steam>steamapps>common>Duke Nukem 3D>bin>duke3d.exe" -addon 1

"-addon 1" (bez uvozovek a mezera na začátku) je pak ale třeba přidat zase přímo ve STEAM klientu (mám ho anglicky) do

Properties > Set Launch option

A potvrdit. Zástupce na ploše, který standardně odkazuje na "steam://rungameid/225140" pak stačí spustit hru a automaticky se načte DLC Duke it out in D.C. Addon 2 je Nuclear Winter atd.

Díky za tip :)
@TombSpirit (22.09.2013 11:54): To mě tak napadlo, neobjeví. Zkoušel jsem i rozklikávat předěly mezi jednotlivými sloupci, jestli jsem nějaký kdysi nezmenšil na neviditelné minimum, taky nic. A abych pravdu řekl, nepamatuji si, že bych takovou volbu/sloupec v Task Manageru kdy vůbec viděl.