Tak už vím jak v Duke Nukem 3D skočit dál, stačí podržet na ovladači tlačítko běhu. :) Přišel jsem na to až při hraní Shop-N-Bag, kde se prostě nedalo přeskočit mezi regály a já marně a marně znovu zkoušel skoky. Pak jsem zhlédl jedno YT video, kde to borec udělal jako úplnou samozřejmost a nějakým zázrakem na to omylem přišel. Už jsem myslel, že hraní vzdám!
Tím pádem jsem zpětně zjistil, že to byla jediná cesta jak přeskočit z památníku San Andreas Fault na ty skály s Atomic Health. Že mě to nenapadlo dříve! Dosud jsem celou hru hrál bez běhání, a zrovna v tomto levelu jsem měl se skákáním mezi skalami velké potíže a xx pokusů opakování. Nakonec jsem to doskákal i bez použití tlačítka pro běh. :)
Na XSX mám rozehranou Duke Nukem 3D: 20th Anniversary, hraji to na default obtížnost, což je tak akorát pro ovladač a můj skill, bohužel v této hře je míření na ovladači velmi citlivé a často je těžké umístit zaměřovací kříž na cíl, tzn. není zde žádná forma ulehčení, alias auto-aim zpomalení jako v COD hrách při střelbě přes mířidla.
I přesto jsem dokončil kompletně epizody 1 L.A. Meltdown , 3 Shrapnel City a právě dohrávám epizodu 4 The Birth. Bohužel jsem zjistil, že jsem minul secret levels
https://dukenukem.fandom.com/wiki/Levels_in_Duke_Nukem_3D, takže mě čeká několik opakování, a jasně: save pozice mám už dávno přepsány. :)
S tím mířením je to někdy maso, sejmou brokovnicí létající minu, tzn., trefit se v tom stresu a spěchu, obzvlášť když je to nablízko, je extrémně obtížné a v kombinaci s nízkým zdravím doslova smrtící. Lunar Apocalypse by mohla vyprávět.
I přesto je neuvěřitelné jak je hra dobrá a zábavná, i po tolika letech. Rozhodně je to
jedna z nejlepších 3D akcí jakou jsem ze staré školy na PC hrál, určitě je lepší než Quake 1/2, Rise of Triad, a spousty dalších starých klasik, čest výjimkám ze Star Wars.
Oblíbenou epizodu 2 Lunar Apocalypse jsem měl rozehranou ale dám si po delší pauze opáčko.