Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Herní série tohoto frankfurtského studia, povstalá z rukou a myslí (původem) tureckých bratří, se vždy vyznačovala pokrokovou audiovizuální stránkou a futuristickým námětem. U proklamovaného závěru trilogie to stále platí...

Příběhem v podstatě pokračuje tam, kde druhý díl skončil. Alcatraz se bez náznaku zaváhání obětoval pro dobro lidstva, věříce, že Prophet, nejpovolanější z povolaných, objevující se napříč sérií, z jeho ostatků (rozuměj z jeho nanoobleku) povstane a nakope všechny hříšné a nevyhovující imigračním předpisům do prdelí (a kloak). Ve své reinkarnované (naklonované) podobě je držen zlotřilou organizací Cell, jak se ale později ukáže, chamtivost se ve světě Crysis setsakramentsky nevyplácí. Taky těžko někomu můžete jen tak odpustit téměř proběhnuvší holokaust na lidském pokolení... Někdo si asi řekne, že už tady něco podobného bylo mockrát - emzáci, nebohá matička Země, bídná nadnárodní korporace, snažící se využít invazi pro své vlastní zájmy, chrabří Yankees s písní na rtech a se zbraní v ruce. Jo, asi ano, jen málo co bylo ale podáno takto poutavě, jen málo která hra měla takto skvěle navržené návštěvníky z "jiných prostorů" a skutečně jen u malého procenta produktů je hra obdařena neutuchajícím motorem, který valí jak perpetuum mobile a žene hráče k nastraženým pointám, i když ve výsledku jde jen o pouhé PROČ je Prophet zpět a PROČ mají Cephové zálusk pravě na tu naši rodnou hroudu?

K bezvadnému tempu je podřízen i samotný gameplay hry. Dávky hektických a explodujících pasáží střídají ty pomalejší a tiché a dá se říct, že rytmus si hráč prostě může přizpůsobit. Ve většině případů je možné situaci vyřešit oběma způsoby. Jeden příklad za všechny: Cílem je dostat se do útrob vodní přehrady. Pokud má hráč "koule" a skill může to pojmout jako přestřelku na divokém západě - rychlím pohybem, za pomoci nanoobleku a vlastnosti armor, je možné vše co se hýbe a pálí po vás zlikvidovat za pomocí široké palety upravovatelných zbraní, granátů a v neposlední řadě samotnými schopnostmi obleku. Třeba bafnete výbušný barel, švihnete jej na nebohou skupinku pravě se z helikoptéry slaňujících se nepřátel a před dopadem ho odbouchnete. Ty, co neměli to štěstí zhynout rychle, čeká silný stisk dýchacích cest... Tu samou situaci, jde ale vyřešit i tichým způsobem hašašína - nanooblek je přepnut na neviditelný, na zbraně s lehkostí našroubujeme tlumič nebo si vypomůžeme lukem (nové to smrtící zbrani třetího dílu), a odklízíme jednoho protivníka po druhém jak Stalin své odpůrce a k tomu ještě za pomocí hackingu kulometných věží. Voalá, cesta je volná. Ať už si člověk vybere jakou chce variantu, zábava je zaručena.

Prostředí hry připomíná město v A Sound of Thunder (vzpomínáte na ten směšně trikově obdařený propadák, který v naších kinech (!) běžel pod důmyslným označením Lovci dinosaurů?), kdy je dávná sláva pohlcena rozbujelou vegetací a uhlíkový rozpad nabírá na obrátkách. To vše je vymodelováno opravdu kvalitně, značce Crysis nedělajíce ani tu nejmenší ostudu. V parádním vizuálu, ždímající mou grafiku nadoraz, se prodíráte vysokou trávou, rozvalinami nebo Cell základnami za doprovodu maximálně vhodného soundtracku, doplňujícího adrenalin a vystihujícího dění na monitoru v atmosférických rovinách. Zkoumat volnost prostoru je už na každém z vás, já osobně sem tam (po odpravení všech terčů) vešel do okolního terénu a zkoumal, kam až nechali vývojáři dojít herní volnost. V některých částech je rozlehlost srovnatelná s prvním dílem, jindy dojde řada na úzký tunel, kde není tolik místa pro manévrování, ale to je spíše v částech, kde se s tím počítá. Vysokých kvalit dosahují zvuky většiny ruchů (zvuk zbraní, chůze, hukot Vtolu, Cephů i dabing postav - také hlavní postava konečně promluví). Na kvalitních sluchátkách to dohromady dává strhující akční zážitek, za který by se nemusel styděl žádný povedený hollywoodský blockbuster.

Vypadá to, že hra je podle mého soudu dokonalá a opravdu téměř ano. Je jen pár skutečně nicotných věcí, co bych povytýkal. Jedenkrát jsem třeba viděl cephího plamenometného brouka se zaseknout o zeď, mohlo být méně hackování a také bych čekal, že závěrečný souboj bude tužším soustem (ale epický byl, to zas ano), ke kterému se dopracujete za kratší časové údobí, než ve druhém dílu. Vidíte, samé malichernosti. Crysis 3 je zkrátka herní pecka, jakým je jen málo rovno.

Pro: je to jízda

Proti: maliličkosti

+37 +39 −2
  • PC 65
Z Crysis se v průběhu let stala definice grafickýho inferna. Je ale třetí díl něčím víc, než jen vizuální šíleností?

Zprvu je třeba říct, že jsem si hru užil, že mě bavilo plížit se s lukem betonovou džunglí skrz na skrz prorostlou domy. Nahánět všechnu tu kosmickou havěť a dělat si z lidí srnky byla zkrátka psina. Jenomže už někdy po první hodině hraní přišlo uvědomění, že už to jiný asi moc nebude, že příběh hraje třetí housle a že první díl byl a je vlastně nejlepší.

Ona grafika se tváří šíleně dokonale, ale já z toho cítím jenom machrování ze strany tvůrců "Hele, čum co všechno můžeme a umíme!" Když se poohlídnu před nedávnem dohraným třetím dílu Far Cry, musím k nadšení všech přisadit negativum, že ona ta grafika sama o sobě vlastně tak úžasná neni, nebo si toho alespoň nejsem vědom. To, co jí krásnou teprve činí, jsou bezkonkurenční efekty. Taková animace točícího se kola vaší buginy zdaleka předčí všechny závodní simulátory. Exploze jsou hutný jak z hollywoodskejch blockbusterů, dým je graficky možná i hezčí, než v reálu a vlnky ve vodě tvořící se pod náporem vší tý řeže taktéž působí dokonale, stejně jako extrémní množství všeho kolem vás (stromy, tráva, jiskry, zvěř, výbuchy vpřed a vzad, suť, kameny, stíny toho všeho a vůbec veškerý dění nijak nesouvisející s vaším postupem). Všechny tyhle detaily ale mají vysokou cenu v podobě zatraceně výkonný mašiny, která vám dovolí dát si alespoň část nastavení na "vysoký" detaily (to je můj případ (tedy, ne že bych tou mašinou disponoval), kdybych byť jenom anti-aliasing přepnul ze 4x na víc, počítač by asi vybouch).

Zvukově je to nejlepší díl. Třebaže už jednička měla zvuk skvělej, teprve tady začnou vynikat prostorový efekty. I takovej pád nábojnice na zem dokáže vykouzlit úsměv v tváři a střelba samotná nepůsobí jak prskání (CoD).

Soundtrack není nijak výjimečnej a i nadále se mi nejvíc líbí ten z datadisku (Warhead). Hlavní téma je sice parádní a zrovna tak tracky podporující příběhový momenty, ale během hraní, kdy se jenom musíte dostat z bodu A do bodu B, hraje pouze rutinní břečka, která to stealth plížení mnohdy degraduje (mnohem lepší by to bylo bez ní).

Co mi vadilo bylo hackování, který v případě Crysis považuju za absolutně zbytečnou zdržovačku (a jenom kvůli tomu tam dali kulometný věže). Chápu, že se z hlediska hratelnosti snažili tvůrci něco přihodit, ale proč právě hackování? To je věc, která je dneska úplně v každý hře (jediná hra, kde mi to nevadilo byl Bioshock). Jinak je v podstatě vše při starym. S nano-oblekem se opět vyřádíte, stejně jako s volbou vašeho gameplaye (buď pojedete jako magoři s kulometem v ruce, nebo si vezmete luk a zahrajete si na lovce, od čehož se pak odvíjí doba hraní, která není kdo ví jak štědrá (bože, za necelejch pět hodin hotovo!!!). Hrajte od začátku na nejtěžší obtížnost ;).

Abych odpověděl na otázku: Nakonec to bylo jako bych koukal na novej film Michaele Baye. Sice technicky dokonalý, ale to je tak všechno. Vizuální orgie a celková forma zkrátka ale někdy vítězí nad obsahem, ačkoli nevim jestli těch 65% za výhru považovat, protože znova už se k tomu nikdy nevrátim.

Pro: dech beroucí efekty, luk, zvuk, skvěle zpracovaný prostředí, pár kulervoucích momentů, do jistý míry svoboda hraní

Proti: HW náročnost, nic moc hudba, příběh, velkohubost, délka, tý džungle je tam málo, kromě vizuálního zážitku moc dalších kladů nepřináší

+32 +33 −1
  • PC --
Srdce mi říkalo "předobjednej si jí, už kvůli Cryteku". Mozek mi říkal "nebuď kokot, vždyť moc dobře víš, jak to dopadne"... Bohužel, i mozek byl moc velkým optimistou.

Zarostlý ňůjork je fajn a vypadá úžasně. Při první vycházce na denním světle jsem sbíral čelist ze země a při enginových sekvencích jsem si Psychův xicht prohlížel jak nadržený buzík. A to na médyjum. Rozdíl mezi low a very high? V bitevní vřavě k nerozeznání. Vzhledem k technické nadřazenosti bych navíc čekal, že mi V-sync nebude tolik zpomalovat odezvu pohybu myši, ačkoli mi Afterburner hlásí 60fps.

Pozlátko je jedna věc, ale design tím neofejkuješ. Kombinace flóry a betonu mi ve své členitosti poněkud překážela. Větší otevřenost, než v případě C2, je tak sice osvěžující, ale nepohybovalo se mi tam prostě moc dobře. Pasáže s buginou se mi nelíbily už vůbec, především qůli svému nádechu CoDu. O poslední macho části se standardně kreténským bossem snad ani psát nebudu...

Luk je ultimátní, ale dle mého taky dost velké nůďo. Sejme cokoli na jednu ránu a to ani nedizejbluje klouk. Zachránil mě ze spousty šlamastyk, ačkoli jsem jej nechtěl vůbec používat. No a Typhoon! Ten je grandiózní.

Škoda spousty bugů, toliko pro Crytek typických. Mizející zaměřovače kolimátoru, seknutí nepřátelé, stacionární kulomety visející ve vzduchu, kolidující předměty, granáty propadávající skrz zemi, semotamo nestřílející aliení zbraně a s dlouhou odezvou při modifikaci zbraní jsem si taky nebyl moc jistý. Prostě když si přehodím optiku, taxní chci okamžitě začít mířit a né čekat další vteřinu a mačkat znovu myšítko.

Nehrálo se mi to vůbec dobře a i když jsou oba předchozí díly moje srdcovky dohrané čtyřikrát, nejsem si tak docela jistý, jestli se k C3 vrátím byť jen podruhé. Tempo je příliš hektické, přestřelky nepřehledné, kochání přijde na řadu zřídkakdy a hromada pasáží mi tak akorát pila krev. C3 obstojí leda jako datadisk, ale takhle se na něj musím dívat velmi kriticky...

Obtížnost: 4/5
Herní doba: 6hod 57min

*/5

P.S.: Nepotkal jsem žádnou teselovanou žábu. Zato jsem potkal spoustu neteselovaných veverek.
+27 +29 −2
  • PC 85
A je to za námi. Crysis 3 nakonec vyvrcholil rychleji než uhrovitý zobák v šatně plné nahých roztleskávaček a co po něm zbylo? Většinou se ve mně mísí dobrý pocit, taková ta hořčina na patře ale přetrvává (a ne, nemyslím si, že mi nějaká kurva nachcala do piva, je to tou hrou).

Hodnotím vysoce, někde mezi prvním a druhým dílem, a když si projdu své poznámky (kecám, tak vyšinutý nejsem), vyloženě vážným prohřeškem proti dobrým mravům považuji v podstatě jen (spoiler) Prorokovu reinkarnaci (ty vole, vážně klon? S tím jděte do prdele!). Chápu, že se tady někomu nechtělo pokračovat bez výživně načrtnuté figury, to si pak ale měl někdo rozmyslet tu kulku v hlavě. Do díry v cephshé prdeli, tohle není Dallas a Prorok není Bobby. Nebo to má být Alpha Ceph jako “Džej Ár“? Opravdu jenom jediný oslí můstek je horší, než všechno svést na bláznivý sen – oživit mrtvou postavu pomocí klonování (velké významné mrknutí na Ripleyovou)…

Taky je škoda, když už je člověk zase v New Yorku, že to na něm není moc poznat. Nějaká memorabilie by se vážně šikla. Co by to komu udělalo, kdyby si Prorok v jedné z animací odfrkl třeba v dekapitované hlavě Sochy svobody? Nebo kdyby se vám před očima sesypala Empire State Building? Takto to sice byl excelentně zinscenovaný postapo terén, zbytečně ale anonymní…

Taky hrát si na Ramba s lukem a šípy je sice fajné… jen, opravdu toho bylo třeba? Osobně jsem nejraději kosil sniperkou a vůbec, házel se do neviditelna jen v opravdu nutných případech. Obtížnost jsem si samozřejmě zapnul obligátní – skutečně jsem nerad, když mi svalstvo tuhne i jinde, než je při hraní her v odpočinkovém režimu obvyklé (na prdeli od sezení a v rukách od hodiny neměnného rozestavení prstů nad klávesnicí a myší).

Několikrát jsem restartoval jen v závěru, který je sice lehčí než v jedničce, zase je ale o pořádný kus těžší než ve dvojce. V této fázi mě vlastně nasrala ještě jedna věc, souboj s Alpha Cephem je sice s check pointem (celkem rozumně), když už si ale jeden myslí, že už je po všem, stáhne rozbolavělou ruku z klávesnice a uvelebí se v očekávaní závěrečných animací, tu to ještě jukne a chce to nečekaně další úder! Takže druhou fázi závěrečného defilé ještě jednou prosím… Docela jsem vyváděl :-)

Bráno z celkového pohledu je C3 kurewsky dobře odvedená práce a být tohle první díl, asi člověk jen potichounku učurává do plenek, jak mu z toho smysly přetékají dojetím. Tohle je ale trojka a před tím už tu byla vymazlená tanková bitva, monumentální ostrovní scenérie, široký prostor, tuhé cephské chobotničky, nezdolná fáze před mother ship…

Pro: solidní závěr trilogie

Proti: nevyužité lokality

+23 +24 −1
  • PC 80
Dlouhá léta jsem se sérii Crysis vyhýbal. Snad to bylo z důvodu očekávání pouze tupé střílečky sázející všechny své karty na špičkové audiovizuální zpracování, které u mě nikdy nehrálo prioritu. Nyní po dohrání všech dílů musím konstatovat, že mé obavy byly zbytečné. Crysis totiž nejen skvěle vypadá, ale obsahuje i sympatické postavy, v rámci žánru dobrou zápletku a v neposlední řadě zábavnou hratelnost.

To platí i pro (bohužel) poslední díl této proslulé série. Zde se autoři opravdu vydatně snaží pohltit hráčovy smysly nádhernými scenériemi. Největší důraz je tu však znovu kladen na neutichající všudypřítomnou akci. Všude vše vybuchuje, rozpadá se, bortí se budovy či kolabují jeskyně, hraje akční hudba, stoupá adrenalin. Hráč je tak motivován spíše k přímočaré akci, než k nějakému tichému taktizování. V tom všem pak člověk trochu ztrácí střípky příběhu, tedy proč v danou chvíli dělá zrovna to nebo tamto, v konečném důsledku je to ale úplně jedno, protože cíl je jasně daný.

První Crysis vynikal skvěle zpracovanou džunglí, ve které měl hráč dostatek prostoru pro nejrůznější přístupy. Druhý díl byl oproti tomu značně koridorovější. Díl třetí se svým způsobem snaží vrátit ke kořenům, hráč se zde dostává často na rozsáhlá bojiště, jejich využití je však značně diskutabilní. Ano, jsou tu takzvané vedlejší questy, spočívající nejčastěji v získání dat nepřátel či pomoci spřáteleným rebelům, za což hráč dostane dostane odměnu v podobě vylepšení obleku. Konkrétně tohle však bylo dle mého názoru mnohem lépe zpracované v předchozím díle, zde jsem si oblek nějak nastavil na začátku hry a pak už jsem vůbec nic měnit nemusel, klidně to tady tedy nemuselo vůbec být.

Na závěr nezbývá než doufat, že nově vycházející remastery oživí zájem o tuto značku a že se ještě dočkáme plnohodnotného pokračování, v rámci žánru se totiž série řadí nepochybně ke špičce.

Pro: audiovizuální zpracování, atmosféra, adrenalin, prostředí, hudba, hratelnost

Proti: krátká herní doba, nevyužité prostředí, systém vylepšování obleku

+23
  • PC 80
Trojka šla od ruky až nečekaně svižně. Po vcelku toporné dvojce jsem se na třetí díl této série díval s pořádnou dávkou nedůvěry. Celá hra na mě od začátku působila spíše jako epilog ke dvojce a i přes jistou zálibu v prvním Crysis se mi do ní dlouho nechtělo... A nakonec: 8 hodin, 2 večery, hřejivý pocit u šulínka a zelená osmička. Jak je to možné?

Nebyl by to Crysis, abych nezačal grafikou. Čekal jsem jen mírně upragdnutý vizuál z dvojky, ale s tím, že tvůrci udělají další masivní skok kupředu, ze kterého se mi podlomí kolena a padne huba na zem, jsem už moc nepočítal. Jestli něco v Cryteku umí, tak vytáhnout ze svého enginu na svou dobu ultimátní scenérie. Počínaje velice ostrými texturami a bohatým prostředím, přes skvělé částicové efekty až po luxusní stínování a hrátky se světly. Doposud jsem hrál po stránce technické vyspělosti jen dvě konkurenceschopné hry - The Witcher 3 a Ethan Carter. Je to pastva pro oči od začátku do konce a může za to i mnohem nápaditější a bohatší design, než v minulých dílech. Potěší i velmi dobrá optimalizace. Hru jsem si i na dnes již mírně dýchavičné GTX960 užil na ultra detaily včetně ultra textur, kde je ostrý každý lísteček (a to je panečku ULTRA porno pro oči).

Druhým pozitivem je na FPS velice nadprůměrný příběh. Tentokrát jsem měl pocit, že jsou si tvůrci již opravdu jistí v kramflecích a mají konečně jasnou vizi toho, co chtějí vlastně odvyprávět. A trojka je opravdová sci-fi jízda, která funguje i jako důstojné zakončení celé trilogie. Celý příběh je osobnější (zasadit do hry Psycha jak parťáka beru jako super rozhodnutí), emotivnější a v závěru zafunguje i trocha nostalgie.

Další změnou k lepšímu je, že hráč napříč misemi sbírá různé datapady a audiology, což osobně u střílečky vždycky zrovna neocením, ale faktem je, že tady to bylo potřeba. Díky tomu se hráč konečně dozví, kdo je vlastně ten tajemný Zemi okupující vesmírný šmejd. Informací není přehnaně mnoho, to podstatné je vcelku podrobné a zajímavé a ten zbytek se dá klidně přeskočit. Takže... proč ne? Ovšem příběh samotný není naštěstí vyprávěn jen různými zápisky, nýbrž velmi filmovým způsobem. Na rozdíl od předchozích dílů, trojka obsahuje velkou dávku cutscén. Zatímco první polovina hry je spíše zaměřená na kradmý postup (ne ovšem nezbytně) a core gameplay, ta druhá je nefalšovaná akční sci-fi řežba se vším všudy. Den nezávislosti 2 hadr.

Nicméně hratelnost stále není dokonalá. Stealth moc nefunguje a novinku v podobě luku (nojo, je to trend, tak ho zbytečně narveme i sem) jsem si kvůli tomu až tak moc neužil. Prostředí to moc neumožňuje. Tvůrci rádi např. machrují s efektně vlnící se trávou. Problém je, že tráva je opravdu jen efektní a ne efektivní. Jakmile dojde v obleku šťáva, tráva netráva, hráč je pod palbou ze všech stran. Hra funguje totiž na velice primitivním principu. Jakmile hráč zapne cloak, nepřátele jsou prakticky úplně slepí, jakmile ho hráč vypne, nepřátelé vidí všechno i skrze husté listoví. Ve výsledku tak často vznikaly komické situace, kdy jsem byl doslova narvaný v někde nějakém rohu a modlil se, aby mě náhodou během toho zatraceného několika sekundového rýčárdžru nějaká zašitá havěť na druhé straně mapy nezmerčila. Je to otrava hlavně z toho důvodu, že checkpointy jsou někdy dost daleko od sebe. Ve výsledku tak každá záškodnická akce dřív nebo později skončila zuřivou přestřelkou.

Ovládání je stejné jako ve dvojce. Pocit ze střelby je konečně takový, jaký by měl být. Zbraně jsou jednak mnohem lepší po zvukové stránce, ale dávají i přijatelnou damage. Nepřátelé sice vydrží pořád dost, ale pocitově mají zásahy konečně tu správnou šťávu a odpovídající reakci ze strany protivníků. Střílení je tedy MNOHEM zábavnější a příjemnější než minule. AI je bohužel stále dost blbá. Jako snaží se o být jó agresivní a občas zkouší nějaké obchvaty, ale častěji to spíše vypadá jako takové ty současné pokusy o v prostoru se orientující roboty.

Poslední novinkou je hackování, které je naštěstí primitivní tak, že nezačne nějak výrazně otravovat. Zato samotné hackovatelné turretky otravné jsou. Klasické upravování zbraní zůstává, nějaké to zbytečné expení a odemykání ještě zbytečnějších skillů taky. Nevím, k čemu je expení v 6hodinové střílečce, ale oukej - doba si to asi žádá.

Abych to shrnul. Třetí Crysis mě mile překvapil. Tvůrci se konečně pochlapili a dotáhli tuhle dějové velmi nesourodou sérii do překvapivě velmi důstojného a ne zcela blbého finiše. K mé radosti je trojka filmovější, technicky špičková a hratelnostně konečně zase zábavná. Malá revoluce jako v případě jedničky se sice nekoná, ale za zahrání to stojí. No a ve slevě za €2,49 není nad čím váhat!

Pro: Kulervoucí grafika, vylepšená hratelnost, sebejistý příběh a dovysvětlené pozadí invaze, dialogy netrhají uši, akorátní délka, důstojné vyvrcholení trilogie, velmi atraktivní...

Proti: ...leč nevyužité prostředí, AI, nefunkční stealth, zbytečný "skill tree", principiálně nedotažený luk, turrety.

+22
  • PC 80
A máme tady 3. díl pokračování série hry Crysis. Ve kterém se ocitneme v nové verzi New Yorku. Ano, slyšeli jste dobře. Ve hře si zahrajete v nové verzi New Yorku. A mezi tím než začnu mluvit (psát)o plusech a mínusech, tak si řekneme od jakých vývojářů je tahleta hra. Hra vyšla 19. 02. 2013 a vývojáři hry jsou Crytek a distributoři hry jsou EA. Hra obsahuje singleplayer a dokonce i multiplayer.

Ale já si myslím, že teď ? Se už můžeme hodit do příběhové části. Jak jsem již na začátku řekl (napsal), hra se odehrává v nové verzi New Yorku v roce 2047. A k tomu je to pokračování druhého dílu. A jestli jste nehráli druhý díl. Tak si ho určitě záhrejte. Když jste ho už hráli tak si můžete zahrát tento díl a budete přímo pokračovat v příběhu od dvojky. Takže se nemísíte bát, že to bude něco jiného. Jinak ve hře hrajete za Proroka, který je už poslední voják, který má nanooblek, protože společnost CELL všem ten nanooblek vzala. (Cell jsou nepřátele v Crysisu) Takže Prorok je jediný, který může zachránit svět. A povede se mu to? To vám neřeknu, nechci vám totiž zkazit příběh. Ještě na konec bych chtěl říct, že příběh hry není zase moc dlouhý. Očekával jsem to tak na 10 hodin hraní, když jsem to hrál na tu nejtěžší obtížnost, ale dohrál jsem to za 6 hodin hraní. Sice je to podle mě lepší než aby to mělo 4 hodiny hraní.

Moc rád bych vám tady něco řekl (napsal) něco o multiplayru ale bohužel jsem se k němu ještě nedostál, protože na xboxu musíte mít Gold aby jste si mohli zahrát MP. Jenomže já ho nemám. Tak snad vám to nebude vadit, že jsem vám nic o MP nenapsal.

Po hratelné stránce to není úplně nejhorší. Objevila se tam jedna novinka, a to je LUK, který, podle mě, nebyl špatný,tím chci říct, že podle mě ten luk tam přímo dokonce patři. Jinak je tam i spousta jiných zbraní např. pistole, kulomety, těžké kulomety, odstřelovací pušky, plazmové zbraně atd. Skoro bych na to zapomněl, že si tam můžete přímo ve hře dávat na zbraně np: tlumiče, zaměřovače atd. a to je podle mě dobrý. Sice ovládání hry není špatné. Sice jsem hru dohrál na xboxu, ale věřím, že na klávesnici to ovládání taky není špatné. A teďka se vrhneme na grafickou stánku. Grafika není špatná. Podle mě je dobrá, protože vypadá dobře, a trošičku reálná. A jinak jsem ve hře už nenašel žádné grafické bugy což je dobře, že tam ani skoro nejsou žádné grafické bugy. Potom bych ještě projel inteligenci nepřátel a kámošů. Takže ta inteligence není nejhorší, ale podle mě je dobrá. Sice jsem to dohrál na nejtěžší obtížnost. Když jsem hrál a útočil na lidi, tak si mě nevšímali, a jak jsem útočil na mimozemšťany, tak ti už byli více inteligentnější. Tím myslím, že už byli všímavější. Tak proto si myslím, že inteligence nepřátel a kamošů je dobrá.

Tak máme tady celkové shrnutí. Hodnocení bych dal 8/10, protože už to není ten Crysis co býval. A ještě, že tam přidali luk, ale to není až taková hrůza. Také ta grafika není hrozná, ale je dobrá také inteligence nepřátel a kámošů, a příběh také není zase tak moc dlouhý neboli doba hratelností zabírá kolem 6 hodin. Jinak příběh byl dobrý. Tak proto jsem dal hodnocení 8/10.

Pro: Příběh je docela dobrý, rovněž také grafika a zbraně jsou dobré

Proti: Není to už přesně ten Crysis jakého známe

+20 +22 −2
  • PC 70
Crysis 3 je jako reklama na trávu… Hrál jsem Remastered verzi, která je od té původní de facto k nerozeznání, zklamalo mě, že engine zejména co se týče fyziky a zničitelnosti prostředí nezvládá pár maličkostí, které uměl i původní Crysis z roku 2007, ale za to trávu, tu umí skvěle. A právě o trávě celá hra je. Nejdříve musíte projít pochmurným skladištěm za hustého deště, pak vás Psycho, který nejspíš sám má s trávou bohaté zkušenosti, provede futuristickou, industriální základnou až se vám otevře okno do světa plné trávy. Další level už je jen o broděním se v trávě, přes kterou vy nevidíte, ale nepřátelé ano. Neměli jste užívat tolik trávy, copak nevíte, že se po ní špatně ostří zrak?

Každopádně trávu stranou, design prostředí je nádherný a hýří plno originálními nápady. O to víc mě mrzí, že jej nemůžu – až na tu trávu – jen chválit. On totiž nejen vizuálem (a trávou) živ je člověk. Design prostředí si zaslouží jedničku s hvězdičkou až když je účelný pro samotný gameplay a to se v Crysis 3 úplně říct nedá. Postapokalyptický a polorozbořený New York prorostlý trávou (zase ta tráva!) je sice krásný na pohled, ale po chvíli okoukávání zjistíte, že vás nijak nevybízí k tomu, abyste se v něm volně pohybovali a prozkoumávali jej. Pokud do cíle vede více než jedna cesta, působí to strašně lacině. Např. střežený generátor, do kterého vedou dvoje dveře a tři větrací šachty? Ale no tak, úplně se mi vybavil béčkový Deus Ex: Invisible War. Nemluvě o tom, že neočekávaný pohyb po levelu se trestá absencí save/load checkpointů.

Vážně jsem přesvědčen o tom, že tvůrci chtěli v třetím Crysis mít i tu špetku Deus Ex: Human Revolution. Přibylo hackování, které hratelnost fakt nijak neobohacuje a celkově jsem měl pocit, že mě hra tlačí k tomu, abych ji celou prošel se zapnutou neviditelností. Zatímco v prvním Crysis byly neviditelnost a průraz hlavou napřed se zapnutým armorem dvě rovnocenné taktické možnosti, které v různých situacích poskytovaly dva odlišné a velmi zábavné způsoby, jak si hru užít, tak zde je to na prvním místě stealth s tím, že se dřív nebo později něco posere a budete to muset dostřílet… A nebo prostě utéct, s čímž herní skriptování – nevím, zda (ne)úmyslně – nepočítá, takže i s hordou nepřátel v zádech se může v klidu spustit další část mise... Stealth průchod hrou vám nedává ten adrenalinový prožitek z možného odhalení jako hry typu Dishonored, navíc má jednu už naťuknutou chybu a to, že nepřátelé vidí až moc dobře i na extrémní vzdálenosti. I stařičký Thief uměl skvěle pracovat se zorným polem nepřátel, včetně toho, že na dálku by vás čouhající úd zpoza překážky neměl hned prozradit. Ó, to v Crysis 3 ne, tady jsou údy větší než obvykle. Vyprší neviditelnost a půl levelu na vás začne pálit ze všech světových stran. Samozřejmě akční složka je stále obstojná, takže střelba přijde vhod.

Béčkový příběh sám o sobě není špatný a vlastně postava vašeho side-kicka má docela slušně napsaný charakter a je ve výsledku zajímavější než vy. Přesto musím souhlasit s tvrzením, že příběh je vyhrocen až příliš, a tedy v něm tolik nefungujou emoce, ani nějaký pocit osudovosti, akutní potřeby zachránit svět apod. Ale možná je to tou trávou. Četné in-game nascriptované sekvence typu „Press H to look“ taky spíše ruší.

Sám nestačím zírat na klávesnici, jak jsem se s tou kritikou rozjel, asi jsem cítil potřebu vyjádřit své zklamání ze zbytečných chyb, které tvůrci v minulosti nedělali. Nicméně jako béčková akce je Crysis 3 vcelku prča a je fakt, že vypadá stále skvěle. Není to už ale ta přelomová jednička, ani příjemně epická dvojka. Je to takový dojezd dobré značky. Dojezd po pečlivě vyšlechtěné trávě…
+18
  • PC 75
První co člověka na serii crysis nadchne je dechberoucí technické zpracování.
Třetí díl je na tom rozhodně nejlépe a dalo by se říci, že je to největší klad hry. Ovšem sázet vše na jednu kartu se rozhodně nevyplatí.

Ted´ už k samotnému zpracování.
Animace jsou naprosto reálné. Míra detailů v obličejích postav taky na špičkové úrovni.
V čem hra dále opět vyniká jsou efekty výbuchů a kouře. Jediné v čem hra nevyniká jsou efekty vlasů. V tom je nadále revoluční nový Tomb Raider s technoligií Tressfx.
Ze zvukové stránky nemám nijak vyjímečný pocit. Řekl bych, že jednička na tom byla lépe.
Hardwarové nároky se dají v tomhle případě pochopit. Přiznávám v prvních misích v exteriérech jsem měl propady pod hratelnou úroveń na nejnižší nastavení, přitom můj stroj je výkonější než ty ,,slavné´´ konzole, kde to nějak jede.

Co se týče příběhu přijde mi naprosto béčkový a nezajímavý.
Mise jako takové jsou bud´to koridorové, nebo mírně otevřené, což platí u těch posledních a přišly mě nejlepší.
(Nečekaně jednička v těchto ohledech nenepřekonána. )

Když už jde o samotnou hratelnost třetího dílu, řekl bych že je lehce nadprůměrná.
Celou dobu si připadáte jako neporazitelný terminátor co odolá i střelám z tanku. Opět podotýkám, že v jedničce jsem si stále připadal jako člověk v nanoobleku.
Mírně pochválím možnosti jeho vylepšování či úpravy zbraní, které jsou nejlepší ze serie.
Prvek vozidel mě docela zklamal. Ve hře byly nalepené, aby se neřeklo a vyřádíte se v nich jen chvíli.
Délka hry mě zabrala lehce přes 4h. což je opravdu málo.

Když to shrnu, jediné v čem vyniká třetí díl je grafické zpracování. Děj, volnost pohybu, hratelnost, bossfighty má nejlepší stále díl první.

Popravdě spíše než zážitek ze hry jako takové mám pocit, jako bych hrál technologické demo, které ukazuje co dnešní moderní enginy dokážou předvést.
Jako tech. demo to funguje, ale po herní stránce to není žádná sláva, ovšem ani hrůza.

Pro: Technická stránka, vylepšovací systém obleku a zbraní.

Proti: Konzolovost, nezajímavý děj, herní doba, hw nároky.

+16 +18 −2
  • PC 65
Po dohrání Crysis 2 jsem si říkal tak to bychom měli hotovo. O to víc mě překvapilo oznámení třetího dílu. Navíc s lukem. V té době obliba luku byla veliká a objevila se až podezřele v mnoha hrách. Crysis 3 se navíc objevila necelé dva roky po dvojce, to vše ve mě budilo pochybnosti a jen snahu vytáhnout z toho co se ještě dá a vydělat.

On zde příběh byl vždy takový mišmaš od všeho, postav se zde objeví jen pár ale zato jsem docela zapamatování hodné zvláště díky propracované grafice a animaci obličejů vypadají neskutečně. Vše se vrací ale do starých kolejí, máme tu obrovskou zlou korporaci Cell která vládne světu prakticky, a brzy se vrátí na scénu opět sephové, když je hráč vyhodí dveřmi přijdou oknem. A zde mi to to se týče příběhu a hratelnosti docela skřípe. Radši to dám do spoileru opět se začátek zaměřuje na lidské protivníky a jejich lovení, kdy několik prvních misí tvoří oni tu náplň misí. Pak dojde na klasický návrat vetřelců kdy zde vezmou iniciativu a všechny a vše začnou likvidovat a nikdo je nedokáže zastavit. Pak dojde na grand finále kdy se lehce opět dostaví ke slovu vozidla, a pak scény kdy teprve to vypadá že jde o vše a je tu nějaký ten velký boj o planetu. Zlikviduji několik důležitých oblastí a hurá k hlavnímu nepříteli. Problém je v tom že tahle šablona tu byla úplně stejně v druhém díle a vlastně i v prvním. Nějaká snaha o něco nového zde zkrátka chybí.

Příběh a šablona viz. spoiler mě tedy totálně zklamal. Co se týče samotné hratelnosti, tak zde se toho taky mnoho nezměnilo. Ano nový luk je děsně cool a v některých chvílích na začátku až příliš overtop zvlášť díky možnosti střílet a zůstat neviditelný. Nová možnost hackování minových polích a strážních věží je spíše nutnost než nějaká úžasná věc. Zbraně mi přišli snad ještě více dány stranou na to aby vynikl právě luk. Ale celkově mi přijde že autoři hratelnost a snahu hru posunout někam dál vypustili a zůstali ve stejných kolejích.

A právě v tomto vidím kámen úrazu. Žádný posun v příběhu, hratelnosti a snahu to spíše nacpat do menších prostor, nacpat co nejvíc nepřátel a možnost jejich přivoláváním prodlužovat dobu v oblasti na jejich likvidaci. Je to zkrátka furt to samé. Hra má sice opravdu nádhernou grafiku a technologie CryEnginu 3 je neskutečná podívaná, jenže co z toho když se vším ostatním zůstaneme na místě.

Ano jsou zde wow scény a momenty. Působí to jako našlapaný akční film a ke konci to může i působit epicky, jenže je to furt to samé a provařené. To co fungovalo v jedničce která měla obrovskou plochu a mnohem lepší gameplay díky otevřenosti a velikosti světa, je zde nacpáno do několika oblastí a map které působí koridorově. Je to sice stále nadprůměrná hra ale už vycucaná na kostní dřeň.
+16 +18 −2
  • PC 70
Bolí mě z toho hlava, z myši vyloženě rostu, tak dokurvený mouselook jsem snad ještě nezažil a spolu s nepřehlednou správou zbraní je to hlavní důvod, proč mám většinou pocit, že moje činy jsou z části dílem náhody a Prorok prostě nedělá přesně to, co po něm chci. Lokace jsou docela nudlovité a to říkám jako člověk, který si ve dvojce na nedostatek prostoru nestěžoval. Upřímně řečeno leveldesign celkově děsně smrdí... eh.. konzolovitostí.

Ani po grafické stránce není moc o co stát - až na pár fancy nových efektů je to (zase) krok zpátky a geometire čehokoliv vyloženě řve, že "tohle bylo potřeba narvat do konzolí." A nemůžu se zbavit dojmu, že AI podvádí, co se mého detekování týče - přijde mi, že pokud vědí, že jsem něco udělal, tak taky vědí, kde přesně jsem a skrývání ve vegetaci mi taky přišlo, že jako herní mechanismus tu existuje jen v mojí hlavě.

Příběh je slátatnina, to snad ani nemá cenu dál rozebírat. Čekal jsem, že to asi bude o něco horší než docela kvalitní Crysis 2, ale ta propast v kvalitě je citelná.
+10 +15 −5
  • PC 55
Když už jsem s brbláním vyplázl takový nekřesťanský děngy za grafárnu, chtěl jsem ji donutit, aby si z něčeho nadělala do ponožek. Budiž tedy Crysis 3! Krocení proběhlo nečekaně snadno, u mě, osoby oplývající neskutečným talentem vybrat si skutečně provarovou grafárnu, co za tři neděle nebude stíhat, takový nezvyk! A také pochvala německým arabášům za optimalizaci (více dnes chváleni nebudou).

Jak už to tak u Cryteku bývá, Crysis je pozoruhodnou směsicí geniality a debility. Oceňuji i architekturu a level design, a že sušácky navržené mise přišly až ve druhé polovině... I když nepotřebuji ve hrách roboty a nanokraviny ani atomové paprskomety, uznávám Far Cry/Crysis jako určitý fenomén, na němž je vidět upřímná snaha autorů poladit poslední díl trilogie důstojně a "k dokonalosti". Gameplay ale zůstává nevyrovnanej a spíše průměrnej. I když běh už nežere nanoenergii, furt je to pomalý. Pod tíhou tří prdelí možností obleku a zbraní apod. je hra taková upachtěná a kostrbatá a já nejsem nějakej geek, který to bude postupně zdolávat na všechny obtížnosti, aby všechny ty hovadiny postupně dostal do ruky. Crysis - grafické hody a herní porody.

Jsem zastáncem jednoduchosti a volnosti a zcela mi neimponuje, když mám 99% času někoho v uchu na vysílačce. Far Cry, na úkor o něco méně bystrozrakých enemáků, nemělo neviditelnost ani polonesmrtelnost a hrálo se tuze dobře a řádově lépe, než tato překombinovanost, většinu času jsem trávil v jungli sám na vlastní pěst a nikdo mi nechodil v jednom kuse přebalovat plíny (nebo naopak). V Crysis 3, podle mě, zábava umírá společně s posledním odkráglovaným lidským protivníkem. Co se týče příběhu, tak ten z Far Cry 3 byl vedle Crysis úplnou horskou dráhou emocí v kvalitě shakespearovských proporcí, a kdybych býval věděl, co přijde, tak bych si FC3 i vč. toho repetetivního běhání kolem býval víc užil, protože ve trojce totiž tragicky nefungují emoce ani zvědavost a chuť vědět něco dál, nic, nothing, nichts.

Pokládám za neuvěřitelné, a poměrně skandální, že nejlepší hrou, kterou jsem v tomto období hrál, a přitom vůbec nejdelší - jedinou hrou, která si udržela mou vachrlatou pozornost až do konce - byl paradoxně podomácku zkutěný a graficky nulový Fallout 1.5: Resurrection, co se hýbe i na Pentiu 90 MHz. Neskutečné, za dva měsíce jsem rozjel celkem čtyři hry na způsob Far Cry, a žádná se mu nepřiblížila ani přibližně. Rozhodně tuto dnes už klasiku neohrozí pár hodin kočkování s místníma kokotama z vesmíru a furt se opakující vyhazování do luftu nějakých jejich bazmeků.

Pro: Některé rané přestřelky s člověkonepřátelema jsou celkem svižné a vtipné, hlavně s lukem (LOL!)

Proti: Vyzdvihl bych jednu korunovanou a nade všemi vyčnívající příšernost - způsob používání mimozemského materiálu.

+10 +16 −6
  • PC 70
Crysis 3 jsem očekával v určité nejistotě, protože i když jsem se ze všech stran dozvídal, že se má daleko více blížit jedničce, pořád jsem se tak trochu bál podobného zklamání, jaké mi připravil druhý díl.

Nepředpokládal jsem tedy, že by Crysis 3 mělo přepisovat herní dějiny, a po dvou hodinách hraní mi bylo jasné, že se tak ani nestane. Ano, hra vypadla sice lépe než Anne Hathaway na předávání Oscarů, ale ani taková vychytávka jako kompozitový luk s různými druhy střeliva a možností někoho přišpendlit ke zdi nedokázala zamaskovat fakt, že ty řeči o volnosti byly spíše něco jako předvolební sliby.

Jsou sice části misí, kdy člověk ucítí závan svobody pohybu z jedničky, ale vzápětí je to kouzlo okamžiku zničeno zjištěním, že je hráč uzavřen v chodbě, přičemž někdy to přímo bije do očí, jindy je to poměrně dobře skryto a odhalíte to až po prozkoumání větší části mapy, takže jako vězeň se po celou dobu hraní určitě necítíte.

Mapy jsou ovšem většinou takové nemastné neslané (samozřejmě ne pokud jde o vizální stránku věci) a kromě mise ke konci hry, kdy si můžete v bugině trochu zahrát na závodníka, poměrně malé. Kvůli absenci krycího systému, faktu, že ne ke každé ploše se Prorok dokáže přichytit, což variabilitě příliš větru do plachet nepřidává, a kupříkladu i poměrně slabému potenciálu superskoku, je-li vůbec na místě ho tak nazývat, se člověk ani v méně koridorových lokacích nikterak nevyřádí.

Za hudbu si pan skladatel určitě zaslouží poplácání po zádech, poněvadž i když nejde o žádný legendární soundtrack, už takové menu theme vás jasně naladí na epickou notu, a i v průběhu hry jsou některé pasáže, kdy jsem se do hudby obdivně zaposlouchal. Nejde však jen o ozvučení, Hollywoodské dramatičnosti vůbec je ve hře až hanba, ale ruku na srdce - kdo z nás od Crysis 3 očekával nějaký světoborný příběh?

Za zmínku určitě kromě luku, který bohužel v kombinaci s Cloakem tvoří až příliš silnou a příliš významnou část hraní, stojí i slušná nabídka dalších zbraní, kterými si můžete zpestřit průchod kampaní. Ta je bohužel tak krátká, že se vám dost možná stane, že některé zbraně vůbec nestihnete pořádně vyzkoušet, tím spíše, když si můžete radši hrát na Robina z Locksley a ostatními zbraněmi vesele pohrdat.

Ve výsledku tedy považuji Crysis 3 za povedenější počin než jeho předchůdce, ovšem takový herní zážitek, jímž si mě získala jednička, mi hra rozhodně nepřipravila. Přitom by stačily nápaditější mapy a lépe zpracované vlastnosti nanoobleku a třetí díl na tom mohl být o poznání lépe.

Pro: Lukostřelba, větší důraz na stealth aspekt hry, grafické orgie, solidní arzenál, dobré ozvučení

Proti: Minimalisticky pojatý nanooblek (komba schopností se nekonají), v podstatě zredukovaný na Cloak a Armor, stálá neviditelnost při střelbě lukem, absence krycího systému a pokročilejších taktických manévrů (nelze se ani plížit), koridorovost, HW nároky

+9 +11 −2
  • PC 95
Vezmu to popořadě. Série Crysis mě zaujala už od prvního dílu, který mě šokoval nejen grafikou, ale hlavně nádherným level designem a novými způsoby hraní. Tehdy hra neměla dohromady žádný příběh, ale vynahrazovala to úžasná atmosféra prozkoumávání ostrova Lingshan, který ukrýval něco děsivého, co terpve mělo vyjít na povrch.

Druhý díl mě naopak zklamal. Nebezpečné sephské jednotky se najednou proměnily v obyčejné vojáky, létající kovové stroje se přeměnily na sephské bojové vrtulníky a snad kromě sonického děla, které bylo spíš dost otravné než zábavné, jsem nenarazil na žádné další nepřátele.

Později jsem si koupil knížku Crysis: Legie, která popisuje celý děj druhého dílu a navrch přidává spoustu různých poznatků. Zjistil jsem, že ten příběh je vlastně skvělý, ale vývojáři ho nebyli schopní vůbec podat a ani se o to nesnažili, což byla škoda.

Když došlo na oznámení třetího dílu a já si přečetl, že se odehrává mnohem později v době, kdy sephská hrozba už je dávno pryč, odsoudil jsem hru a dál ji nesledoval. A tak jsem neviděl žádné video a jiné prozrazující informace a ke hře jsem se dostal teprve o Vánocích s novou kartou. Ale už dost mých osobních příběhů a něco ke hře :)

Hned na začátku hry jsem zjistil, proč vlastně hra nejede na DirectX 9. Očekával jsem, že grafika se nebude příliš lišit od druhého dílu, ale Crytek mě tentokrát překvapil podobně výrazně, jako kdysi prvním dílem.Ke všemu se všechno dobře pohybovalo (naštěstí ve hře nefungoval Fraps a díky tomu jsem nevěděl, jestli jede hra pomalu nebo ne a prostě jsem to neřešil :D ).

Další překvapení pro mě bylo připraveno v dalších levelech. Level design a grafické zpracování zarostlého dávno zničeného New Yorku byl neuvěřitelný. Samotné město o sobě dávalo vědět už jenom na pozadí - z všudepřítomné trávy a vody občas vylezly koleje, pohozená auta (sloužící ke krytí před nepřáteli :)), semafory a v dálce zaujímaly místo poslední stojící mrakodrapy. Častokrát jsem jenom zůstal stát a rozhlížel se kolem, volba tohoto prostředí byl výborný nápad a síla enginu v něm vynikla mnohem víc, než minule.

Nádherné zpracování (jaké je u Crysis navíc zvykem) ale dobrou hru neudělá. Po chvíli hraní se ukázalo, že nic není tak černobílé, jak se zdálo, a Sephové přece jenom ještě dokáží něco nabídnout (a ke konci hry toho bude opravdu hodně :) ). Autoři se konečně pořádně zaměřili na příběh. Kromě Proroka je tu i řada vedlejších postav, které mají konečně ve hře smysl a působí mnohem věrohodněji, než například ve druhém díle. Obrovskou zásluhu na příběhu mají i různé zápisky, sephské studie a černé skříňky, které se dají po levelech jednoduše najít (úspěšně nahradily nezábavné sběratelské předměty z druhého dílu). O celé mimozemské invazi a nejen jí se tak dá zjistit mnohem víc, navíc je tu spousta odkazů a narážek na Lingshan. Tento herní prvek mě bavil asi nejvíc, hlavně kvůli tomu, abych si všechno postupně spojil s informacemi z knížky a předchozích dílů.

Co mělo asi nejvíc vliv na hru je samozřejmě hlavní postava. V tomto směru si nemůžu stěžovat, v roli Proroka, který už sám neví, jestli je stále ještě člověk, seph nebo něco jiného, bylo zábavné hrát už jenom proto, že jde za svým vlastním cílem a hráč tak nemá pocit, že jenom plní cizí rozkazy. Propojení se sephským společenstvem bylo pěkné spestření. Rozmanitost sephských jednotek byla tentokrát vysoká, a i obyčejní mimozemští "vojáci" působili v zarostlém prostředí, ve kterém se dokázali pohybovat velmi obratně a uniknout tak i zraku vizoru, velmi nebezpečně a spíš než své spolubojovníky z druhého dílu mně připomínali chobotničky z prvního dílu. Velké zlepšení jsem zaregistroval i u AI.

Na závěr musím ale zmínit i několik nedostatků. Co mně vadilo nejvíc, byl (zvlášť s blížícím se koncem hry) trochu zmatenější design úrovní, kdy se stávalo, postup nebyl zcela jasný, což by nevadilo, ale hra se nedokázala přizpůsobit - stalo se například, že se přímo vedle mě spawnul nepřítel, protože jsem k checkpointu přistoupil ze špatné pozice.

Crysis 3 si celkově bere z obou dílů to nejlepší a tento celek dokáže v mnoha ohledech dotáhnout ještě dál, než v obou předchozích dílech. Hratelností, prostředím a pojetím děje se přibližuje hodně k prvnímu dílu a principy naoobleku naopak vylepšuje z dílu druhého. V dnešní době musím přiznat i obrovské plus závěrečné části, která uzavírá sérii bez otevřených otázek, kterými by se vývojáři jistili pro další pokračování. Ještě zmíním, že jsem hrál spíš opatrně a likvidoval každého protivníka, takže jsem si užil celkem dlouhou herní dobu.

Pro: Design úrovní, grafika, atmosféra, větší důraz na příběh a postavy, rozmanitost nepřátel, povedený a uzavřený konec hry

Proti: Občas zmatený design úrovní, možná HW nároky (DirectX11)

+8 +12 −4
  • PC --
Čekal sem, že Crytek konečně udělá nějaký pořádný příběh (ale moc jsem v to nedoufal). Co se samotného příběhu týče - je to vyprávěno tak špatně a tak komicky předvídatelně, že hru ani nebudu hodnotit :)

Ale kdo z nás znalejších to hraje kvůli příběhu, že?:)

Crysis 3 i když není světoborná co se gameplaye týče, pořád je lepší než díl předchozí. Lokace byly zvětšeny minimálně na dvojnásobek, sice stále nedosahují velikosti prvního dílu, ale i tak poskytují víc možností jak si počíhat na/obejít/zlikvidovat nepřátele než tupě koridorový druhý díl. Dostaly jsme novou zbraň: LUK - je tak stupidně přesílený a má tolik nábojů, že jsem přešel 80% hry zacloakovaný právě jen s touto zbraní. Tohle je asi největší kámen úrazu celé hry. Když se k tomu přidá inkonzistentní AI, kdy jednou vás z pozice vygranátují, kryjí se a stříí, jindy zas tupě jeden za druhým chodí k mrtvole jejich spolubojovníka, nebo na váš čumí a ani se nehnou. Dále jsme dostali možnost hackovat různé nepřátelské věže, miny a roboty. Hacking je ještě jednodušší, než v Deus Ex:HR (už tam jsem si myslel že jednodušší to být už nemůže). Dále nám tu z funkcí obleky které ovládáme zbyly už jen Cloak a Max Armor, supersprint a superskok vlastně nejsou super, při srovnání s prvním dílem je to jakoby žádný super... nebyl.
Nechme ale hru hrou a pojďme na to nejdůležitější, na grafiku.

Engine je starý známy CryEngine 3, který byl už v Crysis 2, avšak tady se ukazuje v lepším světle (doslova) a v lepším prostředí. Konečně máme zpátky vegetaci reagující na pohyb hráče, NPC, výbuchů a větru. Pokročilé technologie jsou na každém kroku (pokročilé SSAO, GI, Teselace, Displacement Mapping, POM, a další jejichž jména si nepamatuji), některé jsou vidět jen když je hledáte (nebo víte kde jsou, napřílad PADM, teselace), jiné poznáte na první pohled (SSAO, GI, POM), co mě ale dostává byla voda, vlny a odlesky byly úchvatné, v první lokaci jsem dostával mořskou nemoc při pohledu na vlny :D.

Ale přesto jsem nenašel Teselovanou žábu z techdema (vlastně ani jedna zvěřina nebyla teselovaná a vypadala jako by modely byly 10 let staré, do enginu se nehodili). Teselovanou vegetaci (myšleno listy, keře atd.) jsem nenašel vůbec. Stromy používající PADM je vlastně jen ten typ, který byl v techdemu (alespoň jsem na testované mapě nenašel jiný druh který by to používal), menší stromy nejsou teselované vůbec a zblízka vypadají jako hranaté fošny, velké kmeny a klády jsou deformované stejně jako zdi (tj. minimálně). Co se samotného použití technologií týče - ani tento díl se nevyvaroval mírných i závažných chyb. Např: špatně použité nebo na špatném místě POM, Teselace cihlových zdí byla jiná (a horší), než bylo ukázáno ve druhém díle.

Přeze všechny tyto chyby je to stejnak nejlépe vypadající hra současnosti.
Jen škoda trapného příběhu a alienů, kteří se mi do toho světa absolutně nehodí (stejně tomu bylo i u FarCry, jakmile jsem narazil na mutanty, hrál jesem jen z donucení). jakkoliv mám rád sci-fi tak zrovna u Cryteku se to (alespoň pro mě) nepovedlo.

EDIT: pro to, abyste tuhle hru rozjeli potřebujete DX11 grafiku, u Nvidie je to GT(X/S)4xx a novější, u AMD je to Radeon HD5xxx a novější. nic staršího vám tu hru nerozjede!!

EDIT2: Po tom co jsem dostal sprda od kámoše za to, že mám v komentáři "odborné názvy" a že on vůbec neví co znamenají: Všechny tyhle efekty a technologie byly představeny v seznamu už před vydáním hry, dokonce bylo i Crysis 3 Techdemo kde jsou všechny tyhle technologie krásně představeny.
+6 +8 −2
  • PC 70
Nerozumiem, prečo vo všetkých hrách hlavný hrdina/hrdinka bojuje za záchranu "sveta". V úvodzovkách je toto slovo preto, lebo sa veľmi často mylne používa namiesto slova "civilizácia", je to v rozpore s významom, pretože zachrániť ľudskú civilizáciu znamená zničiť svet. Prial by som si, aby konečne vznikla podobná hra, ktorej dej sa bude diať v opačnej réžii – hlavný hrdina/hrdinka bude bojovať za zničenie civilizácie a záchranu sveta. Veď tie ruiny pokryté machom, lianami a zeleňou boli také prekrásne.

Pro: Prekrásne prostredie ruín pokrytých zeleňou.

Proti: Príbeh - nič nové.

+5 +7 −2
  • PC 60
Nádherná grafika, ale to je tak vše.. Crytek prostě podle mě moc hry neumí (ikdyž je to o dost lepší než minulý díl) a jen něco málo přes 4 hodiny dlouhá kampaň, to je poslední hřebík do rakve.

Pro: Nádherné grafické "techdemo"

Proti: Velmi krátká a nijak zázračná kampaň

+1 +8 −7