Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Arc

Arc

Martin Okáník • 32 let • Technical Support @ New World Interactive • Ratíškovice (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Crysis 3

  • PC --
Čekal sem, že Crytek konečně udělá nějaký pořádný příběh (ale moc jsem v to nedoufal). Co se samotného příběhu týče - je to vyprávěno tak špatně a tak komicky předvídatelně, že hru ani nebudu hodnotit :)

Ale kdo z nás znalejších to hraje kvůli příběhu, že?:)

Crysis 3 i když není světoborná co se gameplaye týče, pořád je lepší než díl předchozí. Lokace byly zvětšeny minimálně na dvojnásobek, sice stále nedosahují velikosti prvního dílu, ale i tak poskytují víc možností jak si počíhat na/obejít/zlikvidovat nepřátele než tupě koridorový druhý díl. Dostaly jsme novou zbraň: LUK - je tak stupidně přesílený a má tolik nábojů, že jsem přešel 80% hry zacloakovaný právě jen s touto zbraní. Tohle je asi největší kámen úrazu celé hry. Když se k tomu přidá inkonzistentní AI, kdy jednou vás z pozice vygranátují, kryjí se a stříí, jindy zas tupě jeden za druhým chodí k mrtvole jejich spolubojovníka, nebo na váš čumí a ani se nehnou. Dále jsme dostali možnost hackovat různé nepřátelské věže, miny a roboty. Hacking je ještě jednodušší, než v Deus Ex:HR (už tam jsem si myslel že jednodušší to být už nemůže). Dále nám tu z funkcí obleky které ovládáme zbyly už jen Cloak a Max Armor, supersprint a superskok vlastně nejsou super, při srovnání s prvním dílem je to jakoby žádný super... nebyl.
Nechme ale hru hrou a pojďme na to nejdůležitější, na grafiku.

Engine je starý známy CryEngine 3, který byl už v Crysis 2, avšak tady se ukazuje v lepším světle (doslova) a v lepším prostředí. Konečně máme zpátky vegetaci reagující na pohyb hráče, NPC, výbuchů a větru. Pokročilé technologie jsou na každém kroku (pokročilé SSAO, GI, Teselace, Displacement Mapping, POM, a další jejichž jména si nepamatuji), některé jsou vidět jen když je hledáte (nebo víte kde jsou, napřílad PADM, teselace), jiné poznáte na první pohled (SSAO, GI, POM), co mě ale dostává byla voda, vlny a odlesky byly úchvatné, v první lokaci jsem dostával mořskou nemoc při pohledu na vlny :D.

Ale přesto jsem nenašel Teselovanou žábu z techdema (vlastně ani jedna zvěřina nebyla teselovaná a vypadala jako by modely byly 10 let staré, do enginu se nehodili). Teselovanou vegetaci (myšleno listy, keře atd.) jsem nenašel vůbec. Stromy používající PADM je vlastně jen ten typ, který byl v techdemu (alespoň jsem na testované mapě nenašel jiný druh který by to používal), menší stromy nejsou teselované vůbec a zblízka vypadají jako hranaté fošny, velké kmeny a klády jsou deformované stejně jako zdi (tj. minimálně). Co se samotného použití technologií týče - ani tento díl se nevyvaroval mírných i závažných chyb. Např: špatně použité nebo na špatném místě POM, Teselace cihlových zdí byla jiná (a horší), než bylo ukázáno ve druhém díle.

Přeze všechny tyto chyby je to stejnak nejlépe vypadající hra současnosti.
Jen škoda trapného příběhu a alienů, kteří se mi do toho světa absolutně nehodí (stejně tomu bylo i u FarCry, jakmile jsem narazil na mutanty, hrál jesem jen z donucení). jakkoliv mám rád sci-fi tak zrovna u Cryteku se to (alespoň pro mě) nepovedlo.

EDIT: pro to, abyste tuhle hru rozjeli potřebujete DX11 grafiku, u Nvidie je to GT(X/S)4xx a novější, u AMD je to Radeon HD5xxx a novější. nic staršího vám tu hru nerozjede!!

EDIT2: Po tom co jsem dostal sprda od kámoše za to, že mám v komentáři "odborné názvy" a že on vůbec neví co znamenají: Všechny tyhle efekty a technologie byly představeny v seznamu už před vydáním hry, dokonce bylo i Crysis 3 Techdemo kde jsou všechny tyhle technologie krásně představeny.
+6 +8 −2