Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Arc

Arc

Martin Okáník • 30 let • Technical Support @ New World Interactive • Ratíškovice (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

X3: Albion Prelude

  • PC --
Po šesti stech hodinách hraní X3TC a po pár měsících pauzy jsem se konečně dostal k X3AP.
Vezmu to hned z kraje. O X3TC jsem už psal a co se technických věcí týče, je na tom AP stejně, jelikož běží na stejném enginu.
Vlastně je to stejná hra, akorát tu nějaké sektory přidali, tu zase ubrali. Posunuli časovou linku dopředu (jak už to v pokračováních bývá) a rozpoutali válku mezi Terrany a Commonwealthem.

Válka mezi těmito frakcemi má pro hráče nedozírné následky. Hrát za Terrana je ještě mnohem těžší (až neúměrně težké) než v předchozím díle.
Prakticky jsem to vzdal kvůli pár stupidním nelogickým věcem a hrál raději za Argona. Například v X3TC měli některé lodě P2P JD (point-to-point JumpDrive), který vlastně neexistoval. Vlastně existoval, ale jen u Xenonské rasy (měly tu technologii). Bohužel v X3AP je to mnohem horší, tady totiž skáčou celé flotily. Jejich název je Rapid Response Fleet (RRF) a mají to být lodě, které nesou Jump Beacon.
Tenhle systém má logicky fungovat tak, že jedna loď, která nese Maják, ho musí někam umístit a zbytek flotily má pak skočit za ní. Ale tak to nefunguje. Prostě se všechny lodě z ničeho nic objeví za vaší prdelí (jestli hrajete za Terrana) klidně uprostřed prázdného sektoru. Podobné kiksy jsou i v samotných questech, například Defend Convoy quest za terrany, kde se poté objevili Argonské lodě uprostřed terranského teritoria (a jak víte, nejsou tam gate, ani Argonské majáky = nedá se skákat).
Také nevím, proč mám Terrany stále neutrální i na reputaci -3, což mi sice pomohlo při pár questech, ale ve Válečných Sektorech, kde mám proti terranům bojovat, přičemž jsou pro mě neutrální, mi způsobovalo záchvaty nudy. Prostě sem jen odstřelil pár menších lodí a letěl jinam.

Nakonec jsem zjistil, že je tahle hra nezajímavá, krátká ba dokonce zbytečná. Její jediný účel je vyplnit mezeru mezi příběhem v X3TC a nevydaným X: Rebirth. Bohužel by se příběh dal shrnout v jednom jediném kratičkém videu.
Tuhle hru prostě nemůžu nikomu, koho baví X3TC doporučit. Kupovat tuto hru jen kvůli příběhu prostě nemá význam a už vůbec to nemá význam kupovat kvůli znovuhratelnosti. A když k tomu přičtu spoustu dalších kravin z X3TC, navrch kratičký Main Plot a zbytečné další Ploty (HQ a Hub, proč bych je měl dělat zas a znova, i když už jsou o dost lehčí?) vyjde mi naprosto zbytečná hra nebo DLC, já už vlastně nevím co to je.

Podle Xfire mám nahráno 45 hodin a to jsem většinu času jen létal po vesmíru a prozkoumával mapu. Víc času už tomu neobětuju a radši si znovu zapnu X3TC, nebo si dokonce rozjedu X3R, který jsem ještě nehrál.

Jelikož nedávno vyšel patch 3.0, možná tomu dám ještě šanci.

Pro: pár nových lodí, Stock Exchange (asi burza s komoditama), nové modely stanic

Proti: všechny chyby z X3TC, RRF, Stock Exchange (zbytečná věc), krátký main plot, zbytečné side ploty

+4

Crysis 3

  • PC --
Čekal sem, že Crytek konečně udělá nějaký pořádný příběh (ale moc jsem v to nedoufal). Co se samotného příběhu týče - je to vyprávěno tak špatně a tak komicky předvídatelně, že hru ani nebudu hodnotit :)

Ale kdo z nás znalejších to hraje kvůli příběhu, že?:)

Crysis 3 i když není světoborná co se gameplaye týče, pořád je lepší než díl předchozí. Lokace byly zvětšeny minimálně na dvojnásobek, sice stále nedosahují velikosti prvního dílu, ale i tak poskytují víc možností jak si počíhat na/obejít/zlikvidovat nepřátele než tupě koridorový druhý díl. Dostaly jsme novou zbraň: LUK - je tak stupidně přesílený a má tolik nábojů, že jsem přešel 80% hry zacloakovaný právě jen s touto zbraní. Tohle je asi největší kámen úrazu celé hry. Když se k tomu přidá inkonzistentní AI, kdy jednou vás z pozice vygranátují, kryjí se a stříí, jindy zas tupě jeden za druhým chodí k mrtvole jejich spolubojovníka, nebo na váš čumí a ani se nehnou. Dále jsme dostali možnost hackovat různé nepřátelské věže, miny a roboty. Hacking je ještě jednodušší, než v Deus Ex:HR (už tam jsem si myslel že jednodušší to být už nemůže). Dále nám tu z funkcí obleky které ovládáme zbyly už jen Cloak a Max Armor, supersprint a superskok vlastně nejsou super, při srovnání s prvním dílem je to jakoby žádný super... nebyl.
Nechme ale hru hrou a pojďme na to nejdůležitější, na grafiku.

Engine je starý známy CryEngine 3, který byl už v Crysis 2, avšak tady se ukazuje v lepším světle (doslova) a v lepším prostředí. Konečně máme zpátky vegetaci reagující na pohyb hráče, NPC, výbuchů a větru. Pokročilé technologie jsou na každém kroku (pokročilé SSAO, GI, Teselace, Displacement Mapping, POM, a další jejichž jména si nepamatuji), některé jsou vidět jen když je hledáte (nebo víte kde jsou, napřílad PADM, teselace), jiné poznáte na první pohled (SSAO, GI, POM), co mě ale dostává byla voda, vlny a odlesky byly úchvatné, v první lokaci jsem dostával mořskou nemoc při pohledu na vlny :D.

Ale přesto jsem nenašel Teselovanou žábu z techdema (vlastně ani jedna zvěřina nebyla teselovaná a vypadala jako by modely byly 10 let staré, do enginu se nehodili). Teselovanou vegetaci (myšleno listy, keře atd.) jsem nenašel vůbec. Stromy používající PADM je vlastně jen ten typ, který byl v techdemu (alespoň jsem na testované mapě nenašel jiný druh který by to používal), menší stromy nejsou teselované vůbec a zblízka vypadají jako hranaté fošny, velké kmeny a klády jsou deformované stejně jako zdi (tj. minimálně). Co se samotného použití technologií týče - ani tento díl se nevyvaroval mírných i závažných chyb. Např: špatně použité nebo na špatném místě POM, Teselace cihlových zdí byla jiná (a horší), než bylo ukázáno ve druhém díle.

Přeze všechny tyto chyby je to stejnak nejlépe vypadající hra současnosti.
Jen škoda trapného příběhu a alienů, kteří se mi do toho světa absolutně nehodí (stejně tomu bylo i u FarCry, jakmile jsem narazil na mutanty, hrál jesem jen z donucení). jakkoliv mám rád sci-fi tak zrovna u Cryteku se to (alespoň pro mě) nepovedlo.

EDIT: pro to, abyste tuhle hru rozjeli potřebujete DX11 grafiku, u Nvidie je to GT(X/S)4xx a novější, u AMD je to Radeon HD5xxx a novější. nic staršího vám tu hru nerozjede!!

EDIT2: Po tom co jsem dostal sprda od kámoše za to, že mám v komentáři "odborné názvy" a že on vůbec neví co znamenají: Všechny tyhle efekty a technologie byly představeny v seznamu už před vydáním hry, dokonce bylo i Crysis 3 Techdemo kde jsou všechny tyhle technologie krásně představeny.
+6 +8 −2

Medal of Honor: Warfighter

  • PC 50
Tohle je jedním slovem PARADOX. Osobně nevím, co si mám o tom myslet. Začnu třeba od "motoru". Engine je tu použitý z BF3 neboli FrostBite 2 a přesto jsem neměl takový audiovizuální zážitek jako v BF3 (mluvím teď samozřejmě o Singlu), zvuky v novém MoH jsou lepší než v CoD sérii, ale na BF3 to opravdu nemá. Pak je tu nedodělaná fyzika kdy neprostřelíte překližkou udělanou zeď ale plotek z masivu prostřelíte jak nic.

Další věcí co mě osobně kazí herní zážitek je to, co by ho podle vývojářů mělo spíš nabudit: řízené scenérie. Už první mise mě neskutečně nasr*la, hned na začátku vás hra stopne a požaduje, abyste zmáčkli tlačítko pro střelbu a někoho zastřelili, PROBOHA PROČ?? Hned po tom následuje rádoby epická scéna s výbuchem, kde vás hra nutí se na to dívat - opravdu realistické, místo toho abych se kryl, se na to budu dívat…
Hned po tom scéna s vrtulníkem, tam se vám lockne zaměření na tu heli, ale hýbat se můžete, tohle už ani nekomentuju.

Další na řadě je fakt, že podle reklamy a trailerů se jedná o realisticky pojatou střílečku s moderními taktickými prvky jako například pevné uchopení pistole oběma rukama, breaching, můžete nést jen 2+1 zbraně (vždy budete mít 2 původní a jednu k tomu můžete sebrat po mrtvolách, ale nedostáváte do ní munici a jakmile si budete chtít zbraň přehodit tak ji vlastně zahodíte), taktické dvojité zaměřovače (např: M4 s ACOGem, ale i Iron Sightama na boku), tactical reload u brokovnice ale už ne u M4 a pak nastává ten paradox: Celé tohle snažení padá na tom, že vždycky máte do sidearm weapon nekonečno munice a prakticky máte nekonečno munice i do hlavní zbraně (prostě je to střílečka jako CoD, jenže CoD si na nic takového už dávno nehraje :D). Dále je tu šíleně nepoužitelné AI spolubojovníků – vy střílíte po nepřátelích a váš team je často desítky metrů za vámi. Další pro mě dost brutální zjištění je účinnost některých zbraní – párkrát jsem zkusil CoD styl vletět na ně, tak sem vzal USAS a šel dávat hedky. A tady jsem narazil – stojím před teroristou 30cm, dávám mu hedky, ale on pořád stojí (a ne nebyl to ten obrněný), občas má USAS takový rozptyl, že na 3 metry nedá ani jednou DMG do 3 teráčů stojících krásně v řadě. Leaning je vám tu k ničemu, neboť nepřátelská AI o vás téměř vždy ví a tak jako v CoD sérii jde vyloženě po vás – v některých situacích, když už byl teda můj team předemnou, jsem si hledal lepší pozici a dostával sem hity od teráča který předtím útočil na jednoho mého spojence, který mu byl blíž než já. Navíc má AI dost dobré reakce a ani rychlý lean mi nepomohl se vyhýbat hitům.

Některé mise mě vyloženě nudily, jiné mě bavily. Asi nejvíc mě bavily mise v autě. Jakoby si vypůjčili jízdní model a modely aut ze hry NFS: The Run (tady to beru jako obří + jelikož když se podíváte na jízdu v autě v CoD tak je to něco strašně směšného :D). A pak zvrat o 180° - akčnost tu má přednost před realitou a tak ve druhé auto misi zdemolujete půl města, jakoby jste byli hlavní protagonisti seriálu Kobra 11.
Já vím co je to za hru a kam směřuje, navíc mě tyhle mise bavili, ale přesto to zkritizuju, protože si hra hraje na něco, co nikdy nebyla, není a asi nikdy nebude.

Celkové pojetí m hodně připomíná Medal of Honor: Underground, tenhle díl byl na PSX a zezačátku se to tvářilo jako seriózní hra, kde jste stáli sami proti celé německé armádě a k tomu s naprostým hendikepem: můžete jen střílet a chodit, němci se můžou krýt, střílet z poza rohu, můžou odkopnout/zalehnout granát nebo ho chytit a hodit vám ho z5. Ale na konci najdete tančící psy se samopalama, psi s raketometem, psi coby řidiči transportéru a roboti. Prostě mám dojem, že je to stejně rádoby reálný díl jako teď Warfighter.
Když nový Wafighter srovnám s BF3, což nebylo nějak ultra-epické dílo, tak z toho vyjde MoH jako hodně špatné. Když ho srovnám s GR:FS tak z toho MoH:W vyjde taky jako poražený, i přes fakt že Future Soldier je graficky nepěkný, místy až hnusný, zvukově normální a co se týče optimalizace tak odfláklý titul. Jedním z důvodů proč je FS lepší je samozřejmě funkční AI spolubojovníků a celkové průběhy misemi (teda až na poslední ta celou hru shodila na dno mého zájmu).

Právě proto že to je paradoxní hra ji ani nemůžu hodnotit, na jednu stranu se mi líbí a na druhou stranu je zase ubohá a nudná.

Pro: Grafika, Taktické možnosti, Válka proti teroristům

Proti: Taktické možnosti, zvuky horší než v BF3, hra si hraje na něco co není, AI

+10 +15 −5

X3: Terran Conflict

  • PC 85
X3:TC se mi na první pohled jevilo jako příliš těžké, nakonec jsem dostal rozum, hru si koupil a začal hrát. Velmi jsem si oblíbil možnost (nutnost) stavět komplexy továren, které jsem si koupil, ne jenom pro to, že nemusíte pak čekat na ostatní továrny až vyrobí potřebnou zbraň/štít/výbavu a pak vám ji nějaký obchodník vyfoukne před nosem, prostě si je vyrobíte sami a máte jistotu že je vám nikdo nevezme (pokud si to nastavíte).

Hra mě naprosto pohltila, i přes to, že vlastně z půlky nefunguje (některé herní mechanismy jsem do teď nepochopil, některé fungují stylem buď a nebo, jiné stylem jeden pokus ze sta), dále jsou tu faktické nelogičnosti v úkolech (zvláště je to patrné na okrajových Terranských sektorech), další nelogičnosti jsou například typu Valhalla (loď která je přítomna v adresáři se hrou ale ve hře samotné ji nepotkáte protože je tak obří, že se nevleze do brány a tudíž by byla k ničemu), k mínusům přičítám i cheaterskou AI, kdy nepřátelské lodě mají nekonečno energie a mají silnější zbraně než kterákoliv jiná loď stejné třídy (například Xenon Q je M7, ale zbraně má ze silnější M2, je hodně mrštné a na blízko proti jiným M7 je to zabiják, neboť má opravdu nekonečno energie a vy na něj akorát flusáte, protože vám energie došla). Většina nefunkčních systémů se dá napravit stáhnutím komunitních modů/skriptů, kterých je opravdu nepřeberné množství.

Místy vás bude hra neskutečně sr.át, například když plníte úkoly v Terranských sektorech, tím nemyslím jen to, že jsou prakticky největší, ale také zde nemůžete skákat, jelikož tam nejsou brány, ale TOA. Také je zde neskutečně velký provoz (slabší sestavy budou trpět nízkýma FPS) a často se mi stávalo, že jsem se rozmáz o nějakou větší loď nebo jsem rozmáz menší loď. V prvním případě jsem končil a musel loadovat pozici, ve druhém případě jsem přišel o reputaci (která je u Terranů celkem těžká na získání a navíc ji potřebujete ke koupi Terranských lodí, které sou nejsilnější ze všech :D), a musel loadovat pozici také.

I přes všechny nedostatky je to jedna z nejlepších her, jakou sem kdy hrál. A to říkám, aniž bych prošel předchozí díly, které jsou důležité pro úplné pochopení X Univerza).

Zaměřím se teď na grafiku: Použitý Engine vychází (nebo se shoduje) s tím co byl v X3: Reunion, ale graficky je o dost lepší. Bohužel to s sebou nese neduh v podobě singlethread hry, která nedokáže využít moderní vícejádrové CPU, což s ohledem na herní systémy (plně funkční ekonomický systém, obchodní lodě přesouvající se ze sektoru do sektoru,... ) je brutální nevýhoda, která způsobuje vysokou zátěž jednoho jádra (proto je lepší mít vysoko taktované CPU klidně i 2 jádrové, než quad-core s nízkým taktem, hra se tak výborně hodí na testování výkonu CPU na jedno jádro). Abych vám přiblížil náročnost, povím vám, že mám v boji proti hromadě nepřátel (běžná situace) klidně i 10FPS s procesorem Intel Core i5-3570K@4GHz.

Zatím mám nahráno zhruba 600 hodin a stále mě to baví, i když je to Singleplayer only. Tak dobrá tahle hra je.

Pro: Grafika se nemá za co stydět, rozsáhlost příběhu, sandbox hra - stovky hodin zábavy, souboje, komunita - mody/skripty

Proti: Singlethread hra, nedořešená se spoustou nefunkčních herních systémů (řeší komunita, viz článek), místy vás dokonce nase.re

+13

Borderlands 2

  • PC 70
Série Borderlands je opravdu dělaná pro CooP. Když hraje člověk sám, tak to opravdu není taková zábava, jaká se dostane právě v CooPu. Od jedničky se dvojka liší tím, že má hlavní příběhovou linii, která se mi ale zrovna 2x nelíbí. Příběh zvážněl a tak trochu se vymyká šílenosti a komičnosti samotné hry. Rozmanitost misí je dobrá a víceméně jsou udělané tak, aby jste prošli celou instanci/lokaci. Avšak některé mise jsou zvláštní double-respawnem nepřátel, kdy místo vybijete před tím než máte úkol (třeba chránit Clap Trapa) a hned po tom tam jdete s úkolem a ejhle nepřátelé se resli i když ještě jejich mrtvoly leží na zemi :D. Bazillion zbraní ve hře sem teda moc nepobral, modelů je v tomto dílu zhruba stejně jako v tom prvním, ale tento díl se liší úplným překopáním Výrobců zbraní a Elementárních účinků - musím říct že k lepšímu :). Engine je stále upravený UE3 v Cel Shadu, přibyl PhysX, ten je tu použitý nadmíru dobře, kdo by čekal reálnou fyziku tekutin nebo reálné množství částic tak bude překvapen, jak je zde fyzika šíleně přehnaná, ALE to v podstatě dokresluje komičnost celé hry a hra se hned stává zábavnější (alespoň pro mě). Dále se mi zdá, že je hra náročnější na HW než byl první díl.
Zatím jsem CooP ještě nehrál (za to v SP jsem už ve druhém PlayThroughu), ale i tak musím dát slušných 85%
Smíchy sem se popadal, když sem narazil na Easter Egg v Caustic Caverns (ne opravdu sem nevěděl že to tam je, prostě sem procházel lokaci a náhodou to našel) :D


EDIT: zruba po dvoustech odehraných hodinách a po minimálně 6. dohrání příběhu jsem nucen snížit hodnocení (ne nijak drasticky :D), hra obsahuje enormní množství zbytečných chyb, které jsou sice postupně opravovány, ale bohužel jsou opravovány ve špatném pořadí (např. patch 1.3.1 opravuje chybu u DTho kdy obnovoval nepřátelům štíty. Proč doteď neopravili ten zprasený inventář, který postihuje úplně všechny bez ohledu na to, s jakou postavou hrají, je mi záhadou). Dále jsem našel spoustu míst kde mě úplně zbytečně omezuje neviditelná textura (příklad kdy je za takovouto neviditelnou zdí bedna s lootem).

Dále jsem si všimnul nevybalancovaných dropů legendárek (například z Warriora po dohrání hry mi nepadlo vůbec nic za 4 dny co jsem ho farmil, ale z Huntera Hellquiesta mi The Bee za 1 den padl 3x ). Největším problémem hned po inventáři by bylo asi nevybalancování samotných postav: Siren je teď neskutečně OP (healing/self-healing), Gunzerker má nekonečno munice a na druhou stranu co má Commando? odpověď je nic - špatně vybalancované skilly (rakety snižují DMG zbraní o 13%, double guny snižují taky DMG o 13%, turrrety mají nehorázně málo HP, to se sice napravit dá, ale +HP je spojeno s Longbow efektem - k ničemu, navíc je to v půlce středního stromu, který já nepoužívám, ani nemá schopnost doplňovat si munici. Ve srovnání se Soldierem z jedničky má vlastně jen Turret jinak ho očesali na kost, je to docela podivné proč aspoň nemá týmové doplňování munice, které je tam do určitých zbraní až stupidně málo. Gunzerker to má jako Class mod, ale ještě sem se nesetkal s dobrý Classmodem na doplňování munice, víceméně každého Gunzerkera jenž jsem potkal měl něco jako Slayer of Terramorphus a podobně vyspělé mody, týmové mody na 50. lvl jsou téměř nepoužitelné).

Dále bych vytkl drobný nedostatek zajímavých zbraní respektive výrobců, třeba je to jen můj případ tak mě hned nekamenujte :) (např Torgue nepoužívám kromě legendárních granátů, Tedior mě nezaujal vůbec a to ani legendárkami, Maliwanské sniperky jsou v porovnání s Vladof sniperkami k ničemu, tak samo je to u Hyperion vs Vladof sniperek, dále mě až s podivem nezaujala majorita Assault zbraní - v prvním díle byly mnohem zajímavější, dále Dahl sniperky jsou skoro k ničemu na jiné postavy než na Assassina, pak tu máte zbraně co na jednu střelu vypotřebují víc nábojů - u sniperek a broxen je to katastrofa, během pár vteřin nemáte náboje).

Pak mě ještě prudí málo místa v bance a v Secret Stash, jako kam si mám uložit ty legendárky když už mi nějaká padne ??, a ta Secret Stash to je výsměch, to si radši zapnu 2 instance Borderlands 2 a připojím se s jednou postavou ke druhé přes LAN a vyhodím si equip (s tím souvisí další bugy: v Sanctuary mám u FTS buglou podlahu a cokoliv tam vyhodím se propadne do neznáma, další místo kde se propadávají itemy je v Bunkeru, u Warra a podobně), tak samo Trade jen 4 místa a nemožnost transféru Eridia z toho dělá téměř nepoužitelný systém.

Závěr: Je mi jasné, že jsou to chyby co se možná příštím patchem vychytají, ale ani tak je nemůžu pominout, protože kazí dojem z celé hry. Dokud nebudou ty velké chyby opraveny nechám hodnocení sníženě, až budou opraveny tak bych se nebál hře udělit 90% :)

EDIT závěru: ne 90% bych tomu nedal spíš 70 a hned vysvětlím proč: DLC.

DLC systém mi jako takový o Borderlands nevadí, ale to by nesměl být tak špatně udělaný. Ve srovnání s prvním dílem, kde byly DLC zároveň se zvýšeným level capem (takže vás to jakoby nutilo projít to DLC) tady je Level Cap samostatně = zbytečné procházet většinu DLC, jelikož většina stála za prd. Abych pravdu řekl, líbilo se mi jen pirátské dlc, zbytek byl tragédie, včetně toliko propagovaného Hunter DLCčka, na nějaké další už sem neměl ani čas ani chuť (další Playthrough ? po tom co sem to prošel už 8x už nemám chuť to projít jen kvůli levelům znova, zvýšený level cap? proč když už mám všecko projíté, další postava ? bez zábavného obsahu zbytečnost...).

Takže poslední závěr: 70% a zpackaná příležitost být zábavnější než 1. díl
+11 +12 −1

Far Cry

  • PC 60
Far Cry byl takové technologické demo. V době kdy vyšel, byl nejlépe graficky vypadající hrou na trhu. Navíc pocit z rozsáhlého, hustě zalesněného (respektive zapalmovaného) ostrova byl nádherný. Pak přišel totální zvrat od nebeské krásy k pekelnému hnusu v podobě přesílených mutantů. Od té doby sem to hrál víceméně z donucení. Jsem fanouškem Sci-fi, ale tohle i mě přišlo absurdní. Bohužel závěr byl ještě horší. Za mě 60%
+3 +14 −11

Crysis 2

  • PC 55
Hmmm. Hry od Cryteku mě nikdy nebavily, protože scénáristu vyhrabali někde v kanále. Nápad hry je nulový. Všechny přednosti (tj. Grafický Engine), které měly předchozí hry, jsou tu utopené v betonovém městě, kde toho moc k vidění není. Když se k tomu přidá debilní ohraný klišovitý naskriptovaný scénář a ještě debilní vydavatel, který zapříčinil že hra vyšla DX9 ONLY (DX11 Patch vyšel jen proto, že ho financovala Nvidia :), dostaneme typickou konzolovku dnešní doby. Bohužel nejsem fanda ani jiných konzoloidních titulů. Za mě 55%

EDIT: Po koupi nového HW (dnešní mainstream) tuhle hru musím shodit ještě víc. Hru rozjedu na MAX (DX11, Hi Res textury, bez velkého AA) na 50FPS, což je ubohost a z oblíbeného benchmarku se stává tuctovka. DX11 je přidáno patchem a je to opravdu znát na nedoladěnosti/nevyváženosti efektů (pro pochopení: někdy je věc tessellovaná až příliš a někdy málo, bugy po aplikaci tessellace a displacement mappingu, kdy grafity na zdi byly stále na původní hloubce, tam kde jsou nyní spáry, takže nejdou vidět. Dále jde vidět typický artefakt pro Parallax Occlusion Mapping v jedné misi, což je divné, když je POM použito jen na půdu/zem, atd.). I přes to kontruji tím, že aplikací DX11 patche se hra dostává graficky na špici současných titulů a tudíž vás vizuální zážitek chytne natolik, že všechny herní nedostatky hodíte za hlavu a užíváte si vizuální zážitek (o audio zážitku osobně nemůžu mluvit, větší zážitek mi přináší BF3 : )
-6 +13 −19

Minecraft

  • PC 85
Tahle hra je prostě fenomén dnešní doby, je neuvěřitelně chytlavá. Prostě sandbox mého gusta. Ale má i své stinné stránky. Pravděpodobně se nepočítalo s tak velkou moderskou komunitou jakou tu máme dnes a hra trpí nedostatečným rozsahem Block ID naproti tomu Item ID rozsah je zbytečně velký. Dále se mi nelíbí kam vývoj směřuje. Dalším velkým mínusem je to, že se od Beta verze nezměnilo nic, pokaždé když přijde nový update jste nuceni předělávat mapu kvůli konfliktu Block ID. Počítal jsem s tím, že FULL verze už nebude nic přidávat, jen zvětší ID rozsahy a nechá vývoj na moderské komunitě. Mno bohužel. Nedokážu si představit tu práci s migrací středně velkého serveru na jinou verzi Minecraftu (mám server pro pár hráčů a i tak to dá dost práce). Každopádně stavění čehokoliv podle svého mě nikdy neomrzí :)

EDIT:
Asi budu nucen snížit hodnocení kvůli věci u které by se řeklo, že je dobrá: Updates
Čím větší má MC číslo verze tím je to horší a horší, modeři na to postupně kašlou a já taky, už mě nebaví pořád opravovat mapy. Měli udělat v 1.0 a pak bugfixy, ale ne přidávat spoustu kravin (nebo měli rozjet MC RPG když už to tam narvali a zároveň MC survival nechat být)
+17 +18 −1

Supreme Commander: Forged Alliance

  • PC 90
To co Supreme Commanderu chybělo to přináší tento datadisk. Zlepšila se optimalizace, zvětšily se mapy, zlepšil se HUD. Mít 2 monitory je tu taktickou výhodou :)
+7

Battlefield 3

  • PC 80
Nový díl série Battlefield pokračuje konzolovou cestou, nastavenou sérií Bad Company. Singlplayer je tak jen takovou absolutně konzolově nedodělanou, odfláklou a od CoD zkopírovanou třešničkou na dortu. Frostbite 2 Engine je vynikající, a oproti Frostbite 1.5 grafika odpovídá HW nárokům. Sound engine je o5 na vynikající úrovni, která dalece překoná konkurenční Call of Duty, jenž má pro všechny zbraně jeden zvuk :D. Teď bych chtěl popsat MP část. Bohužel z avizované fyziky toho moc nepřidali. Pár rozsekatelných baráčků, jenž sou všechny stejné, na ne zrovna rozsáhlé mapě nepůsobí moc dobře. Hra se přiblížila konzolovému stylu hraní natolik, že obsahuje prťavé mapy typu Metro, a nebo dokonce jedno celé DLC pro TDM mapy. Propagace se jim moc nepovedla, ano engine má na to, aby celá mapa mohla být pokryta rozsekatelnými věcmi, ale servery by to prostě nezvládly. Celkově je toho míň zničitelného, než v Bad Company 2 (ale naproti tomu je fyzika demolice víc uvěřitelná). Ohledně DLC, nejsem fanouškem, který by nějak ochotně platil nehorázné prachy za mappack, takže s tímhle mě fakt nepotěšily. Dále je tu absence Commandera pro celý tým, který byl přítomen v Battlefieldu 2. Je to jen na škodu, protože tak efektivita spolupráce hráčů klesla na spolupráci jednotlivců v družstvu (pokud se do nějakého přidají), ale prostě není nikdo, kdo by koordinoval práci družstev. Spolu s konzolovitostí přišla i menší morálka samotných hráčů. Base Rape je tam na denním pořádku a nikdo se o to nestará, admini kteří vás kicknou jen za to, že jim dáváte na prdel atd. Ale to už je záležitost moderní doby, nejen téhle hry. Tím bych to asi uzavřel.
+8 +10 −2

Metro 2033

  • PC 85
Hra jenž staví své základny na knižní předloze (ale se kterou má málo společného) se zdála dobrá, tak jsem ji vyzkoušel. Bohužel sem čekal rozsáhlé RPG v Moskevském metru, překvapení přišlo, když jsem se při hraní dozvěděl, že RPG prvků je tam pramálo a ani nejsou nějak důležité. A přesto se mi hra vcelku líbila, dohrál jsem jí na všechny obtížnosti, ale ani tak se mi nepodařilo dosáhnout toho "lepšího" konce (hra má totiž 2 zakončení). Grafika je úchvatná natolik, že s ní má moje GTX260 stále problémy. Hra má podporu DX11 (hlavně tesselace, která ale není ve hře skoro poznat) a taky podporu PhysX (na chování mlhy, plynú a některé, do určité míry, rozstříletelné stěny). Dabing a hudba sou na dobré úrovni. Už se těším na pokračování.
+17

Portal 2

  • PC 90
Začnu asi prvním dílem. Ten byl stvořen jen jako doplněk k Orange Boxu. Chvíli po té, co se zjistila oblíbenost této logické hříčky se začala prodávat i samostatně. Druhý díl pokračuje v popularitě dílu prvního a přidává povedený, vtipný příběh, novou revizi Source Enginu a hlavně CooP. Grafika se nemá za co stydět (i když první verze Source enginu je z roku 2004), dabing postav je skvělý, hudba povedená. Co se Singlplayeru týče dávám 100%, ale Coop mohl být mnohem lepší. Tak za prvé je hodně krátký a za druhé tam ani nejsou lokace které byly představeny na E3, jenž byly docela povedené. Ale nakonec je tu i možnost vytvářet vlastní úrovně pomocí editoru.
+20

Borderlands: Mad Moxxi's Underdome Riot

  • PC 45
Hned po Claptrap's New Robot Revolution je tohle další DLC které je ztrátou času a peněz. S příběhem nesouvisí, celkově krátké a hlavně absolutně nezáživné. Dalo by se říct, že je to výtažek z celého Borderlands bez všech jeho kladů, ale se všemi zápory.
+10 +11 −1

Sniper Elite V2

  • PC 35
Konzolový Morhuhn za 2. světové. Tak by se dala popsat tahle hra, jelikož na nejtěžší obtížnost je to nehorázně jednoduché, přímočaré, nudné a nezáživné. Těšil jsem se na oprášení pro mě tolik dobré Sniper Elite, ale bohužel jsem v dnešní konzoloidní době čekal moc. Z avizovaného simulátoru nezbylo skoro nic. Absolutně není problém něco trefit i na velkou vzdálenost. AI nepřátel je na bodu mrazu, půl dne jste na jednom místě a střílíte a střílíte...
Radši si zapnu Virtualizované Win XP a zahraju si původní díl než ztrácet čas u tohohle.
+9 +13 −4

From Dust

  • PC 60
From Dust je jedna z her které doplatily na chamtivost vydavatele, jelikož video z technologického dema, co jsem viděl před vydáním hry, obsahovalo mnohonásobně více možností než pak bylo ve hře. Hra je krátká s malýma mapama, příběh nezajímavý, potenciál enginu nevyužitý. Samo o sobě to beru jako technologické demo, protože jinak nemá cenu to vůbec zkoušet.
+6

BlackSite: Area 51

  • PC 40
Area 51 se mi líbila hodně, ale tohle tomu nesahá ani po kolena. Spousta nedodělků, prapodivné grafické zpracování (i když použitý Engine není vůbec špatný :), nic moc příběh, nic moc gameplay. Pro mě ztráta času.
+2 +3 −1

Borderlands: Claptrap's New Robot Revolution

  • PC 50
Jedním slovem odpad, poslední a nejhorší DLC pro Borderlands, splácnuté narychlo bez nějakého přemýšlení. Krátká herní doba je u tohoto kousku jen k dobru.
-3 +1 −4

Borderlands

  • PC 85
Borderland sem dohrál několikrát i s DLC (dobré DLC byli jen The Secret Armory of General Knoxx a The Zombie Island of Dr. Ned, zbytek byl odfláknutý a nudný)a lvl 66 Soldier. Hra pro jednoho hráče je poměrně jednoduchá, dlouhá a ke konci už trochu nudná, naproti tomu je CooP zábavný a těžší (čím víc vás hraje tím je obtížnost větší). Classy v Singlu moc nerozhodují ale v CooP už to poznat je. Mým nejoblíbenějším Bossíkem se stal Crawmerax the Invincible z DLC TSAoGN. Těším se na Borderlands 2.

Pro: Cel Shading, Level Design, CooP až pro 4 hráče, Rozsáhlá kampaň

Proti: Mírný sklon ke konzolím, Pro jednoho hráče nudné

+7 +10 −3

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 50
Tenhle díl mě bavil ze všeho nejméně, ano byla tam úžasná grafika, dobrá atmosféra Zóny a rozsáhlá kampaň, ale to jakým způsobem to bylo celé shozeno je až zarážející. Navíc, kdo si myslí, že tohle je PREQUEL tak se šeredně mýlí. Začátek je zasazen (myslím že) těsně před události původního dílu, pak je příběh souběžný, ale konec absolutně neodpovídá. Nakonec je tahle hra pro mě jedno velké zklamání, se kterým jsem bohužel ztrácel čas. Call of Pripyat už dosahuje úrovně původního dílu, ale tohle ne. Hodnotím hry velmi kriticky, protože jsem celkem náročný hráč, navíc hodnotit hru ze série jako samostatný celek mi přijde přinejmenším hloupé.

Pro: Grafika, Atmosféra, Level Design

Proti: Návaznost na předchozí díl, Respawn nepřátel

+2 +9 −7

World of Tanks

  • PC 65
WoT už hraji od začátku Beta verze, za tu dobu jsem si všiml, že se Wargaming.net vyhýbá otázkám okolo samotné úpravy enginu (optimalizace, podpora vícejádrových procesorů, atd), stále přidávají nové a nové grafické efekty, ale optimalizace nikde. Některé městské mapy jsou tak někdy náročnější, než by měly (takový Ruinberg na střední detaily na mém bývalém C2D E7400 se sekal jako p**** ). Bohužel musím říct, že mě Beta bavila mnohem víc, jelikož po vydání Full verze jsem už nedostával Goldy a hra se tím pro mě (tehdy školou povinného) téměř uzavřela. Bez premka se dostanete do T7, ale T8+ už skoro neuživíte. Dále je tu problém se samotným systémem viditelnosti, který vůbec nefunguje jak by měl. Navíc od doby kdy přidali Francouze (a jejich nabíjecí systém) se hra stala docela nevybalancovanou. Pak je tu problém planých slibů od Wargamingu (fyzika měla být už před rokem a půl, ale to je způsobeno tím, že vyvíjejí mapy pro stávající systém a pak je ještě musí předělat aby fungovala fyzika) Ale abych neházel jen špínu, po čas hraní Beta verze jsem se bavil natolik, že jsem nehrál nic jiného. Nejlepší je, když hrajete s kámošema, to je pak v Random bitvách aspoň nějaká spolupráce :D. Mnoho strojů už je přítomno ve hře a mnoho jich ještě přijde, jakožto asi jediná tanková MMO (zatím) na trhu si ale vede dobře :). Těším se už na jejich další počin s názvem World of Battleships.
+13 +18 −5