Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Arc

Arc

Martin Okáník • 32 let • Technical Support @ New World Interactive • Ratíškovice (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Medal of Honor: Warfighter

  • PC 50
Tohle je jedním slovem PARADOX. Osobně nevím, co si mám o tom myslet. Začnu třeba od "motoru". Engine je tu použitý z BF3 neboli FrostBite 2 a přesto jsem neměl takový audiovizuální zážitek jako v BF3 (mluvím teď samozřejmě o Singlu), zvuky v novém MoH jsou lepší než v CoD sérii, ale na BF3 to opravdu nemá. Pak je tu nedodělaná fyzika kdy neprostřelíte překližkou udělanou zeď ale plotek z masivu prostřelíte jak nic.

Další věcí co mě osobně kazí herní zážitek je to, co by ho podle vývojářů mělo spíš nabudit: řízené scenérie. Už první mise mě neskutečně nasr*la, hned na začátku vás hra stopne a požaduje, abyste zmáčkli tlačítko pro střelbu a někoho zastřelili, PROBOHA PROČ?? Hned po tom následuje rádoby epická scéna s výbuchem, kde vás hra nutí se na to dívat - opravdu realistické, místo toho abych se kryl, se na to budu dívat…
Hned po tom scéna s vrtulníkem, tam se vám lockne zaměření na tu heli, ale hýbat se můžete, tohle už ani nekomentuju.

Další na řadě je fakt, že podle reklamy a trailerů se jedná o realisticky pojatou střílečku s moderními taktickými prvky jako například pevné uchopení pistole oběma rukama, breaching, můžete nést jen 2+1 zbraně (vždy budete mít 2 původní a jednu k tomu můžete sebrat po mrtvolách, ale nedostáváte do ní munici a jakmile si budete chtít zbraň přehodit tak ji vlastně zahodíte), taktické dvojité zaměřovače (např: M4 s ACOGem, ale i Iron Sightama na boku), tactical reload u brokovnice ale už ne u M4 a pak nastává ten paradox: Celé tohle snažení padá na tom, že vždycky máte do sidearm weapon nekonečno munice a prakticky máte nekonečno munice i do hlavní zbraně (prostě je to střílečka jako CoD, jenže CoD si na nic takového už dávno nehraje :D). Dále je tu šíleně nepoužitelné AI spolubojovníků – vy střílíte po nepřátelích a váš team je často desítky metrů za vámi. Další pro mě dost brutální zjištění je účinnost některých zbraní – párkrát jsem zkusil CoD styl vletět na ně, tak sem vzal USAS a šel dávat hedky. A tady jsem narazil – stojím před teroristou 30cm, dávám mu hedky, ale on pořád stojí (a ne nebyl to ten obrněný), občas má USAS takový rozptyl, že na 3 metry nedá ani jednou DMG do 3 teráčů stojících krásně v řadě. Leaning je vám tu k ničemu, neboť nepřátelská AI o vás téměř vždy ví a tak jako v CoD sérii jde vyloženě po vás – v některých situacích, když už byl teda můj team předemnou, jsem si hledal lepší pozici a dostával sem hity od teráča který předtím útočil na jednoho mého spojence, který mu byl blíž než já. Navíc má AI dost dobré reakce a ani rychlý lean mi nepomohl se vyhýbat hitům.

Některé mise mě vyloženě nudily, jiné mě bavily. Asi nejvíc mě bavily mise v autě. Jakoby si vypůjčili jízdní model a modely aut ze hry NFS: The Run (tady to beru jako obří + jelikož když se podíváte na jízdu v autě v CoD tak je to něco strašně směšného :D). A pak zvrat o 180° - akčnost tu má přednost před realitou a tak ve druhé auto misi zdemolujete půl města, jakoby jste byli hlavní protagonisti seriálu Kobra 11.
Já vím co je to za hru a kam směřuje, navíc mě tyhle mise bavili, ale přesto to zkritizuju, protože si hra hraje na něco, co nikdy nebyla, není a asi nikdy nebude.

Celkové pojetí m hodně připomíná Medal of Honor: Underground, tenhle díl byl na PSX a zezačátku se to tvářilo jako seriózní hra, kde jste stáli sami proti celé německé armádě a k tomu s naprostým hendikepem: můžete jen střílet a chodit, němci se můžou krýt, střílet z poza rohu, můžou odkopnout/zalehnout granát nebo ho chytit a hodit vám ho z5. Ale na konci najdete tančící psy se samopalama, psi s raketometem, psi coby řidiči transportéru a roboti. Prostě mám dojem, že je to stejně rádoby reálný díl jako teď Warfighter.
Když nový Wafighter srovnám s BF3, což nebylo nějak ultra-epické dílo, tak z toho vyjde MoH jako hodně špatné. Když ho srovnám s GR:FS tak z toho MoH:W vyjde taky jako poražený, i přes fakt že Future Soldier je graficky nepěkný, místy až hnusný, zvukově normální a co se týče optimalizace tak odfláklý titul. Jedním z důvodů proč je FS lepší je samozřejmě funkční AI spolubojovníků a celkové průběhy misemi (teda až na poslední ta celou hru shodila na dno mého zájmu).

Právě proto že to je paradoxní hra ji ani nemůžu hodnotit, na jednu stranu se mi líbí a na druhou stranu je zase ubohá a nudná.

Pro: Grafika, Taktické možnosti, Válka proti teroristům

Proti: Taktické možnosti, zvuky horší než v BF3, hra si hraje na něco co není, AI

+11 +15 −4