Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

X3: Terran Conflict

16.10.2008
79
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pátý díl ságy univerza X přímo navazuje na konec X3: Reunion. Julian Brennan, syn původního testovacího pilota X-Shuttle Kyle-Williama Brennana z X: Beyond the Frontier, konečně objevil planetu Zemi. Nově nabyté vědomosti umožnily rychlý technologický rozvoj naší soustavy a kolonizaci přilehlých, doposud neprozkoumaných, oblastí. Přesně po třech letech od těchto událostí na pole vstupuje další odvážný pilot (hráč), tentokrát zrekrutovaný z anonymních řad argonských obchodníků, terranských vojenských složek či dalších ras univerza X. Aktivita v oblasti Země ale probudila k životu nebezpečnou rasu Xenonů, kteří byli zdánlivě poraženi v předchozím díle série. Do toho se navíc někdo pokouší sabotovat vstup Terranů mezi ostatní národy univerza X a rozpoutat tak velmi nebezpečný konflikt.

Technická stránka hry se od třetího dílu příliš nezměnila. Grafika byla vylepšena o nové technologie, možnosti konání hráče se opět notně rozšířily, k nákupu se najde mnohem více lodí či stanic. Nová rasa Terranů (lidstvo) navíc přichází s unikátními technologiemi, jelikož se na rozdíl od zbytku univerza X vyvíjela zcela samostatně.

Hra se později dočkala vydání rozšíření The Aldrin Missions, které příběhově navazovalo na původní Terran Conflict. K dispozici v něm byla řada nových misí, údajně více než v jakékoli předešlé hře z univerza X, dále přibyly nové lodě a platformy. Pro vlastníky základní hry vyšlo ve formě stahovatelného patche, čili DLC. A pro ty ostatní, co X3 Terran Conflict ještě nevlastnili, byla k dostání kompilace X3: Terran Conflict 2.0 - Aldrin Missions, obsahující X3: Terran Conflict a Aldrin Missions.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
X3:TC se mi na první pohled jevilo jako příliš těžké, nakonec jsem dostal rozum, hru si koupil a začal hrát. Velmi jsem si oblíbil možnost (nutnost) stavět komplexy továren, které jsem si koupil, ne jenom pro to, že nemusíte pak čekat na ostatní továrny až vyrobí potřebnou zbraň/štít/výbavu a pak vám ji nějaký obchodník vyfoukne před nosem, prostě si je vyrobíte sami a máte jistotu že je vám nikdo nevezme (pokud si to nastavíte).

Hra mě naprosto pohltila, i přes to, že vlastně z půlky nefunguje (některé herní mechanismy jsem do teď nepochopil, některé fungují stylem buď a nebo, jiné stylem jeden pokus ze sta), dále jsou tu faktické nelogičnosti v úkolech (zvláště je to patrné na okrajových Terranských sektorech), další nelogičnosti jsou například typu Valhalla (loď která je přítomna v adresáři se hrou ale ve hře samotné ji nepotkáte protože je tak obří, že se nevleze do brány a tudíž by byla k ničemu), k mínusům přičítám i cheaterskou AI, kdy nepřátelské lodě mají nekonečno energie a mají silnější zbraně než kterákoliv jiná loď stejné třídy (například Xenon Q je M7, ale zbraně má ze silnější M2, je hodně mrštné a na blízko proti jiným M7 je to zabiják, neboť má opravdu nekonečno energie a vy na něj akorát flusáte, protože vám energie došla). Většina nefunkčních systémů se dá napravit stáhnutím komunitních modů/skriptů, kterých je opravdu nepřeberné množství.

Místy vás bude hra neskutečně sr.át, například když plníte úkoly v Terranských sektorech, tím nemyslím jen to, že jsou prakticky největší, ale také zde nemůžete skákat, jelikož tam nejsou brány, ale TOA. Také je zde neskutečně velký provoz (slabší sestavy budou trpět nízkýma FPS) a často se mi stávalo, že jsem se rozmáz o nějakou větší loď nebo jsem rozmáz menší loď. V prvním případě jsem končil a musel loadovat pozici, ve druhém případě jsem přišel o reputaci (která je u Terranů celkem těžká na získání a navíc ji potřebujete ke koupi Terranských lodí, které sou nejsilnější ze všech :D), a musel loadovat pozici také.

I přes všechny nedostatky je to jedna z nejlepších her, jakou sem kdy hrál. A to říkám, aniž bych prošel předchozí díly, které jsou důležité pro úplné pochopení X Univerza).

Zaměřím se teď na grafiku: Použitý Engine vychází (nebo se shoduje) s tím co byl v X3: Reunion, ale graficky je o dost lepší. Bohužel to s sebou nese neduh v podobě singlethread hry, která nedokáže využít moderní vícejádrové CPU, což s ohledem na herní systémy (plně funkční ekonomický systém, obchodní lodě přesouvající se ze sektoru do sektoru,... ) je brutální nevýhoda, která způsobuje vysokou zátěž jednoho jádra (proto je lepší mít vysoko taktované CPU klidně i 2 jádrové, než quad-core s nízkým taktem, hra se tak výborně hodí na testování výkonu CPU na jedno jádro). Abych vám přiblížil náročnost, povím vám, že mám v boji proti hromadě nepřátel (běžná situace) klidně i 10FPS s procesorem Intel Core i5-3570K@4GHz.

Zatím mám nahráno zhruba 600 hodin a stále mě to baví, i když je to Singleplayer only. Tak dobrá tahle hra je.

Pro: Grafika se nemá za co stydět, rozsáhlost příběhu, sandbox hra - stovky hodin zábavy, souboje, komunita - mody/skripty

Proti: Singlethread hra, nedořešená se spoustou nefunkčních herních systémů (řeší komunita, viz článek), místy vás dokonce nase.re

+13