Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Cobot (23.01.2021 16:19): Staré Score mají mám pocit přímo u nich na webu.

Diablo 2 - jak se hraje vanilla netuším, když mám na něj chuť, tak stáhnu Path of Exile, které je v podstatě Diablo 2.5
To nostalgické vzpomínání na staré herní časopisy moc dobře chápu - byly to naše začátky, nejvíc jsme to v tom věku žrali a s největším nadšením objevovali nové věci, to už se pak s přibývajícím věkem a zkušenostmi nemohlo vrátit i kdyby ty články pak byly sebelepší. Navíc nastoupil online a tím se posunuly jak naše hlavní zdroje informací, tak upadla kvalita ve prospěch množství a rychlosti.
Ale jasně že je to bizár, vracet se furt dokola k něčemu už tak strašlivě mrtvému a zapomenutému - holt prokletí stárnoucích mužů :))

Já je tedy začal kupovat právě až v roce 2000 když zrovna do Score nastoupila nová redakce, a ty texty mě bavily hodně (hlavně Rybkovy i neherní témata v Levelu byly zásadní), ale staré čísla jsem později ve velkém skupoval v antikvariátech, právě pro ten absolutní punk se kterým byly často napsané, a nejvíc asi kultura a Pavlovského články o komiksech. Škoda že ani Pavlovský, ani Rybka už teď zdaleka tak zajímavě nepíší.
@Cobot (23.01.2021 16:19): Tak jasně že hodně záleží, kdo s čím kdy začal. Taky třeba obížně chápu nadšení osmibitářů, respektive chápu, ale už bych ty 8bit záležitosti prostě neuměl hrát. A jako nechci nic nějak vyvyšovat nebo snižovat, jenom mám prostě pocit, že jsem vychytal něco jako užít si hokejové Nagáno. Samozřejmě člověk, který začal vnímat hokej o 10 let později nebude umět ten moment procítit stejně a bude mu připadat fajn i bronz a trochu si zabrblá, sakra, ten Jágr, všichni jej vychvalují a přitom teď už nějak nic moc, na světě jsou lepší hokejisté. Jasně, že jo, je to tím, že ten člověk jej nezažil při tom Naganu. Tak nějak bych to asi tu situaci vysvětlil. Není to o tom, že si dnes nemůže mladý člověk užít hokej, ale je to o tom, že mu bohužel nebylo umožněno zažít díky věku to Nagano, kdy byl náš tým nejlepší a považuje za nej tu dobu, v kterou zažívá právě on, byť už to není výsledkově ani na ten bronz.
@Ringo (23.01.2021 14:04): Ale tak jasně, že si můžeš psát co chceš :)

Je fajn, že každej má ty zlatý časy někdy jindy. Ono je to asi prostě o tom, kdy s tím začal.¨

@Jab (23.01.2021 14:17): Mam pocit, že to byl nějakej Drebota. V dalších číslech je pak myslim návod.

btw existuje někde scan starejch Levelů a Scorat? Respektive něco jsem kdysi postahoval Level 01-95 a 170-200. Ta mezera mi chybí. Score mám 01-94 Dál už nic.

Jiank , abych nebyl úplně off topic. Jak se vlastně hraje Diablo 2 na aktuálních windows 10? Rád bych asi vanilu, ale možná nějak upscalovanou ideálně do widescreenu. Nebo jsou i nějaký mody co z toho dělaj (neinvazivně) lepší hru?
@Cobot (23.01.2021 11:59): Imho zde na DH lze najít komentáře, které kvalitou textu tehdejší recenze i recenzenty celkem bez potíží válcují. Chápu ale tu nostalgii, kdy nám ještě článek v časopise zprostředkovával atmosféru hry.

Abych alespoň trochy byl v tématu, tak recenze na Diablo 2 ve Score byla třeba dost hrozná. Jakkoliv tam měl někdo amazonku "Bohuslava" tuším. Jel s ní ale na Impale... Na vlastní voči jsem viděl, jak to v tý... Anyway. ;)
@Cobot (23.01.2021 11:59): Neskončí, můžu si psát co chci, ať se ti to líbí, nebo ne :-)

A kdyby ses chtěl zbavit čísel Score 31 - 57 a máš je v dobrém stavu (nepotrhané, nepomačlkané, nepolité...), tak bych je možná celkem i vzal, kdysi jsem je totiž někomu věnoval a možná bych uvažoval, z puntičkářských důvodů, že bych si je pořídil zpět. Záleželo by na ceně :-)

Jinak vychytání období, kdy vycházely samé pecky, to myslíš dobu 1999 - 2000? Hm... já jsem zase rád, že jsem vychytal tu nej pařanskou éru těch nejpeckovějších her v letech 1992 - 96 a taky tu éru začátků časáků, která je prostě neopakovatelná, a kdo nezažil, nepochopí.



@Drolin (23.01.2021 11:53): Já jsem se nepřestal o hry po roce 99 zajímat, naopak jsem přešel vlastně na docela novinky tehdy na konzolích. Jen už mě prostě ty časopisy ze zmíněných důvodů nebavily, Už jsem tak nějak ty hry raději hrál než abych si četl suché výčty faktů. Prostě mě o hrách bavilo spíše to zážitkové psaní o tom, jak to někdo hrál a co u toho zažil než abych si četl suché technické parametry.
@Drolin (23.01.2021 12:11): já to občas taky dělám. Je to takovej návrat ke kořenům. Pro mě jsou klíčový léta práve konec devadesatek až ranný nultý. Měl jsem kliku, že jsem na svůj začátek hraní chytnul roky, kdy vycházela jedna pecka za druhou.

Tu dvojstranku recenze Diabla 2 si samozřejmě pamatuju. Byl, jsem taky vždycky spíš levelak (Frydrichuv humor mi sedl) i když score jsem četl první. Já nechci nikomu vyčítat, že tu probírá starý recenzenty, ale v tý době jsem byl náctiletej a ani tenkrát jsem ty putky kdo je jako nejlepší nechápal. Ale ok byla takova doba. Když si někdo přečte recenze z tý doby po dvaceti letech, a sorry zrovna ty rádoby vtipný od Andrewa, tak jako o čem to bylo? Dodneška si pamatuju recenzi na Hidden & Dangerous těšil jsem se na recenzi a pak ve score takovej hnůj. Ale vést stejnou debatu po dvaceti letech..?

Je to, asi hodně subjektivní. Já mám sice hry rád, ale přestal jsem o nich recenze číst dávno. Nikdy jsem nečetl ani preview. Jediný co už dneska čtu jsou tematicky články. Hry už prostě jenom hraju.
Zajímalo by mě jestli takhle onanie nad recenzentama z herních casaku z devadesatek někdy skončí. Ano taky jsem to jel, ale je to dvacet let a i když na tu dobu z herního hlediska vzpomínám rád, tak tyhle debaty vážně nechápu. Nostalgie je občas fajn a ke hrám určitě patří, ale ty věčný neustále se do kola opakující debaty jestli Andrew, Ice nebo Rybka už jsou fakt mimo.

Edit: oproti tomu se mi ale líbilo jak níže Drolin psal, že si právě u příležitosti hraní starý hry přečetl dobový recenze a popsal z nich svůj dojem. Takhle určitě jo. Ta debeat po tom už je neustálý mletí slámy.

btw: kdyby někdo chtěl pohonit. Mám hromadu starej h score a levelu u který začínám přemýšlet, že mi zabrali místo už fakt dlouho. Za pár tisíc jsou vaše. :)
@Ringo (23.01.2021 11:03): Herní časopisy jsou vždy dobré téma na diskuzi! :))

A úpadek to pro tebe zákonitě musí být, když si přestal sledovat po roce 1999; já se ovšem bavil, a třeba recenze na Vampire: Bloodlines (Level) nebo Oblivion (Score) považuji za mé oblíbené. A roky 2000 - 2007 mají hlavně skvělá témata, od emulátoru, abadonware, hraní v Japonsku, po nejdivnější tituly. Bylo to posunutí a dotažení konceptu z 90. let, navíc plné hry byly opravdu skvělé. Navíc, ačkoliv jsem paradoxně nikdy konzoli nevlastnil, tak mě bavilo to rozšíření působnosti a informování o hrách na PSX nebo PS2. Za mě tedy zlatý věk herních časopisů přišel až po roce 1999. A to jak kvantitou, tak i kvalitou dané žurnalistiky (která stála na silných základech z 90. let).
@Drolin (23.01.2021 01:17): No pro mě to skončilo rokem 1999. Naprosto nudné, nezajímavé, nečtivé. Já čtu, co mě baví. Andrew, ICE a Rybka byli právě nejlepší. Pak už bych vytahoval jednotlivce, kteří se sem tam ukázali. Samozřejmě skvěle psal František Fuka. Špatně taky nepsali Bob, Malý, Lewis, Genagen, WonaT, Erben, Bludr,, Silver, Beast a Lachtan uměli občas taky pobavit. Zajímavě se vypracoval Haquel P. Tickwa, který v Excaliburu sám jednou přiznal, že prostě nejsou tak dobří jako Andrew a Ice, ale snaží se. A to zrovna on nepsal úplně špatně. Co jsem moc neskousával, tak ten suše novinářský Papíkův styl, ale to nebylo ještě to nejhorší, to bylo půl bídy oproti tomu co mělo přijít. Po roce 2000 mi přičly ty časáky vlastně už naprosto zbytečné. Buď nuda nebo pubošský rádoby humor dotažený do extrému. Že 2008 - 2010 už to nebylo ono? 2000 - 2007 to ono bylo? Vždyť to byl úpadek :-)

Ale asi tady dost offtopicujeme, navíc jsme ty časáky vlastně nedávno probírali v jiném vlákně, myslím že všeobecně o hrách :-)
@Ringo (23.01.2021 00:54): Dle toho, že jsem četl opravdu hodně textů v herních časopisech (většinu čísel Score 1 - 300, většinu z Level 30 - 300, Doupě, Gamestar, PSX a PS2 Magazín), a ICE mi vždy přišel ve svém textovém projevu zbytečně popisný (ne ovšem způsobem jak se mu hrálo, ale přepsáním příběhu a jednotlivých aspektů) a literárně nepříliš zajímavý. Rybku řadím ještě níže, ale jeho jsem se snažil přeskakovat - což se dařilo, když psal obvykle na ty nejméně zajímavé hry (vyjimky jako Pharaoh ale existují :). No a nejlepší časopisová éra, pro každého je situována jinak - i když se určitě shodneme, že (nějak) po roce 2008 - 2010 to už nebylo ono. Jak v počtu dostupných magazínu, tak i kvality. AA a ICE legendy jsou, ale to i Bulíř a Codr - který to ještě povýšil tím, že je momentálně nejlepší český "youtuber" :)).
@Drolin (22.01.2021 18:54): Dle čeho soudíš, že neuměli psát? Podle mě psát uměli a to nejlépe, od jiných mě to bavilo mnohem méně, zdali vůbec. Dokonce oběma kdysi na MAGEO vzdal v podstatě hold i Michal Rybka, který o nich napsal, že ti dva psali skvěle vždy. Jak Andrew, tak ICE jsou legendy a to oprávněně, nikdo je z nich nijak uměle dělat nemusí, Prostě je za nimi hromada skvělých zábavných článků v časopisech, které tvořili a byla to nejlepší časopisová éra.
@Charllize (22.01.2021 20:18): Přesně jak píšeš; zrovna dnes jsem četl Level (Listopad 1999), a samozřejmě tam měl recenze na to nejzajímavější (Final Fantasy VIII. Nocturne, Omikron). Zrovna jeho videoherní vkus sdílím zcela, od japonských her po RPG a adventur. I když ze zmíněné trojice mi přišla nejslabší recenze na FF VIII, kde asi nebyl takový čas do toho plně proniknout (udává dva týdny hraní).
Bulir hlavne ma nahrane docela dost jrpg, coz je v zari reflektoru nasich recenzentu asi jediny o kom se to da rict.
@Ringo (22.01.2021 18:49): Přesně takovým mám pocit i já, jen tedy v opačném gardu :)).

ICE je z prapodivného důvodu kult, ale psát opravdu neuměl. To ani AA, ale ten byl někdy trochu vtipný.
@Drolin (22.01.2021 12:04): Bulíř byl určitě snaživý, o tom žádná, ale porovnávat jej ohledně psaní s ICEm s tím, že jakože psal lépe, to teda z mého pohledu ani náhodou .Je to asi jako porovnávat sezónní statistiky hráče z druhé ligy se statistikami hráče z extraligy. Ná góly může vypadat ten druholigový chvíli lépe, ale v extralize na první pohled člověk pozná, že se tam hraje kapku jiný hokej. Samozřejmě mám na mysli hokej před rokem 2000 :-)
@90210 (22.01.2021 10:56): Psal určitě hůře, takový popisný styl bez větší literární kvality. Bulíř byl opak, a zvláště později se skvěle vypsal a patřil mezi ty nejlepší redaktory v oboru. ICE byl, pravda, více na kvantitu než kvalitu.

D2 se hraje skoro samo, takže problém by být neměl. Tedy mimo rostoucího stereotypu :)). Nicméně chtěl jsem RPG jako Ravenloft a Cyberpunk proložit nějakou akční hrou.
@Drolin (22.01.2021 09:48): Ice psal rozhodne lip, ale Bulir byl mozna poctivejsi hrac. Ostatne i Andrew rikal, ze do Score, kde Bulir zacinal, shaneli hlavne zapaleny hrace a bylo jedno, ze treba neumeli moc psat, ze to za ne s Icem prepsali a jmenoval specialne Bulire. Nakonec i Herodes, kterej jako cela tehdejsi redakce Levelu psat neumel vubec, pozdeji rikal, ze Bulir hlavne kopiroval Andrewa, svuj styl moc nemel.

Ice ho naopak mel a byl vypsanej a sebevedomej natolik, ze pro nej nebyl problem na prvni dobrou sesmolit dlouhou recenzi treba na zaklade obrazku, u dlouheho RPG ala Might & Magic 7 to, kdyz nebyl cas, za pul hodky prolitl s novinarskym cheatem na nesmrtelnost a teleportem par lokaci vcetne zaverecne a byl s tim hotov, recka za 15 minut a nesral se s tim, coz je ale bohuzel charakteristika zkusenyho a vypsanyho novinare obecne. Ono taky jak to chces delat jinak, jeste do Score psal jako sefredaktor klidne 10 recenzi za cislo, pozdeji kdyz mel Klan, tam psal celou sekci o hrach, kde bylo klidne 15 recenzi. A jeste pozdeji, kdy vedl Kladn a zaroven byl jeste redaktor Score (i kdyz spis jen formalne) psal treba 20 recenzi za mesic, to je proste skill.:D

Jinak doufam, ze D2 dohrajes a to i s datacem, je to velky rest. Podobne jako D1, kratke hry, ktere by si zadny milovnik akcnich RPG nemel nechat ujit.
Po dlouhé době (vlastně DII jsem nejvíce hrál chvilku po vydání u kamaráda) jsem se do Diabla II pustil a je to opravdu chytlavé - titul vlastně trestá, pokud je vypnut :). Na druhou stranu, je to opravdu - jen - mechanický clickfest.

Při té příležitosti jsem si přečetl obě recenze, Level a Score, a Bulíř opravdu psal daleko lépe jak ICE. Vlastně na čtyřech stránkách řekl vše důležité, i dokázal popsat atmosféru a různé detaily (plusy i mínusy). Za to recenze Eislera je docela nezáživný seznam aspektů hry. Redakční tipy a triky k postavám jsou ale ok.
Mě vždycky mátlo, že v cutscénách je vlastně jiný příběh, než jaký prožívám já se svojí postavou. Jako jo, souvisí to, ale prostě můj mozek to v té době nějak nedával.
Je to zajímavý. Diablo je v tomhle takový unikát. Veškerý dialogy, cutscény a všechno jsem vždy poctivě sledoval, až na Diablo. Šlo mi tam vždy o levelování, vylepšování postavy a zabíjení nepřátel. Utopil jsem v tý hře stovky hodin až jsem si teď řekl, že ta hra si to nezaslouží a procházím si to teď v klidu i s příběhem v době, kdy už dnes nikdo z kámošů ani Diablo už nehraje. A chci být ready na Diablo IV.
Tak na první hraní je fakt dobré nic nepřeskakovat, pokud teda člověk tomu jazyku rozumí. Vzpomínám si, že jsme takhle s bráchou hráli prvního Fallouta anglicky, přičemž jsme tomu vůbec nerozuměli a občas jsme se divili, když na nás někdo zaútočil :)

Ale pokud už to má člověk nahrané, tak je jasné, že to pak vypadá takto :) https://www.youtube.com/watch?v=5ru-UM1nYJQ
Já když někde řeknu, že Diablo série má vynikající příběh a propracovaný svět, tak na mě všichni koukají jak na primitiva, ale ono je tam toho vážně docela dost. Líbilo se mi to převyprávěné třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=-ABewMkmWgI (totéž je i pro ostatní díly).
@Tulareanus (28.08.2020 17:30): Souhlasím že je to kacířství...kromě Diabla. V době kdy jsem jedničku hrál (11 let) jsem anglicky neuměl a jediný co mě tam z dialogů zaujalo byla ta vision milky básnička, protože prostě zněla cool. U dvojky už jsem uměl o kousek líp, ale byl jsem z jedničky zvyklej na příběh kašlat.

Ale teď nedávno když jsem jel jedničku s Hellfirem znova po mnoha letech, tak jsem si ty dia...ehm, monology četl. Moc mě to ale teda neobohatilo :)
@Tulareanus (28.08.2020 17:30): Při prvních hraních to také nechápu. Ale třeba v Diablu jsem pak už také přeskakoval. Ale teď jsem si příběh Diabla projel asi po 15 letech, poctivě text po textu, a ono je to odvyprávěné dost solidně! Takové fajn béčko :)
Teda preskakovanie dialógov v hrách... to je imho kacírstvo. Toto ma fascinovalo už na strednej škole, kde sa ma viacero ľudí z triedy aj mimo triedy chodilo pýtať, čo majú robiť ďalej aj v hrách, kde bolo zadanie jasné a triviálne (práve Diablo 2 alebo napr. Mafia), ale vysvitlo, že oni skipujú dialógy a cutscény. A pomôž potom takému človeku. :)
Vždycky mě trochu mrzelo, že jsem příběh D2 nikdy nepochopil. A dneska jsem narazil na komentář na Youtube, který perfektně vystihl, proč jsem ho nikdy nepochopil :)

I am Akara-
There's a place of great evil-
*Quest Accepted*
@Všivák (11.08.2020 11:59): Já ji vždy zkoušel spíš s lukem a to mi nesedělo. Oštěpy/kopí sice také, ale jiné buildy, lightning javazon teď hraji poprvé a fakt mě to baví. Nebo jsem to tak dlouho nehrál, že by mě bavil i druid :D

@Karasman (11.08.2020 11:45): Tyjo, já to mám naopak, pořádně mě to začalo bavit až po 1.10.
Já to tenkrát na hell dohrál za barbara a skončil někde na lvl 86 nebo tak nějak (hrával jsem vždycky na /players 8), ale to bylo ještě s patchem 1.09d a to bylo s prstem v nose. Dokonce jsem jezdil Mephruny, kdy jsem se teleportnul do Durance of Hate, pár whirlwindama se prosekal přes několik místností, leap attackem skočil přes lávu k Mephovi, na pár ran jsem ho sejmul na pár procent života a pak si ještě v klidu v inventáři přehodil MF výbavu). Celý run mi zabral tak minutu a jen jsem se radoval z lootu. Pak přišel patch 1.10 a totálně nehratelná obtížnost. Celý run trval daleko déle a během boje jsem vychlastal tak třicet lahviček včetně několika teleportů do města, o nějakém swapu itemů nemohla být ani řeč... Celkově jsem to už po patchi 1.10 snad už nikdy pořádně nehrál.
Já se na hell dostall snad jen s werewolf feral rage/fury druidem (a heart of wolverine). Stále fungoval. Ale bohužel jsem měl nulovou odpověď na PI monstra. Tak jsem to přestal hrát.

Obecně mě v D2 bavily spíše kontaktní charaktery. Amazonka ci sorcka tedy ne. Podobně muj nekrous schovaný za tuctem minionů mě časem omrzel. Prostě to byl super pocit vlitnout do davu s tim werewolfem a dostávat sice obří damage, ale držet se nad nulou jelikož stíhám ty životy s pomocí feral rage (a těch dmg skillu jako fury a heart of wolverine) zase krast. :)
@Všivák (11.08.2020 10:17): Já zkouším Javazonku, za kterou jsem nikdy nehrál (obecně Amazonka patřila mezi mnou méně oblíbené postavy). Bodově:
1) Hrozně mě to baví a změnil jsem na Amazonku názor :D
2) Javazonka je extrémně silná, jsem na Nightmare v prvním aktu s výbavou někde na úrovni třetího aktu na normal a neskutečně si to dávám. Jsem zvědavý kdy se to zadrhne :D
3) Pro Javazon je nejlepší merc ze druhého aktu, ale já nemám to srdce vyhodit lučištnici, když jsme toho tolik spolu prožily (my ženy)!

No je to stále skvěle hratelný titul, Diablo 4 nemá šanci :)
Já to nejdál dotáhl s Necromancerem na začátk Hell, ale když jsem nedokázal projít ani Den of Evil, tak jsem se na to vykašlal :)
Já jsem nedávno poprvé dokončil hru na Hell a to se Sorceress. A Hell bylo opravdu peklo. V Actu 3 jsem se rozhodl, že přecházím z modu "projít a prozkoumat všechno" na speed run, protože abych získal knihu pro Alkona, musel jsem vlézt do dungeonu, kde byl nějaký extra fast mini boss, který mě na jednu ránu sejmul dřív než jsem zakouzlil. Někdy obdivuji nervy hráčů, co hrají na hardcore. :-) Pak už jsem se zasekl jenom v pátém aktu v Arreat Summitu a na konci u minionů.
@Všivák (11.08.2020 10:17): Já to radši ani nepouštím, protože bych zas nehrál nic jiného :) Někde mám ale save s Necromancerem z posledního aktu na obtížnost Nightmare a plánuju někdy konečně udělat i Hell.
Nekromancer na 26 levelu skoro u Mephista a pořád to tam je. Pořád mě to baví jako tenkrát. Tahle hra je neuvěřitelná.
Nedalo mi to a hru jsem asi po deseti letech oprášil. Je to pořád stejně dobrý jako tenkrát. Hraju s nejnovější verzí 1.14d. Jsem zvědavý, jestli najdu rozdíl oproti 1.13.. Barbara jsem vyměnil za Nekromancera a budu se specializovat na vyvolávání. Jsem zvědavý, jak bude Nekromancer zvládat na hell.
@AlieN (13.07.2020 02:07): kluci v retrogames to probírali. Prostě nedělali zálohu , spadl firemní server, síť. a přišli o všechno, včetně zdrpjáků. Jednu chvíli to vypadalo, že hra je mrtvá. Pak ale hru poskládali z toho, co měli jednotlivci doma na svých kompech, kde pracovali na jednotlivých částech hry. I tak údajně vypadla část obsahu- třeba práce pro jednotlivé guildy.