Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@S4TW (01.05.2022 14:36): To byl taky můj jediný zákys :D Já to ale hodnotil jako daň, za rok vzniku. Ostatně když to človek srovna třeba s Prince of persia, tak ten byl taky kratičký.
@S4TW (komentář): myslím, že tohle není pixelart. Hodně to připomíná vektory a snad i proto tak hezky škáluje.

Jinak to problémové místo je jeskyně, že?
to je teda neskutečně deprimující hra :D takových opakování, když už si konečně po stopadesátém pokusu myslím, jak jsem to zvládl, tak přijde nějaká píííí, kterou nečekám a vesele všechno, nad čím jsem se předtím 30 minut trápil ZNOVUUUUU!!! :D
@Red (14.03.2020 10:06): Už zase? :) V reálu jsem ještě nepřeskakoval propast, na jejímž dně jsou bodáky a na jejíž druhé straně čeká zubatá pažravá tlama, tak nevím no :D
@Bellerofontes (22.02.2017 16:40): Najprv sa musím ospravedlniť za zlé vyjadrenie v komentári, pretože hru som ani nerozohral, no mal som iba zapnutú úvodnú obrazovku a ako si môžeš všimnúť v mojom profile, staršie hry nemám moc v obľube, tak som to hneď vypol. Teraz som už nemal na výber a musel som ju rozohrať. Takže to by malo platiť, nie?
Uf, tak som si po 20 rokoch splnil velky rest a dokoncil som komplet prejdenie celej hry, ale teda povodnu DOS verziu bez checkpointov uz nikdy vice.
Najvacsi problem som mal v tom useku dole v jaskyni kde padaju kamene a tak, tam bolo asi najviac opakovani v celej hre.

Inac sa to ale casom natrenuje a hrac nakoniec dokaze prejst kazdy level behom chvilky, akurat to natrenovanie.... restart, restart, restart, restart....

Docela zahul je, ze hrac sa moze lahko dostat do slepej ulicky bez toho, ze by mu to hra dala vediet a kludne sa moze stat, ze hrac po prejdeni 1-2 levelov zisti ze je v riti a musi loadovat (insert code) niekolko levelov dozadu.
napr. - level s priehradou ak sa neprejde ta spodna jaskyna ale ide sa rovno dalej, alebo ak hrac nezabije jedneho vojka odstrelenim lampy tak nasledne prejde cely level s plavanim pod vodou aby potom v dalsom leveli zistil, ze sa nedostane dalej lebo je tam neznicitelny vojak, ktoreho mal zabit o 2 leveli spat lampou.....

Hra normalne generuje ine level kody podla toho co ma hrac urobene/neurobene, sikovny trolling.


@DJ (20.01.2016 16:40): Nevztahuj to na seba, bolo to vo viacerych komentaroch.
A ani tvoj komentar vo mne nic neprebudil... Zase nebudme vztahovacni, o ziadnej ujme som nehovoril :)
Len som mal po tychto komentaroch prehnane ocakavania, ktore neboli naplnene.
Neplakal som kvoli tomu v noci do vankusa.

Chapem, ze vacsina komentarov je pisana s nostalgickymi spomienkami. Ale vy pochopte, ze pre cloveka nezatazeneho nostalgiou sa proste nejedna o ziadny vrchol emocii.
Ja sa nikoho nesnazim presvedcit o tom co by pri hre mal / nemal citit. Len som seriozne (bez akychkolvek utokov na kohokolvek) nechapal ci som ten koniec pochopil zle, alebo ci mi nieco uslo.
Bolo to pre Vas emotivne? Vasa vyhra, aspon ste si to viac uzili. Nemusite sa na mna za to vrhat ako keby som sa snazil posliapat Vase spomienky.
Zrejme sa tu prebera moj komentar, ci? ;-)

@aoshi (20.01.2016 11:49) "Ja ale vobec nechapem co by vo mne malo tie emocie vzbudit.": no hra teda emocie v tebe nevzbudila, zato moj komentar ano.
Komentar je pisany cisto subjektivne a snazil som sa aspon v naznakoch opisat moj pocit pri dohrani pred 25-timi rokmi (ano tohto roku ma AW zasa okruhle, snad to neprinesie dalsi anniversary ed...).
Nikde nikomu nic nevnucujem a tymto si vyhradzujem pravo mat u prdele akekolvek vase emocie/neemocie. Napisal som to co som citil ja a moji kamarati s ktorymi sme to spolu na Amige dohrali.
Pre mna to bola hra na ktoru proste nikdy nezabudnem a ten pocit si pamatam ako by to bolo vcera. Hrali sme to hodne dlho (mohlo to byt aj niekolko tyzdnov, vzdy ked sme dosli zo skoly), tazke to bolo jak svina, ziadny navod neexistoval. Po prejdeni skvele zadostucinenie. Ale samozrejme ide o minulost a beriem to v kontexte doby. Myslim ze najlepsie by som ti to vysvetlil niekde pri pive ;-)

Ak som ti sposobil komentarom nejaku ujmu tak sa ospravedlnujem, skus to brat s nadhladom a rezervou...
@aoshi (20.01.2016 11:49), @Isair (20.01.2016 12:03): Mno, smrt hlavní postavy ... konec jsem vždycky chápal tak, že hlavní hrdina se dočkal vytoužené svobody (let vzduchem v náručí okřídleného parťáka, symbolika jaxvině), ovšem za obrovskou cenu trvalého poškození (pravděpodobně) páteře (proto se na konci jen plazí). A do toho hudbička ... hlásím se k uplakánkům :-))

Zrovna při hraní Limbo jsem si na Another World nejednou vzpomněl.
@Crash (20.01.2016 08:30): To rozhodně, dokonce si myslím, že by tahle hra v klidu obstála i kdyby vyšla v dnešní době na indie trhu (vedle takového Limba apod. kousků). V podstatě když jsem si rozehrál (tedy tu remakovanou verzi), tak jsem téměř nevěřil, že vyšla před tolika lety, ta hra vážně nezestárla ani o chlup (po technické i gameplayové stránce, navíc stále působí dost svěže a originálně). Ale ten závěr... mno... popravdě mi ani nepřišel nějak zvlášť odlišný od jiných plošinovek, taková smrt hlavní postavy, to by byla asi jiná (a popravdě jsem něco obdobného očekával po pročtení zdejších komentářů).
Ja ale vobec nechapem co by vo mne malo tie emocie vzbudit.
Hlavny hrdina spolu s partakom zabiju nahodnu noname postavu a odletia na nejakom dracikovi bohviekam.
Co je na tom emotivne? To, ze sa partak chvilu bil? Pytam sa vazne.

@aoshi (19.01.2016 21:06): "Emotivny zaver" - s tym by som aj suhlasil, ale "slzy?"to urcite nie a to som to hral ako decko na zakladnej skole, ziadne slzy ani nahodou.
Ale pekne to bolo urcite jedna z vizualne extremne podarenych hier.

Ja dokonca uvazujem, ze si ju zaradim do vyzvy na mieste c.6, pretoze som ju nikdy celkom nedohral v zmysle start-play-win. Posledny level som sice presiel, ale niektore pred nim nie a preskakoval som ich kodom takze prisne technicky vzate som hru nikdy nedohral.
@aoshi (19.01.2016 21:06): Tak já sice taky pochybuji o tom, že dnes by ten závěr někoho rozplakal, i když i tací se asi najdou. Ale přece jen je potřeba se na to podívat v kontextu doby, kdy většina z nás byla zvyklá tak akorát na nějaké 8bitové arkádové hopsačky a střílečky a najednou tady byl Another World, s úžasnou grafikou, animací, atmosférou beze slov, kde prostě to ztotožnění s hlavním hrdinou zafungovalo u většiny hráčů, a emoce po dohrání tam byly každopádně, bez ohledu na to, jaký ten závěr je či není.
Uf, asi sa s tym vela ludi nestotozni, ale tie komentare su myslene vazne?
Emotivny zaver? Slzy? Asi som hral inu hru.
@DJ (05.04.2013 15:08): To som nevedel ze je aj gameplay upraveny, tiez som si myslel ze len pridali checkpointy a "vymenili textury". Ono len samotne checkpointy radikalne menia obtiaznost podstatnym rozdielom, gameplay ako taky vobec menit nemuseli.

Ovsem pridanie volieb je podla mna urcite plus, nez nejaka nevyhoda. Skor ma serie ked v hrach nic nejde nastavit...
@Phoenix (05.04.2013 13:54): Ano, 15th Anniversary je oproti originalu zmenena. Islo o zmeny vzhladom k spristupneniu novsiemu publiku a je jednoduchsia.
Ako Isair spravne poznamenal, asi to bude ten Normal mod v 20th a povodnu obtiaznost daju na ten dalsi stupen.

Ak by som mal dodat nieco z vlastnej skusenosti spred hodiny: zda sa mi ze Lester v prvom leveli rychlejsie kope, cervici uz nepadaju tak uplne nahodne a z oboch stran, prisera je pri behu o cosi pomalsia. V leveli 2 su intervaly vyfukov pary o hodne spomalene. V leveli 3 sa mi zda ze Lester rychlejsie vystreli aj rychlejsie vytvori stit, ktory este k tomu dlhsie vydrzi, menej nepriatelov, zabit aliena co strazi privod energie nie je ziadny problem, tusim bol dokonca otoceny chrbtom...
@Walome (05.04.2013 14:33): Stejně tak se jeden bude hrdě hlásit k dohrání na "easiest" a druhý na "ultra hardcore"... v tomhle si nevybereš. Dokud je možnost volby, tak je mi to celkem šumák. Nicméně pokud ti někdo zjednoduší hru bez tvého vědomí (ať už formou patche či remaku), pak je to opravdu pořádný fail...
A proč to prostě nenechali bejt? :-o

To je jak s Far Cry - lidi, co to dohráli bez patche (= bez sejvování) a lidi, co to dohrálo s patchem (= se sejvováním) jsou dva rozdílný tábory a přitom každej hrdě řekne "dohrál jsem FC"

Tohle je to samý a nějak to nechápu - když si chci zahrát starou hru, tak prostě počítám s tím, že bude nesmyslně těžká. A když chci vědět jak dopadnu, mrknu na yt. A né, že mi daj nějakou lehčí verzi.
@Phoenix (05.04.2013 13:54), @DJ (05.04.2013 13:32): Zajímavé, každopádně u 20th Anniversary píší toto "3 difficulty modes: Normal (easier than original game), Difficult (Equal to original game) and Hardcore (more difficult than original game) ".

Čili je možné, že 15th Anniversary byla zjednodušená (možná na nynější "Normal") a 20th vrátila možnost zvolit původní a vyšší obtížnost?

Každopádně DJ poreferuj, pokud se ji chystáš koupit:).

@DJ (05.04.2013 13:32): Chápu to správně, že 15th Anniversary je jednodušší než původní hra (ne že bych ji neměl doma, ale nikdy jsem ji nehrál, vždy jsem hrál pouze původní verzi)?

Měl jsem za to, že když je řeč o nižší obtížnosti, tak jde o nastavení v nové 20th Anniversary. A 15th Anniversary se od původní liší "jen" grafikou a rozmístěním "checkpointů" (což má samozřejmě vliv na obtížnost, nicméně ne přímo na obtížnost konkrétních pasáží).
@Bodkin (05.04.2013 12:33): Kusuj ;-) Nicmenej som stale rad ze zostavaju moznosti. Na ne som celkom zvedavy, aj ked mam uz AW vo viacerych verziach zrejme prikupim aj tuto 20th AE, len skoda ze steam...

@Walome (05.04.2013 11:54):
V GOG.com verzii t.j. 15th Anniversary ziadny vyber volby nie je, cize povodnu hru ako taku z toho nedostanes, akurat si v novom engine mozes zapnut povodnu grafiku postav a pozadia, hratelne je to uz ine.

Teraz som si skusil par minut obe verzie 15th (GOG) vs Original:
GOG - par minut bez problemov a jedinej smrti som v 4 leveli
Orig. - hned na 2 vlne cervikov som chcipol, v 3 levely v portubi to vzdavam ;-)
@Walome (05.04.2013 11:14): Zrovna AW je příkladem hry, která stárne IMHO velmi dobře. Ovládání není problém, grafiku neřeším, nápadů je v AW dost na pět her. Na dnešní dobu je sice "maličko" těžší, ale to je spíše výhoda. Takže není problém hrát i původní verzi.
@Bodkin (05.04.2013 09:10): Přesně tak. Jsou věci, které opravdu nestárnou a hrají se komfortně i dnes, jiné jsme hráli jen proto, že jsme měli moře času a málo her (nebylo kde stahovat, v malých městech kde a v neposlední řadě za co kupovat).

To je ostatně důvod, proč jsem dohrál (a jistě nejsem sám) spoustu her několikrát dokola, dnes se ani k vynikajícím titulům už nevracím, není tolik času a mám pořád příliš mnoho nedohraných věcí (pravda, před deseti patnácti lety jsem nehrál žádné konzolové hry, ale i tak).
Dokud je na výběr tak jedině dobře. Ruku na srdce, některé hry co jsme dohráli před deseti lety bychom už dneska nedali.
@Isair (04.04.2013 19:49): Hmm, evidentne remake postupne nabaluje na seba dobove trendy, zjednodusujeme a zjednodusujeme.
Tipujem ze 30th Anniversary Edition prinesie volbu obtiaznosti "Interactive Movie", kde hraci pomocou QTE zvladnu cele Lesterove dobrodruzstvo lavou zadnou, samozrejme s tromaprdelami achievementov...