Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@davidjaho (25.02.2020 19:07): Ona byla někdy zelená Kolekce Klasiky? Já znám jenom zlatou a oranžovou. Každopádně myslím, že ta zlatá DVD v mechanice při hraní nevyžaduje, ale nemám to odzkoušené. A v nejhorším případě to můžeš řešit externí mechanikou, i když uznávám, že to není moc komfortní.
Zdravím,
měl bych dotaz na majitele antologie ze starší kolekce klasiky (taková ta zelená). Měla tato konkrétní edice nějaké ochrany (nutnost DVD v mechanice apod) anebo šla hrát jako např. Vietcong, Flashpoint a další bez nutnosti DVD.
Ptám se, protože se mi naskytla příležitost tuto verzi obstarat, ale doma mám již tu novodobou jenž má SecureROM, který se na noťasu bez mechaniky provozuje špatně. :-)
[neexistující komentář]: "a prázdné nemizí". Prázdné co? Předpokládám nábojnice. Kdyžtak si to po sobě ještě jednou přečti a edituj to. :)
@mvp23 (21.03.2019 07:59): abych nekecal, tak v Max Payne 1 mám 6.9 hodin, MP 2 - 5.2 hodin a MP 3 - 12.3 hodin (ale tam jsem ještě dodělával pár achievementů, mám pocit, že jsem končil někde kolem 10.5).
To docela koukám. Já myslel, že dvojka je standard tak 5 hodin a jednička 7-8.
A trojka těch 8 určitě měla, ne? Už si tolik nevybavuji.

No, stejně nic neubírá na kvalitách a výborné znovuhratelnosti! :)) Nic bych neměnil! Navíc dost času se dá nahrabat sledováním kvalitních seriálů. ;)
Steam mi ukazuje 3 hodiny. S jistotou můžu říct, že víc jak 3,5 hodiny jsem to nehrál :)
no a já to mám přesně naopak, šest hodin (tohle bylo snad ještě méně) je na mě už prostě málo (dřív to bylo jinak)... ale zrovna MP se to odpustit dá, protože xxx dalších věcí tam je super...
@Bursoft (19.03.2019 12:39): To jo, ale MP 2 nasadil v hratelnosti laťku hodně vysoko, tak by bylo dost těžké jí udržet, kdyby měl trvat přibližně dvakrát déle. Pro mě ta hra od začátku do konce nemá chybu.

Hrál jsem několik her, které trvaly třeba jen 1-2 hodiny, ale byl to vždy tak intenzivní zážitek, že jsem se k nim pak rád vracel. Například u Streets of Rage Remake mám odehráno zhruba tak 90 hodin, jestli si dobře pamatuji.
@mvp23 (19.03.2019 12:34): Já taky čímdál víc oceňuju krátké a intenzivní hry, i skrz časový možnosti. Pokud je hra moc dlouhá, tak to rozmělňuje zážitek.. Proto bych třeba dnes nemohl hrát žádný RPGčko typu Witcher. Max Payne 2 je tak akorát dlouhej.. ale zrovna tady je to případ, že kdyby to bylo 2x delší, nic by se asi nestalo, protože se člověk vždycky těší na akční pasáže :D
Dle mého je MP 2 tak akorát dlouhý a díky tomu se po celou hru nenudíte a máte naopak chuť si jí zahrát znova.
Co je teda lepší? Hra, která má 10 hodin, kde je to z půlky nuda, nebo hra, která má 6 hodin, ale po nudě ani náznak, tudíž i větší chuť si jí zahrát znova?

Já jednoznačně volím druhé řešení a tím je Max Payne 2! ;)
Já si pamatuju, že mi kamarád na ZŠ vyspoileroval jak zabít finálního padoucha, takže jsem pak přišel o radost z toho objevení jak na něj :D
@S4TW (17.03.2019 19:44): Pamatuji si, když jsem i několikrát opakoval jednu část, protože to byl hardcore a painkillery nikdy nestačily :D A chránění Gognitto byla noční a stále opakující se noční můra :D
Sakra, ono to po těch letech je pořád stylová a zábavná střílečka. Jen mě překvapilo, jak krátký to vlastně je, když už člověk ví co má dělat :D
@John Mirra (16.10.2018 17:40): má pravdu, trojka je taky parádní, ikdyž atmosférou úplně jiná. Ale díkybohu že si Rockstar ponechal McCaffreyho, když si vzpomenu jak původně chtěli Maxe předabovávat...stejně tak Io s Hitmanem, nechápu kam na takový hověží nápady lezli.
15 let :) takovy hry uz se dneska nedelaj... ale ony se nedelaly ani tehdy :D jednicka byla naprosty zjeveni, dvojka dotahla k dokonalosti vypraveni pribehu a bullet time. Trojka byla solidni narez. Tahle serie se povedla fakt komplet.
@koudy_cz (12.04.2018 05:42): jj taky 3rd person nemam rad, a tady me sedi vic nez 1st person, ale jen kvuli tomu ze v bullet time rezimu 1st person mod ztraci smysl co se tyce uskoku do stran a salt,protoze neni tak videt ta efektivni podivana kdy je videt cela postava.Nebyt toho,tak se mi vic libi 1st person mod, ty prestrelky v tom Cinema modu jsou hlavne jak nastupuje na scenu zaporak Kaufman dost realne,celkem masakr... podobny pocit sem mel kdyz sem poprve videl tohle https://www.youtube.com/watch?v=ZL9fnVtz_lc
Jaj, to bych snad ani nemodoval, ta atmoska MP byla fakt úžasná už v základu. A na to jak jsem 3rd person nemusel, a byl zvyklý na CS, CoD v té době, tak mi to k tomu sedělo. Ale delší bullet time by asi nevadil :) jaj vzpomněl jsem si na Monu...
Tak dohranej Cinema mod (uz si nepamatuju kdyz sem to hral poprve nekdy pred xx lety, takze nemuzu porovnat)

ted jedu tento FPS mod http://www.moddb.com/mods/max-payne-stea ... d-fps-normal-version a zda se byt lepsi nez ten druhej, dobry je si dat i addon na lepsi zvuky zbrani

Jen je skoda ze to nejde kombinovat nejak, ze kazdy moc se hraje samostatne, ja bych chtel na ten FPS naroubovat to co bylo v tom Cinema modu,atd... napr vice krve ale hlavne delsi cas bullet timu !! ale to obsahuji jen jedontlive mody, neni tam zadnej soubor na stazeni, kterej by se do toho FPS modu vlozil a prepsal puvodni data :(

jinak musim rict ze ta hra ma podle me lepsi animaci postav nez treba HL2, (porovnavam v tom FPS modu). A celkove me ten enfgine pripomina ten z HL 2
@Red (10.04.2018 22:28): Já jako člověk, který považuje první dva max payny za jedny z nejlepších her, co kdy byly vytvořeny, jsem taky nebyl z trojky nijak zklamán ... je to trochu jiného, ale pořád mě to bavilo ... líbilo se mi, že i po tak dlouhé době první dva díly úplně neodstřihli a je tam i pár vzpomínek na ty první dva díly :)
@Red (10.04.2018 22:21): protože to právě není Matrix. Já to tak poprvé taky vnímal, ale pak mi došlo, že MP je svébytný kousek, který nemá s Matrixem nic společného. A popravdě na něj často vzpomínám, protože podobně jedinečnou hru aby člověk dnes pohledal.
Cinema mod je fajn. Já vždycky bral Maxe Payna jako noir matrix, takže asi ani nechápu, jak by to narušilo atmosféru. Ten 1st person nevypadá tak děsivě jak jsem si myslel, ale hrát bych to tak na poprvé rozhodně nechtěl. Ta hra je docela krátká, je docela možný, že po dohrání budeš mít chuť si to dát znovu. Aspoň já jsem měl:)
jaky je rozdil v nasteveni mezi bullet time combo a bullet time only? Ja mam pocit ze obe se chovaji stejne, nebo je tam nejaky rozil? A daji se oba mody kombinovat?
Svého času jsem do Maxe rval všelijaké mody a nakonec došel k názoru, že původní hra je nejlepší.
Walome: asi jn, protoze nevidim ty uskoky,salta Maxe v bulletime rezimu

Johm Mirra: ten cinematic mod...neni to spis predelavka do Matrixu?Nenici to atmosferu zakladniho Max Payna?

jinak nejde mi cestina,resp. nainstalovat patch :(
Kdyby se někdo z R* bundlu na HB chtěl této hry zbavit (za poplatek ofc) tak jsem tady díky předem :) Kdyžtak PM prosím :)
@Všivák (21.04.2016 08:45): myslím, že 75% dost dobrý hodnocení! Obzvlášť po jedničce, které jsem dal 50% a trojce které jsem dal 90%. Možná jsem mohl dát 80 to je pravda ale 5 procent nic nemění. Důležitý, je že jsem dost dobře bavil, což se nedá říct u hraní jedničky.
Navíc je to jedna z posledních her kde je člověk v akční hře i schopen umřít.

Jinak to bylo extrémně krátké, pamatuju že je to tak na jedno odpoledne. Ale těch milion filosofických hlášek zdeptaného Maxe plus pokaždé jiný zážitek z každé přestřelky i díky fyzice která se dnes jaksik vytrácí z her.
Bezvadný, druhého Payna jsem užil. Oproti jedničce obrovský pokrok, děj a hra má lepší spád. Lepší pocit ze střelby. Odstranili skrčený šmudli s brokovnicí za dveřmi a trapné souboje s bossi a hned se to hraje jedna báseň! Potěšil, asi si zopakuji i trojku když už jsem si to dal takhle pěkně po sobě.
@mvp23 (18.04.2016 08:58): jj, jsou některé hry, které jsou sice poměrně krátké, ale díky tomu jsem je hrál vícekrát (jeden příklad za všechny Red Faction). U stížnosti na krátkost her bychom měli brát v úvahu to, jestli je budeme někdy hrát znovu (či co ono nové hraní přinese, např. u RPG za diametrálně odlišnou postavu/partu).

Pokud hraje člověk hru podruhé, tak si ji může také více užít (méně problémových/zákysových míst, větší chuť k experimentování atd.).

Teď mít ještě času jako na střední, že :-)
Ha, změna, dvojka mě baví! Nevím čím to je ale opravdu baví, možná už jsem přistoupil na herní principy nebo prostě má lepší spád a atmosféru. Snad si to Payne udrží až dokonce.
@GodOfTheSick (14.01.2015 10:20): Jak mám v tom příspěvku zmíněno, dohráno na předposlední třetí obtížnost ze čtyř. I bez těch secretů to ale bylo sakra náročné na projití. Lepší modifikace k Wolfovi asi neexistuje. U tohohle jsem fakt valil oči, jak propracované to bylo.
@GodOfTheSick (01.01.2015 12:55): Wolfenstein 3D: The Renovation měl herní dobu 14 hodin a 50 minut, jestli dobře počítám. Přes dvacet let stará věc, ale vydržela mi na týden poctivý pařby :) Za tu správnou regulérní herní dobu navíc považuji pouze čas uplynulý ve hře, nikoli v reálu. Výhoda všech her, kde se zaznamenává uplynulá doba v minutách a hodinách. Také je pro dosažení mnou uvedené herní doby nutné objevovat secrety, a to alespoň z poloviny jejich celkového množství ve hře. Ale já se naučil tuhle součást starých FPS brát jako stěžejní, takže mi to vůbec nevadí :)
Tak zrovna delku u Maxe 2 bych vubec nevidel jako zapor. Ano, da se sice dohrat za nejakych 6 hodin, ale tech 6 hodin je tak naslapanych, ze Vas to nuti se zase ke hre vracet. Ja ho tak dohral asi 5x a vzdy maximalni zabava, at uz v dobe vydani, nebo o 10 let pozdeji! Co s hrou, ktera ma sice 15 hodin, ale polovina obsahu Vas nudi a uz se k ni nevratite? Me prijde, ze hodnotit delku hry je casto dost zavadejici kriterium.
Dobry priklad je treba Doom 3, ktereho jsem dohral, jestli si dobre pamatuji, asi za 14 hodin, ale to trapne natahovani strasne hre ublizilo. Kdyby hra mela tak o tretinu mene, urcite by byla i vyrazne lepe hodnocena, protoze potencial na to mela.
@M.a.t.t. (01.01.2015 14:36): souhlas!
@Bodkin (01.01.2015 15:08): naprosty souhlas!

Ja tu jeste nadhodim 2 tituly, ktere jsou jeste vyrazne kratsi, ale presto je povazuji za totalni skvosty pocitacovych her. Napriklad prvni Portal, ten se dal tak nejak sjet za 3 hodiny, ale neskutecna parba, ke ktere se da vickrat vracet a nebo velmi, velmi kratky Another World, ktery ovsem nema zadna hlucha mista a zanecha toho v hraci vice, nez jine, oslavovane x hodinove tituly. Vsak Another World jsem dohral snad 5x-6x a vzdy se dobre bavil.

EDIT: jo a nezapomente, ze u Maxe 2 jeste existuje moznost hrat Dead man walking, nebo jak se to jmenuje (u vybranych map se snazite co nejdele prezit). U teto sekce jsem stravil celkem dost hodin navic.
Tak v dnešní době sandboxů hry určitě nijak zvláště kratší nejsou ba právě naopak (herní doba novějších Far cry tak mnohdy činí klidně přes 20 hodin čistého času). Je spíš otázkou, zdali se jedná o kvalitní, zábavný obsah a ne pouze o 90% nudné vaty. Max Payne 2 mi na příběhovou TPS přišel dlouhý až až (klidně bych některé části ještě trochu zkrátil, třebas některé pasáže s Monou mi přišly stále lehce natahované- jinak ale OK).

A delší mi spíš přišly obecně Dosové FPSky (ne nějak zvlášť výrazně, tedy když nepočítám dnešní ultra krátké CoD hry), byť to také neplatilo vždy (Redneck Rampage byl bez datadisku hodně krátký). Ale nabrat takových 10-12 hodin čistého času (pokud se hráč snaží nacházet všemožné secrety, secret levely a jen nespeedrunuje) v nich nebyl většinou zase takový problém.
@Bodkin (01.01.2015 15:08): Příklad jsi chtěl napsat, ne případ (cpt. Obvious out)

Mně to přijde taky tak - že je to sice krátké (na tehdejší poměry), ale zase to má pořád tempo a nestihne to nudit. Taková řízná jednohubka.
Max Paynové jsou tak dobří, právě proto, že jsou 'tak krátcí'. Především u dvojky je to dotaženo k dokonalosti. U heavy story-driven střílečky je důležité aby vyprávění nezratilo tempo, což se s prodlužující herní dobou dělá hůř a hůř. MP nemá ani kousek vaty, není repetitivní a nestihne dojít k pocitu stereotypu.

Kéž by si z toho vzali případ i ostatní.
Už jednotka bola krátka, ale dĺžku trochu natiahla vyššia obtiažnosť. Dvojka mi subjektívne pripadala oveľa jednoduchšia a a nebyť toho, že dĺžku naťahovali pasáže s Monou, bola by ešte kratšia. God má do istej miery pravdu. Na podobné prípady si spomeniem vždy, keď sa hovorí, že dnešné hry sú krátke :)
Ale Max Payne 2 bol fakt krátky. Tuším sa to dá bez problémov dohrať za nejaké 4-5 hodín, ak si dobre pamätám. Teda, aspoň v dobre, keď hra vyšla sa mi to zdalo málo, teraz je to už štandard.
Max Payne 1 jsem nedávno dohrál za 6h 45m. Že měly starší střílečky delší kampaně je mýtus. Většina se dá sfouknout pod 10 hodin. Hexen 2 jsem předevčírem dojel za 7h 30m.
Stejněs ho musel dohrát třikrát po sobě, aby ses dostal k Happy Endu!
Mimochodem vybavujete si, že by Max 2 byl skutečně tak krátký? K mému překvapení jsem ho dohrál za necelých 6 hodin a to včetně občasného loadu a přestávek na chcaní. :)
Tvl, oni udělají z Maxe hrdinu, protože má v hrsti koule senátora Woodena po té, co mu je v jedničce zachránil a on se za to revanšuje, že Maxovu Revenge Rampage zaobalí jako službu policejnímu sboru a celé společnosti