Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hrát to naslepo je extrémně děsivý zážitek. Not a brave enough boy for this. Or that. Aneb atmosféra >> jumpscares.

Edit: Konec hodně náhlý, přestože už bylo téměř jasné, k čemu to směřuje. Hodně se mi líbí teorie, že většinu monster, která na hradě byla, si Daniel halucinuje dost podobně, jako když se mu při snížení sanity jeví zohavený portrét Alexandra. Dokazuje to fakt, že po každé "smrti" má nezměněný počet předmětů v inventáři a pouze se objeví o kus dál. Taky tomu přispívá příběh, který říká, že Alexander už použil všechny oběti na hradě, kvůli čemuž pak s Danielem jde vraždit do vesnice. Mystičnost toho celého mi připomněla Posla smrti kombinovaného s náladotvorností Dr. Jekylla a pana Hyda. I to otravné rozdvojení gameplaye a příběhu, kdy hrajete hru a do toho posloucháte, co se děje jinde, je tu moc dobře zvládnuté tak, že si po cestě vzpomínáte na předchozí události a vybavujete si to místy, která navštěvujete a navštívili jste je i v minulosti.
@Isair (21.12.2020 21:31): no ja uz sem to malem vzdal prave v te pasazi o ktere pises, tam sem vzdy po x-te zkoncil, zel konec hry je hned za tim. Ten konec fakt prisel strasne necekane. Ale bez navodu bych nezjistil ze pro postup hrou nemusim zabijet ty vezne, resp. mel sem vycitky ze zabitim se mi otevrou dvere pro postup a tak sem si rekl ze neni mozne aby to neslo i bez zabiti a na to bych bez navodu neprisel jak se dostat dal.
@JohnCZ (21.12.2020 20:38): ono to bude tim ze ja tu skalu hodnoceni mam posunutou, jak vidim oranzovo a 70 tak uz to beru jako prumer.... protoze ja ty dojmy mel jeste o neco niz nez si psal ve vysledku ty. Cekal sem od toho vic.
@Bravewolf (21.12.2020 19:57): Nahodil jsem koment. :) Hodnocení mi nepřijde nízké, pořád je to nadprůměrná hra. Jen jsem víc příběhově zaměřenej a to, co hra ve finále předvedla, mi přišlo trochu málo.

Justine vyignoruju, protože absence sejvování. Na to bych neměl nervy. :D Ale na dvojku se vrhnu. Jiné studio, jiný přístup, na to jsem zvědavý.
tak musim uznat ze sem byl asi 2 x celkem v pasti a musel se odvratit od monitoru a to diky tomu ze nepritel byl rychlejsi a ja v nouzi a zmatku nevedel kam se schovat kdyz sem pred nim utikal a kdyz me dobehl uplne sem byl v soku :D
@Isair (05.12.2020 22:15): ja se taky u her nebojim, snazim se co nejvice do toho dostat a tak hraju ve tme, monitorem nalepenym u xichtu,zvuky co nejvic nahlas tak abych se do toho co nejvic vzil ale nekdy je to marne. Ale me vic atmosfericteji a tisnivejsi priel treba Doom 3 nez Penumbra nebo Amnesie. Ono asi dost hraje roli to ze tohle je jen takovy interaktivni walking-simulator coz se projevuje ve stereotypu a vysledek je ze se do hrani musim nutit vlastnimi silamy. Jedina hra u ktere sem se skutecne bal tak ze sem musel odejit od PC byl Slender.... teda do te doby nez sem prisel na to jak ten jeho vyskyt funguje
Já byl zase mnohem nadšenější z Penumbry a Amnesie, než z těch modernějších typu Soma (o Machine for Pigs nemluvě), která mi právě díky téměř nemožnosti zemřít (nepřítel nejdříve hráče omráčí a ten pak má šanci úplně bez problému utéci) nepřišel hororový v podstatě vůbec (až na jednu kratší část v závěru) a navíc byl dost zdebilizovaný/ v podstatě walking simulátor. První Penumbra díky schopnosti se bránit působí mnohem více jako survival horor (byť jde hrát i stealth), dvojka už je mnohem blíže k Amnesii, která mi spolu s blázincem v Thiefovi 3 přišla jako to nejděsivější, co jsem kdy ve hrách zažil a to se u her prakticky nebojím, pročež (jakkoliv se může jednat o horory) jim zrovna neschopnost mě vystrašit, nevyčítám. Nicméně si v podobně laděných hrách rád užívám hutnou, tíživou atmosféru (do Penumbry jsem se vžil jako do máločeho, konkuruje jí asi už jen System Shock 2, Arx Fatalis a občas zmíněná Thief série).
Trojka Penumbra je pak zcela něco jiného, spíše taková Portal like hra, která nemá s ostatními v podstatě nic společného, trochu nastavovaná kaše, ale já si jí v dobách, kdy o podobné hry (first person logické rychlíky) byla nouze, docela užíval (v tom smyslu, že jako nic vyloženě extra, ale bavilo to).

Na Amnesii mi pak nejvíce vadilo odebírání monster při častějším umírání hráče- zbytečně casual prvek, který vlastně když to hrajete s tímto vědomím, také dokáže pocitu strachu dost ublížit (byť jsem to samozřejmě řešil loadem starší pozice, nicméně možnost vypnutí by byla fajn).
No uz sem taky u te neviditelne postavy ve vode a akorat jakoze logicky neprijemny pocit ze je mi neco v patach coz me nutilo skakat po bednach a nebyt ve vode, ale ze bych citil nejaky strach nebo byl v soku nebo neco podobneho to fakt ne. Asi mam problem se vzit do te hry tak aych tam jakoze byl. Nepozoruju u teto hry neco specialniho, naopak takovy bloodline nebo Cry of Fear mi delali vetsi vrasky. U amnesie se mi prave libi ta cast kde hraje ta uklidnujici emtivni hudba kde je ta fontana s mrtvolou ve vode, to ma takovou kouzelnou pohadkovou uklidnujici atmosferu
@JohnCZ (05.12.2020 17:30): Tiež ma Penumbra nijak zvlášť nebavila a ďaleko viac ma oslovil až jej druhý diel. No Amnesia je o niečom úplne inom a obzvlášť jedna nepovinná pasáž ku koncu je pomerne nepríjemná.
Mně teda Amnesia přijde prozatím daleko děsivější. Variabilnější zvuky, méně prokouknutelný design, detailnější grafika (alespoň v té remastered verzi to nemá daleko do moderních her) zaměstnávající více oči a navozující pocity, že musím sledovat každé zákoutí a stín. No a taky víc skriptů, které se snaží postrašit (neplést s jump scary, ty naopak rád nemám). Z neviditelného monstra ve vodě ve sklepení jsem byl dobře zesranej. Za mě zatím hodně dobrý.
su sice na zacatku hry ale podobny pocit jako z Penumbry, spis jeste mene nejakeho strachu, ktery sem u Penumbry skoro nevnimal, tam to delali jen ti psy. U Amnesie je to jen atmosfera ktera mne prijde tak na urovni Clive Barkers: Undying
Na tohle jsem docela zvědav, i když nemohu říct, že by mě to na první pohled nadchlo tak, jako první dva díly nebo Soma, ale Frictional hry můžu, takže snad to bude ok. Aha, koukám, že to tu má už i vlastní profil:), tak to jsem zase trochu zaspal...
@Silencer (komentář): Problém příběhu tkví v tom, že se dodělával až v pokročilé fázi vývoje hry. Na výsledku to je docela patrné. Děj je dost neohrabaně naroubovaný na textové materiály a působí dojmem, že mohl být paralelně napsán někým úplně bokem, nezávisle na zbytku hry.
Tak sláva, hra dohraná. Trvalo mi to dva měsíce, neboť jsem si Amnésii dávkoval po troškách. Rozhodně nelituju. Parádní herní zážitek!
Ta atmosfera je tam tak husta, ze sa to normalne bojim zapnut. Kedze pri hororoch uznavam len hranie ked je uz vsade tma a pekne hlasno na sluchatka.

Aj pri filmoch, pri REC som sa takto takmer posral od strachu.
Dotaz, ty jakože nevolnostní mějetakblbě scény budou v Amnézce přítomny po celou hru? Nějak mi nedělaj dobře na orgán.
@Honzek (komentář): "Na úplný závěr, bych měl upozornit na další hru, která vyjde letos,tedy v roce 2013, jmenuje se Amnesia: A Machine for Pigs a myslím, že je na co se těšit."

Z jakého roku píšeš? ;)
@LIUWIL (komentář): Mě osobně teda ty záblesky z minulosti dost štvou... Neni problém aby po tobě v tu chvíli vyjela příšerka, navíc na konci vzpomínky je vždy bílý záblesk, ze kterého fakt dost bolí oči.
A hádanky by mohly bejt složitější... anebo alespoň delší, ale že by mě něco vyloženě urazilo nebo by působilo fakt směšně, to mi zas nepřišlo. Nejsem nijak velkej adventurista =)
@LIUWIL (komentář): Jo, ona vůbec ta obtížnost u adventurních prvků her už všeobecně není, co bývala (nebo mám "štěstí" na lehký hry). Teď jsem chvíli hrála Gray Matter a ta hra je taky vyloženě primitivní co do hádanek. Pamatuju si třeba týdenní záseky u her, učení se různých šifer a kódů ... otázka je, jestli bych u toho dneska vydržela, když jsem pořád online ve Steamu, tak mě to už po několika neúspěšných pokusech láká podívat se na walkthrough, no.
Tak už jsem musel kouknout do návodu. Aby mě napadlo poslouchat, kdy to cvakne při otáčení koleček, tak to tedy vážně ne.
Ona je to v nejednom ohledu taková trochu debilní hra. Radši si zahraj Penumbry:).
@Sasakr (29.12.2013 00:30): Instakill, návrat na poslední checkpoint a nestvůra už se neobjeví (obyčejně). Popravdě jsem takhle řešil některé lokace. Namísto toho, abych se schovával, jsem do ní naběhl (stejně mi celou dobu jen pily krev), protože to je někdy rychlejší řešení. Ta rutina, jak píšeš, mi hraní poměně kazila.
Ok, tak furt byla pohodička, nechápal jsem, o jaký tmě to lidi mluvěj, teď už jsem v tom druhým vězení a pravda, je tam tma. Nicméně je to jedno, oko si "přivykne" a pak je stejně všechno vidět i bez světla. Což mi připomíná, že nevím, v jaký jsem fázi, ale mám si ještě syslit sirky a olej v téhle fázi hry? http://steamcommunity.com/id/SasakrCZ/screenshot/452909239416537819 Jak říkám, v podstatě nejsou vůbec potřeba, ale zase nerad bych to do konce hry nevyužil.

Jinak to vypadá na první zákys, jsou tam zámky, co nejdou otevřít jehlou, kladivem, ničím, takže asi bude potřeba klíč. Ale pravdou je, že bych si uměl představit příjemnější místa, kde ho hledat, než v tom vězení. Vyskytujou se tam vobludy, ale upřímně řečeno... člověk jde, slyší zachrochtání, tak se schová a za 20 sekund je pryč. Spawnujou se z ničeho a stejně tak mizí, tzn. furt se tam nepotulují. A vždycky se zjevují jen tam, kde je světlo... asi aby byly vidět. Celkově vzato mi to přijde spíš rutinní než nějaký děsivý.

Jinak když by ho nakrásně ta vobluda přistihla, tak co se stane? Instakill a nějakej load od posledního savu?
Jo, že nejde sebrat pochodeň mě taky udivilo. Nebo rozbít okno a vypadnout z toho hradu pryč... a bylo by po hře :-D
Z Facebook stránky Frictional Games: "First round of review copies have been sent out! The pigs are stirring."
@Tarhiel (09.07.2013 14:03): Tak to sice nepomohlo, ale problém jsem vyřešil :D můj nový pc je v opravě, takže teď jsem na strým a ten má jen integrovanou grafiku a Amnesie jí nepodporuje :/ No nic zítra už budu mít svůj pc tak si zahraju až pak :)
Když jsem si koupil a nainstaloval tuto hru, začal jsem hrát a čekalo mě zklamání. Podlaha pode mnou se jakoby "vyboulela" a já v ní v podstatě plaval, když jsem se k něčemu přiblížil třeba ke stolu, viděl jsem jen vrchní desku a šuplíky se utápěly pod podlahou, tak jsem je musel poslepu otevírat a vyndávat z nich věci.Zkoušel jsem hrát i 1 uživatelský mód, ale je to stejné. Takhle tu hru v životě nedohraji. Prosím poraďte mi co s tím :( Děkuji.
@Drolin (12.03.2013 13:23): Nu, možná zvládne napsat nějaké poloprázdné blábolení, uvidíme jak se popasuje s 'opravdovým' příběhem :P

ed: “In Esther, the story doesn’t really actually exist,” he said. “It’s just a whole bunch of ideas about a story that the player then uses to create the story themselves. Machine For Pigs has definitely got a much more traditional game story to it. I was really keen to write something that was a bit more straightforward. It’s like, sometimes you want to read someone like William Burroughs, and sometimes you want to read Stephen Hunt.”
@Bodkin (12.03.2013 13:09): Budeš se divit, ale mám. The Dark Descent není špatná hra, jen je neskutečně plochá a prázdná s extrémně nepovedeným příběhem (na čemž právě zapracují chinesroom, kteří ukázali v DE, že toto dokáží lépe než Frictional).
Heh, z tohoto bude mít Drolin radost:

“I think this[Machine for Pigs] has ended up more of a natural successor to Dark Descent than we ever thought it’d be. Originally, we thought it’d be this halfway point between Dark Descent and Esther, but in a lot of ways, it’s much more like Dark Descent.”
Nevíte, kdy má vyjít A Machine for Pigs? Na většině stránek bylo uváděno january, což očividně neplatí, a žádné oznámení odkladu jsem však také neregistroval.
Znovu a opět jsem to stáhl a zkusím překonat tu půl hodinku :-D
Tentokrát to semnou zkusí i kamarádka, tak snad si ze mně pak nebude dělat srandu =))
Nejlepší na tom článku je odstavec "Piracy".
To fakt pobavilo.
@Bodkin (11.09.2012 14:09): Také jsem četl. Za to mají palec nahorů. Snad právě spolupráce s chineseroom bude tím, co by celkový zážitek kompletně obrátilo (lepší příběh + lepší a rozmanitější prostředí).

Ale až 2014?
Zajímavé - Amnesia - Two years later

A tohle by se mohlo líbit drolinovi:

"One of the things I was most disappointed with in Amnesia was that it never really managed to deliver any deeper themes, but was more like a shallow fright-fest. For the new project we want to change that and really try and bring a certain theme to the front."
Ke komentáři od CoolM11: Přijde mi docela zcestné vytýkat hororové hře věci jako "potemnělé prostory, málo světla, nelze zabít nepřítele".
Taky nějak nechápu, co má znamenat tohle: "Pokud jde o příběhovou linii, byla výborná. Příběh samotný mě ale moc nebere"
CoolM11: No nevím, ale když se proti mě rozběhl nepřítel, tak se mi ještě podařilo docela často utéct ;-) Třeba za sebou zabouchni dveře. Než je rozrazí, tak už jsi dávno v trapu. A nebo po něm stačí hodit sud (nebo jinej větší bordel), to ho taky docela zpomalí...
[přesunuto z komentářů]

Hej čau jmenuji se STARLIGHT.Já už jsem tu hru dohral a mužu vám říct že je to teda pecka.Ten alexandr co je na konci není silnej jak vám nakecali ale je uplne slabej a pokud by někdo chtěl s něčim pomoct jsem tu pro vás.