Komentáře
Buduj Vlast!!!
Battle: Los Angeles
Herní doba něco málo nad jednu hodinu. Pokud by se to rozdávalo někde zadarmo, jako lákadlo na film, tak by to bylo asi nejlepší.
Pro: Trvá to jen hodinu, občas hezká grafika
Proti: AI nepřátel, pocit ze střelby, koridor
Purble Place
Pro: Pro malé děti je to fajn :)
Proti: Pro ty velké to už fajn není :)
Lineage II
Takže za prvé. Pocit výjimečnosti a okouzlení byl opravdu silný. Do hry mě (a spoustu dalších lidí) kdysi dávno nalákal někdo na jistém fóru a já si řekl, proč ne. RPG jsem měl rád a tohle mohl být další level. Bohužel moje představy o tom, co se bude dít byl trochu odlišné od reality, ale právě pod vlivem prvního dojmu jsem si to dokázal uvědomit až za cca měsíc hraní. Takže jsem si vytvořil postavu a začal prozkoumávat svět. Od začátku jsem měl výhodu v tom, že jakýkoliv problém jsem mohl ihned konzultovat s někým znalým a díky tomu jsem překonal první zmatené krůčky a dokonce jsem se stal členem jakési gildy. Ze začátku levely přibývaly rychle, občas jsem se k někomu přidal a běhalo se ve víc lidech a hlavně se neustále masakrovaly potvůrky, pro postup na novou proveň. Samozřejmě se také dostavily negativní zkušenosti s některými ne příliš přátelskými hráči, kteří si velmi rádi smlsly na postavě na malé úrovni.
Postupem času se začala dostavovat nuda. Levely už nerostly tak rychle a bylo nutné běhat jak vůl docela dlouho, než padl dostatečný počet potvor, pro zvýšení úrovně. Dokonce jsem splnil asi jeden nebo dva questy, které ale byly naprosto o ničem. Začínal jsem cítit zradu a začal si pokládat otázku, co je na tom kua tak super, že jsou do toho všichni takoví magoři? Do toho mě ještě někdo nutil být v tu a tu hodina tam a tam, protože se bude plnit nějaký gildový úkol nebo co, celou dobu jsem tam běhal jak pablb, podle toho, jaké byly příkazy od těch "zasvěcenějších" a já si uvědomoval, že tohle mě opravdu nebaví. Hrát ve chvíli ne protože chci já, ale protože musím kvůli nějakýmu pošahanýmu úkolu, běhat donekonečna po mapě jak vocas jenom proto, abych získal další level a to by se asi opakovalo do nekonečna. Tak jsem si řekl dost, L2 jsem nemilosrdně smazal a jen litoval těch zabitých dnů a nocí, které jsem u toho proseděl.
Ať se na mě skalní přiznivci hry nezlobí, celé je to pohled člověka, který není příliš multiplayer pozitivní a raději hraje singl, člověka pro kterého tenhle typ her asi není a který tu hru nijak zvlášť nepochopil. Já si dám raději čtyřikrát v podstatě to samé, akorát s jiným prostředím, v podobě singlu v Call of Duty, než bych trávil hodiny v online světě. Mám moc rád klasická RPG, ale tohle, ač se to tomu hraní role v jistém smyslu možná blíží úplně nejvíc, pro mě to, co od RPG očekávám, nesplňuje ani omylem.
Abych jenom "nenadával", tak grafika mi tehdy přišla pěkná a hudbu také.
Pro: Grafika a hudba
Proti: Celý princip MMORPG jde zřejmě mimo mě, takže negativa z toho vyplívající jsou jasná ...
Quake 4
Celý Quake 4 mi po celou dobu hraní připomínal převlečený Doom 3, o němž valné mínění nemám, takže ani z Q4 jsem odvázaný nebyl, ale tenkrát se ke mě tahle placka nějakým záhadným způsobem dostala, tak jsem to zkoušel chvíli hrát. Paradoxně mě to bavilo o malinko víc, než bratříček Důůům, asi i proto, že si hra na nic nehrála a hned od začátku jasně dávala najevo - nečekej ode mě nic, než hloupé střílení. Pár hodin jsem to vydržel, ale pak jsem to vzdal.
Pro: Celkem zábavné střílení
Proti: Po čase stereotypní a nudné
LHX: Attack Chopper
LHX byla jednou z prvních her, které jsem na PC hrál, tenkrát ještě za zlatých časů mé ubohé 386ky. Spolu s Retaliatorem, asi jediný starý simulátor, který mě bavil. Tenkrát jsem anglicky těžce nevládnul a když už, tak hodně málo, takže většinou to bylo o tom se nějak proklikat do hry, v té jsem se postupem času metodou pokus omyl naučil, jak to ovládat a co všechno se s tím dá vyvádět a pak už jsem si jenom lítal za zvuků PC speakeru. Přes ty desítky nalétaných hodin si nepamatuju, že bych někdy dokončil nějakou misi, ačkoliv samotné létání bylo lehké, tak plnění těch misí už zas tak moc ne, možná jsem byl jenom lama, ale bavilo mě to hodně i tak. Takže i ta grafika se nějak zkousla, přestože v porovnání právě s Retalem to bylo o dost horší.
Prostě jsem si jen tak lítal pro zábavu, ničil co mě napadlo a nemusel jsem řešit nic jinýho. Krásný časy ...
Pro: Snadné ovládání, zábavné létání
Proti: Slabší grafika i tenkrát, imho občas docela obtížné
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Stalker je pro mě jednou z nejatmosféričtějších (to je hrozný slovo) her, které jsem kdy hrál. Atmosféra a herní žážitek z ní vyplívající je natolik exkluzivní, že přebijí i všechny nedostatky a že jich je ve hře požehnaně. Spoustou her tak nějak prolítávám, bez většího zastavení, což tady absolutně nehorzilo. Přistihl jsem se, že tu hru ani tak nehraju, jako spíš žiju. Byly tam dokonce situace, kdy jsem se v noci za bouřky schoval na půdu nějakého opoštěného domu a jen pozoroval to běsnění kolem, protože jsem se prostě bál jít dál. Další úžasná situace, na kterou se nedá zapoměnout, byla přestřelka s členy elitního komanda v jedné opuštěné továrně, při které ze mě adrenalin doslova prýštil ven.
Příběh nechci moc hodnotit, prý je inspirován knihou Piknik u cesty od bratři Strugackých, ale tu jsem nečetl. Každopádně si myslím, že není z nejhorších a po celou dobu jsem neměl hluché místo, kde bych si říkal, proč mám vlastně pokračovat. Až na ten konec, bylo strašně moc vidět, že se finišovalo s v hrozém tempu, aby hra byla hotová a konec se tak trochu odflákl. Přitom právě Pripyat mohla být vrcholem celé hry a ne ji jenom prolítnout. V tomhle ohledu jsem si tohle "měste duchů" užil mnohem víc v CoD: Modern Warfare a je to škoda.
Vím, že to vyzní divně, ale všechno ostatní už je tu nepodstatné a velmi často ne úplně dodělané: úkoly - jasně jsou tu, některé zajímavé jiné méně, ale dá se to, bohužel někdy fungují divně a dost obtěžující jsou časové limity, interakce s ostatními postavami mohla být i na lepší úrovni, zbraně v defaultu měly mizernou účinnost, ale tohle všechno se dalo vyřešit některým z modů, kterých se na hru vyrojilo velké množství a kolikrát ze hry dělaly úplně jinou hru, často mnohem lepší než originál. Díky jim za to, že z už tak výborné hry, udělali hru ještě lepší.
Všem, kteří nehráli, chtějí ultimátní herní zážitet a jsou schopní překousnout některé chyby doporučuji.
Pro: Ultimátní atmosféra, velmi atraktivní téma, otevřený svět, vypadá to výborně
Proti: Bugy a bugy, konec hry odfláklej
Bar
Pro: Nápad
Proti: Krátké, žádná znovuhratelnost
Povídka o opilém Santovi
Při chvilce nudy bych tohle klidně doporučil.
Pro: Pěkné zpracování
Proti: Délka hry
Záhada Jablůnkova
Jo a nedohrál jsem to, protože při útěku jsem se octnul na schodech a nedalo se tam nic dělat, takže mě pan "hitler" sejmul. Znova to fakt hrát nebudu, protože mě neskutečně iritovala nemožnost nějak urychlit ty dementní dialogy a vůbec cokoliv ve hře.
Pro: Nic
Proti: Pitomej příběh, hrozné zpracování, nemožnost urychlit dialogy
Život je boj
Pro: Grafika
Proti: Krátké
Bez peněz do hospody nelez
Pro: Pěkná grafika
Proti: Krátké a ještě kratší
14 hodín
Ačkoliv ve 3D, tak zpracování neuchvátí, používání předmětů dává logiku, což už se nedá říct o tom, co některé z nich dělají ve sklepě ve společnosti někoho, kdo má brzy umřít. A jeden z nich nejde skoro vidět, takže jsem ho hledal asi dvě minuty. Naštěstí jsem to stihnul a neumřel jsem tam, takže můžu varovat ostatní - pryč od toho, i těch pár minut místo 14 hodin může být utrpení.
A proč se to kua musí instalovat ...
Pro: Není to 14 hodin, ale jen pár minut
Proti: Grafika, nuda a tek nějak všechno
Dragon Age: Origins - Leliana's Song
Leliana a její píseň je velmi krátký přídavek, jehož dokončení mi zabralo zhruba dvě hodiny a je také velmi, ale velmi lineární, což považuji za jeho největší zápor, částečně spolu s délkou, kterou jsem ale ochoten ještě jakž takž překousnout. Docela mě překvapilo, v jakém světle se tu Leliana prezentuje, přece jenom, udělal jsem si o ní trochu jiný obrázek. Lineární a bojová, víc se tu máchá mečem a kouzly, než mluví.
Přesto jsem se u vcelku bavil, je to i tím, že jsem nalazen na Dragon Age vlnu a nebýt toho, že se dobrodružství spouští odjinud v menu bych si možná ani nevšiml, že nehraju hlavní příběh.
Pro: Leliana jak ji neznáme, prohloubení sžití se světem DA
Proti: Lineární, příliš bojové
Chmelnica
Pro: Ucházející zpracování
Proti: Ovládaní, logika dostala dovolenou
Adventura v Olomouci
Pro: Ucházející zpracování, vcelku logické
Proti: Délka, pixelhunting ...
Enviro-Bear 2000: Operation: Hibernation
Ruce pryč!
Pro: Nic, nic, nic ...
Proti: Od nápadu a zpracování až po hratelnost a všechno další, na co si jen vzpoemente
American Life
Možná by se to uchytilo jako nějaký alternativní trest, radši bych půl dne skládal uhlí, než hrál tuhle blbost.
Pro: Delete to řeší velmi rychle a diskrétně, těch pár procent za nápad, akorát to chtělo lepší zpracování
Proti: Úplně všechno
Progress Quest
Ovšem rozhodně tomu nemůžu upřít v jistém směru zásah do černého.
Pro: Hm ...
Proti: ... hm
Mravenci
Pro: Zábavné, chytlavé
Proti: Občas chodí napikachu karty, moc malá obtížnost
Pro: Nápad ...
Proti: Nuda, nic se neděje, zpracování odporné