Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

14 hodín

11
7 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
2008 PC
Vývojáři:
Na začátku hry se ocitáte uvězněni ve sklepě jednoho domu, kde se odehrává veškeré další dění. Jak se posléze dozvíte, jedná se o dům dvou vrahů, kteří mají na svědomí již několik záhadných zmizení místních občanů. V místnosti je schováno několik předmětů a interaktivních objektů, které vám pomohou k úniku. K jeho uskutečnění nemáte k dispozici 14 hodin, jak napovídá název hry, ale rovných devět minut.

14 hodin je hororová 2D adventura s 3D prvky viděná z first person pohledu, která je již druhým herním počinem slovenských vývojářů jménem LOADER software a protože se jedná o klasickou point and click adventuru, vše se ovládá pouze myší, jejíž kurzor se při pohybu nad objekty mění, což usnadní samotné hraní. Hra je protkána tajemnou hudbou a lze si ji kdykoli uložit.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 5
Neznámí vrahové stále unikají...

Policie nemá žádné stopy...

Martin S zmizel beze stopy...

"Byla vytvořena speciální vyšetřovací komise.", vyjádřil se náčelník policie...

Takových titulků byly plné noviny i televize a musím se přiznat, že mne tydlencty zprávy začaly už pěkně otravovat. Kam se člověk podíval, všude byly fotky a záběry obětí zabijáků, řádících v našem městě a okolí, fakt už mi to lezlo krkem, vždyť mně se sakra nic takového nemůže stát! I když...

I když jsem měl samozřejmě mrazivý pocit vzadu na hlavě, chcete-li strach, stejně jako asi každý v našem městě, protože vraždy přibývaly, policajti byli bezradní a mezi obětmi neexistovala žádná logická spojitost. Jednou to byl starý pán, který nedošel domů ze své pravidelné návštěvy oblíbené hospůdky, podruhé osmiletá holčička, která prostě zmizela, když si šla hrát ven. Nebo Václav K., ten pro změnu nedorazil domů z práce, kde na něj čekala teplá večeře připravená jeho ženou a dvě krásné dcerky. Den na to našel jeden pejskař při ranní procházce jeho zohavenou mrtvolu a podle jeho slov "nemohl uvěřit vlastním očím".Aspoň to tak psali v místním bulvárním plátku. Takže se tedy přiznám: "Ano, mám strach". Ale vždyť se mi to přece nemůže stát...

Chyba! Stát se to může každému, což pocítil na vlastní kůži i Caelos, když ho dva vrahové zavřeli do temné místnosti, ze které se musel do čtrnácti hodin dostat, jinak ho potká stejný osud jako ty, o kterých prozatím jen četl v novinách.

Nevím sice jak jsem přišel na to, že se vrahové vrátí do čtrnácti hodin, ani proč hodiny ve hře utíkají tak rychle, že nevydrží ani zdaleka čtrnáct minut. To jsou prostě věci mezi nebem a zemí, které nehodlám řešit. Nicméně neuškodí menší statistika:

-hru jsem jednou instaloval a jednou dohrál
-u hry jsem se jednou zasmál a to když jsem dal exit. Objevilo se Nie a Áno, seriem na to, což mne donutilo se mírně pousmát.
-hru jsem přesně 3x opakoval, většinou ne mou vinou.
-přesně jednou jsem byl překvapen položkami v menu "Uložit" a "Nahrát" (Na co?)
-u hry jsem se přesně jednou lekl

Hra běží na wintermute enginu, který znám, poněvadž jsem se v něm jednou pokoušel spískat hru a vlastně ani nevím, proč jsem ji nedodělal (ještě že tak, mohl jsem stvořit něco podobného:). To je ale vedlejší, důležité je to, že v téhle hře se máte dostat do časového limitu z místnosti, toť vše. Kdyby byl aspoň nějaký kratičký příběh jako na začátku mého komentáře, ale ne, není. Najdete pouze dvě věty, ve kterých se dozvíte, že vás unesli dva vrahové (kde?kdy?proč?nač?s kým?) a zavřeli do místnosti. Vskutku chytří vrahové, když vás nechají v místnosti s baterkou, nožem, motorovou pilou...

14 hodín je blbá hra, nicméně ne tak, aby mne alespoň svou blbostí pobavila. Je spíše otravná, nudná a přejel jsem ji jen proto, že to jde tak nějak samo.

Pro: Délka

Proti: Velmi krátká "herní" doba, otravné, nudné. Špatně se zaměřuje kurzorem na předměty, člověk po nich musí jezdit jak idiot.

+12+12 / 0
  • PC 15
Oproti předchozímu počinu slovenských vývojářů LOADER software je 14 hodín určitě posunem v před. Minimálně sklep, do kterého mě moji únosci zavřeli, je zpracován o poznání lépe, než jakákoli lokace z Agenta číslo X.

To je ale asi to jediné pozitivum, které mohu jakž takž vyzdvihnout, protože zbytek nestojí za nic. Příběh je pitomý, předměty, které lze sebrat, jsou nakreslené v Malování, takže většina z nich na obrazovce v podstatě svítí a nelze je přehlédnout a k čemu je ve hře ukládání asi nikdy nepochopím, protože ji lze dohrát za pár minut.

Pro: sklep

Proti: příběh, použitelné předměty, krátké

+10+10 / 0
  • PC 10
Celou dobu, co jsem hrál tuhle gamesku se mi honilo hlavou to, proč to museli udělat ve 3D. Grafika mi to totiž vykreslovala v cca 2500 FPS a já trpěl při poslechu pískajících kondíků na ní, ale vypínat to a zapnout si vertikalní synchronizaci se mi fakt nechtělo. Aspoň jsem měl ještě větší motivaci utéct co nejrychleji :)

Ačkoliv ve 3D, tak zpracování neuchvátí, používání předmětů dává logiku, což už se nedá říct o tom, co některé z nich dělají ve sklepě ve společnosti někoho, kdo má brzy umřít. A jeden z nich nejde skoro vidět, takže jsem ho hledal asi dvě minuty. Naštěstí jsem to stihnul a neumřel jsem tam, takže můžu varovat ostatní - pryč od toho, i těch pár minut místo 14 hodin může být utrpení.

A proč se to kua musí instalovat ...

Pro: Není to 14 hodin, ale jen pár minut

Proti: Grafika, nuda a tek nějak všechno

+8+8 / 0