Komentáře
13 duchů
World of Magics and Heroes
Pro: Sir Douglas :)
Proti: Vše ostatní ...
SAS: Písečný skalp
Nezjistil jsem, zda lze v té hře zemřít, protože obava z toho, že bych musel opakovat některou část hry a nebo dokonce celou hru hrát znovu byla tak strašná, že jsem se snažil, jak nejlépe jsem uměl :)
Ten nejcenější skalp získala klávesa delete jen několik vteřin po dohrání hry.
Pro: Někdo s tím měl asi docela dost práce, hlavně ty texty, které ve výsledku zřejmě nikdo nečte ...
Proti: ... a i přes tu práci je to tragédie
Net Guard - HACKER
Znovu to hrát nebudu, ale musím říct, že jsem se fakt bavil.
Pro: Zajímavý námět
Proti: Opravdu hodně zjednodušeno
SimVillage
Pro: Výhra je takřka jistá a má to jen 150 dní :)
Proti: Vše ostatní
Blue TOP
Pro: Dabing, s velkým sebezapřením i příběh
Proti: Je to prostě freeware dělaný "na koleni", takže si sebou nese všechny neduhy s tím spojené
Afgánci
Pro: Nemusí se to instalovat
Proti: Nuda, nuda, nuda ... a vypadá to hnusně
The Graveyard
Obdivuju autora popisku, jediné emoce, které jsem cítil byly ty ve stylu "to si někdo dělá prdel", "proč se to ku*va musí instalovat" a "jak za to můžou chtít zaplatit".
Asi nejsem ten pravej cíl, pro experimentální umění tohoto druhu :)
Pro: Hřbitov
Proti: Úplně všechno ostatní ...
Assassin's Creed II
Z velké části se tak i stalo, už to nebylo tak příšerně stereotypní, příběhová linie byla dostatečně atraktivní, takže mě hnala pořád dál a dál, protože mě zajímalo, jak se to bude dál vyvíjet a když jsem si chtěl trochu oddechnout, vždycky bylo možné sáhnout po nějakém vedlejším úkolu, ať už závodu po střechách, případně nějaké té nájemné vraždě. Návštěvy anymusu, které mě tak štvaly v prvním díle, byly omezeny na nutné minimum, takže jsem to přežil ve zdraví. Oživením byla určitě i možnost vlastnit své sídlo a v rámci možností ho vylepšovat. Tak trochu jao středověké GTA :)
Renesanční Itálie mě fakt bavila, volba období určitě za jedna, veškěrá města jsou zpracovaná parádně, s okolním prostředím už je to slabší, ale to slouží stejně většinou jenom k přejezdu a moc času tam hráč nestráví.
Proč se tedy nekoná max. hodnocení a oslavná óda? Ještě je co vylepšovat - za prvé AC 2 neumí stealth style, mise, kde byl k jejich úspěšnému splnění vyžadován mě neskutečně štvaly, ze situací, kdy jsem někoho zabil o půl vteřiny později, než se hře líbilo a spustil se tak poplach, ostře kontrastovaly situace, kdy se likvidace protivníka podařila a tělo spadlé na ulici mezi procházející vojáky o pár pater níž, nikoho nevzrušovalo. Tyhle herní mechanismy by to ještě chtělo dotáhnout. Stejně tak město působí docela živým dojmem, ale některé zautomatizované situace začnou po delším hraní štvát.
Brzy má vyjít AC: Brotherhood, od kterého nečekám odstranění výše zmíněného, na to bude nutné si počkat až na třetí díl, jehož ohlášení je na spadnutí, ale stejně se hodně těším, pokud bude zábava srovnatelná aspoň s AC2, tak budu spokojený.
Pořád je to hlavně běhání po městě, ať už po ulicích a nebo po střechách a zabíjení, ale je to setsakra zábavné pobíhání a zabíjení. Good Job.
Pro: Prostředí, vypadá to dobře a ještě lépe se to hraje, Ezio je sympaťák, fajn hudba
Proti: Některé mechanismy nejsou dotažené
Agent číslo X
Pro: Nic, vůbec nic ... snad jen to, že to jde smazat
Proti: Všechno ... po použití se to nesmaže samo
Doom 3
Nechci říct, že by Doom 3 vypadal nějak zle, ale už tenkrát mi ta grafika přišla hrozně "plastová", a pro hru bylo jenom štěstí, že se všechny ty nedostatky částečně schovávají ve stínech a tmě. Té je tam požehnaně. Když jsem hru nainstaloval nedávno, protože jsem měl chuť na nějakou řežbu, tak v porovnání se Source enginem, který mi přšel hodně nadčasový vypadá D3 jako chudý příbuzný. Grafika samo není nejdůležitější a koukat se na to dá.
Co se moc nedalo bylo hraní samotné, "strašně lekající" momenty, které se po chvilce daly lehce odhadovat, celkem koridorový level design, nemožnost svítit a střílet najednou sice možná zvyšuje adrenalin, ale je lehce nelogická a po chvíli i otravná.
Hra očividně těží ze svého populárního jména, ale jinak jde o veskrze průměrnou střílečku ...
Pro: Hmm ... pro fanoušky série asi vše já, ačkoliv to není katastrofa jsem nic nenašel :)
Proti: Leveldesign, skritpy, nedůstojný nástupce předchozích dílů
Angry Birds
Obtížnost není nijak extrémní, paradoxně ke konci mi přišla spíš jednodušší, protože vše šlo vyřešit "hrubou" silou a člověk ani nemusel moc přemýšlet, v tomhle byla nejlepší epizoda číslo 2, ve které jsem asi u dvou levelů docela vykysnul a jejich pokoření pak bylo spíše dílem náhody, než promyšlené taktiky.
Už dávno jsem po téhle hře toužil na mobilu, ale na WM není, nejspíš nikdy nebude a Iphone nebo Android jsem zatím v plánu neměl. Takže díky Roviu za to, že portovali Nas*ané ptáky aspoň na PC.
Pro: Originální, zábavné, chytlavé, v jednoduchosti je prostě síla
Proti: Některé levely jdou vyřešit spíš náhodou ...
Far Cry 2
Bohužel, ani jednou z těch tří pokusů se mi nestalo, že by mě hra do sebe nějak více vtáhla, nedostavilo se vůbec nic, co by mě nutilo hrát dál. Nevím, jestli jsem to vždycky nezabalil moc brzy, ale když mě hra nechytne ani po několika hodinách, je někde něco špatně a přece nejsem sebemrskač. Navíc jsem neviděl žádný velký vývoj, situace ve hře se povětšinou opakovaly a pocit ze střelby jsem neměl takový, abych hrál jenom kvůli tomu. Graficky to vypadá dobře, to jo, sice bych osobně tu barevnou paletu do "vyblita" trochu osvěžil, ale třeba to tak fakt je, v Africe jsem nebyl, ale už třeba pocit jízdy mi přišel jako kdybych se dostal o X let zpět, auto bylo strašně "tvrdé".
Z celé hry jsem měl pocit, že to bylo tvořeno ve stylu "chceme tam mít všechno", ale nic nebylo dotaženo do konce. A jenom to atraktivní prostředí nestačí.
Pro: Atraktivní prostředí, nevypadá to špatně
Proti: Nic není dotažené do konce, opakující se situace, mizerný pocit ze střelby i jízdy
Yetisports Arctic Adventures
Právě, když hru srovnám s již zmiňovanými Angry Birds, tak jde vidět, jak když dva dělají něco podobného, může to dopadnout dost odlišně. Kdyby to bylo jako freeware, tak bych to ještě bral, ale jako placená hra mi to přijde spíš jako vtip. No nic, jdu odpinkout pár tučňáků, ale pak se zřejmě zase vrátím k nas*anejm ptákům :)
Pro: Chvilku to dokáže zabavit ...
Proti: ... ale na dlouho rozhodně ne.
Call of Duty: Black Ops
Čím u mě BO jednozančně zabodoval, byla variabilita protředí, musím říct, že paráda, takřka každá mise se odehrává někde jinde a když se člověk přenese přes silně konspirační a zamotaný příběh, který jsem začal trochu chápat až ke konci, tak jde o velmi atraktivní kombinaci. Ve všem ostatním jde o klasické CoD v duchu Modern Warfare, spousta nepřátel, skriptů, tu povedenějších, tu už na první pohled trochu násilně naroubovaných do hry. Snad ještě ve větší míře je hráč veden za ručičku v podobě nutnosti následovat některou postavu a plnit její "příkazy", takže pro vlastní invenci prostor nezbývá. On tu stejně ani nikdy moc nebyl, když jsem se rozhodl něco udělat trochu jinak, než jak to hra chtěla, velmi brzy mi dala najevo, že takhle jako že neeee.
Call of Duty mě od MW1 nedokázalo ničím překvapit a to v tom pozitivním i negativním smyslu, když jdu hrát, tak víceméně vím, co mám čekat a co dostanu. Většinou hru odehraju, ale už se k ní nikdy nevrátím a stejné to bude k s Black Ops. Poskytlo mi to pár hodin skvělé zábavy a tím je mise skončena. Ale vím, že až povinnost příště zavolá, stejně neodmítnu a znova do toho půjdu :)
Pro: Variabilita prostředí, zajímavý příběh, vše dobré na CoD je i zde
Proti: Už poněkolikáté to samé, AI nepřátel i parťáků
Icewind Dale: Heart of Winter
Úspěšné hry si žádají pokračování nebo minimálně přídavek a protože Icewind Dale rozhodně nebyl žádný propadák, připravili v Black Isle tenhle přídavek s podtitulem Heart of Winter. Stejně jako v případě TotSC pro Baldur's gate, samozřejmě nikdo nesmí čekat, že by se nějakým zásadním způsobem něco změnilo, kdepak, HoW přináší další spoustu hodin stráveném na ledových pláních dalekého severu přesně v duchu toho, co přinesla už původní hra. Samozřejmostí jsou aspoň nové předměty, kouzla a také zvýšený Exp. limit.
Vzhledem k tomu, že nejde o stand-alone rozšíření, ale je nutné vlastnit i původní hru, tak pro ty, kterým se ID líbil nelze než doporučit a ti, kteří tuhle sérii míjeli, ať klidně spí dál :)
Pro: Další hodiny zábavy pro fanoušky ID, vyšší exp. limit a celkově fajn rozšíření
Proti: Klasický datadisk, nepřinášející nic nového
Icewind Dale: Trials of the Luremaster
Dnešní hráče by možná překvapilo, že kdysi bylo možné vydat do hry přídavek zdarma, který svou herní dobou dokáže překonat většinu dnes vydávaných her.
Pro: Parádní rozšíření ID, na vyšší obtížnost to byla fakt výzva
Proti: Pro ty, kteří nemají rádi ID to bude jenom další ID, ale za tu cenu tomu fakt nemám co vytknout :)
Icewind Dale
Když tomu člověk odpustí nemožnost najímání cizích NPC do družiny, ale nutnost vytvořit si postavy vlastní a trochu větší zaměření na boj, tak se mu dostane v podstatě toho samého co v případě BG. Krásné lokace, zajímavé questy i rozhovory (ne nejsem z těch, kteří požadují absolutní "volnost" rozhovorů, které by měli pamatovat na všechny možné i nemožné blbosti.) Linearita je vynahrazena větší intenzitou bojů, které mi přišly zajímavější a zábavnější než v BG.
Všem, kteří mají rádi fantasy izometrická RPG bych ID určitě doporučil, fanouškům série BG taktéž, dostanou možná trochu jinak "chutnající", ale i tak výbornou herní stravu :)
Pro: Příběh, krásná grafika, atmosféra
Proti: Nemá to takovou "hloubku" jako BG
Darkest of Days
Teď ovšem nebude následovat chvalozpěv na hru, dokonce ani lehká kritika, protože přes všechno, co jsem popsal v prvním odstavci se nedá přehlédnout jedna věc a to bohužel ta hlavní. DoD je FPS a právě v této oblasti tak zoufale selhává, až jsem si musel klást otázku, jestli jsem se opravdu nepřehlédl a rok vydání je skutečně 2009, tohle byl standard mnoho let zpět. Nepřátelé totálně tupí, pocit ze střelby víceméně žádný, nebo dokonce špatný a ačkoliv nejsem nijak vysazenej na grafiku, tak v tomhle také těžké zklamání, přece jen rok 2000 už je pár let pryč, takže jak postavy, tak terén by mohl být trochu více propracovaný. Tohle vypadalo jak kdyby to někdo dělal po večerech jako melouch. Možná to zní přehnaně, ale tak na mě ta hra působila.
Pár misí jsem odehrál a tím to pro mě skončilo, přitom tam potenciál byl. Škoda ...
Pro: Originální a neokoukaná prostředí
Proti: AI, grafika, leveldesign, zastaralost ve všech směrech
Virtua Tennis 3
Virtua Tennis 3 je fajn do doby, než se skokově zvýší obtížnost, do té doby je hra zábavná (i když si vystačí se čtyřmi (?) tlačítky, nicméně pinkání je to fajn a v módu kariéra to dává i nějaký smysl, člověk poctivě objíždí malé turnaje, aby se kousek po kousku škrábal na žebříčku vzhůru, poctivě trénuje v různých minihrách, kdy některé jsou vcelku povedené, zlepšuje si jednotlivé schopnosti a těší se až to jednou nandá Federerovi. K pozitivnímu pocitu napomáhá podařená grafika, oficiální licence na některé top hráče i pěkně zpracované kurty.
A pak to přijde, VT3 je spíše arkáda, ale dá se to nějak přežít, ale od jisté části hry se višchni soupeři zelpší natolik, že jsou schopní vybrat skoro nemožné, rybička z jedné strany kurtu střídá rybičku na druhou stranu kurtu a z výměn se stává fraška a její ukončení je v podstatě náhoda. Vydržel jsem to pár zápasů a pak jsem to vzdal. Přitom stačilo tak málo, vybalancovat hru a VT3 mohl být naprosto super tenis.
Škoda, ale už tu mám VT 2009, kde prý tento neduh odstranili, tak uvidíme. Za první část hry a omáčku okolo těch 60 % dám, víc ani promile.
Pro: Licence, grafika, v první části opravdu zábavné
Proti: Časem trochu stereotyp, obtížnost v druhé části hry
Pro: Kvalitní a zábavné hádanky, na freeware překvapivě kvalitní počin
Proti: Pár drobností, ale nic závažného