Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Progress Quest

  • PC 100
Pamatuji si to živě jako dnes, všichni moji kamarádi o této hře mluvili, připadal jsem si až skoro jako nečlověk když jsem nedokázal dát kladnou odpověď na otázku jestli hraji Progress Quest a tak bylo nutností si tuto hru zahrát. Po instalaci mě přivítalo krásné menu, level desing je naprosto úžasný a graficky bych jej přirovnal ke Skyrimu, co však je nejsilnější stránkou této hry je příběh, který hravě překonal mou legendu v srdci vycejchovanou Planescape torment a již mi bylo jasné o čem mý přátelé tak básní, ta hra je prostě boží, grafika, skilly postavy i povolání, téměř vše dotaženo k dokonalosti, neuvěřitelně vybalancovaný bojový systém, kde pouhá vteřinka zaváhání se rovná prohře. Musím však uznat že mě trochu zklamal nizký level cap a dlouhý loading mezi lokacemi.

Pro: grafika, četnost povolání a ras, možnost hraní online

Proti: dlouhý loading mezi lokacemi

+3 +7 −4

Might and Magic VII: For Blood and Honor

  • PC 60
No od s MM VII. Jsem očekával kvalitní fantasy, co se tam i místy dařilo, bylo to fajn, avšak co je pro mě naprosto iritující fakt, je to, že pak to sklouzlo do scifi, tudíž když má parta pak vyzbrojená blaserkami, laserovými puškami kosila zabijacké roboty a další cyber pakáž následoval uinstall, rozlomení Cédeček a vhození jich do koše. Vřele nedoporučuji. První hra která mě odradila od dohrání kvůli tak naprosto (vhodné vulgarismy doplňte dle vašeho uvážení)**** ***** **** **** konci.
-26 +3 −29

Gothic 3

  • PC 45
Tak na tuto hru mám mocinky moc "krásných" vzpomínek a můj bratr taktéž který se rozhodl že tu hru dohraje, budiž brána jako polehčující okolnost v té době jeho nizký věk s čím souvisí i jiná soudnost, avšak byla to právě jeho zkušenost, která mě přinutila tuto hru z Rpg, přeřadit do žánru Trololol komických béček, aneb serem na to, hlavní je vytřískat z toho prachy. Pamatuji se jak mi můj bratr chtěl ukázat závěrečný souboj, měl nabušenou výbavu epických předmětů, že pouhou ránou do nepřátel létaly vzduchem malé "atomovky", avšak přeci jen narazil, cestou totiž potkal nepřítele mnohem silnějšíhonež je hrdina na 99 lvl(či jaký byl) ve vší zbroji a síle! Silnější než epický polobůh nesoucí se v těžké pancířové zbroji, pod jehož kroky puká zem, ze stromů opadává listí a prostí lidé se modlí, ano tím hrdinou byl obyčejný kanec, který měl taktickou výhodu útoku ze zálohy, což se v praxi v této hře rovná "load quicksave". Celkem mi přišla zábavná bratrova reakce, který když viděl, že se blíží to obyčejne prase(ze zálohy), snažíc se mu utéci(pozdě) trousil vulgární výrazy, které však prase neodradili od toho jej ubít k smrti. Když jsem hrál hru já, tak zábavná mi přišla jen z prvu, svět byl zbytečně rozsáhlý a vážně mě nebavilo se vandrovat jak trotl a hledat v nějaké slabě popsané lokaci nějakou trapnou jeskyni(v jiných hrách mě to baví, ale prostě gothic to neumí podat do zábavné omáčky, prostě fuck off běž a přines!), už jen proto že jsem vždy riskoval střet s tak nebezpečným epickým zabijákem, jako je obyčejný divočák. Chvíli bylo zábavné osvobozovat města od okupace, kdy jsem v 99% využíval debility a bugů hry, někdy si okupanti nechali vytlouci půlku posádky než se rozhodli se postavit na odpor a jindy takřka hned se ve vší síle vrhly na mě, ale to přeci nebyl žádný problém stačilo si stoupnout na pátý schod jakéhokoliv baráku a herní ai dostala neřešitelnou úlohu. Těmito pikantnostmi je hra prošpikovaná a to už pak nezachrání ani pěkná grafika, snaha o příběh a otevřený zabugovaný svět, plný kritických bugů. Kdysi bývalo zvykem, že si nidko nedovolil vydat hru s takovým množstvím bugů, bohužel je jiná doba a dnes se často razí pravidlo vydat za každou cenu záplaty ve formě patchů pak přijdou posléze, na což já však herním vývojářům z vysoka seru.

Dalším "zábavným prvkem", je samozřejmě to že se stáváte epickým hrdinou, ale přesto vás každá ze stran neváhá zneužít takovými triviálnostmi.Vás! hrdinu který osvobozuje města! Drakobijce! Je sice pravda že vám občas ukázal obyčejní divočák kdo je tu skutečným pánem, ale to přeci někoho neospravedlňuje Vás pověřit trapnými úkoly, který by zvládl i ten retardovaný vesničan(i když je pravda že s jejich Ai by měl problémy najít východ z domu a vylést nějaké schody), questy typu kup deset rohlíků a jedno máslo, nejsou zábavné vůbec a můžu vám říct, že po chvíli byste chtěli mít jejich duchaplného questaře při ruce, mít velký sklep plný ošklivého náčiní, který by byl zvukově izolován.

Velice zábavným prvkem byl posmrtný rock´n roll, nevěřili byste co dokázaly mrtvoly za neuvěřitelné kreace.Často jsem pak litoval, že jsem nepatřil mezi nejlepší "žáky" tanečních, když jsem místo tance více času věnoval poživáním alkoholických nápojů a ochutnávání kamarádek. Nic méně vždy stálo za to takovou tu show dokoukat do konce.

Na závěř jsem si pro vás připravil lahodný bonbónek:

Takhle jednou pohýbá očividně naštvaný hraničář po lese a mumlá si pro sebe nadávky a kouká furt do mapy, kterou v rukách přetáčí ze strany na stranu, zcela jistě je jasné že opět vzal nějaký nevýhodný kšeft(totálně debilní zabugovaný úkol), když tu najednou spatří trosky a nad ním honosného draka, nevahá bere luk zahazuje tornu a jde jej zabít kryje se v troskách a přebíhá ze strany na stranu drak brzy umírá, vydá se k místu kde jej zahlédl a nachází krásně zdobenou truhlu s pokladem draka, truhlu otvírá a celý vzrušením se u toho klepe, po otevření však zjistí, že v truhle nic není, opět drak bezdomovec pomyslel jsi a pokračoval v hledání jeskyně, když tu najednou, prásk bum prásk, ze zálohy ho sundal statečný divočák, a tak skončil život drakobijce, hraničáře Balora(v praxi: exit game uinstall this piece of ***, yes!)

Hru jsem nedohrál ale předpokládám že finální boss bylo dikové prase v pancířu.

Přesto však musím konstatovat že ač soubojový systém je zde opět jen hromádkou trusu o proti předchozím dílům není už úplně tak trapný a je nejlepší z celé série.
-6 +15 −21

Amnesia: The Dark Descent

  • PC 90
Budu stručný, jediná hra jejíž pouhé gameplaye na youtube ve mě vyvovali pocity napětí a strachu, což se povede jen málokterému hororu a jiiné hře, nikdy jsem se u gameplaye nebál, s touto hro to bylo poprvé, proto 100%
-7 +2 −9

Hidden & Dangerous

  • PC 70
Nebudu mluvit o tom pěkném ale o tom ošklivém o pěkném tu mluví hezky všichni náramně pěkně, takže: Iritovalo mě časování v taktickém módu, postavy občas byly fakt tupé a pak se často nechaly tak i zabít, rozkaz byl rozkaz co dodat, že se tam přesunulo třicet nácků se samopaly. Bohužel 3d bylo občas velice nepřehledné když se rozhodla kamera dementit, často docházelo k přehlížení nepřátelských jednotek. HD je taková česká poctivá vykrádačka Commandos, ve slušivém kabátku, za mě 70 %
-1 +5 −6

Dear Esther

  • PC 90
Této hry se prodalo k dnešnímu dni na sto tisíc kusů o čem to svědčí? Minimálně o tom že nezávislé studio s nulovým marketingem, si dokázalo v tak přenasyceném prostředí herní reklamou a konkurenci získat značnou pozornost svým herním titulem, aniž by do marketingu investovalo jedinou korunu. O něco výpovědnější hodnotu má získané ocenění na IGF 2012. Co hře nelze vytknout je precizní skvělá atmosféra a grafika, včetně hudby a celkově mírné experimentální ražení, jež se vymyká z běžných principů first-person adventury a můžu vám říct že když jsem viděl pár screenshotů a krátkých videjek, ihned jsem zatoužil poznac celé prostory v nichž se hra odehrává. Každá hra má jistou uměleckou kvalitu a dovoluji si tvrdit že zde jde skutečně o nadprůměr, o čemž svědčí i získané ocenění na IGF 2012, které se liší od jiných tím, že nikdy nebylo potvrzeno komerčním úspěšnotí hry., tedy nejedná se o Oscary.
Pro mne je Dear Esther jako procházkou galerií uměleckých obrazů Roberta Briscoea(designér) a dalších lidí kteří se na hře podíleli.
+10 +13 −3

StarCraft II: Wings of Liberty

  • PC 30
Starcraft II Mé hodnocení je 30% Určitě vás bude zajímat, jak jsem k tomu dospěl a pokud ne tak to nečtěte a rovnou mi napařte mínus. Takže začíná to očekáváním 100% to zklame 80% pak jak se prokusuje te hrou, zjišťujete, že nic nového pod sluncem 60%, nemožnost zahrát si hru po lanku 50%, nevyváženost ras(hru jsem si koupil, řada patchů zasahující do síly jednotek, to jen potvrzuje) 40%, po velmi krátkém čase rutiní záležitost s uvědoměním si že se opět jedná jen o další dojnou krávu Blizzardu(1 kampaň za lidi, zbytek datáče) 30%
Těch 30% je za pěknou kampaň

Odpoveď panu skrblíkovi na jeho otázku: Ano, Bullfrog.

Pro: Kampaň

Proti: Dojná kráva Blizzardu

-17 +4 −21

Rytíři Grálu

  • PC 90
Nemůžu si pomoct mě ta hra šíleně bavila, od rabování baráků až od rozdupání držky strážů. Grafika vytvářela skvělou atmosféru(díky své nedokonalosti :D) a o zábavu měl člověk postaráno, hru jsem nikdy nedohrál, i když jsem se k ní vícekrát vracel, čas si na ni ale ještě rozhodně před skonkem života udělám.

Minecraft

  • PC 100
Myslím si že k minecraftu se mnoho lidí dostalo naprosto haluzácky jako já, na youtube se mihlo pár videí, člověk si řekl blbost, pak uviděl pár skvělých staveb a už kliká na ikonku setup.exe. Hra nabízí určitě velkou volnost na vyřázení, avšak musí připomenout, že totožný zážitek byl nabídnut dávno předtím v Ultimě online, včetně staveb, těžby rud, výroby předmětů chovu atd. a mohu říci s čistým svědomím že doposud rozsah Ultimy online minecraft, nepřekonal(tedy až na tvorbu pokročilejších pastí a elektřinu). Přesto je to velmi zajímavá a zábavná záležitost. Já jsem si jako první postavil vzducholoď v té možné nejvyšší výšce, celou ji zapasťoval a škodolibě se bavil nad nelibím osudem nezvaných hostů(propadla jsou efektivní vždycky :D). Po určitém době se však člověk nevyhne nutné rutině a stereotypu, přesto však vřele doporučuji, alespoň těm, kteří měli rádi jako děcka stavebnice :D

Pro: zábava, originální zpracování, neustálý rozvoj

Proti: časem se člověk nevyhne rutině

+9 +14 −5

Diablo

Battlecruiser Millenium

  • PC 45
Je to nehratelné, nejen kvůli tisícům kombinací kláves, nejen kvůli tutoriálů, který vás vůbec nic nenaučí, nejen kvůli občas bugujícímu autopilotovi, který vás i přes zadání nových souřadnic bude tvrdohlavě vozit na ty staré, ale hlavně je to nehratelné kvůli naprosto debilnímu rozložení kláves na ovládání lodi, bez joysticku jsou vesmírné střety nemožné, tudíž jste odkázáni na zabugovaného autopilota a kolotoč nehratelnosti se roztáčí na novo, a ještě kvůli naprosté závislosti na autopilotu, hráč má ze hry jen špatný film. Hře se nesmí křivdit v tom že má mnoho dobrých myšlenek a bohužel nevyužitého potenciálu. Se svým křížníkem můžete například přiletet k planetě, sesstoupit do její atmosféry vyložit vojsko a bojovat na povrchu planet. Tato hra přináší zajímavý koncept, ale snaží se nejspíš až o přílliš velký záběr, který nakonec ale dopadl celkem tragicky. Za mě 45%

Pro: rozsáhlost hry, zajímavý nápad

Proti: nehratelnost, nehratelnost, nehratelnost

Magic Carpet: Hidden Worlds

  • PC 100
Co jsem na hrách od Bulfrogu miloval, byla často jejich komičnost, nadsázka a ujetost. Mezi tyto rozhodně Magic Carpet patří, ostatně jak již název napovídá vaším dopravním prostředkem v rozlehlých lokacích je právě létající koberec, jak se pro správného mága sluší a patří! Jako mág soupeříte s ostatními o naprostou nadvládu k čemuž vám slouží získávání many a nakonec zničení hradu konkurence. Ve hře lze spatřovat jisté projevy a podobnosti s hrou populos, avšak to jen jako okrajový jev. Kouzli podobně jako v Populos můžete měnit i terén krajiny, šikanovat obyvatelstvo měst, které se neváhá proti vám primitivními zbraněmi bránit. Mnoho vzpomínek na tuto hru a datadisk, se již ztratilo ve sladové šedi, ale co mi zůstalo utkvělé hlavě je pár obrazů a skvělý pocit z té zábavy. Budete se divit, ale jak šíleně to zní (létat na koberci kosit kouzli konkurenci), tak šíleně zabavné to bylo.

Pro: hratelnost, grafika(svého času), pestrost map

Proti: rozpad Bullfrogu a jeho zlatých hochů

+5 +6 −1

Dungeon Keeper 2

  • PC 85
Jelikož jsem velkým fanouškem Dungeona keepera jedničky, dvojka byla povinnost! Sice dlouho odkládaná, ale nakonec jsem ji dostál. Včera jsem si hru nainstaloval a za hrál a můžu říct, že jsem rád že autoři se drželi svého řemesla a nějak dramaticky do principu hry nezasahovali. Stále mastíte impy pohlavkama aby více makali, přetahujete potvory do bitevních vřav a zdlouhé chvíle pomáháte impům plnit pokladnice(ale to je když máte jistotu že se žádné z monster nedívá! :D) Tato hra mě pobavila, baví a příjemně překvapila podobností prvního dílu. Zde není co vytknout, snad až na tutoriální mise, ale jejich potřebu chápu, aby přiblížila hru "nováčkům". Pro mne jednoznačně 100 % na poli originality vítězí jen málo titulů, ale tento do nich jednoznačně patří. Libí se mi i humor, který hra obsahuje a vtipná videjka mezi jednotlivými "misemi". Hold zlatý kluci z Bulfrogu a jejich řemeslo vždy bylo pro herní průmysl přínosem, narozdíl od jiných...

Pro: originalita, humorné pojetí, fackování impů :)

Proti: rozpad Bulfrogu a jeho zlatých hochů

+12 +14 −2

Mount & Blade

  • PC 85
Výborná, skvělá hra pro nadšence a fanoušky MB
nedotažená hra pro odpůrce MB

Já pátřím do první skupiny, hru jsem si zamiloval a hraji již několik let(když mam chuť si pořádně zarubat zapnu MB) Hra je naprosto originální a jedinečná a co vím neexistuje zatím žádná alterantiva. MB je simulací středověkých bojů a tak trochu i života, avšak po politické stránce dost omezeného. Datadisky dále hru rozvijí a fanouškovské módy obohacují. Máte chuť si dát bitvu u waterloo se 700 hráči po internetu? proč ne? Mod + datadisk warband, tuto možnost dávají a takhle bych mohl nekonečně pokračovat, jelikož módů do této hry je jak hub po stoletém dešti.

Já osobně tento nedotažený paskvil, který rozhodně není mainstreamová záležitost, miluju. Pro mne převládá to dobré nad tím špatným nedotaženým. Toho kdo to má jinak, předem lituji, jelikož se ochuzuje o mnoho hodin zábavy. Každopádně mi nezbývá než průkopníkům, tedy vývojářům MB poděkovat že na sebe vzali ten první rozhodující krok, pokud bude úspěch pokračovat, nebojte se ! Mainstremová verze hry pro průměrné masy(epická grafika, dětská obtížnost, dějová linie z pravidla max na 40 hodin), brzy vyjde pod záštitou tak na generování komerčního zisku závislých studií, jako jsou třeba Blizzardi, Ea atd., jistě na sebe dlouho nedá čekat :)

Pro: bojový systém, simulace středověkého "kapitána/bandity/kupce/šlechtice", hratelnost

Proti: místy nedotažené

+11 +13 −2

League of Legends

  • PC 75
no tak je to v podstatě Dota ale o něco lepčejší a o něco méně vyváženější, ale rozhodně zábavnější, vtipnější a jší a jší.

Pro: stálý vývoj hry, hratelnost, + další vychytávky

Proti: akali, lee sin, Shyvana, le blanc :D

-29 +6 −35

Dead Island

  • PC 85
Dead Island je žánrovka jako prase je prasetem a po této stránce ji nelze nic vytknout. Tvůrci totiž hledali isnpiraci proto, aby žánr byl žánrem snad všude.Inspiraci hledali jak mezi počítačovými hrami, tak i mezi filmovým nebem, taková podobnost s filmem Surviving Evil(Evil Island), mi nepřijde zrovná náhodná(film doporučuji). Co však na hře ocenuji je to, jakým stylem žánr spestřují, tedy že koncept hry je zaměřen především na kontaktní zbraně a hra je obohacena o prvky rpg. Prvky rpg je samotná i když celkem bezvýznamná třešnička na dortu, jelikož reálný dopad ve hře je minimální a se stromem dovedností si přeci jen tvůrci mohli pohrát trochu více. Po grafické stránce je hra velmi zdařilá, avšak hráč grafiku témeř nedocení jelikož nemá čas se kochat detaily a scenérií, ale stále se se staženými svěrači ohlíží po mrtvolách, to jen tak ironickým dovětkem :D
Co však považuji za celkem velký nedostatek je množství bugů, bugy v inventáři(při výměne zbraní vám často střelná zbran vystřelí, či si výbušninu hodíte pod nohy, pak už jen čekáte na respawm) bugy na mapě(kdo by řekl že nakopnutí plážového míče člověka může na místě zabít :D nebo když přeběhne přes zabugované místo v mapě) a kritický bug v ukládání pozic.Nelze mít více postav na jednom pc, přemazávají se totiž pozice předchozí, na tento bug si stěžuje spousta hráčů, bohužel tento bug neřeší ani patch. Když to všechno shrnu tak Dead Island je velmi zdařilou žánrovou záležítostí jak po grafické stránce, jak po hratelnosti. Dej je průměrný a hra se nevyvaruje po čase klišé a rutině. Za velký nedostatek považuji bugy a hlavně kritický bug s ukládáním pozic. hodnocení je tedy 100%(+ žánr+atmosféra+hratelnost+grafika) - 15%(za množství bugů) tedy celkově hodnotím hru na 85%

Pro: grafika, kooperace, atmosféra, hratelnost

Proti: zabugovaná mapa, inventář, ukládání pozic, nedotažený strom dovedností

+10 +15 −5

Gothic

  • PC 40
Gothic, jedna velká bublina která splaskla, ale i po tom splasknutí zůstal jeden velmi originální prvek a to je AI postav a jejich reakce, chránili svůj majetek, stráže města a pokud tam člověk tahal potvory stráže se naštvali a pak hráče za to zabili, pokud tam tahal příliš silné potvory, stráže utíkali co jim síly stačily :D
ale to je tak asi všechno, hezká grafika ano, děj jakžtakž záplata, protože ukoly typu poslíček aneb kurva pro všechny, které jsou ještě tak nudné a frustrující, když člověk běhá sem a tam, nelze nazvat jinak než záplatou. Soubojový systém naprostá tragédie a trapnost nad trapnost.

Pro: umělá inteligence postav, grafika

Proti: soubojový systém, dějová linie

-34 +5 −39

Wolfenstein 3D

  • PC --
ať žije král, respect a úcta, zde leží ten co proslavil 3d person střílečky natolik, že se stali herním fenoménem, mějte pokorně na paměti, že všechny 3d střílečky jsou potomkem této

Pro: vše

Proti: nic

-11 +7 −18

Castle Wolfenstein

  • PC --
ať žije král, respect a úcta, zde leží ten co proslavil 3d person střílečky natolik, že se stali herním fenoménem, mějte pokorně na paměti, že všechny 3d střílečky jsou potomkem této!

Pro: vše

Proti: nic

-7 +5 −12

UFO: Enemy Unknown

  • PC 90
k téhle hře jako Settlers II, Shadow over Riva, Planescape: torment, The Elder scroll: Daggerall, Heroes of Might and magic I+II+III, Albion, Fallout atd. se vracím pravidelně. Perfektní a stále zabavné, čím to bude? grafika po tolika letech nemá co nabídnout, je to prostě hnus, hudba a zvuky? dyť morče vydá čistější tón, hudba a zvuky taky hnus ááá áno už vím čím to je! hratelnost! hratelnost! HRATELNOST totiž narozdíl od grafiky a zvukových efektů nestárne!!! ZÁBAVA NAD ZÁBAVU.

PS: fanoušci Dragon age a mass effect, věřte že k těmhle rychlokvaškám se ani po dvou letech nevrátíte

Pro: hratelnost, nesmrtelnost hry

Proti: těžko něco tak starý legendě vytkout, dnes by to bylo sprosté

+5 +9 −4