Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic 3

  • PC 45
Tak na tuto hru mám mocinky moc "krásných" vzpomínek a můj bratr taktéž který se rozhodl že tu hru dohraje, budiž brána jako polehčující okolnost v té době jeho nizký věk s čím souvisí i jiná soudnost, avšak byla to právě jeho zkušenost, která mě přinutila tuto hru z Rpg, přeřadit do žánru Trololol komických béček, aneb serem na to, hlavní je vytřískat z toho prachy. Pamatuji se jak mi můj bratr chtěl ukázat závěrečný souboj, měl nabušenou výbavu epických předmětů, že pouhou ránou do nepřátel létaly vzduchem malé "atomovky", avšak přeci jen narazil, cestou totiž potkal nepřítele mnohem silnějšíhonež je hrdina na 99 lvl(či jaký byl) ve vší zbroji a síle! Silnější než epický polobůh nesoucí se v těžké pancířové zbroji, pod jehož kroky puká zem, ze stromů opadává listí a prostí lidé se modlí, ano tím hrdinou byl obyčejný kanec, který měl taktickou výhodu útoku ze zálohy, což se v praxi v této hře rovná "load quicksave". Celkem mi přišla zábavná bratrova reakce, který když viděl, že se blíží to obyčejne prase(ze zálohy), snažíc se mu utéci(pozdě) trousil vulgární výrazy, které však prase neodradili od toho jej ubít k smrti. Když jsem hrál hru já, tak zábavná mi přišla jen z prvu, svět byl zbytečně rozsáhlý a vážně mě nebavilo se vandrovat jak trotl a hledat v nějaké slabě popsané lokaci nějakou trapnou jeskyni(v jiných hrách mě to baví, ale prostě gothic to neumí podat do zábavné omáčky, prostě fuck off běž a přines!), už jen proto že jsem vždy riskoval střet s tak nebezpečným epickým zabijákem, jako je obyčejný divočák. Chvíli bylo zábavné osvobozovat města od okupace, kdy jsem v 99% využíval debility a bugů hry, někdy si okupanti nechali vytlouci půlku posádky než se rozhodli se postavit na odpor a jindy takřka hned se ve vší síle vrhly na mě, ale to přeci nebyl žádný problém stačilo si stoupnout na pátý schod jakéhokoliv baráku a herní ai dostala neřešitelnou úlohu. Těmito pikantnostmi je hra prošpikovaná a to už pak nezachrání ani pěkná grafika, snaha o příběh a otevřený zabugovaný svět, plný kritických bugů. Kdysi bývalo zvykem, že si nidko nedovolil vydat hru s takovým množstvím bugů, bohužel je jiná doba a dnes se často razí pravidlo vydat za každou cenu záplaty ve formě patchů pak přijdou posléze, na což já však herním vývojářům z vysoka seru.

Dalším "zábavným prvkem", je samozřejmě to že se stáváte epickým hrdinou, ale přesto vás každá ze stran neváhá zneužít takovými triviálnostmi.Vás! hrdinu který osvobozuje města! Drakobijce! Je sice pravda že vám občas ukázal obyčejní divočák kdo je tu skutečným pánem, ale to přeci někoho neospravedlňuje Vás pověřit trapnými úkoly, který by zvládl i ten retardovaný vesničan(i když je pravda že s jejich Ai by měl problémy najít východ z domu a vylést nějaké schody), questy typu kup deset rohlíků a jedno máslo, nejsou zábavné vůbec a můžu vám říct, že po chvíli byste chtěli mít jejich duchaplného questaře při ruce, mít velký sklep plný ošklivého náčiní, který by byl zvukově izolován.

Velice zábavným prvkem byl posmrtný rock´n roll, nevěřili byste co dokázaly mrtvoly za neuvěřitelné kreace.Často jsem pak litoval, že jsem nepatřil mezi nejlepší "žáky" tanečních, když jsem místo tance více času věnoval poživáním alkoholických nápojů a ochutnávání kamarádek. Nic méně vždy stálo za to takovou tu show dokoukat do konce.

Na závěř jsem si pro vás připravil lahodný bonbónek:

Takhle jednou pohýbá očividně naštvaný hraničář po lese a mumlá si pro sebe nadávky a kouká furt do mapy, kterou v rukách přetáčí ze strany na stranu, zcela jistě je jasné že opět vzal nějaký nevýhodný kšeft(totálně debilní zabugovaný úkol), když tu najednou spatří trosky a nad ním honosného draka, nevahá bere luk zahazuje tornu a jde jej zabít kryje se v troskách a přebíhá ze strany na stranu drak brzy umírá, vydá se k místu kde jej zahlédl a nachází krásně zdobenou truhlu s pokladem draka, truhlu otvírá a celý vzrušením se u toho klepe, po otevření však zjistí, že v truhle nic není, opět drak bezdomovec pomyslel jsi a pokračoval v hledání jeskyně, když tu najednou, prásk bum prásk, ze zálohy ho sundal statečný divočák, a tak skončil život drakobijce, hraničáře Balora(v praxi: exit game uinstall this piece of ***, yes!)

Hru jsem nedohrál ale předpokládám že finální boss bylo dikové prase v pancířu.

Přesto však musím konstatovat že ač soubojový systém je zde opět jen hromádkou trusu o proti předchozím dílům není už úplně tak trapný a je nejlepší z celé série.
-6 +15 −21