Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Baldur's Gate

  • PC 70
Na svůj čas výborná hra, byl jsem ní kdysi uhranut, dnes však již se střízlivým pohledem jsem k této hře velice kritický a vím naprosto čím mě uhranula. V té době jsem byl v rpg téměř neposkvrněná duše tudíž nedostatek vědomostí a nedostatek posvátné vzdělanosti v této rovině, mi dovolilo mít řadu let laický názor. Pro pragmatiky a praktiky řadu let jsem byl rpg panic a žil jen teorií, jíž bylo to, že Baldur´s Gate je jedno z nejlepší rpg všech dob, dále k mému uhranutí přispěla na svou dobu výborná grafika, děkuji bohům, zvláště pak Helmovu strážnému zraku,(pro pratiky a pragmatiky rpg "odpanení") že jsem byl brzo vymanut této prosté logice a soudech, neboť bych v jiném případě dnes za naprosto Baldur´s Gatu rovnou hru považoval Dragon Age, což zdaleka není. Dnes pro mě Baldur´s gate znamená čistý průměr, který mě nadchnul tím, že tok byla moje "prvá" holka v isometrické grafice. Za vyjímečné pro mě však ještě zůstává originálním zpracováním pravidel Dungeon and Dragon do realtime, nic jiného totiž tak pecka v něm nebylo a teď vážně, nalejme si všichni čistého vína odpustmě si vzpomínky na naše dětskou eufórii a řekněme si jako Baldurs gate je nikoliv bylo ;-) za 60 %

Pro: průměrná rpg hra, vyjímečná svou komeční úspěšností

Proti: spousta soubojů šlo přemočit

-11 +7 −18

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 85
Dle mého skromného, naprosto subjektivního názoru, nenapadnutelného, tedy i plně respektovaného(teď se z těch mínusu třeba pokakejte) a právně nenapadnutelného, neboť základní listina práv a svobod mi garantuje mimo jiné i právo na nenapadnutelný svobodný názor(slovo), je pro mně Heroes of Might and Magic III poslední hratelnou hrou celé série až dodnes.

Pro: Kampaň, hot and seat

Proti: její pokračování

-6 +8 −14

Knights of Honor

  • PC 85
Hra nabízí opravdu velmi mnoho možností jakou cestou budovat své Impérium. Z zmínku rozhodně stojí politická a geografická mapa, kde si můžete nalézt každou komoditu, kterou jaká provincie buduje, z nichž můžete získat Říšské bonusy, které dávají určité bonusy vaší říši, pokud obchoduje s komoditama na dosažený bonus potřebnými. Diplomacie je nejtěžší částí celé hry, není snadné rychle získat spojence a vazaly, horší je se jich pak elegantně zbavit, aniž by vás to nestálo zhroucení vaši říše, neboť její stabilita a důvěryhodnost jde pak velmi rychle dolu. Cílem hry je získat titul říšského císaře, což však není vůbec snadné, neboť se na vás musí většinově shodnout 6 okolních nejsilnějších říší a pokud vás neprotlačí všichni vám rázem vyhlásí válku. Těm co zde machrují o její jednoduchosti, doporučuju obtížnost na těžkou a nevracet se k savům. Jinak řečeno velmi rychle by šla vaše říše do kytek.

Pro: diplomacie, hratelnost

Proti: nedoladěné bitvy, časová náročnost

+7

Realms of Arkania III: Shadows over Riva

  • PC 95
Já jsem byl s touto hrou naprosto spokojený. Neuvěřitelná atmosféra. Opravdu zábavné vedlejší úkoly(s vlastním dějem!). Velmi příjemné zvraty(únos piráty) a magické artefakty jak mají být! Nedávno jsem si tuto hru opět zahrál a můj názor se ani po letech nezměnil.

Pro: grafika, atmosféra, příběh, hudba

+2 +5 −3

Mass Effect

  • PC 50
Tulareanus řekl téměř vše za mě a rozhodně lépe než bych to řekl já protože skutečně nenechal na ME suchou niť, já jen přídám že příběh byl kopa hnoje a hra tak příšerně krátká! Tak krátká za takové prachy, toť otázka!

Pro: grafika, Tulareanusův komentář níže :)

Proti: příběh, po čase stereotyp, krátkost celé hry.

-28 +3 −31

Age of Pirates: Caribbean Tales

  • PC 65
Skutečně výborná žánrovka, avšak i jako předešlé díly zde pociťuji jistou nedotaženost do zdárného konce. Grafika na svou dobu výborná, hlavně desing prostředí. Avšak plavby mezi ostrovy se rychle stanou natolik frustrující(kdy vás napadne sebe malinkatá pirátská lodička a jakmile se to přepne do bojového módu, kapitán pirátů ztrhává kormidlo ostře do prava/leva a otáčí o 180 stupnů, přičemž se modlí za dobrý vítr v plachtách) že veškerá zábavnost je náhle v pytli. Snažíte se balancovat vyhýbat se střetům, protože ty jsou zábavné jen zprvu, než se stanou tak frustrující rutinou až se chce člověku brečet, a nakonec stejně zjistíte že dostat se z bodu A do místa B je téměř nadlidský výkon. Následuje delete, člověk který tuto hru dohrál, je pro mne skutečným herním hrdinou zasluhující aplaus a dle mého názoru i Řád Českého lva

Pro: nápaditost, grafika

Proti: po čase stereotyp, frustrace nemožnosti vyhnout se konfrontaci s nepřítelem při sebemenším pohybu

+2 +3 −1

Hellgate: London

  • PC --
po hodině jsem to vypnul a dal delete. Nenadchlo mě to, neoslovilo, proto se zdržuji i hodnocení (u mě jinak 0 %). Nuda nad nudu a po velmi dlouhé době jsem zažil něco, kdy jsem "dialogy"(monology, mačkání na tlačítka next totiž rozhodně rozhovor není jen jedno stranná instruktáž) považoval za neuvěřitelný opruz.

Pro: nic

Proti: všechno

+7 +8 −1

Dungeon Keeper

  • PC 90
Hurvinek řekl vše důležité, jen bych tomu ubral patos božskosti :) i když ta hra je prostě boží. Originální věc ve své době bez konkurence. Jen připomenu že některá monstra s určitým levelem morfovali do jiných. Nepřátele šlo zajímat, mučit a zabíjet. Bud se k vám přidali po mučidlech a rvaní mincí do chřtánu(cukr/bič) a nebo hold jejich ostatky putovali na hřbitov, kdy se k vám připojili poté jako upíři nebo duchové. Velmi zajímavým spestřením byla svatyně, kde jste obětovali různé potvůrky v určité kombinaci a získali za to novou(taková horaldic cube z diabla 2 XD).

Pro: vše

Proti: nic

+10

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 80
Stalker byl původně román od bratrů Strugackij, v roce 1979 byl promítán dokonalý film od Andreje Tarkovskijho, který posadil i Americké publikum s otevřenými ústy na zem a sklidil neuvěřitelně pozitivní ohlas(nekoukejte na něj, není určen pro konzumního diváka zvyklý na rychlokvašky). V roce 2007 vyšla hra Stalker, která se snaží čerpat z atmosféry románu i filmu, avšak co je nutné zmínit vše bere velmi specifickým způsobem po svém. Hra se mi hlavně líbila svou atmosférou.

Pro: atmosféra, grafika

Proti: nahrávání mezi lokacemi

-4 +9 −13

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

  • PC 55
Nebude souhlasit možná s mým hodnocením, ale je tu nuda nad nudu, kampaň stereotyp za stereotypem, videjka nudná a zbytečně zdlouhává, vizualizace jednotek hnus. Dle mého skromného Westood prostě by měl dát tomuto konceptu strategie oddech a ne za každou cenu se snažit tahat něco z prstu. Dávám 55%

Pro: hezké menu

Proti: kampaň, vizualizace jednotek, dlohá videa

-2

Machinarium

  • PC 90
Machinarium aneb jak začlenit umění do hry, tak by se měla hra jmenovat, neboť stylistická grafika je opravdu dokonalým obrazem.

Pro: grafika, hratelnost, koncept samotné hry

Proti: krátkost hry

-9 +5 −14

Dragon Age: Origins

  • PC 35
Hra o které vývojáři naslibovali hory doly, avšak jakmile došlo na lámání chleba, zjistilo se že se jedná jen o kopec.

Pro: grafika

Proti: velmi žalostný příběh, nekonečné dungeony a v neposlední řadě souboják.

-31 +3 −34

Nox

  • PC 85
Nox měl tu nevýhodu o proti Diablu 2 že nemohl těžit z osvědčeného titulu a své jméno si musel udělat. Další nevýhoda byla ta, že vyšel současně S Diablem 2 a jásot a zpěv fanošků Diabla, přehlušil fanfáry hry Nox, Hrál jsem noxe dříve než diabla 2 a mohu říci že je to nejspíše ten fakt který rozhodl o tom, že jsem v prvé řadě fanoškem Noxe a terpve až pak Diabla 2. Nox mi nabídl to co jsem v diablu 2 postrádal, tedy fungující svět a ne svět typu: "za humny je mrtvo". Všem hráčům diabla, doporučuji Noxe rozhodně zkusit. Nox se nedal cestou "otevřeného světa(lze-li světem nazvat "vyjdi ven a pojeď vše v krychlové otevřené mapě!"), ale lineárního děje. Hráčům jež volají po lineárnějších dějích, rozhodně doporučuji! O proti diablu je svět Nox i promakanější už nejspíše z toho důvodu, že se nejedná o pouhou vykrádačku bible. Kdy padlí andělé bla bla bla..

Škoda že blejtzardi do diabla 3 zkopírovali tolik z Noxe a zrovna to nejvíce svého času kritizované, když se však nad tím zamyslíme dneska, jelikož blejtzárdi to považují za přednosti diabla 3, tak nám nezbývá než podotknout, že Nox je v podstatě revoluční hra, která byla plně nedoceněna jelikož předběhla svou dobu!!! Bravo !

Pro: Nox, svět, grafika, hratelnost, děj, revoluční hra

Proti: špatná reklama, před distribucí hry :)

-2 +3 −5

The Settlers II: Veni, Vidi, Vici

  • PC 100
Velmi originální hra, která přinesla nový koncept strategie. Bohužel od třetí pokračování, spadlo do kýče a trendu moderních RTS, od třetího pokračování se jedná již pouze o úpadek žánru. Poslední snahu o návrat k tomuto konceptu strategie o který se vývojáři pokusili remakem hry, skončil žalostně, neboť udělali jeden velmi chybný krok, hru vydali ve 3D, což ji šíleně poškodilo a z remaku se stal hybrid.

Pro: grafika, hratelnost, koncept samotné hry

Proti: časová náročnost

Operation Flashpoint: Resistance

  • PC 100
Musím přiznat, že je to bomba. Simulace boje, jak má bejt. Měl jsem štěstí že jsem mluvil s jedním důstojníkem armády a ten mi prozradil jak se odhaduje síla útoku na dobytí cíle. Vezmou se statistiky bojeschopnosti jednotky, spočítá se kolik vydrží tank, odhande síla a nepřítele a pak se nasadí tolik jednotek aby byli schopni dorazit do cíle. Bvp výdrží v čelním útoku cca při štěstí 1 minutu(vzpomeňte co jste dělali ve hře jakmile bylo jste zaslechli ve vysílačce, že se blíží bvp,tank a pěchota? Ihned, co nejrychleji jste elimivoli tank a bvp a pak teprve pěchotu). Pěchota v tomto útoku vydrží až 15 min. (bojové přestřelky téměř nikdy netrvali déle, vzpoměnte :)) Dokonalý bojový simulátor který odpovídá v "myšlení a pojetí" reálnému boji.

Pro: perfektní simulátor boje

Proti: občas mi bugla grafička

+8 +10 −2

Mafia II

  • PC 90
Nebudete se mnou určitě souhlasit, ale za největší přednost mafie, považuji právě lineárnost! Protože lineárnost znamená děj a příběh. Ne tisíc voleb až z toho člověk magoří a jsem velice rád že autoři zvolili tuto cestu. Nejvíce jsem však ocenil výborně rozpracované charaktery, jež působily vážně lidsky, jejichž dialogy občas nešetři vtipem, sarkasmy a provokacemi. Dále atmosféru města a jeho změnu po návratu z basy. Děj byl výbornej, plný výsluní a pádů.

Pro: atmosféra, příběh, rozpracované charaktery, grafika, hudba

Proti: vše může být vždy lepší :)

+19 +27 −8

World of Warcraft

  • PC 10
Na žádost mého pána Aladina, musím vyhovět jeho zdvořilému přání a svůj komentář tedy více rozvinout.

Nuže nejspíše vás bude zajímat jak jsem se stal džinem z láhve, vše tenkrát začalo v mém útlém dětství....okej okej..tak tedy zpět k tématu.

K mmorpg zaujímám rozporuplné postoje, byl jsem odkojen na Ultimě online, pak jsem jsem zkoušel i různé modifikace hráčů a celkem úspěšně jsem se prodíral od jednoho k banu k druhému a posléze od jednoho perma banu k druhému. Tyto bany byly předzvěstí toho, že na místo mé generace pomalu ale jistě nastupuje řada ukňouraných buzíčků, kteří si stěžovali a plakaly nad ukradeným zcizeným majetkem jejich postav, když narazili na Balorova a jeho loupežnickou kompanii, která opovrhovala lůzou hráčů odmítající poctivé pvp s full lootem.

Nejsmutnějším a nejdojemnější z toho je to, že v dobách kdy vývojářskou lásku k hrám nahradila láska managerů k profitu a zisku, se z MORPG multiplayer online rule play game stalo MMORPGMASS multiplayer online rule play game a tak vývojáři začali vycházet vstříc i ufňukaným buzíčkům a hardcore hráči utřeli nos a o tom že i ve wowku tato komunita měla zdravé jádrojsem přesvědčen že mnoho z nich by pvp s full lootem uvítalo svědčí zklamání těchto hráčů a jejich nespokojenost z neustálého snižování obtížností hry, aby obsáhla co největší generační rozdíl hráčů a tak samozřejmě logicky i intelektuální rozměr a výsledek?

Výsledkem je podprůměrná sračka, slátanina ve které právě mixování debility a podřadnosti s důvtipem a kvalitou, tedy sčítání mínus s plus, vede k smutné nule. Chápu že mnoho lidí je selektivních a ve hře si dokážou najít to své, ale já takovej nejsem a když mě něco štve pokazí to celý dojem a zážitek, opět malý příklad tentokrát dostupný od 18 let Představte si že jdete na rande s ženou vašich snů, rande probíhá suprově a pak jdete do ložnice a zjistíte že to co má mít mezi nohama má místo krční páteře nebo paty!! Samozřejmě kdyby to bylo jen prohozeno s ústy tak mávnete rukou a jde se na věc! Ale takhle! to néé..i když..hmm. NE! vážně ne! A to i přesto že je to žena s mnoha klady a vašich snů.

Co však považuji za největší vítězství ufňukaných buzíčků je to, že hra postrádá kvalitní pvp systém s možností full lootu. Full loot říkáte si možná někteří, to je v podstatě již téměř učebnicová záležitost, která nejen že přidávala na skvělé zábavě a ještě hardcorovější obtížnosti(soupeřem vám není stupidně naskriptované npc, jehož program je zemřít, ale inteligentní oponent vědom si RIZIKA a stejnou touhou vyhrát nebo zdechnout, v tomto případě vyhrát a vzít si vše(možnost očóřit vás o celou výbavu a nebo naopak) pojednání o kladech PVP s FL mám v příspěvku u hry Shadowbane, tudíž nemá cenu to rozepisovat). Obecně platí kde není co riskovat, není co získat.

K bohužel mizerné obtížnosti a podřadnosti přibývá a snad ještě podřadnější pastelková grafika a naprosto blizzardní..chtěl jsem říct bizarní grafická stylizace hry, která vážně až zabolí a o trapných questech typu "zabij 100 much masařek" snad ani nemluvě.

Smutné je, že tahle komerční sračka nastavuje zrcadlo "úspěšnosti" a tak kvalitních mmorpg titulů se asi jen tak v brzké době nedočkáme. Howgh

Ještě bych se chtěl zamyslet nad neuvěřitelně shnilou hráčskou základnou této hry, dokonce mezi ně patří i Breiwik a ostatní s ním hrávali a to dokonce až 16 hodin denně!
Běžný hráč WoW!

Pro: rychlý uinstall

Proti: všechno, kde není co riskovat není co získat, Breivik

-27 +18 −45

Warhammer: Dark Omen

  • PC 100
Výborná atmosféra, propracované jednotky, včetně původu, takřka každá jednotka je naprosto unikátní. Pamatuji si že spousta bitev, které jsem považoval za obtížné šlo lehce dohrát jinou strategií a nasazením jiných jednotek.

dovoluji si odkaz na ukázku(první mise) z youtube: http://www.youtube.com/watch?v=k_wKLh-1pJs&feature=player_embedded

Pro: atmosféra, taktika, jednotky, grafika(své doby!)

Proti: místy obtížné

+11

The Settlers II: 10th Anniversary

  • PC 45
Pro mne hodně nepodařený remake II., hold král nebyl poražen. Settlers II. u mě jednoznačně vede. Proto dávám i tak nízké hodnocení tímto remakem jsem byl velice zklamán, grafické zpracování a převod do 3d nelze nazvat než vrcholem nevkusu.

Pro: snaha o pokus porazit krále se cení

Proti: vše

-14

Planescape: Torment

  • PC 100
PROČ PLANESCAPE TORMENT NENÁVIDÍM? protože vše co jsem po něm hrál, byl jen slabý odvar jeho stínu.
Ps: dohrál jsem to asi čtyřikrát a přišel na 6 zakončení.

Pro: atmosféra, příběh

Proti: jen detaily, které nemá cenu rozepisovat

-26 +9 −35