Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shadowbane

25.03.2003
71
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Svět Aerynth je zmítán svárem a štěstí tam přeje jedině připraveným. Jsou jimi společenstva hrdinů napříč rasami a povoláními, kteří se sdružují v různých ceších, jejichž jediným společným znakem je odhodlanost obnovit zašlou slávu zpustošené země. Válka tím však ani zdaleka nekončí, protože si každý cech představuje sjednocený Aerynth po svém. Tak by se dala ve zkratce shrnout příběhová zápletka. Shadowbane přišlo s několika pro žánr důležitými inovacemi, přesto se nejedná o příliš známé MMO.

Hratelnost je na poměry žánru a době vzniku docela neobvyklá. Sdružováním do cechů a společnými raidy kooperace nekončí. Hráči zakládají města, vesnice a pevnosti a vyhlašují ostatním cechům války, aby rozšířili území tomu svému. Do té doby nevídanou inovací v MMO byl dynamicky měnící se svět v důsledku činnosti hráčů. Krajina je postupně terraformována, hrady a města dobývány, či rovnou úplně bořeny a jinde zároveň zase stavěny. Titul v tomto ohledu tak trochu připomíná RTS, kde ovšem každou jednotku představoval živý hráč.

Shadowbane však bylo stejně tak "makro" jako "mikro" záležitostí. Vedle geopolitiky, kterou více, či méně utvářeli na celistvé mapě všichni zúčastnění, byly hlavní předností tohoto MMORPG boje celých skupin hráčů. Výsledky takových bitev a obléhání ovlivňoval každý hráč svými bojovými výkony v tváří v tvář jiným, a tak se Shadowbane stalo průkopníkem MMO subžánru PvP.

Pro Shadowbane postupně vyšly dva datadisky, v prosinci 2003 to byl Rise of Chaos a v prosinci 2004 Throne of Oblivion. Na udržování hry v provozu se postupně vystřídala dvě studia, přičemž Ubisoft Entertainment nechal od března 2006 free to play Shadowbane běžet na svých oficiálních serverech až do 1. července 2009.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Výborná herní MMORPG záležitost převážně zaměřená na PvP boje a gildovní či alianční PVP. V důsledku toho je pvp soubojům vše podmíněno, což jen přidává na hratelnosti. Hráč se zde na maximální level postavy dostane celkem rychle, netvrvá to měsíce(šetří čas, není třeba tuny času), ale pouze dny až týdny. Na výběr je neuvěřitelně pestrá škála ras a každá z nich jak už to u rpg her bývá, vyniká v určitém směru a je tak předurčena pro různá povolání, kterých taky není po málu.

Hrával jsem skauta/assasina jehož ctěné..no vlastně vzhledem k tomu že jsem přepadal většinou v početní převaze ze zálohy, tak nectěné jméno bylo Segoves, jeho výhodou bylo stopování a schopnost mít nepřetržitý přehled o tom, kdo se pohybuje ve vaší oblati, také dokázal odhalovat další skauty a assasiny, kteří jak už bývá se kolem svých obětí plížili nepozorovaně v neviditelnosti, další důležitou vlastnotí byla znalost anatomie, která mu umožňovala z válečníků dělat kryply atd. Obdobná povolání znáte zcela jistě z jiných her a tak nemá cenu jej zbytečně rozepisovat.



Brzy jsem svému hrdinovi našel další kumpány a to ne ledajaké, ale naprosto podobných schopností, což nám brzy dalo nemalé zábavy. Často jsme se bavili tím, že jsme pořádali organizované přepady, na frekventovaných cestách, mezi naše oběti převážně patřili členové nepřátelských gild. To víte když vede nepřetržitou válku o města a přírodní zdroje, nejlepší zbraní je nepřetržití terror :D a co nejvíce materiálně zdecimovat materiálně zdecimovat(v praxi full loot) nepřítele před samotnou bitvou. Často naše kumpanie dostala po hubě, často však po hubě dala.
[i]
ROZJÍMÁNÍ NAD PVP SYSTÉMEM/i]
Tento koncept hry mi naprosto vyhovoval a nejlepším rozhodnutím, které autoři hry učinili byla rozhodně možnost full lootu a děkuji každé mmorpg mmo hře, která to v sobě prostě má! Kdy hráč ztrácí i získává! Možnost fullotu totiž působí ve čtyřech rovinách.
Za prvé, vždy je motivančí záležitostí jít do samotného souboje, možnost zisku je velká, ale
za druhé, je možnost také ztratit, toto riziko přidává na adrenalinu(skutečně!) a ještě dvojnásob, pokud zjistíte že jste si zapomněl vyložit unikátní předměty, nebo jste naloženej lootem, či prachama z farmení a jste uprostřed lesa a víte že vás již deset minut stopuje skupinka assasinů :D
Za třetí, odpadává hromada prudičů, kteří se v ostatních mmorpg bez lootu, schovávají za systém(nemožnost je ztrestat vlastní rukou:D) Pokud se objevil nějaký ultra prudič, hráčská komunita se s ním během krátké chvíle vypořádala :D

Ztráta nebyla vždy bolestivá, jelikož sehnat si obstojnou výbavu se kterou lze vyhrávat v PVP, nebyl problém a samozřejmě většinou jste si unikátní věci šetřili na jiné bitvy než na farmení, ale i tak se občas poštěstilo :D a člověk si mohl přijít si na unikátní věcičky. Tento fakt tedy způsoboval i to že ostatní hráči vědomi si ztráty, chodili takřka vždy v dostupnějších zbrojích, což činilo PvP vybalancované.

Za čtvrté, hra je díky tomuto konceptu full lootu(dobývání měst, dolů) dynamická, je plná výsluní i pádů, překvapivých diplomatických zvratů a obratů a nejednou byla jména poražených a i vítězů skloňována ve hře ve všech pádech a celý herní svět doslova žil a dýchal těmito událostmi, stejně tak velmi často napjatou atmsférou, když přišel čas na dobývání měst.

Subjektivně 100 %

Více her s pvp a full lootem :)))
Když jsem dostal po tlamě já, vždy jsem si říkal, mohlo to být horší, kdybychom jako třetí nejvýznamější aliance prohrály klíčové bitvy a přišly o většinu držav, dolů a z nich plynoucích příjmů.

Pro: vše

Proti: nic

+6 +8 −2