Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Doomák

Doomák

David Kraus / ČR - kraj Jihočeský

Komentáře

« Novější Starší »

Rise of the Triad

  • PC 50
Bohužel chyby ve hře jsou vážné, nepřátelé se objevují na nečekaných místech znovu a znovu,občas je nevidíte a nevíte odkud na vás střílí :). Problémy jsou i s pozicemi na ukládání , rychlé uložení funguje dočasně než vypnete hru, nebo jsem jednou dokonce ztratil save a začal znovu od začátku dané úrovně. Logické úlohy jsou dobré ale ty vznášející podlahy ve tvaru kruhu (typycká vznášedla ze starých rise of triad) s těma je potíž a otrava, grafická stránka ujde,arzenál zbraní je fajn ale jejich funkce při střelbě mi připadá také nedotažená, kdyby hra měla o něco lepší hratelnost a méně chyb , byl by to slušný remake, takhle je to spíše nevydařené.

Pro: průměrná grafika, slušný level design i když jednotvárný, zajmavé zbraně, výběr postavy na začátku hry

Proti: Bugy, nedoladěná hratelnost

+9+9 / 0

Need for Speed: Underground

  • PC 80
tak undergroundy 1 jsem si zahrál až teď po 10 letech a myslím si že zábavná arkádovitost, fyzika chování vozidla na silnici nemohla být na tehdejší dobu lepší.
Revoluce v tunění a pestrost vylepšování auta je kreativní a zábavná, tratě jsou dobře navrhnuté, grafika měla v této sérii N.F.S. ten nejvýraznější přechod s výraznými odlesky které underground 2 ještě o něco zesílil a přidal nějaké detaily.
Zbývá jen podotknout že ke konci vám můžou některé závody brnkat na nervy a umělá inteligence pokud nejste v její blízkosti tak nedělá chyby. Ke konci i při lehké obtížnosti nezbývá než pořádně nastudovat trať, nenabourat a spolehnot se že soupeř aspoň jednou nabourá a nechá vám náskok. Celkový dojem je ale uspokojivý a zkaždého vyhraného závodu máte dobrý pocit. Stereotyp se možná ani nedostaví, nemáte moc času na to aby se dostavil :-)

Pro: rovoluce v tunění, grafika, zábavní jízdní model

Proti: lehká obtížnost ke konci neni lehká

+20+20 / 0

You Are Empty

  • PC 80
zvukově průměrné až slabší, hudba občas zní podobně jako v halfovi ale je dobrá, design levlů ovšem lepší - má strukturu, je různorodej a má pěkný detailní textury, hra má solidní atmosféru, je tu také dost druhů nepřátel, mírně nadprůměrný příběh doprovázený originálními stylizovanými animacemi - hrou se jich prolne přibližně 7, nečekejte ovšem špičkovou hratelnost, střílení je tuctové ale nepřekáží, ovládání bez problémů a pomalé chození je tu ku dobré věci(nemusíte být vždycky stejně rychlí nebo rychlejší než nepřátelé - je to jako kočka a myš) zbraní je dost a všechny jsou vyvážené což je velké plus, jako budget výborná záležitost, škoda krachu dalšího malého studia

Pro: level design, monstra, animace, zbraně a taky atmoška

Proti: pro někoho nesnesitelně zastaralá hratelnost a ovládání, možná nazvučení, dabing

+14+14 / 0

Duke Nukem Forever

  • PC 60
Má nový Duke Nukem koule? Má ale zbytku hry nějak došla šťáva, Dukovo charizma je stále neotřele drsné ale spravedlivé. Když se podíváte kolem sebe uvidíte svět který si
nemůžete pořádně ošahat, vychutnat, zastavíte se jen když máte pauzu na svačinu, je to jako dělnická norma která se musí plnit na 100%. Myslel jsem si že 12 let vývje přinese
lepší ovoce stejně jako přinesl ovoce mnohaletý vývoj Stalkera. Nuž dostali jsme do rukou obyčejnou FPS která může bejt lineární ne však tolik že to přímo bije do očí.
Tolik scriptovaných situací jak se hra snaží navodit dojem interaktivního filmu (bohužel béčkového filmu) ale nedaří se jí to, nový Duke neni starý Duke.Maže nám med kolem huby,
snaží se navodit atmosféru toho starého, je třeba položit si otázku zda chceme toto stylové pozlátko nadále hltat a chtít od všech vývojářů takovéto střílečky nebo chtít něco co bude mít formu i obsah
i za cenu neúspěchu.

Pro: začátek hry, hudba v loadingu, slizké podzemí před královskou děvkou,

Proti: některé dialogy,lineárnost jak na běžícím pásu, divná grafika venkovních prostor, po čase nuda

+7+9 / -2

Thief: Deadly Shadows

  • PC 70
Procházení městem tam a zpátky dokáže po nějakej době vytočit i takového klidného stealth hráče jako jsem já, je to nejméně povedená část hry, udržet přátelský vztah s kladivouny se mi povedlo ale s pohany to bylo horší tam jsem měl k nim neutrální vztah pak mě nějakej pohan načapal a zase jsem je začal bušit. Tak to by byla ta horší část hry, teď ta lepší. Hlavní mise důležité pro postup hry jsou mňamózní, mají nápad nikdo vás nehoní a vy si můžete v klidu všechno rozmyslet a pak použít strategiji nakrást zlato radovat se z nelegalního výdělku ukončit hlavní misi a zase proplouvat stokrát proběhnutým nudným městě , schovávat se před pohany, případně je opět zbušit, na konci hry se buší všichni mezi sebou i mezi mnou, prodat zboží a hurá na další misi.

Pro: světla a stíny, mise, hodně animací

Proti: bugy, otravné procházení městem, pohani

0+2 / -2

BioShock

  • PC 100
Konečně hra která byla svojí originalitou i dobře se prodávající, konečně něco kde neslyším stálé dialogy fps typu ano pane, rozkaz pane, mise dokončena pane nebo rpg typu tu kuši vám prodám pane za 5000 zlatých. Bioshock bylo překvapení roku 2007. Výborná architektura 50 až 60 let vám nedá spát. Graficky vypiplané do posledního detailu jen postavy lidí mohli být lépe zpracované mám z nich dojem jakoby byly natřené nějakým lakem nebo byly zabalené do těsného latexu. Hratelnostně je hra vyvážená a dlouhotrvající všude se dá něco najít, prozkoumat, skryté místnosti či sejfy s odměnou, šuplíky, skříně a objekty jež vylepšujou vaší postavu. Když vyčistíte celou místnost či nějaké větší prostranství a chcete si hru vychutnat můžete se dívat po okolí, na nějaké ty transparenty, obrazy či sochy abyste pochopily že vývojáři si nechali na své práci záležet. Příběh je vysoce nadpůmerný a hlavní zvrat ve scénáři nemusí každý očekávat. Bioshock splnil mé sny jak má tvorba originality vypadat. PS Bioshock je prý něco jako System shock 3 a já system shok nehrál. Možná bych měl v budoucnosti tu dvojku vyzkoušet

Pro: Architektura tehdejších let, grafika, hratelnost, příběh

Proti: nevýrazné zlepšování plasmidů, některé plasmidy vás omrzí

+36+35 / 0

Tomb Raider

  • PC 85
Tomb raidera jsem začal hrát kdysi na playstationu tehdá ve mě zanechal silné vzpomínky nikdy jsem z nich žádnej (krom 2.dílu) ale pořádně nedohrál. Teďka po letech si ho můžu na pc záhrát znova a dohrát ho na tvrdku. 1 díl z roku 1996 ukazuje jako kdyby core design spadly z nebe a přinesly revoluci v žánru ano 1 díl vypadá graficky již velice nadstandartně (2.díl obdobně jen s daleko vyšším rozlišením) a hraje se celkem pohodlně na svoji dobu, akrobacie Lary Croft znamenala tehdá něco udivujícího a nad jejími křivkami ze zahleděl nejedinný hráč. Příběh nás zanese nevim kam neumim anglicky avšak už v 1.dílu vypadá velice zaujatě a lov artefaktů polapí nejednoho dobrodruha. Ovládání není složité ale oproti posledním třem dílům třebas kde někam skočíme a Lara si to nějak pobere je zde duležité zaujmout přesnou polohu i pohled a pak teprve skočit. Obtížnost hry je vyvážená, na raidrovské poměry je 1.díl asi nejlehčí z celé série, bolet to začínná až od druhého dílu. Hudba je vynikající co si z ps1 pamatuju ale u 1,dílu na pc mi nejede

Pro: Grafické zpracování, hratelnost a ovladatelnost ale i dobře zpracovaná kamera

Proti: snad jen nízké rozlišení, možná vám nebude fungovat hudba vlivem stáří hry

+11+10 / 0

Cold War

  • PC 85
hola toto je ztracená pecka, tohle je jinej Sam fisher, v podámí odvážného novináře podobnému Gordnu Freemenovi vyrábíte různé věcičky které nacházíte cestou a vyrábíte z nich zbraně a nebo projedete hru jako tuctovou střílečku v tom případě byste mohli hodnotit kolem 50 % pač to je zbytečné hrát ale pokud vyrobíte nějakou past na nepřátele budete se prostě chovat jako McGayver , dobře se schovávát tak se dá tenhle křišťál i vyleštit. Nepřátelé jsou schovývavý vůči vašim chybám takže tahle stealth je lehčí než série Splinter Cell. No a atraktivní temné komunistické prostředí vytvoří také tu nějakou atmosféru. Rentgenový foťák na jedničku, grafika výborná ani nemusíte ladit moc detaily :-). Hudba v menu špionážně trefná, ovládání pomalé, kostrbaté leč účinné. Hratelnost v rámci žánru stealth zábavná. Pro mě 2. nejzábavnější hra made in czech, konec hry co se týče příběhu možná bude působit trochu osekaně.

Pro: Grafika, plno vražedných věciček k výrobě, hlavní hrdina sympaťák, atmosféra, hratelnostně hezky po česku

Proti: ne všecky vyrobené zbraně jsou užitečné, nebo se nedají tak často používat jako jiné, někdy nedostatek materiálu na výrobu

+4+3 / 0

Dark Messiah of Might and Magic

  • PC 80
Temný mesiáš vsází na zábavné souboje bez kterých se neobejde(hádejte kolik toho na tropí Ledový luk když s ním vystřelíte do země a nebojácný zbrojnoš rozběhutý proti vám provede delikátní gymnastický kousek?), má také velice pěkné animace kouzlení, můžete být bojovník nebo čaroděj ale můžete také spojit vlastnosti bojovníka i čaroděje zároveň a přitom být dobrý v obou dovednostech. Grafická stránka je vlastně takový Half dvojka jenom přenesená do fantasy středověku přitom ale působí precizním dojmem.
Hudebního doprovodu příliš mnoho není (až na souboje)a ještě na konci hry, krátkodobá hudba by se hodila do některých zajímavých částí ve stylu chorální orchestr či varovný orchestr alá Tomb Raider. Příběh je dostačující kde si pro spestření vyberete svůj osud.
Celkově mě hra bavila hodně a kdyby se v ní nedalo kopat nohou do čehokoliv byl by mesiáš o stupeň méně zábavný, kopání do věcí a do nepřátel je né hlavní ale velikou devízou hry

Pro: Souboje, dobrý anglický dabing nepřátel, pěkná halfovská grafika, více než 1 konec, kopáááníííí !!

Proti: mohlo by být více lektvarů na doplňování many, možná také značná přesnost provedení úderu

+6+7 / -1

Call of Juarez: Bound In Blood

  • PC 75
Precizně zpracované pokračování, které nyní má méně bugů oproti budgetovému 1.dílu, zařazuje se nyní do těch stylových ačkových možná i trošku tuctových fps. Bound in Blood je akčnější, sprostější a příběhově opět nadupaný, hratelnsot zábavná, ovládání je jednodušší a vylepšené jako např. ovládání koně na kterého jste nasedli v prvním dílu, jeho ovladatelnost byla nepohodlná ale obtížnostně pozoruhodnější.
U Bound in Blood neni příliš co vytknout akční jízdě Raye a Thomase ale chybí mi ten prvek žánru stealth, který vývojáři odebrali, na něj jsem se těšil a nedočkal se i tak nezoufám 2.díl je poměrně také návykový, takže kdo hrál 1.díl a bavil ho velmi bude ho s trochou snahy bavit i tento díl druhý.
Hru rozběhnete i na průměrném pc na plné detaily.

Pro: takřka nepřerušovaná nabušená akce, lepší ovládání, nižší obtížnost oproti 1.dílu pro pohodlné hráče, hardwarově nenáročné

Proti: chybý stealth prvky, 1.díl byl graficky revolučnější.

+10+9 / 0

Etherlords II

  • PC 60
Etherlords 2 vypadá tak trošku chudě na průzkumné mapě oproti HOMAM , v boji už je to pestřejší a vy tak můžete sesílat kouzla dle vašeho přání omezuje vás ovšem ether a schopnosti nepřátelského hrdimy jež vám ke konci kampani můžou také vysávat krev, přesto když nějakého silnějšího hrdinu porazíte je to dobrý pocit takticky dobře vykonané práce a že tolerance na taktiku neni příliš široká, je třeba odhadnout kde má nepřátelský hrdina slabiny a tím správným kouzlem nebo artefaktem ho zasáhnout, ale téměř u každého nepřátelského hrdiny se najdou slabiny, na 1.pokus když prohrajete už víte v čem spočívá jeho síla a v dalším 2. nebo 3.pokusem o jeho porážku víte co máte dělat a zařadíte si do balíčku ty správná kouzla na která cestou narazíte nebo si je budete moct koupit na průzkumnické mapě. Sehrál jsem kampaň za vitality a dobabral až na konec, ale kvůli chudobě průzkumnické mapy přichází ke konci mírný stereotyp ale boje jsou pestré až do konce hry. Graficky je hra na své stáří průměrná, hudba je dobrá ale mohla by být výraznější, hratelelnost při bojích ukázková, ovládání jednoduché, příběh dostačující ale ne poutavý. Chaoty jsem už nezkoušel tolik mě to nebavilo

Pro: boje, rasy, různá kouzla, animace, příšery

Proti: chabá dobrodružná mapa, mírný stereotyp

+2+2 / 0

I of the Dragon

  • PC 50
Tomuto rpgéčku, ktéré je originální mohlo vymáčknout ze sebe více kdyby hratelnost byla více plynulá a rychlejší, ač si můžete nastavit zrychlení času, stalo se mi že místo svižnosti se mi to začalo trhat a tak sem si to musel nastavit zpět na normalní rychlost ač výkon mého počítače několika násobně přesahoval min. systémové požadavky. Další zápory jdou již méně na obtíž jako je stálé se dokrmování (to si radši střihnu simse) ovládaní místy krkolomné ale jinak dobře vyřešené, nepřehledná kamera z pohledu za drakem ale záleží jak kdo si zvykne. Minimální strategické prvky postačují protože práce se stvůrami budete mít dost, pokud vám zboří město nevadí během chvíle postavíte nový a abych něco taky pochválil rpg vložka je funkčí je jednduchá ale funguje i přesto sem nějaká kouzla vůbec nevyužil nebo na vyšším levlu funguje některé kouzlo hůře než kouzlo na nižším levlu.Hudba nevýrazná, zvuky nevýrazné a příběh tuctový jsou další prvky které toto rpgčko schazují do herní šedi průměrných her
+10+9 / 0

F.E.A.R.

  • PC 90
hororová střílečka jak má být, přestřelky zábavné,zbraně vyvážené, lekačky účinné pokud se hraje v noci a bydlíte sám, ovládání vynikajíci, hratelnost pestrá, sem tam na nějakej ten upgrade dokonce narazíte, na Almu narazíte a pěkně z vostra, AI nemá chybu a je tahákem týhle hry ale né že by byly nepřátelé nedobytný. Grafika špičková a zkušenosti Monolith v lati. Poznámka : Filmový průmysl by mohl použít Paxtona Fettela do svýho bijáku, protože v příběhu vyniká jako opravdu chytrý a slizký záporák, mohl by ho hrát jemu podobný Nicolas Cage.

Pro: Grafika, ovládání, příběh, lekačky ujdou, AI, navyšování života, prudloužení bullet timu

Proti: stereotypní kanceláře

+13+14 / -1

Harbinger

  • PC 80
dost dobrý sci-fi a rpg navíc, cyberpunkový androidi,cyborgové či jiné roboty mají nádech opravdové futurizace, příjemná izometrická 2d grafika, dobrá animace. Ovládá se také dobře i když někdy mi nestačí prostor k odstraňvání těchto nepřátel ale to asi není mínus spíš to bude mnou, někteří nepřátelé jsou dost tuzí jako např takový fosforový stvoření s kterýma je třeba si chvíli hrát a honit se s nima. Příběh celkem v pohodě, s češtinou jsem měl trochu problémy ale nakonec jsem ji tam nainstaloval. Hrál jsem za lidského žoldáka a že kampaň za něho vydrží poměrně dlouho. Další postavy jsem nezkoušel. Pro příznivce žánru rpg by to mohla být i třešnička na dortu a jestli jste zvyklí pouze na fantasy rpg nebojte se podívat do budoucnosti jako vesmírný futuristický kovboj. Vylepšování postavy je trochu moc jednoduché ale dostačující. Různých armorů a podobných věcí na ochranu vaší postavy před údery nepřátel je však dostatek.

Pro: hezká starobylá 2D grafika, ovládání ,roboty, délka hry

Proti: problémy s češtinou, jednoduší upgrade postavy

+4+4 / 0

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

  • PC 80
1.díl série Heroes už věděl na co hráče nalákat, jeho dlouhodobá výdrž hratelnosti v podobě prohledávání světa nenechá jediný koutek mapy bez prozkoumání a výjimečné artefakty onu zábavu prodlužovaly, je to také nutné aby hráč zabíral ostatní města a porážel ostatní hrdiny a hráčova síla a moc přecházela postupně v návykovost být nejlepším hrdinou na oné vybrané mapě. 1.díl má ve zkrze pohádkově kreslenou grafiku a boje v tehdejším 2D měli již krásnou animaci, i efekty kouzel zaujali svou animací a těšil jsem se na každé kouzlo jak vlastně bude vypadat. Ačkoli mám rád i jiné tahové strategie a Heroes je jedna s těch nej mám však argument že Heroes jakožto neznámější tahovka trochu zavinila v zapomnění i jiné skvělé tahovky. Dovolím si říct že tahovky jako třeba Disciples 2 nebo série UFO (i když se jedná o sci-fi) se dokážou Heroesovi vyrovnat.

Pro: animace postav, dlohodobá nálož zábavy, časová nenáročnost

Proti: špatný tah či přehmat někdy znamená těžké dokončení mapy

0+3 / -4

Nina: Agent Chronicles

  • PC 5
absurdně nehratelné, absurdně neuvěřitelné, absurdní nuda, absurdní bezmozek a absurdní absurdita

Pro: začínáte hrát v noci

Proti: v noci taky hrát přestanete

+5+8 / -3

Call of Juarez

  • PC 85
Toto je první western který jsem hrál, ono jich moc neni takže co řešit ale jak sem se k ní dostal. Jediný co stačilo ke koupi byl obal který mi byl velmi sympatický, prohlídl sem si obal zezadu taky to nevypadá špatně... uff jen ty poažadavky. Nic jsem o hře nečetl a rovnou jí spustil co mě ale nadchlo víc než grafika byl příběh, takový spád se jen tak nevidí a když k tomu připočtu bezvadnou hratelnost(Bill má ruce, reverend zbraně) tak už by se z budgetu měl stát pomaličku ačkový titul. Sem hráč který hraje rád Akčí FPS ale i stealth takže sem si v této hře chrochňal, no a na závěr které hráče to bude bavit? Akční hráče i ty stealth hráče pač jestli ne tak jsou dosti rozmazlený. Lze pochválit ještě hudbu která vrcholí takovým tím orchestrálem(v loadingu) ke konci hry kdy jaksi reverend ví co už má dělat. Takže je to ve vašich rukou a já vám popřeju příjemný herní i filmový zážitek. Jedna zajmavost na závěr : Když sem zdolal tu vysokou skálu dlouho sem se rozhlížel kolem sebe.

Pro: Grafika, revolrery, bulet time, hudba, a hlavně je to film

Proti: bugy, někdy nepříjemné procházení terénu

+11+13 / -2

Blood

  • PC 100
Blood je ikonou svého žánru, byla to jedna z prvních her kterou jsem hrál a bohužel jedna z nejlepších, co je ale nejhorší že takové hry už se nedělají. Monolith svojí práci umí a jejich zřejmě první přírustek do rodiny hororových FPS napovídá jak jejich FPSky vypadají dnes. Když si dnes pustím Blood stále cítím onu úzkostnou atmosféru tak jako před lety, ale že to byla zábava. Na atmosféře se namálo podílí i slušná hudba, zajmavé je že kdo hrál Blood před desti lety a zahraje si ho i dnes cítí již jistou nostalgii. Ještě že máme dos box :-)

Pro: grafika, zbraně, atmosféra, prostředí (staré budovy, krypty, chodby), smrťáci, hudba

Proti: snad jen přílišné stáří které odradí některé mladé hráče

+20+20 / 0