Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rise of the Triad

48
24 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.07.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://riseofthetriad.net/web/app.php
Členové High Risk United Nations Task Force patří k těm z ozbrojenců, kteří se ženevskými konvencemi pro vojenské konflikty rozhodně neřídí. Proč si s nimi nedělají těžkou hlavu mohou vždycky omlouvat tím, že si tak počínají za účelem eliminace nejnebezpečnější teroristické hrozby v moderní historii. Vůdce podivného kultu se usídlil na ostrově, který proměnil ve zdánlivě nedobytnou pevnost a chystá se odtud přivodit smrt milionům.

Rise of the Triad je remakem oldschool FPS Rise of The Triad: Dark War (1994) od Apogee. Tato hra už sebe sama v době svého vzniku nebrala příliš vážně, čímž by se dala přirovnat k titulům Duke Nukem 3D (1996) a Shadow Warrior (1997) od stejných autorů. Z následující dekády RotT svou nadsázkou (nikoliv však hratelností) připomíná série jako Postal, Painkiller, nebo třeba Serious Sam.

Vše, co hráči milovali na původní hře, se vrací - brutalita, odletující oční bulvy, i unikátní arzenál zbraní, včetně legendární baseballové pálky zvané Excalibat. Procházet budete komplikované levely plné nástrah - láva, ostře nabroušené rotující čepele a bodla, drtiče, pohyblivé plošinky. Nechybí ani oblíbené power upy - dog mode, kdy se změníte v krvelačného psa, god mode, poskytující nesmrtelnost, nebo třeba shrooms mod, simulující pocit drogového opojení.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Už jsem toho viděl opravdu hodně, ale tohle, tohle jsem opravdu ještě neviděl. Remake Rise of the Triad je tak mimořádně prasácky naprogramovaný, že nad tím zůstává rozum stát. Obludnou grafiku (jak z technického, tak uměleckého hlediska) bych byl ještě schopen překousnout, kdyby ovšem hra neměla větší nároky než Crysis 3. Neustálé výkyvy FPS v rádu desítek bodů tak dělají z některých pasáží učiněné peklo.

Umělá inteligence nepřátel působí jako špatný vtip. Za výborný nápad sice považuji házení sítě (ze které je třeba se prořezat pomocí nože) a kradení zbraní, ovšem tím to také končí. Na střelbu z dálky nepřátelé často nereagují, na odstřelení soudruha o dva metry vedle občas také ne, zato se "umí" díky častému lagování hry najednou teleportovat o pět metrů jinam.

Další problémy spočívají v propadávání pojízdnými plošinkami nebo občasném zůstání ve vzduchu po slezení z plošinky, neustálém zasekávání se o objekty (hra velmi špatně vyhodnocuje kolize) a nulové fyzikální reakci nepřátel na zásah. Díky značně citlivému ovládání, nepředvídatelnému chování jump padů a nutnosti přesného skákání na pohybující se plošinky jsou pasáže, založené na skákání, opravdu na zabití. Že hra hráče při přechodu do dalšího kola vyléčí do maxima, zato přijde o veškeré brnění, opět beru jako takový folklór. Restart checkpointu, pokud byl na dané mapě první, zapříčiní objevení se bez zbraní (kromě základní pistole) a je třeba dát restart celé mapy. A pokud budete někdy přemýšlet nad tím, proč se neotevřely dveře dále (které se očividně otevřít měly), tak to může být tím, že příslušný skript je svázán se sebráním zbraně, nikoli přechodem plošinky, na které daná zbraň leží (takže když ji již máte v inventáři s plnou municí, tak se daný skript nespustí).

Quicksave je kapitola sama pro sebe. Nazývá-li se nějaká FPS oldschool, případně oldschool remake, je celkem normální, že obsahuje quicksave. Autoři jej přidali až pomocí patche, čímž teprve začala veškerá legrace, protože se tak narušilo veškeré skriptování. Že nejde savovat na plošinkách by se ještě dalo překousnout (hra sice jako plošinku suverénně vyhodnotí např. výtah, ale co už). Že nejde savovat u bossfightů (které jsou díky technické nekvalitě hry občas lehce na palici) bych ještě také pochopil. Ale že se po quickloadu v některých kolech znovu nastartují skripty pro objevování nepřátel a ti následně na hráče vyběhnou z právě vyčištěné místnosti, to už opravdu nechápu. Že se podobným zůsobem znovu objeví třeba klíče (které se takto objevovat nemají) nebo naopak občas neobjeví plošinky nutné k postupu dále, případně zůstanou zavřené dveře (které byly v momentu savu otevřené) už mě příliš nepřekvapuje. A že se po quickloadu objevím s úplně jinou zbraní v rukou už beru opět jako takový programátorský folklór. Když už se člověk rozhodne v podobných kolech hrát v zoufalství bez quicksave, tak se pro změnu zasekne v textuře a load minulého checkpointu jej pošle o třetinu kola zpátky.

Hra měla potenciál. Leveldesign je přesně takový, jaký jsem čekal (páky, pasti, klíče, nutnost se vracet), ale celé hra je (podotýkám po několika patchích) tak příšerně naprogramovaná, že je prakticky na úrovni alfa verze.

Pro: nápady, oldschool leveldesin

Proti: hra obsahuje po několika patchích tolik tak neuvěřitelných chyb, že je prakticky na úrovni alfa verze

+25+25 / 0
  • PC 60
Ve společnosti Apogee uspořádali mejdan a trochu to přepískli - příliš alkoholu, možná i horších věcí, jeden se zeblil, druhej se pos… sekretářka dala každému a CEO si dal několik “veselých papírků”. Vůbec nic z toho nevadilo, byl přece rok 1994, takže nebyly smartphony a Facebook. Nikdo se neměl čeho bát.

Ovšem pak dostali výborný nápad - sešli se v meeting room, dali si trochu vtipné kaše a pustili se do… no do práce! Firemní večírek skončil prací - tomu se skoro nechce věřit! Ale ano, následoval brainstorming.

“V době, kdy existují na trhu hry jako Doom to bude chtít opravdu nějakou solidní pecku! Notak, sem s nápady!”

A už to začalo:
- Co kdybychom vytvořili hru, kde hlavním hrdinou bude pes? Nebo se aspoň v něj bude moct proměnit!
- Možná by tam mohly bejt nějaký mince jak v Mariovi.
- Nevím jak vy, kolegové, ale hra, ve které na mě nepřítel nemůže hodit síť není dost dobrá.
- Já hlasuju pro oční bulvy na obrazovce.
- Plošinky, každý má rád plošinky! Chce to hodně plošinek a skokánků!
- Co kdyby tam byl powerup, který hlavního hrdinu promění v Boha? Prostě God Mode doslova.
- Čím víc pastí, tím lépe. Ať z každé zdi vystřelují rotující bodce apod.
- Kulomet by moh mít neomezenou munici. No co koukáte? Prostě mě to napadlo.
- Místo lékárniček bych tam narval misky s jídlem. Bude to originální a velice umělecké.
- Většina zbraní by mohly být jen různé druhy bazuk!
- Co kdybychom to vytvořili z Wolfenstein engine? To bude aspoň challenge!

“Tak dost!” udeřil CEO najednou do stolu a všichni zmlkli. “Co takto… Kdybychom použili všechno, co tu zaznělo?”

A PUF, vznikl Rise of the Triad. A protože všem zaměstnancům podniku bylo ráno neuvěřitelně špatně, slíbili si, že už NIKDY, NIKDY, NIKDY, NIKDY žádný mejdan nebude.

A skutečně slovo dodrželi. Tedy až do roku 2013, kdy to zase trochu přepískli a opět skončili v meeting room a napadlo je udělat remake.

A co všechny ty podivnosti, co provázely původní díl? Co s nimi? Jak se jim tentokrát vyhnout? Nijak! Naopak - všechny ty podivnosti jsou vlastně předností ROTT! Každý je má v hloubi duše rád a kdo tvrdí že ne, ten kecá.

A tak tu oční bulvy, plošinky, skokánky, bodce ve zdech a vojáky házící síť, máme zase! Tentokrát však v hezčí grafice (rozdíl dvacet let, že), s nějakýma těma hláškama typu “This baby could put a smile on anybody’s face!” nebo “Oh man! Kickass!”, metálem (a obecně s přepracováním původních skladeb, které na své ujetosti nic neztratily) a vůbec!

Lhal bych, kdybych řekl, že jsem se na začátku výborně nebavil. Bavil a dost! Chechtal jsem se všem narážkám a parodiím na původní hru (což je blbý, protože ten, kdo původní ROTT nezná, ten to zřejmě neocení). A jak jsem se tak bavil, naprosto jsem nerozuměl tomu, proč jsem četl tolik špatných recenzí - ROTT je blbej, ROTT je zabugovanej. Těšil jsem se na každou další mapu.

Jenže pak to přišlo - vystřízlivění! Najednou mi spadly ty růžové brýle a uvědomil jsem si, že všechny ty recenze měly pravdu!

ROTT je bohužel fakt zkurveně zabugovanej. Opět v bodech
- ROTT často padá
- ROTT se místy škube (ano i na grafické kartě za 8 tisíc).
- Četl jsem v nějaké recenzi, že když se to quick sejvne na plošince a pak loadne, hráč se propadne dolů apod. Měl jsem nějakou novější opatchovanou verzi, kde na plošinkách nešlo ukládat vůbec :) Napsalo se jim “Can’t save on moving platforms!”
- Někdy se pro quick loadu obnovili všichni nepřátelé - ano, i ti deset let mrtví.
- Lže uložít během letu na skokánku, ale při loadu ROTT spadne.
- když voják stojí u zábradlí, téměř se nedá zabít.
- V jedné mapě jsem musel splnil 4 challenges. Když jsem měl hotovo třetí, ROTT se najednou začal tvářit, že jsem prošel jen to první a musel jsem je opakovat.
- někdy se lítající plošinky bugly a přestaly létat.
- Na jednom místě jsem se zasekl a nevěděl, kudy se dál vydat. Koukl jsem na Youtube gameplay a v té místnosti byla zbraň, kterou hráč sebral a to mu otevřelo bránu. Já tam tu zbraň prostě neměl, takže jsem použil cheat.
- atd. atd. atd. atd. atd. atd.

ROTT provází i několik celkem zásadních selhání v designu. Třeba první boss - bojuje se v aréně a pokud dojde k nedostatku zdraví či munice, lze si na chvíli odběhnout do malé místnůstky. Tuto místnůstku nemusím prakticky vůbec opustit a boss se dá rozstřílet odtud.

Některé pasáže, kdy se hra stává spíše plošinovkou než střílečkou je taky dost otravná. Většina odrazových můstků na sebe nenavazuje tak hezky jako třeba v Portal 2 - kdepak. Tady jsem na 99% zahučel do lávy nebo něco.

Je to škoda. Chyby totiž znemožňují si ROTT plně užít a vychutnat a pobavit se. Tvůrcům nelze upřít kreativitu, nápaditost, smysl pro humor (malé bezvýznamné plus u mě má i Final Boss hry, který použil oblíbenou internetovou hlášku “This is not even my final form!” a proměnil se v pavouka) i jistou odvahu (pochybuju, že očekávali obří zisky jako třeba ID se svým Doom remakem atd.). Přesto má ROTT celou řadu zásadních chyb, které mi nedovolí jít výš, než na 60% a to jsem ještě zavřel obě oči.

Mám ve zvyku po sobě komentáře aspoň 2x přečíst, ale tvůrci hru odflákli, takže já odfláknu koment. Pa a pusu. (ok, nakonec jsem pár překlepů opravil).
+10+10 / 0
  • PC 50
Bohužel chyby ve hře jsou vážné, nepřátelé se objevují na nečekaných místech znovu a znovu,občas je nevidíte a nevíte odkud na vás střílí :). Problémy jsou i s pozicemi na ukládání , rychlé uložení funguje dočasně než vypnete hru, nebo jsem jednou dokonce ztratil save a začal znovu od začátku dané úrovně. Logické úlohy jsou dobré ale ty vznášející podlahy ve tvaru kruhu (typycká vznášedla ze starých rise of triad) s těma je potíž a otrava, grafická stránka ujde,arzenál zbraní je fajn ale jejich funkce při střelbě mi připadá také nedotažená, kdyby hra měla o něco lepší hratelnost a méně chyb , byl by to slušný remake, takhle je to spíše nevydařené.

Pro: průměrná grafika, slušný level design i když jednotvárný, zajmavé zbraně, výběr postavy na začátku hry

Proti: Bugy, nedoladěná hratelnost

+8+8 / 0