Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Etherlords II

78
70 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.09.2003 PC
Vývojáři:
Nival Interactive
Oficiální stránky:
http://en.nival.com/games/pc-games/etherlords-2
Svět Etheru se znova proměnil a přichází nový věk. Bílý Lord se rozhodl podmanit si jej a na svět se tak dostává šedá nákaza spolu s šedými bytostmi.

Etherlords II je tahovou strategií, která svým konceptem potěší každého hráče TCG - sběratelských karetních her. Hráč v pěti kampaních prochází světem ve službách čtyř národů, z nichž každý ovládá svůj vlastní ether - určitou školu magie. Pohybujete se po světě s jediným hrdinou jako v sérii Heroes of Might and Magic a stejně i zde se při kontaktu s nepřátelskou bytostí či hrdinou přepnete do obrazovky duelu. Souboje probíhají stejně jako např. v karetní hře Magic: the Gathering. Postupem v kampani nalézáte/vyhráváte/kupujete nové karty kouzel a bytostí, z nichž si stavíte balíček, odkud se vám v souboji s nepřítelem losují jednotlivé karty do ruky. Na začátku každého kola získáváte postupně více a více etherů (many), za které jednotlivé karty sesíláte. Balíček karet je libovolně měnitelný, takže ke každému duelu můžete přistoupit s novou strategií.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Etherlords 1 si mě naprosto získali, nemohl jsem tedy vynechat pokračování a dopadlo to celkem slušně.

Etherlords II na mě působí spíše jako datadisk k předešlému dílu, než jako samostatné pokračování, to ale nemyslím špatně. Téměř vše zůstalo při starém, souboje, příšery, svět. Děj jedničky se ignoruje, máme tady staronovou zápletku s Bílým vládcem a trochu roztříštěným dějem, ale je to celkem jedno, tady tomu dominují souboje. Přibyla nám nová rasa - Bledí, která mi přišla až moc překombinovaná a nějak mě to nelákalo za ně hrát, i když měli pár spešl kouzel.

Největší změnou je bezesporu přechod z HOMAM módu do čistě RPG. Už tady nemáme několik hrdinů, kteří se snaží zničit soupeřův hrad, ale jednoho vyvoleného se kterým putujeme a postupně ho vylepšujeme. Bohužel jsou většinou k smíchu - Arogantní Vital, krvežíznivý Chaot, šprt Kinet, systematický Synthet a na konci loutka - dokonce jsem podezíral autory, že to byl úmysl.

Musím pochválit tvůrce, jak se skvěle vypořádali se stereotypem jedničky, kde se často opakovaly souboje, tady člověk po celou dobu hry potkává nové a nové soupeře a z nich má nové a nové kouzla, na druhou stranu nastává první problém - Ty nejlepší kouzla, na které jsem se těšil celou hru, jsem dostal až 2 souboje před koncem. A to nemluvím o ultrasuper jednotce lovkyni, která se tu objeví jenom na straně protivníka. Tohle chtělo domyslet. Takže nějaké super souboje přicházejí až někdy ke konci. Ještě větší vopruz, byl u poslední kampaně, kdy se mi splnil sen a mohl jsem používat kouzla všech ras - a tady ty kouzla padaly naprosto náhodně, takže jsem měl jakoby pětinového hrdinu.

Další problém jsem viděl v neskutečné lineárnosti kampaně, kdy hrdina prostě jenom jde po cestě a likviduje, co stojí před ním. Malé vysvobození přichází s lodičkou nebo pár více otevřenými lokacemi. V minulém díle bylo možno se probojovat k nějakému obchodu s kouzly úplně mimo mapu nebo obejít nepřítele, ale tady si člověk připadá jako svázaný.

Třešničkou na dortu bylo vytváření si vlastních artefaktů, na což jsem byl hodně zvědavý. No a bylo to tak, že po mě hra chtěla naprosto nesmyslné požadavky při souboji a z toho vzešel artefakt, který jsem ani nepoužíval.

Etherlords 2 se může hrdě postavit vedle svého předchůdce a určitě se bude líbit lidem jedničkou nedotčených, já jsem čekal trochu víc, ale to bych neměl srdce, kdybych ji dal nižší hodnocení.

Pro: Skoro vše při starém

Proti: Lineárnost, Nejlepší souboje na konci

+11
  • PC 90
První díl Etherlords byl variací na Heroes of Might and Magic s tím, že souboje byly silně insirované sběratelskými karetními hrami. Myšlenka to byla zajímavá, ale ve srovnání např. s HOMAM3 podle mě nemá šanci :)

Druhý díl se od prvního svou koncepcí celkem liší, s HOMAM bych ho už moc nesrovnával. Souboje ne-nepodobné MTG zůstaly, ale po světě nyní cestujete s jedním hrdinou, neobsazujete žádná města... hra už je "jenom" rpg se silným, zajímavě propleteným příběhem, na který budete mít možnost nahlédnout z pohledu několika zůčastněných stran.
+5
  • PC 75
Etherlords 2 je celkmem příjemná RPG hra. Já jsem sice první díl nehrál, ale v nejbližší době to ani nemám v plánu, jelikož jsem hrál HOMM.

Líbily se mi hlavně souboje, které probíhaly ve stylu karetního boje s tím, že pomocí kouzel a příšer musí hráč snížit počet životů nepřátelského hrdiny na 0. Jakožto bývalý hráč karetní hry Magic The Gathering jsem si tyto souboje užíval a vyloženě mě bavily. Přiznám se, že po nějaké době jsem musel vypnout animace kouzlení a přišer, protože byly zbytečně dlouhé a místy i nudné.

Bohužel musím konstatovat, že to je všechno, co se týká pozitiv. Jedna z věcí, která se mi moc nelíbila, byl příběh. Přišel mi takový hodně odfláknutý. Na druhou stranu chápu, že to v tomhle případě není to hlavní, jelikož hlavní zábavou jsou jednotlivé souboje.

Další věc, která mě štvala byly začátky a konce kampaní. Za všechny rasy byly strašně moc těžké, občas dokonce i o náhodě podle toho, jak přišli karty. A naopak, jak se blížil konec nějaké kampaně, tak mi přislo, že jsem byl schopný udolat jakéhokoliv nepřítele. Stačilo pouze vědět, jak si postavit balík.

Nelíbila se mi nevyrovnanost jednotlivých ras. Některé rasy měli urychlovače (přidání etherů nebo etherových proudů) a některé rasy vůbec žádné. Mě je jasné, že každá rasa je založená na jiném principu, ale co se týká těch urychlovačů, tak bych ocenil, kdyby je měla každá rasa - některá třeba míň, některá víc, to už je jedno.

Celkově je hra dobrá, ale podle mého názoru mohla být mnohem lepší.
+4
  • PC 60
Etherlords 2 vypadá tak trošku chudě na průzkumné mapě oproti HOMAM , v boji už je to pestřejší a vy tak můžete sesílat kouzla dle vašeho přání omezuje vás ovšem ether a schopnosti nepřátelského hrdimy jež vám ke konci kampani můžou také vysávat krev, přesto když nějakého silnějšího hrdinu porazíte je to dobrý pocit takticky dobře vykonané práce a že tolerance na taktiku neni příliš široká, je třeba odhadnout kde má nepřátelský hrdina slabiny a tím správným kouzlem nebo artefaktem ho zasáhnout, ale téměř u každého nepřátelského hrdiny se najdou slabiny, na 1.pokus když prohrajete už víte v čem spočívá jeho síla a v dalším 2. nebo 3.pokusem o jeho porážku víte co máte dělat a zařadíte si do balíčku ty správná kouzla na která cestou narazíte nebo si je budete moct koupit na průzkumnické mapě. Sehrál jsem kampaň za vitality a dobabral až na konec, ale kvůli chudobě průzkumnické mapy přichází ke konci mírný stereotyp ale boje jsou pestré až do konce hry. Graficky je hra na své stáří průměrná, hudba je dobrá ale mohla by být výraznější, hratelelnost při bojích ukázková, ovládání jednoduché, příběh dostačující ale ne poutavý. Chaoty jsem už nezkoušel tolik mě to nebavilo

Pro: boje, rasy, různá kouzla, animace, příšery

Proti: chabá dobrodružná mapa, mírný stereotyp

+2