Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cold War

Cold War: On Your Own Behind The Iron Curtain

72
36 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > stealth akce *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.09.2005 PCXbox
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://mindware.webnode.cz/cz/hry/cold-war/
Z obyčejného novináře, který se v Rusku snaží získat podklady ke svému článku, se stává shodou nešťastných náhod tajný agent, který postupně odhaluje připravované spiknutí, jehož cílem je svrhnutí prezidenta.

Hlavní hrdina využívá stínu stejně jako třeba Sam Fisher ze Splinter Cell, navíc díky své šikovnosti umí velmi dobře využívat posbírané předměty, jejichž různými kombinacemi si může vytvářet užitečné zbraně (např. tlumič, prak, výbušnou či éterovou minu apod.). Další vychytávkou, které se jako hlavní hrdina zmocníte, je rentgenový fotoaparát, kterým se můžete dostat na kobylku i nepřátelům za zdí.

Prostředí není příliš rozmanité, nicméně to nahrazuje velká rozlehlost lokací. Mezi těmito lokacemi budou známé sovětské objekty jako je např. Ljubljanka, vězení KGB, Leninovo Mauzoleum a jaderná elektrárna Černobyl.


Poslední diskuzní příspěvek

davidjaho: Není ta situace s tou češtinou podobná jako u Alpha Protocol?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Zajímavá stealth akce z pohledu 3. osoby odehrávající se v ponurém a šedém prostředí sovětských komunistických budov, včetně sovětských stráží oblečených do typicky širokých vojenských brigadýrek, to je Cold War.

Prostředí je v každé misi poměrně jednotvárné až stejné, ale z hlediska vystihnutí příběhu v tomto směru moc změn k lepšímu udělat nešlo. Arzenál zbraní není sice příliš velký, ale zbraně zde vydávají příjemně realistický zvuk, navíc, jak je řečeno v popisu hry, hlavní hrdina je šikula a z nalezených nepodstatných předmětů jako je plechovka, drát apod., dokáže vyrobit tzv. lákací zařízení, přísavné miny a spoustu dalších užitečných věciček, s nimiž to soupeřům jako jsou např. speciální jednotky Specnaz a další, dokáže náležitě znepříjemnit, čímž je oproti jiným herním hrdinům poměrně výjimečný, ale sestavování těchto věciček se mi zdálo poněkud nejasné.

Nepřátelé jsou poměrně neslyšící, nicméně přestože tuší, že je v okolí nebezpečí, za sebe, kde většinou stojíte, se neotočí, takže práce s nimi není příliš složitá, ale jakmile vás objeví a spustí palbu, jejich muška je nepříjemně přesná a po pár výstřelech téměř vždy smrtící, u specnazů, kteří jsou velmi dobře chráněni, to platí dvojnásob.

Jinak se hra dá velmi dobře užít, hlášky hlavního hrdiny jsou často vtipné a z hlediska děje se tu nuda příliš nedostavuje.

Zklamal mě jen závěr hry, kdy po vítězném boji následovala extrémně krátká animace s předsmrtnými uvědomělými bláboly sovětského pomatence, které po jedné větě byly useknuty a dál nenásledovalo absolutně nic a takové zakončení hry mi dost vadí, jelikož to hru znechutí a celkový dojem ze hry jde kamsi. Já se tím nakonec odradit nenechal, takže jsem si ze hry odnesl víc pozitivního.

Pro: kvalitně znázorněné prostředí sovětských budov, napětí, akční stránka, sestavování udělátek ze všeho

Proti: jednotvárné prostředí, složité sestavování udělátek, useknutý závěr hry

+16+16 / 0
  • PC 70
Vzhľadom na pomerne nekritické komentáre na túto hru som sa rozhodol napísať vlastný.
Predtým som sa sťažoval na Splinter Cell že prostredia sú nudné a nevariabilné (čo bola hlavne chyba toho že všade bola hrozná tma), ale každá misia sa odohrávala niekde inde ale boli tam i aj nejaké naozaj zaujímavé momenty, v tejto hre sa celkovo opakujú asi 3 nudné mapy a autori vás často posielajú prebehnúť tú istú lokáciu niekoľkokrát. Napriek úplnej linearite sú ale prostredia o niečo otvorenejšie a stále platí, že každá situácia sa dá riešiť viac spôsobmi.

Oproti Chaos Theory, najlepšej hre zo série ktorá vyšla v rovnaký rok ale pôsobí CW naozaj smiešne, detektor svetla sa správa nelogicky, AI je o 5 rokov pozadu a dokonca ani nie je možné zničiť zbraňou svetlá, čo bolo pre SC sériu charakteristické od prvého dielu.

Viem, že od českej budgetovky nemožno čakať kvalitu Splinter Cell, ale aj taký Chameleon ma bavil oveľa viac vďaka lepšej náplní misií a oveľa variabilnejším levelom.

Ďalšie opodstatnenie je, že v hre nehráte za Amerického superagenta, ale za obyčajného novinára, ktorý sa dostal v nesprávny čas na nesprávne miesto, oproti SC mi príbeh pripadal o dosť zaujímavejší, lebo bol priamočiarejší a rozprávaný pomocou celkom dobre vyzerajúcich cutscén. A tu sa dostávame k rozhodne najzaujímavejšej veci hry, a tou je tvorba zbraní a vylepšení z obyčajných predmetov, ako plastové fľaše, konzervy, budík či handry. Vyrábať môžete bomby, prak a rôzne strely doň ako granáty, uspávacie šípky a lepkavé bomby. Okrem toho je skvelou vecou váš špeciálny foťák pomocou ktorého môžete strážcov omračovať bleskom a je to viacmenej taký menej pohodlný predchodca super-vision, ktorý od Arkham Asylum pchajú do každej stealth hry.

Hra sa snaží byť viac realistická, takže ak nepriateľa omráčite, rýchlo sa zobudí a treba ho uspať alebo schovať, ale aj tak sa zobudí, takže je niekedy lepšie všetkých nepriateľov pozabíjať, hlavne, ak vás za to hra nijak netrestá (ak nehráte na špeciálnej náročnosti).

Graficky je hra pekná, nič extra, ale pekne sa na to pozerá, modely postáv a textúry sú pomerne detailné, za to kvalita animácií dosť smiešna.
Čo sa týka hudby a zvuku, tá je absolútne nevýrazná, zvuky zbraní sú ok a dabing neurazí (Stojí za to dodať že ten čo dabuje hlavného hrdinu tiež dabuje Sonica).

Najväčším problémom hry je ale umelá inteligencia nepriateľov, ktorá je veľmi nekonzistentná, niekedy vás nevidia v dosť svetlých miestach a prakticky vôbec nevidíte kedy môžu, keďže váš light meter je takmer zbytočný, na zvuk sú strážcovia ale neuveriteľne citliví a niekedy mi pripadalo, že steny v hre sú z papiera, a na to akí sú niekedy blbí mieria neskutočne presne. Všetko sa stane o dosť ťažším, keď sa začnú objavovať Specnazovia, ktorí majú nočné videnie, a ich samopaly vás zabijú behom pár sekúnd (aj na najnižšej obtiažnosti).

Tiež mi liezli dosť na nervy rôzne sekcie, kde ste nútení ísť akčným postupom, hlavne v jednej časti keď hráte za druhú postavu a posledné misie. Tie sa stealth štýlom hrať prakticky nedajú. A pripomínam, že vaša postava zomrie veľmi rýchlo, takže neustále krytie je povinnosť, lenže často nie je kde.

Posledná misia bola naozaj sklamaním, objavil som sa tam, kde som bol na začiatku, vplížil som sa do paláca, aby som zistil, že mám časový limit aby som zastavil blázna s bombou, potom nasledujú prestrelky voči vlnám nepriateľov a ako zastrelím posledného, začína záverečná cutscéna, a celá hra končí dosť antiklimakticky.

Hrať to znova ale nebudem, a to napriek tomu že hra ponúka módy ako prejsť hru pod časovým limitom či bez zabití alebo bez poplachov.

Vcelku som ale rád že som si túto hru zahral, lebo dobrých stealth akcií nikdy nie je dosť.

Pro: Tvorba gadgetov, príbeh nie je najhorší, stealth hrateľnosť

Proti: AI, Recyklácia prostredí, zbytočné akčné sekcie

+12+12 / 0
  • PC 85
hola toto je ztracená pecka, tohle je jinej Sam fisher, v podámí odvážného novináře podobnému Gordnu Freemenovi vyrábíte různé věcičky které nacházíte cestou a vyrábíte z nich zbraně a nebo projedete hru jako tuctovou střílečku v tom případě byste mohli hodnotit kolem 50 % pač to je zbytečné hrát ale pokud vyrobíte nějakou past na nepřátele budete se prostě chovat jako McGayver , dobře se schovávát tak se dá tenhle křišťál i vyleštit. Nepřátelé jsou schovývavý vůči vašim chybám takže tahle stealth je lehčí než série Splinter Cell. No a atraktivní temné komunistické prostředí vytvoří také tu nějakou atmosféru. Rentgenový foťák na jedničku, grafika výborná ani nemusíte ladit moc detaily :-). Hudba v menu špionážně trefná, ovládání pomalé, kostrbaté leč účinné. Hratelnost v rámci žánru stealth zábavná. Pro mě 2. nejzábavnější hra made in czech, konec hry co se týče příběhu možná bude působit trochu osekaně.

Pro: Grafika, plno vražedných věciček k výrobě, hlavní hrdina sympaťák, atmosféra, hratelnostně hezky po česku

Proti: ne všecky vyrobené zbraně jsou užitečné, nebo se nedají tak často používat jako jiné, někdy nedostatek materiálu na výrobu

+4+4 / 0
  • PC 95
Jedna z mála her, kterou jsem dokázal dohrát - navíc mě bavila až do konce. Možná to bylo tím že jsem hrál na linuxu kde moc na výběr nebylo, ale ke konci jsem se bál že už skončím a pak se budu nudit:D Podle mě skvělá hra, i přes nedokonalosti v pár pohybech a toho, že nepřátelé vás ani náhodou neodhalí pokud se dostanete za ně...
+2+4 / -2